Съвестимост на курбели с преден дерейльор.

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Съвестимост на курбели с преден дерейльор.

Мнениеот Rtor » Нед Май 20, 2007 8:13 pm

Ориентирал съм се към RAM байк и смятам че за моит нужди най-подходящи ще са курбели със съответните плочи 24/36/48 зъба. На сайта на Truvativ не можах да намеря такава комбинация, всички за MTB са 22/32/44 зъба, а тези които са предназначени за freeride, downhill или road са съвсем неподходящи.
Първият ми въпрос е дали е възможно да се стъкми необходимото ми или БАС не изпълняват чак такива поръчки.
В тази таблица може да се види, че Тruvativ имат желаните от мен плочи (алтернатива е Shimano FC-M540-SK , но не ми се смесват компоненти).
Другото което ме притеснява че предният дерйльор, който съм си харесал X.9 :
Изображение
според ръководството е съвместим единствено със плочи от 22 до 44 зъба (поне аз така разбрах от COMPATIBILITY таблицата в краткото ръководство към което съм дал линк - всъщност тази съвместимост е обща за всички дерейльори от X серията).
Алтернатива на този дрейльор е 3.0, който може да се ползва с избраните от мен курбели:
Изображение
но пък негов недостатък е че е съвместим със 7 или 8 скоростна задна касета (може да се погледне отново COMPATIBILITY таблицата в ръководството за което има линк по-горе). Въпреки тази несъвместимост RAM HT2 е именно с такъв преден дерейльор и със 9 скоростна задна касета PG-950
Склонен съм да си взема 8 скоростна задна касета и да си реша проблема (стига да се намерят курбелите които съм описал), но искам да питам и вас дали има някакво друго решение на проблема.

Принципно съм си харесал следните части за движение:
X.7 Trigger Shifter: Изображение
X.7 Rear Derailleur: Изображение
X.9 Front Derailleur: Изображение
Някаква (11-32) 9 скоростна касета примерно: PG-950
Въпроса за курбелите все още е открит, а за тяхната съвместяване нещата съвсем не са ми ясни.
Rtor
 
Мнения: 74
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Май 12, 2007 11:31 am

Мнениеот Admin » Пон Май 21, 2007 2:35 pm

За венците:
Truvativ имат курбели с венци 24/36 зъба и предпазна плоча. Ако се продават отделно венци 48 зъба, можеш да сложиш такъв на мястото на башринга. Но това оскъпява нещата.

За дерайльора:
Щом така пише в таблиците, аз не бих рискувал. Може би е по-лесно и удобно да купиш подходящ преден дерайльор от същия клас на Shimano. Вярно, че ще се омешат леко марките по колелото ти, но поне откъм съвместимост ще си добре. Разбира се, ще трябва да се увериш, че въпросният модел на Shimano става за 48 зъба.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот kotka12 » Пон Май 21, 2007 7:46 pm

хубаво е
че си точно ориентиран какво точмо искаш
и въпросът ти звучи смислено
но 48 зъба за МТБ си е нещо много сериозно
освен за ДХ
но трите плочи изключват това
сигурен ли си, че искаш 48 Т плоча????
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Rtor » Пон Май 21, 2007 9:02 pm

kotka12 написа: ... 48 зъба за МТБ си е нещо много сериозно
освен за ДХ
но трите плочи изключват това
сигурен ли си, че искаш 48 Т плоча????
Ами то няма да е типичен МТБ. Аз се опитвам да си събера нещо, което ще ми служи добре, за това за което ще го ползвам най-често, но в крайна сметка мисля, че ще се получи като с военните които искали да изобретят летяща подводница :)
Предназначението по много груба преценка е следното:
1) 60-70 % в градски условия (основно за придвижване до работа), което може да включи минаване през бордюри, някое друго стъпало и разни ниски препятствия. Но не бих се мяткал нарочно от разни скокчета, така че не ми е нужна някаква екстремна здравина. Основно ще се кара по алеи тротоари или други равни участъци.
2) 20-30 % Придвижване на кратки междуградски разстояния (около 30км примерно).
3) 20-30 % Разходка по разни полски пътища (сещате се, не е съвсем да няма път, но е доста разбито).

Та точка 2 прецаква цялата система. Струва ми се (без да съм напълно сигурен), че 44 зъба ще са ми малко за по-продължително педалиране. Освен това няма да крам по разни прекалено тежки терени и прекалено малките плочи съвсем се обезсмислят.

Edit:
Някой може ли да ми разтълкува точно следните параметри
за заден дерейльор
Front Difference 22T max.

Total Capacity 45T


и съответно за преден
Total Top-low
Max. Capacity 22T

Top-middle
Min. Capacity 12T

Top Gear Teeth 44T
Rtor
 
Мнения: 74
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Май 12, 2007 11:31 am

Мнениеот MpaBka ABuaTop » Пон Май 21, 2007 9:36 pm

kotka12 написа:48 зъба за МТБ си е нещо много сериозно
освен за ДХ


а ти би ли въртял надолу с плоча 48? :crazy:
"...Soul is shit! I sold my Soul for Rock'n Roll, Beach!"
Аватар
MpaBka ABuaTop
 
Мнения: 860
Рейтинг: 1677
Регистриран на: Пет Апр 06, 2007 1:36 pm
Местоположение: Кърджали

Мнениеот did » Пон Май 21, 2007 9:36 pm

Rtor написа:Струва ми се (без да съм напълно сигурен), че 44 зъба ще са ми малко за по-продължително педалиране.

Грешиш. 44 са напълно достатъчно.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Admin » Пон Май 21, 2007 10:14 pm

За капацитета на дерайльорите виж в статиите за реглажа им, които са в сайта, там е обяснено. после, ако имаш още въпроси, питай :)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот kotka12 » Вто Май 22, 2007 9:50 am

MpaBka ABuaTop написа:а ти би ли въртял надолу с плоча 48? :crazy:


не
аз надолу не въртя
щото съм 103 кила :D

@Rtor
както вече did каза
44 Т е повече от достатъчно за дълго въртене по асфалт
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Вто Май 22, 2007 10:27 am

MpaBka ABuaTop написа:
kotka12 написа:48 зъба за МТБ си е нещо много сериозно
освен за ДХ


а ти би ли въртял надолу с плоча 48? :crazy:


хм...
по световната купа карат и с по-големи
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот GECKO » Вто Май 22, 2007 2:19 pm

HepBeH_XaMcTep написа:
MpaBka ABuaTop написа:
kotka12 написа:48 зъба за МТБ си е нещо много сериозно
освен за ДХ


а ти би ли въртял надолу с плоча 48? :crazy:


хм...
по световната купа карат и с по-големи


Мда ама спечелителя за 06 кара с 36Т плоча :idea:

Според мен също 44Т е предостатъчно, не пречи да поддържаш доста прилична средна скорост по шосе, като дава гъвкавост в комбинациите с по-малки плочи за катеренията.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Rtor » Вто Май 22, 2007 8:27 pm

Ами да, прави сте за 44-те зъба.
Пресметнах го и се убедих в това.
Може да ви се стори тъпо, но аз пресмятам всичко. И ще ви дам резултатите.

Условие на задачата:
Двама велосипедисти използват еднакви велосипеди, като единствената разлика е в курбела. Единят ползва плоча със 48 зъба а другият със 44.
И двамата въртят педалите с еднаква ъглова скорост.

Въпрос: Ами ясен е - Каква е относителната разлика в скоростите?
Отговор: В момента, когато този с по големият курбел (48Т) е изминал 60км този с по-малкият (44Т) ще е изминал 55км.
Забележка: Отговора съм го представил по този начин защото е по-нагледно и по-лесно човек може да си представи разликата.
Rtor
 
Мнения: 74
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Май 12, 2007 11:31 am

Мнениеот Rtor » Вто Май 22, 2007 8:59 pm

Искам да ви питам още нещо. Може ли да ми обясните какво е значението на линията на веригата (chain line). Аз предполагам трябва да си избера средно движение с възможно най-малакият такъв параметър (естествено трябва да е съвместим с останалите компоненти), за да мога да си използвам най-външната плоча с възможно повече задни скорости. Това, което си мисля така ли е или бъркам нещо? Каква е зависимоста все пак, има ли някакво просто правило, което да ми даде по-ясна представа за това какво влияние оказва chain line. Всички предни дерейльори за МТБ на SRAM по спецификация са за 47,5 - 51 мм chain line. Обаче сред GXP bottom brackets, които се предлагат в момента има избор единствено м/у 48.5 и 51мм (е има и по-малки, но те вече са несъвместими с МТБ).
Rtor
 
Мнения: 74
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Май 12, 2007 11:31 am

Мнениеот kotka12 » Вто Май 22, 2007 10:37 pm

@Rtor
в задачата си пропуснал едно подусловие
не видях къде е вола на този с 48 Т плочата
и то не какъв да е вол, а отелен
щото със сигурност ще му се отели вола
при това въртене
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот MAN6 » Вто Май 22, 2007 10:44 pm

няма страшно, свиква се бързо с тия 48
понякога даже са малко... :V:
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот Admin » Вто Май 22, 2007 11:20 pm

Rtor, въпросът за линията на веригата е обсъждан чат-пат, но не помня колко подробно. Пробвай с търсачката.
Ако си добре с английския, съветвам те да прочетеш подробно на сайта на Park Tool - Repair help - там са обяснени доста неща за линията на веригата. Бих се пробвал и аз да ги обясня, ама за да съм прецизен, ще ми отнеме повече време, а в момента го нямам. :crap:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта