Кое средство против пукане на гума ще препоръчате??

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Мнениеот bikerider » Чет Юли 05, 2007 9:54 pm

Нещо такова излиза :D
Странното е, че някои хора решават проблема създавайки си други и повече проблеми...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот zero knowledge » Чет Юли 05, 2007 10:30 pm

bikerider написа:... твърде много различни неща започнаха да се наричат с една дума - "боза".

:D :D :D
"Слуз" не ми звучеше достатъчно мелодично навремето, боза повече ми допадна. А сега какво стана ... всеки бъркоч - "боза." Та чак и по ГаМазините така го водят ...
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Мнениеот chrome » Чет Юли 05, 2007 10:52 pm

zero knowledge написа:"Слуз" не ми звучеше достатъчно мелодично навремето, боза повече ми допадна. А сега какво стана ... всеки бъркоч - "боза." Та чак и по ГаМазините така го водят ...


хаха, нареди ли бе :8D:
Just Be!
chrome
 
Мнения: 329
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 03, 2003 6:32 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Юли 06, 2007 8:03 am

zero knowledge написа:
bikerider написа:... твърде много различни неща започнаха да се наричат с една дума - "боза".

:D :D :D
"Слуз" не ми звучеше достатъчно мелодично навремето, боза повече ми допадна. А сега какво стана ... всеки бъркоч - "боза." Та чак и по ГаМазините така го водят ...


Видя ли ся, ти си виновен :D:D:D:D:lol:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот тучо чучо » Пет Юли 06, 2007 12:16 pm

Виновен е, я! ;)

Да споделя по темата: преди Паралелна вселена' 2005 реших, че е време да опитам "Бозата на Стан". Купих си нови външни Continental Vertical, две 20"вътрешни и малко боза.
Цялата манипулация ми отне около час за двете гуми, а и ми беше много интересно дали ще стане. Стана! До ден днешен предната не съм я пипал, само донапомпвам през няколко месеца и два пъти добавих останалата ми боза. Знам, че отдавна се е изпарила, но какво значение има след като нямам проблеми с нея.
Задната обаче не издържа толкова дълго. Поради естеството на каране я прекълцах на два пъти като втория беше по-сериозно и се скъса външната - цепки около 4-5 мм. Бозата не успя да ги запуши. Оттогава съм отново с вътрешна.
Обмислям да сложа по-дебели и здрави външни гуми, но не и 1200 грамови - това не бих си го причинил за нищо на света.
Аватар
тучо чучо
 
Мнения: 1403
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:32 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пет Юли 06, 2007 12:42 pm

Изми ли ги отвътре преди да сипеш бозата? че частиците се овалват в боклуците и остава само течност, която нищо не може да запуши...

На мен в момента ми се въргаля едно цяло топче из предната гума, ама довечера ще има remake... :)

започвам да се замислям за другата боза, дето е за трактори и ATV-та, тя е малко по-гъстичка.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот fhristo » Пет Юли 06, 2007 1:54 pm

Аз пък тъкмо се похвалих, че не съм пукал гума откакто съм с бозата на Стан, и ето че днеска и това ми се случи! След леко скокче май се приземих на остър камък ли, какво стана незнам, за секунда-две спадна изцяло. И понеже съм много сигурен в технологията на Стан не носих вътрешна :rofl: И тва ще ми е за урок - вече без въртрешна гума не излизам от нас. А аз бях на Витоша при хижа Бор... добре че баща ми днеска беше от обед на работа, та дойде да ме вземе с колата от Момина скала (дотам бутах), иначе ме очакваше дълга разходка :)
Аватар
fhristo
 
Мнения: 486
Рейтинг: 1905
Регистриран на: Вто Мар 01, 2005 1:23 pm
Местоположение: София

Мнениеот тучо чучо » Пет Юли 06, 2007 2:11 pm

bikerider написа:Изми ли ги отвътре преди да сипеш бозата? че частиците се овалват в боклуците и остава само течност, която нищо не може да запуши...

На мен в момента ми се въргаля едно цяло топче из предната гума, ама довечера ще има remake... :)

започвам да се замислям за другата боза, дето е за трактори и ATV-та, тя е малко по-гъстичка.

Гумите бяха чисто нови, съответно абсолютно чисти. Проблемът беше заради висока скорост + остри камъни, а това при гума като Vertical (около 730 гр.) и моите 80 кг. не дава сигурност от прекълцване.
Аватар
тучо чучо
 
Мнения: 1403
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:32 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пет Юли 06, 2007 2:14 pm

fhristo написа:Аз пък тъкмо се похвалих, че не съм пукал гума откакто съм с бозата на Стан, и ето че днеска и това ми се случи! След леко скокче май се приземих на остър камък ли, какво стана незнам, за секунда-две спадна изцяло.


Кофти работа, трябва дебела гума за горе...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пет Юли 06, 2007 2:18 pm

тучо чучо написа:Гумите бяха чисто нови, съответно абсолютно чисти. Проблемът беше заради висока скорост + остри камъни, а това при гума като Vertical (около 730 гр.) и моите 80 кг. не дава сигурност от прекълцване.


Мдаа...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Nymphetamine » Пет Юли 06, 2007 2:44 pm

А след като се запечата каплата и всичко дупки по нея с 20" вътрешна, от къде помпите? :confused:
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот Harka » Пет Юли 06, 2007 3:04 pm

Ами може би от вентила. :idea:
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Harka » Пет Юли 06, 2007 3:09 pm

Хм, струва ми се че малко надценявате защитните свойства (от пукане) на бозата на Стан, а подценявате факта, че карате с безкамерни гуми с всички предимства, произтичащи от това.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Nymphetamine » Пет Юли 06, 2007 3:31 pm

Harka написа:Ами може би от вентила. :idea:


Мдаа, тъп съм.
Но схванах идеята. И понеже ми стана интересно: 20"-та я слагаме на каплата, винтила го изкарваме през дупката, предпоалагам я режем през средата и затваряме с външната. След това пълним - но пълненето през винтила не е ли малко трудно. Също така ъглите на гумата и каплата пасват ли така, че да няма течове и издишания...?
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот Harka » Пет Юли 06, 2007 4:12 pm

Това, което описваш, е една от технологиите. След като се сцепи през средата вътрешната, се слага външната (като предварително се мацоти със сапунена вода). Надува се с компресор и след това с макетно ножче се изряват остатъците от вътрешната, които са останали да стърчат отвън. Това е може би най-лесният и сигурен метод. Проблемът при него е, че всеки път трябва да си правиш нови ленти, защото, както се сещаш, е абсурдно да успееш отново да прекараш вътрешната през борда и да я застъпиш с външната.
Другият метод е да изрежеш готови ленти, които лягат направо в каплата и не стърчат отвън (нещо като бандажи). Този начин е доста по-трудоемък и свързан с много по-трудно запечатване на системата, защото външната гума контактува направо с борда, а не с гумена лента преди това, както е при първия способ. Единственото преимущество е, че можеш да ползваш лентите няколко пъти.
След като изкорубиш вътрешностите на вентила, пълненето е лесно.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Nymphetamine » Пет Юли 06, 2007 4:23 pm

Ясно. Изглежда, ако действаме по първия метод, най-трудоемката час е да напомпим системата, след като я напълним с бозата. След като изкорубим вътрешностите на винтила, помпенето с компресор май става невъзможно... В момента не мога да си представя винтила, но да го изкорубиш, означава, освен черъвцето, да се махне и всичко друго и да остане само "тръбичката". :)
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот PtD » Пет Юли 06, 2007 9:01 pm

bikerider написа:Кофти работа, трябва дебела гума за горе...


И аз днес така установих... и затова извадих Timberwolf-ите от мазето!

Този път монтирах без никаква сапунена вода, ей така, на сухо. Никакъв проблем!

Едит:
@Nymphetamine, последните пъти въобще не си играя да развивам игличката. Може би е необходимо само при липса на компресор.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Пет Юли 06, 2007 10:15 pm

Nymphetamine написа:След като изкорубим вътрешностите на винтила, помпенето с компресор май става невъзможно... В момента не мога да си представя винтила, но да го изкорубиш, означава, освен черъвцето, да се махне и всичко друго и да остане само "тръбичката". :)


И що да е невъзможно? :dunno:
Слагаш пръстче на вентила, завиваш игличката, донапомпваш и готово, кво толкова има да се мисли?

@PtD: да, само с ръчна помпа требе без игличка иначе с компресор е песен. За сапунената вода - трябва при помпа, иначе налягането на компресора гази сичко дето пречи. Ма тва ти е ясно, няма какво да ти обяснявам точно на теб :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пет Юли 06, 2007 10:16 pm

Harka написа:Този начин е доста по-трудоемък и свързан с много по-трудно запечатване на системата, защото външната гума контактува направо с борда, а не с гумена лента преди това, както е при първия способ.


:nono:
Забравяш, че борда на гумата лежи върху лентата. Точно затова най-добри резултати се постигат чрез дебел бандаж под лентата. Никога не съм имал burp-ове, нито се е отлепвал борда на гумата, щото намотавам два слоя лейкопласт и три слоя изолирбанд под лентата. Постигам идеална изолация за точно пет минути, особено ако не е за първи път. Плюс това самата фабрична лента е минимум 2мм, т.е. далеч по дебела от вътрешна гума и още повече помага за стабилна и трайна изолация.

Критичното е лентата да е с 0.5-1мм по-широка от каплата.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Harka » Пет Юли 06, 2007 10:23 pm

Естествено. Но кой ти говори за фабричните ленти на чичо Стан? :)
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Harka » Пет Юли 06, 2007 10:25 pm

Nymphetamine написа:След като изкорубим вътрешностите на винтила, помпенето с компресор май става невъзможно... В момента не мога да си представя винтила, но да го изкорубиш, означава, освен черъвцето, да се махне и всичко друго и да остане само "тръбичката". :)

:crazy:
Имах предвид да се махнат вътрешностите само колкото да се сипе бозата.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Юли 06, 2007 10:26 pm

Harka написа:Естествено. Но кой ти говори за фабричните ленти на чичо Стан? :)


Ми аз, разбира се :)
Не мога да говоря за рязани на ръка ленти, щото не съм го правил, но мисля, че е очевидно, че технологията е идентична. Разликата в дебелината се обира с бандажа :)

Но фабричните ленти имат едно преимущество, което рязаните от вътрешна гума ленти нямат. Hint - около вентила има какво? :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Harka » Пет Юли 06, 2007 10:37 pm

То е идентична, ама не питай как и колко точно се режат такива ленти с ножица... :) Затва - лентите на чичо Стан (въпреки че аз ги намирам за леко тежички) и да ти е мирно на душата.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот PtD » Пет Юли 06, 2007 10:44 pm

В този ред на мисли, предполагам че бандажът който върви с оригиналния комплект на Стан, може би е достъпен и отделно. Става дума за вид duct tape на Scotch, прозрачна, с бели нишки.

Аз съм намотал само един слой от нея, днес като погледнах - все едно е от стомана, няма никаква деформация от налягането.

Edit:
Точното наименование е Scotch Strapping Tape. :beer:
Последна промяна PtD на Пет Юли 06, 2007 11:04 pm, променена общо 1 път
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Пет Юли 06, 2007 10:52 pm

Harka написа:(въпреки че аз ги намирам за леко тежички)


Очаквах тая реплика :rofl::D:agree::beer:

@PtD: Аз го намирам за недостатъчен. Предпочетох да вдигна централната част с по-дебел бандаж, за да постигна по-добра форма при контакта с борда на гумата.

Иначе да - виждал съм армиран duct tape в Практикер, даже го ползвам за chainstay протектор ;)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Nymphetamine » Съб Юли 07, 2007 8:40 am

М, ясно, разбрах ви, какво точно имате предвид. :)
А тези ленти, за които говорите, си вървят в комплект със самата "боза"? Ще си намеря нещо за четене по тоя въпрос, та да се запозная повечко. Иначе мерси за изнесената до тук информация.
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот PtD » Съб Юли 07, 2007 11:52 am

Да, вървят в комплекта. Предимствата им спрямо рязаната вътрешна са:
  • По-дебели са
  • По-периферията имат удебеление, което помага за херметизацията
  • Около вентила имат особен профил, което помага за херметизацията
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bodo » Съб Юли 07, 2007 1:24 pm

bikerider написа:Най-добре е на осем атмосфери - така вместо да пукаш гуми директно ще къртиш лагерите :rofl:

Сега сериозно - хората питат за средство против пукане. Ако си мислиш, че с високо налягане ще се предпазиш от трънче... кво да ти кажа, освен, че не си карал достатъчно ;)
Защо се заяждаш за налягането ? не те разбирам. Аз в града карам с хибрид с гуми Conti Top sport 35 на 5-6 bar-а и пукам гума най-много веднъж годишно, а по горски пътеки съм Scwalbe и Conti на 2.1 и ги карам на около 3+ bar-a.
Просто различни стилове и различно усещане. Защо се опитвате да давате универсални мнения.

Аз например карам на педали, а други си търсят гeлова седалка - разни хора разни идеали...
Аватар
bodo
 
Мнения: 311
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Чет Яну 20, 2005 1:49 pm

Мнениеот jivkonik » Съб Юли 07, 2007 1:27 pm

:offtopic:
bodo написа:
Аз например карам на педали, а други си търсят гeлова седалка - разни хора разни идеали...


Само гледай като се навъртят годинките и километрите да не си търсиш нови коленца....
:offtopic:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот NovemberCharlie » Съб Юли 07, 2007 4:00 pm

jivkonik написа::offtopic:
bodo написа:
Аз например карам на педали, а други си търсят гeлова седалка - разни хора разни идеали...


Само гледай като се навъртят годинките и километрите да не си търсиш нови коленца....
:offtopic:
Най-хубавото е , че колената скапат ли се няма поправия ;) :beer:
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

ПредишнаСледваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта