от тучо чучо » Вто Окт 19, 2004 10:32 am
[quote="did"]
И няколко съвсем сериозни въпроса:
4. Какво е състоянието на трасето? Имам предвид, че както никога досега не се е случвало, разполагам с няколко различни гуми. За утъпкано, камъни и т.н. бих предпочел Maxxis Wormdrive, ама ако ще е много кално май ще е по-добре да сложа Harddrive (той пък по-не ми харесва на мокро).
5. От къде наистина я изм<s>исл</s>[b]ери[/b]хте тая денивелация от близо 3000м? Да не би да качваме Черни Връх два пъти? Това да не са ви Родопите, където при каране по равно се изкачваш нагоре?
[/quote]
Митко, в по-голямата си част трасето е твърдо - в началото, изкачването (от Бялата вода до Момина скала) е добре утъпкана с филц алея. Наклонът е приличен. Има само 2-3 по-стръмни места, но се кара навсякъде. На картата се вижда, че въпросната алея пресича асфалта три пъти. Единият не е важен, тъй като това е пътя към х. Средец и по него не се движат често коли. Моля, обаче, другите два пъти при пресичане на асфалта, да внимавате за преминаващи автомобили!
При достигане на Златните мостове (на картата по-скоро се вижда х. Елица) се завива вляво като се продължава отново по почвена алея. Там ще е първата контрола. В непосредствена близост, отляво, върви и шосето. Маршрутът на състезанието, обаче, е по алеята. След около 2 км., при достигането на Момина скала, се излиза на асфалтираното шосе.
По асфалта продължаваме около 2-3 км. до преди х. Тинтява. Там ще има човек, който да показва пътеката вляво. Има и бели стрелки на асфалта, и оранжеви ленти, но все пак... След 100-тина метра се достига х. Тинтява и отново се завива на 90 градуса вляво. Кара се по тясна горска пътека. Отново завой вляво и излизате на Гьорева чешма. Пътеката нагоре е доста мокра и кална. Там ще се наложи да се носи и бута, защото камъните са доста големи и разхвърляни по начин, неудобен за заобикаляне или изкачване. На 2-3 места има участъци, на които може да се кара за по 50-100 м., но е трудно. След излизането от гората пътеката е много стръмна и малцина ще се навият да карат нагоре. Важното е да се следват коловете на зимната маркировка. Веднага щом се изравни, т.е. на Камен дел, се придържайте към въпросните колове, за да минете близо покрай заслон "Ушите". Там отново ще има човек, който да ви упъти. На Платото (между заслон "Ушите" и Голи връх) терена е най-кален, тъй като е торф. Там е равно и е лесно за каране във всякакви условия. Кара се само направо и няма отбивки до малко преди Голи връх. Оглеждайте се за маркирана малка пътека вдясно, тъй като не е сигурно, че ще има човек на това място. В случай, че я пропуснете (не е фатално, удължава карането с не повече от 200 м.), при достигането на широкия чакълиран път, завийте вдясно и нагоре.
Следват около 5 км. изкачване, по едро чакълиран път с множество средни и дребни камъни, до Черни връх. Карайте само по главния път без да се отклонявате. Подминава се горната лифтова станция на Романски лифт. При достигане в близост до Метеорологичната станция (кълбовидната постройка) се оглеждайте за маркировка вдясно. Тръгнете по равна слабо изразена пътека и след пресичането/пренасянето на морените продължете право нагоре към постройката на Черни връх. Там е краят на изкачването. Контрола! Ще има човек, който да ви даде топла напитка и храна, също и дрехите, които сте си подготвили предварително.
След стартиране на следващия етап се поема по същата пътека, в обратна посока, за около 50- ина метра. Завива се вдясно и от там следва каране по равно. Отново се пресича каменна река (морени) и се продължава по зимната маркировка (жълто-черни колове). Сравнително равно е, с лек наклон нагоре. При достигане на големите камъни следва технично спускане по пътека алпийски тип, (серпентини с много едри камъни) за около 500 м. Ще има табела "Внимание, опасен участък!"
Особено важно е, веднага след края на спускането, там където пътеката вече е равна и тясна, да хванете маркираната с оранжеви ленти пътека, която се отделя вдясно от зимната маркировка (коловете)! За да не я пропуснете, не тръгвайте да изкачвате нагоре. Придържайте се към пътеката, която е широка около 35-50 см. Почвата е торфена, има ниски хвойнови храсти отстрани, по които са вързани оранжеви текстилни лентички. Освен това има червена туристическа маркировка, а на места и каменни пирамидки. Равното е около 3-4 км., като посоката е на юг. В този участък има две чешми. Малко преди достигане на вр. Купена има 100-тина метра леко изкачване. Пред самия връх ще има човек, който да ви упъти , но все пак, там се завива плавно вляво и се кара в посока на един скален връх, отстоящ на около 600 м. В този участък има още една чешма. Пътеката минава отляво на скалите и от там започва спускането. Много тясна стръмна пътека, с ниски хвойнови храсти отстрани. Терена е твърд, преобладават камъните (скален склон), като на места камъните са по-едри. Скоростта не е голяма, защото завоите са много остри. Периодично, по храстите, са вързани оранжеви ленти. Няма опасност да се обърка, защото е единствената възможна пътека. Целта е объл затревен връх, намиращ се малко след излизане от гъстия хвойнов участък - вр. Белчева скала. Минете отдясно на него и следвайте оранжевите ленти-маркировка. Следва един много стръмен прав участък, където трябва да се внимава да не се изпусне пътеката, защото камъните отсрани са недружелюбни. Предстои леко изравняване, което позволява увеличаване на скоростта. Преди следващия объл затревен връх, който е доста по-висок, се прави плавен завой вдясно. Прав скоростен участък. Малко след това наклонът отново става стръмен, камъните са доста и пътеката не е добре изразена! Внимавайте и следете оранжевите ленти-маркировка по борчетата отстрани! След 200-300 м., след плавен завой вляво, има една вада, в която се правят чудни човки;), пред която ще има знак "Внимание!":B): Оттам насетне се кара по поляната само направо, докато се излезе на широк почвен път. Там скоростта е доста висока. Има няколко по-остри завоя, на които трябва да се внимава! Ако е валяло преди това ще е кално. На места има коловози с локви, но не са много. Има няколко разклона, които могат да ви подведат, но сме се постарали да маркираме добре правилната посока. Скоро след навлизането на пътя в гората, започват къщите, а при достигане на асфалтовата улица, вляво е финалът!;)
По-изчерпателно няма как да го опиша. Ако имате конкретни въпроси, давайте.
Аааааайде!:8D: