Лъжа или измама?

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Мнениеот TOYAGA » Пет Апр 08, 2005 2:50 pm

Абе, LoshBoch, тебе кога те пуснаха бе?
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот PtD » Пет Апр 08, 2005 2:58 pm

[quote="NovemberCharlie"]

Ще взема да се обадя на големите компании, произвеждащи мотоциклети, и ще им предложа да наслагат V брейкове по шосейните машини с по 100-200 к.с. та да спират по-добре:idea:.
[/quote]


Тюх, взе ми го от устата! :beer:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Пет Апр 08, 2005 3:05 pm

[quote="LoshBoch"]

Намерете учителя си по физика и го питайте кое спира по добре! Да не говорим че дисковите спирачки са и доста по тежки от V-brake, а и междодругото някой от вас да е виждал шосеен бегач с Диск? Едва ли а там скоростите са доста по сериозни вервайте ми!
[/quote]


абе батко... що дрънкаш глупости... :?:
нямало било диск за шосейка... :crazy:
нема по-техническа нация от България - тука шосейките са със челюсти от памтивека и май така ще остане... не знам откъде си и откъде са те пуснали, но не звучиш като да си в час...

така сега фактите - най-добрата механична дискова спирачка в света до момента (задачка - коя е тя?) се продава и в шосеен вариант, тоест съвместима с шосейните лостчета. разшири си малко кръгозора и недей да дрънкаш наизуст - това че ти не си виждал шосейка със дискове говори само за теб...

относно кое спира по-добре - не си си научил докрай уроците по физика - има разлика между спирачна сила и спирачен път. с вебрейкове колелото със сигурност блокира по-лесно, което обаче не значи нищо за спирачния път. напиши си домашното...

и както си го подкарал всички дискове под една черта - искаш ли да сравняваме хидравличен диск с вебрейкове, току виж и него ще изкараш по-слаб от вебрейкове... :lol:

иначе за скоростите със шосейка ти верваме - и ние сме карали малко таквози чудо...

изобщо - моите уважения към теб, но ти трябва малко да си опресниш познанията...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Апр 08, 2005 3:08 pm

[quote][i]
"V– Brake спирачките имат висока ефективнност благодарение на конструкцията си, при която усилието приложено върху спирачния лост се използва в малка степен за създаване на спирачен момент, който допълнително се подсилва от сравнително големия радиус на джантата....Дисковите спирачки са конструктивно по-неефективни, поради факта, че спирачното усилие е приложено на по-малък радиус (спирачните дискове са с диаметър 140-230 мм), което е значително по-малко от диаметъра на джантата...."


[/quote]


Спомняте ли си, че някога имаше една лостова система за спиране, при която калодката беше една (гумена) и опираше върху грайфера на гумата - мисля, че въз основа на горната логика тази система е по-ефективна от V-брейка, защото спирачната сила се прилага на по-голям диаметър:rofl:
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Апр 08, 2005 3:13 pm

[quote="NovemberCharlie"]
Спомняте ли си, че някога имаше една лостова система за спиране, при която калодката беше една (гумена) и опираше върху грайфера на гумата - мисля, че въз основа на горната логика тази система е по-ефективна от V-брейка, защото спирачната сила се прилага на по-голям диаметър:rofl:
[/quote]


абсолютно :lol::rofl:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот caviara » Пет Апр 08, 2005 3:16 pm

[quote="LoshBoch"]

Намерете учителя си по физика и го питайте кое спира по добре! Да не говорим че дисковите спирачки са и доста по тежки от V-brake, а и междодругото някой от вас да е виждал шосеен бегач с Диск? Едва ли а там скоростите са доста по сериозни вервайте ми!
[/quote]


говорил съм по този въпрс с един преподавател във ВУЗ (водеше няколко дисциплини тясно свързани със спирачките) и той ми обясни,че при дисковите спирачки (не за колела, защото за тях конкретно не знаеше) се постига много по-голяма площ на притискане (благодарение на тяхната консрукция), което компенсира по-малкия радиус на диска! а другите предимсва в общи линии са известни и изброени по-горе.:8D:
Защо трябва да е просто, като може да е сложно...
caviara
 
Мнения: 186
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пон Мар 14, 2005 10:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Апр 08, 2005 3:27 pm

[quote="caviara"]

[quote="LoshBoch"]

Намерете учителя си по физика и го питайте кое спира по добре! Да не говорим че дисковите спирачки са и доста по тежки от V-brake, а и междодругото някой от вас да е виждал шосеен бегач с Диск? Едва ли а там скоростите са доста по сериозни вервайте ми!
[/quote]


говорил съм по този въпрс с един преподавател във ВУЗ (водеше няколко дисциплини тясно свързани със спирачките) и той ми обясни,че при дисковите спирачки (не за колела, защото за тях конкретно не знаеше) се постига много по-голяма площ на притискане (благодарение на тяхната консрукция), което компенсира по-малкия радиус на диска! а другите предимсва в общи линии са известни и изброени по-горе.:8D:
[/quote]


твоя преподавател да си намери учителя по физика и да го пита :lol::emlaugh::beer:

това за площта едно - второто е триещия материал
третото е много по-прецизната конструкция, която дава по-голям КПД на силата на ръката, както и много повече модулация от v-brake.

четвъртото е изцяло друга конструкция, която елиминира brake bosses и тяхното огъване. ЛошБош малко забравя за бустерите...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Апр 08, 2005 3:30 pm

Даже имам идея - да се слагат капли по 40-50 инча, та да може да се увеличи диаметъра по който се прилага спирачната сила. Абе нямали кой да им обясни на тези господа (и дами), че спирачката представлява транформатор на енергия (в случая от кинетична във топлинна), и че ефективността на този трансформатор наистина се влияе от диаметъра, по които се прилага усилието, но зависи и от куп други параметри и конструктивни решения. В края на краищата, ако нямат инженери, да пратят някои да изкара до 2-ри курс в ТУ, та да понаучи физика, механика, теория на машините и механизмите и някои други общополезни дисциплини.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Апр 08, 2005 3:34 pm

[quote="PtD"]

[quote="NovemberCharlie"]

Ще взема да се обадя на големите компании, произвеждащи мотоциклети, и ще им предложа да наслагат V брейкове по шосейните машини с по 100-200 к.с. та да спират по-добре:idea:.
[/quote]


Тюх, взе ми го от устата! :beer:
[/quote]

Като ми платят за идеята ще си разделим парите:beer:
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот LoshBoch » Пет Апр 08, 2005 3:35 pm

ха ха ха, скоро не бях чел такива глупости! :rofl: :rofl: :rofl:
LoshBoch
 
Мнения: 50
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Апр 08, 2005 11:53 am

Мнениеот bikerider » Пет Апр 08, 2005 3:41 pm

[quote="LoshBoch"]

ха ха ха, скоро не бях чел такива глупости! :rofl: :rofl: :rofl:

[/quote]


ето ти още една глупост (не за теб де, а за някой който иска да почете):
[url]http://www.sram.com/en/avid/discbrakes/ballbearingroad/ballbearingroad.php[/url]

а ти - личи си от 100 километра, че само провокираш полемики да гледаш после сеир...

виж ако наистина си вярваш, не ми се коментира изобщо ... :crazy:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Апр 08, 2005 3:45 pm

[quote="bikerider"]

[quote="LoshBoch"]

ха ха ха, скоро не бях чел такива глупости! :rofl: :rofl: :rofl:

[/quote]


ето ти още една глупост (не за теб де, а за някой който иска да почете):
[url]http://www.sram.com/en/avid/discbrakes/ballbearingroad/ballbearingroad.php[/url]

а ти - личи си от 100 километра, че само провокираш полемики да гледаш после сеир...

виж ако наистина си вярваш, не ми се коментира изобщо ... :crazy:


[/quote]

Ама bikerider поясни на човека, че road означава път (шосе) - да не си мисли, че е козя пътека
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Апр 08, 2005 3:49 pm

[quote="NovemberCharlie"]
Ама bikerider поясни на човека, че road означава път (шосе) - да не си мисли, че е козя пътека
[/quote]


да ;)
довечера и ще го изпишкам... :roll2::roll2::roll2:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот caviara » Пет Апр 08, 2005 3:57 pm

[quote]
твоя преподавател да си намери учителя по физика и да го пита :lol::emlaugh::beer:

това за площта едно - второто е триещия материал
третото е много по-прецизната конструкция, която дава по-голям КПД на силата на ръката, както и много повече модулация от v-brake.

четвъртото е изцяло друга конструкция, която елиминира brake bosses и тяхното огъване. ЛошБош малко забравя за бустерите...
[/quote]


мисля, че съм споменал за конструкцията:
[quote](благодарение на тяхната консрукция), [/quote]

А това, че лошо съм го написал не значи, че той лошо го е обяснил (доказа го и с формули!)
Цялата ми идея беше да кажа на нормален език, че по-малкия диаметър не значи по- лоша спирачка!
Защо трябва да е просто, като може да е сложно...
caviara
 
Мнения: 186
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пон Мар 14, 2005 10:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пет Апр 08, 2005 4:07 pm

Аман от дебили...

Една илюстрация на МНОГО хвалена cyclocross-машина

[img]http://www.cannondale.com/bikes/05/CUSA/large/5xr1red.jpg[/img]

...и една тема за размисъл :D

[img]http://www.mtb-bg.com/album/TOYAGA/MEGAROTOR.jpg [/img]
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Апр 08, 2005 4:17 pm

[quote="TOYAGA"]

Аман от дебили...

Една илюстрация на МНОГО хвалена cyclocross-машина

[img]http://www.cannondale.com/bikes/05/CUSA/large/5xr1red.jpg[/img]

...и една тема за размисъл :D

[img]http://www.mtb-bg.com/album/TOYAGA/MEGAROTOR.jpg [/img]
[/quote]

Абе какви са тия допотопни колелета - един истински карач никога не би се качил на такива техничиски безсмислици - "V-brake rules", както казват във Спринт:rofl::beer:
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Апр 08, 2005 4:24 pm

[quote="caviara"]
мисля, че съм споменал за конструкцията:
[quote](благодарение на тяхната консрукция), [/quote]

А това, че лошо съм го написал не значи, че той лошо го е обяснил (доказа го и с формули!)
Цялата ми идея беше да кажа на нормален език, че по-малкия диаметър не значи по- лоша спирачка!
[/quote]


не бре, чакай малко. аз не ти противореча, напротив - напълно съм съгласен, щото нещата стоят точно така. не мисля, че си написал нещо лошо - аз поне те разбрах перфектно, но иронизирах ЛошБош.

peace :peace::beer:
аз съм съгласен
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот caviara » Пет Апр 08, 2005 4:34 pm

[quote="bikerider"]


не бре, чакай малко. аз не ти противореча, напротив - напълно съм съгласен, щото нещата стоят точно така. не мисля, че си написал нещо лошо - аз поне те разбрах перфектно, но иронизирах ЛошБош.

peace :peace::beer:
аз съм съгласен
[/quote]


sorry, не съм те разбрал (за иронията) :peace::beer:
Защо трябва да е просто, като може да е сложно...
caviara
 
Мнения: 186
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пон Мар 14, 2005 10:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Апр 08, 2005 4:37 pm

[quote="NovemberCharlie"]

[quote][i]Originally posted by TOYAGA[/i]

Аман от дебили...
[/quote]


точна дума. домързя ме да му давам пример с cannondale...

а трайълския байк - какво е това отзад бе - тва си е жив v-brake :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

яко е - само бях чувал за дискове занитени за каплата, не бях виждал до момента... :beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пет Апр 08, 2005 4:38 pm

[quote="caviara"]
sorry, не съм те разбрал (за иронията) :peace::beer:
[/quote]


:):beer::beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Пет Апр 08, 2005 4:54 pm

[quote]а трайълския байк - какво е това отзад бе - тва си е жив v-brake [/quote]


Aaaa, така си мислиш само... щото не си виждал тва... :hbang::hbang::hbang:

[img]http://www.mtb-bg.com/album/TOYAGA/Brake.jpg[/img]
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пет Апр 08, 2005 4:59 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote]а трайълския байк - какво е това отзад бе - тва си е жив v-brake [/quote]


Aaaa, така си мислиш само... щото не си виждал тва... :hbang::hbang::hbang:

[img]http://www.mtb-bg.com/album/TOYAGA/Brake.jpg[/img]
[/quote]


майтап бе Уили :lol:
на мотор съм виждал на картинка, но не бях виждал на колело все още
нооо тия пичове с трайълския байк колко са си играли със фрезата не е истина
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Пет Апр 08, 2005 5:16 pm

[quote]нооо тия пичове с трайълския байк колко са си играли със фрезата не е истина[/quote]


Мхм, те всъщност ГЛАВНО с нея са си играли...:D Мноо ме кефи тва търкало :bowdown:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот PtD » Пет Апр 08, 2005 5:17 pm

[quote="TOYAGA"]


...и една тема за размисъл :D

[img]http://www.mtb-bg.com/album/TOYAGA/MEGAROTOR.jpg [/img]
[/quote]


:bowdown::bowdown::bowdown:

Така си представям истинската задна трайълска спирачка :thumb:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Пет Апр 08, 2005 5:30 pm

кво чакаш - действай :D:8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот PtD » Пет Апр 08, 2005 7:34 pm

[quote="bikerider"]

кво чакаш - действай :D:8D:
[/quote]


Как да действам, като не знам в кое мазе си го държи :bawling:

:rofl::rofl::rofl:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот sss » Пет Апр 08, 2005 7:38 pm

[quote="NovemberCharlie"]

[quote][i]
"V– Brake спирачките имат висока ефективнност благодарение на конструкцията си, при която усилието приложено върху спирачния лост се използва в малка степен за създаване на спирачен момент, който допълнително се подсилва от сравнително големия радиус на джантата....Дисковите спирачки са конструктивно по-неефективни, поради факта, че спирачното усилие е приложено на по-малък радиус (спирачните дискове са с диаметър 140-230 мм), което е значително по-малко от диаметъра на джантата...."


[/quote]


Спомняте ли си, че някога имаше една лостова система за спиране, при която калодката беше една (гумена) и опираше върху грайфера на гумата - мисля, че въз основа на горната логика тази система е по-ефективна от V-брейка, защото спирачната сила се прилага на по-голям диаметър:rofl:
[/quote]

Ейй второто ми колело беше с такава предна спирачка:DНяма се абавате с тях,шот да знайте как помагат кат си на зор и се у4иш да караш на 2 гуми,а стената все пове4е се приближава:banghead:...
Каската не е само за красота ;-)
Аватар
sss
 
Мнения: 924
Рейтинг: 1837
Регистриран на: Чет Мар 11, 2004 6:10 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот julybong » Пет Апр 08, 2005 10:21 pm

Абе много интересна тема сте захванали, пък и тези снимки поседните- мале, мале. Някой сега няма ли да изкопа и някоя снимчица на байк с хидравлика и ABS пък може и със серво на волана:eyebrow::dunno:.
П.П. Не забравяйте, че байка тряя да е лек. Пък и не само байка.
http://www.hydrotech.bg - hydraulic of the future
Аватар
julybong
 
Мнения: 87
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Дек 07, 2004 5:00 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Съб Апр 09, 2005 12:49 pm

[quote="julybong"]

Не забравяйте, че байка тряя да е лек. Пък и не само байка.
[/quote]


Верно? :eek: Ай стиа бе!
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот marshall__ » Сря Май 04, 2005 12:35 pm

[quote="TOYAGA"]
...и една тема за размисъл :D

[img]http://www.mtb-bg.com/album/TOYAGA/MEGAROTOR.jpg [/img]
[/quote]


Защо ли имам чувството, че въпреки допълнителната здравина която придава ротора към шината, при зверски удар (да речем страничен), който ще доведе до усукване на шината, диска е АУТ :D

Пък и малка кривина в шината, би следвало диска да е толкова кривнат, че да не минава през апарата :crap:
AVATAR bowdown!!!
Аватар
marshall__
 
Мнения: 2346
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Вто Яну 27, 2004 4:52 pm
Местоположение: VA, USA

ПредишнаСледваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта