SR Suntour SF-XCP75-DJ

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

SR Suntour SF-XCP75-DJ

Мнениеот SMITH » Съб Сеп 10, 2005 12:16 am

вчера си взех тази вилка и искам да споделя един малък проблем. При тръгване, т.е. упражняване на по-голям натиск в/у колелото, вилката пука - издава звука при въртене на регулаторчетата на пружините. впоследствие спира и същото се повтаря само при ново тръгване или по-стабилен натиск при каране. не мисля че е нормално. помощ? съвет?:unhappy:

едит: http://www.srsuntour-cycling.com/techspec.xml?goid=221&SID=1126302994_287300000000011ae136
rip! rip! rip!
Аватар
SMITH
 
Мнения: 451
Рейтинг: 1330
Регистриран на: Съб Юни 21, 2003 5:05 pm
Местоположение: Christmas Island

Мнениеот Bodom » Съб Сеп 10, 2005 7:52 am

Аз имах подобен проблем, но освен звуково, го усещах и на кормилото. При мен беше при по-голямо усилие върху предницата, включително и при ползване на предната спирачка, но само при по-големи усилия, дори не винаги се проявяваше.
Оказа се от чашките. Разхлабени, или пренатегнати - незнам. Тони ми го оправи, и заправих да попитам дали ги натегна, или ги разхлаби. Успех!
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот SMITH » Нед Сеп 11, 2005 9:23 am

Благодаря за съвета. Сигурно ще е полезен, но да нямаш предвид короните на вилката... пренатегнати чашки? А може би не те разбирам защото не съм наясно с термина.:dunno:
rip! rip! rip!
Аватар
SMITH
 
Мнения: 451
Рейтинг: 1330
Регистриран на: Съб Юни 21, 2003 5:05 pm
Местоположение: Christmas Island

Мнениеот Bodom » Нед Сеп 11, 2005 11:39 am

Тази вилка има само една корона :).
Чашките са два лагера, които се намират отгоре и отдолу на челната тръба на рамката и чрез тях вилката (цялото кормило) лагерува с рамката.
Натягането им и съответно разхлабването става от болта, който се намира отгоре на капачката на лапата. За да го направиш - първо се отхлабват болтовете на лапата, с които се държи за стержена (кормилната тръба) на вилката. Псле се натяга, или отхлабва болта, и после отново се стяга лапата. Но работата е прецизна, защото не е добре да е хлабаво - тогава имаш луфт в предницата. Не е добре и да е пренатегнато - тогава се върти по-трудно кормилото и може да се повредят чашките, а май и не само те. Дано сега вече съм бил полезен :)
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот SMITH » Пон Сеп 12, 2005 10:45 am

Всичко, което каза ми е съвсем ясно и познато, но не виждам как това рефлектира върху вилката. Сигурно е така щом проблемът е оправен. 10х!
rip! rip! rip!
Аватар
SMITH
 
Мнения: 451
Рейтинг: 1330
Регистриран на: Съб Юни 21, 2003 5:05 pm
Местоположение: Christmas Island

Мнениеот Bodom » Пон Сеп 12, 2005 2:43 pm

Ами никак не рефлектира върху вилката. Просто тракането при мен беше от чашките, но аз не можех да определя от къде точно е, щото идва отпред. И аз в началото си мислех, че е от вилката, ама не.
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот SMITH » Вто Сеп 13, 2005 6:58 pm

ами начи моят проблем няма нищо общо с твоя просто. ти си имал луфт мужду вилката и челото. сигурно сам си си я слагал. завил си първо болтовете на лапата примерно. и без тва не схванах какво значи да си натегнеш/пренатегнеш/резхлабиш чашките. ако ги пренатегнеш кормилото ще се движи трудно, ако са разхлабени ще има луфт и ще трака(т.е. всичко идва от лапата и болта за пеперудата)? моят проблем се самооправи. било е въпрос на разработване сигурно.
rip! rip! rip!
Аватар
SMITH
 
Мнения: 451
Рейтинг: 1330
Регистриран на: Съб Юни 21, 2003 5:05 pm
Местоположение: Christmas Island


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта