RAM XC2 или GIANT NRS

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

RAM XC2 или GIANT NRS

Мнениеот milestone » Сря Сеп 14, 2005 4:50 pm

Въпроса ми е за сравнение основно на рамките - коя от двете системи на окачване е за препоръчване за човек, който би направил малък компромис с ефективността за сметка на по добро обиране на неравностите. За РАМ XC2 не съм срещал почти никакви мнения, а това е (може би) най-добрия FS байк за XC правен в България. За GIANT-а съм чел доста, и доколкото разбирам NRS системата е предназначена главно за хора, които биха жертвали малко комфорт за сметка на повишена ефективност. Предполагам, че при FSR системата на РАМ-а е обратно, затова си мисля, че е по-подходящ за мен. От друга страна пък NRS-а е (предполагам) доста по-лек, а това има значение за мен, тъй като и моето лично тегло не е голямо.
Аватар
milestone
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1771
Регистриран на: Пет Сеп 02, 2005 4:37 pm

Мнениеот Admin » Чет Сеп 15, 2005 12:17 am

Сърби ме езикът, ама каквото и да кажа, ще е повече теоретично, защото NRS съм карал малко, а пък ХС2 още по-малко...
Ако цената не е фактор и ако ще караш ХС, без да залиташ към грубости, аз бих избрал NRS-а. по-лек е, геометрията е точно за ХС и всичко си е ОК. От Newone, а и от разни други източници съм чувал, че при спиране задницата доста се втвърдява, което при XC2 сигурно няма да е така, заради Horst Link-а, за който пък разни източници тъврдят, че не се влияе много от спирачката. Другият "недостатък" на NRS-а (обсъждан е тук, във форума) е, че поради липсата на начално сгъване (саг) на задния амортисьор, т.е. липса и на негативен ход, той по-лошо ще обира хлътванията на терена. Следователно, като работа на окачването при спускане ХС2 вероятно е по-добър (пак казвам, поне на теория). Само че при катерене и изобщо при педалиране, поне моето мнение е, че NRS-а превъзхожда ХС2 и много други велосипеди с FSR окачване. А освен това рамката е и по-лека.
Затова аз, ако избирам между двете с цел ХС и нищо друго, бих избрал NRS-a. Ако ефективността при педалиране не ти е толкова важна, колкото работата при спускане надолу - XC2.
Все пак, изчакай да се изкажат и хората, които имат повече личен опит с някоя от рамките. :thumb:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 15, 2005 12:24 pm

[quote="milestone"]
коя от двете системи на окачване е за препоръчване за човек, [b]който би направил малък компромис с ефективността за сметка на по добро обиране на неравностите[/b].
[/quote]


RAM.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот milestone » Чет Сеп 15, 2005 4:39 pm

@admin
Теоретично потвърждаваш теоретичните ми предположения. Цената за мен естествено има значение, но искам да си купя байк със задно окачване, който да ми създава относително малко ядове при повече каране. Та тези два модела ми хрумнаха като начало, но приемам и други предложения (SPRINT май също имаха някакъв по-евтин модел, но не знам до колко е за препоръчване).
Всъщност NRS системата не е ли вид Horst Link система - заради шарнира, който е на стойката на веригата пред задното движение?

В крайна сметка никой ли не кара RAM XC2, та да сподели прeки впечатления? (освен Маринчо от Star Academy, но той едва ли подозира, че съществува такъв форум)
Аватар
milestone
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1771
Регистриран на: Пет Сеп 02, 2005 4:37 pm

Мнениеот Admin » Чет Сеп 15, 2005 5:31 pm

Наистина оста на NRS е на стойките на седалката, над и зад ставата на окачването, но окачването му работи на дург принцип - без саг. Така че са си различни двете рамки.
Аз не бях обърнал достатъчно внимание на удебеления от bikerider текст, затова съм го писал поста си малко като Мара подробната (да не се бърка с Мара отварачката!;)), ама не пречи.
Според мен, с оглед на това, което си писал, може би най-добре ще е RAM-а, но с някакъв хубав амортисьор с платформа (например Swinger Air 3-way). Вярно, че пак ще е по-тежък от NRS-а, но би трябвало да го "бие" като работа на окачването при спускане, без да е забележително по-слаб при изкачване (в повечето случаи). Само че не знам колко ще струва с такъв шок.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот КапитанПланета » Чет Сеп 15, 2005 6:04 pm

За XC2 не мога да се изкажа, тъй като никога не съм се качвал на такова возило, но за NRS-a имам наблюдения. В раничката си носих шок помпата и си настройвах шока в зависимост от терена, който ми предстоеше. При дълго изкачване - no sag настройка, при по- продължително спускане намалявах налягането в шока и съответно рамката си работеше като обикновено horst link базирано колело. Въпрос на 1 минута настройка, която то дава най-доброто от двата "свята" ;).

[size=67]П.С.: Относно концепцията описана по-горе : copyright (c)2004 TOYAGA, all rights reserved.[/size]
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 15, 2005 7:34 pm

Хм. Капитане, ти ме хвърли в размисли, щото аз лично също бих предпочел NRS.
Имам един въпрос - не се ли смъква така средното прекалено ниско за спускане? В смисъл геометрията не е ли изчислена за no sag положение?

Edit: и къде по дявола е TOYAGA? липсва ми :bawling::D:8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот КапитанПланета » Чет Сеп 15, 2005 8:21 pm

bikerider, за да бъда коректен, моят коментар беше за NRS моделите от 2003. Там геометрията е смятана при вилка с ход 80 мм, челният ъгъл да бъде 70 градуса... абе hardcore XC racing machine ;). При това положение, слагайки вилка с ход 100 мм (моя случай - стремеж да се докара повече до trail bike отколкото XC racing machine) даже бих казал че при no sag настройката средното идваше леко височко, така че пускането на малко sag при спусканията в никакъв случай не ми е пречило, даже мисля че си идваше таман. При моделите >= 2004 челният ъгъл го промениха на 71 градуса при 80 мм ход на вилката (така идеята за употреба за 100 мм вилки става още по-сгодна).

П.С.: А за Тоягата нема а се пуашиш ;) я по Европата е зарил по ангажементи я некоя ваканция го е фанAла. Пак ше кацне тука, нема каде да оди :).
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 15, 2005 10:40 pm

[quote="КапитанПланета"]

bikerider, за да бъда коректен, моят коментар беше за NRS моделите от 2003. Там геометрията е смятана при вилка с ход 80 мм, челният ъгъл да бъде 70 градуса... абе hardcore XC racing machine ;). При това положение, слагайки вилка с ход 100 мм (моя случай - стремеж да се докара повече до trail bike отколкото XC racing machine) даже бих казал че при no sag настройката средното идваше леко височко, така че пускането на малко sag при спусканията в никакъв случай не ми е пречило, даже мисля че си идваше таман. При моделите >= 2004 челният ъгъл го промениха на 71 градуса при 80 мм ход на вилката (така идеята за употреба за 100 мм вилки става още по-сгодна).
[/quote]

Ахъм! :bulb:

[quote="КапитанПланета"]
П.С.: А за Тоягата нема а се пуашиш ;) я по Европата е зарил по ангажементи я некоя ваканция го е фанAла. Пак ше кацне тука, нема каде да оди :).
[/quote]


Абе и аз така си помислих, ама някакси форума стана много спокоен и сух - само за некви чертежи се говори, рамки, компоненти, витамини, мероприятия.... мноу скучно стана :rofl:
:beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот milestone » Пет Сеп 16, 2005 12:03 pm

Като казах компромис с ефективността си мислех, че FSR системата е МАЛКО по-слаба в това отношение и не се налага чак слагането на шокове с платформи и заключвания, но явно не трябва да се вярва много на хвалбите на производителите, както съветва авторът в [url=http://www.mtbcomprador.com/pa/english/index.htm]този[/url] сайт. Всъщност първоначално си мислех да питам каква точно е разликата между двете системи - само настройката без sag на NRS ли, защото нямах нерви да прочета подробно написаното в същия сайт, пък и ме интерсуваше по-практическата страна на въпроса. Но сега ще опитам пак, а ако някой ми даде друг линк по същата тема от независим от производител/търговец източник ще му бъда благодарен.
А иначе задното окачване ми трябва за да не подскачам по камъни и туфи трева по черните пътища, а не за скокове (по-големи от 2 - 3 стъпала из града, когато се налага) и за екстремни спускания. Иначе при каране не ползвам друг транспорт, така че колкото качвам толкова и спускам.
Идеята с помпата е интерсна, а TOYAGA сигурно има още доста такива, но сигурно просто му е писнало да дава съвети на начинаещи като мен.
Аватар
milestone
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1771
Регистриран на: Пет Сеп 02, 2005 4:37 pm

Мнениеот Admin » Пет Сеп 16, 2005 12:48 pm

Аз не мога да твърдя със сигурност дали FSR е много или малко по-слаба от NRS при педалиране - както споменах още в началото, нямам богат практически опит с никоя от двете. NRS-и съм карал тук и там, впечатленията ми са чудесни за ХС, педалирането е страхотно, а при спускане със сигурност са много по-комфортни от твърдак. FSR байкове съм карал по-малко и то все такива с повече ход, където усещах клатене на задницата, особено при изправено педалиране. Но не знам как е при байкове с по-малко ход - за тях мога само да се позова на това, което съм чел по разни чужди медии, а то е, че с платформен шок окачването работи много добре.
След поредните обрати в настоящата тема бих те посъветвал да си вземеш NRS, по-лека е рамката и нагоре със сигурност е една от най-добрите. Ако успееш да усетиш недостатъци при спускане заради липсата на саг, нищо не пречи да постъпиш като Капитана, макар че според мен няма да ти се наложи.
Между другото, не знам колко си висок, обаче ако е достатъчно, Капитана май все още си продава неговия NRS (рамката), при това в отлично състояние ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот did » Пет Сеп 16, 2005 12:50 pm

[quote="Admin"]


Между другото, не знам колко си висок, обаче ако е достатъчно, Капитана май все още си продава неговия NRS (рамката), при това в отлично състояние ;)
[/quote]

стара ти е информацията :D
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот F1-MAN » Пет Сеп 16, 2005 1:31 pm

:offtopic:
Сигурно ще ме оплюете, ама ще си кажа- макар от само 2-3 години да се интересувам от колоездене, вече започва да ми става досадно и смешно от хилядите нови системи за окачване и амортисьори. Всеки казва, че неговата е най-добрата, това работи еди как си и т.н, а те общо взето са едни и същи. Като чели не може да се кара с рамка с единично люлеещо се рамо, или пък с вилка с обикновено заключване, а не с SPV, Motion Control, Terralogic.... Само реклама и опити за привличане на клиенти, пък дали има някаква същесвена(и усещаема) работа не се знае. Има една приказка-"Оно не сака скете и лангете, а сака нозе и карaне", която се отнася за ските, но мисля, че важи и тук. Важното е колелото да бъде удобно, сигурно и да ти харесва, пък дали ще спечелиш 1-2 секунди от най-новата и най-добрата система на окачване и ще бъдеш най-големия гъзар не мисля, че е толкова важно.
:offtopic:
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот sstefanov » Пет Сеп 16, 2005 2:09 pm

[quote="F1-MAN"]

:offtopic:
Сигурно ще ме оплюете, ама ще си кажа- макар от само 2-3 години да се интересувам от колоездене, вече започва да ми става досадно и смешно от хилядите нови системи за окачване и амортисьори. Всеки казва, че неговата е най-добрата, това работи еди как си и т.н, а те общо взето са едни и същи. Като чели не може да се кара с рамка с единично люлеещо се рамо, или пък с вилка с обикновено заключване, а не с SPV, Motion Control, Terralogic.... Само реклама и опити за привличане на клиенти, пък дали има някаква същесвена(и усещаема) работа не се знае. Има една приказка-"Оно не сака скете и лангете, а сака нозе и карaне", която се отнася за ските, но мисля, че важи и тук. Важното е колелото да бъде удобно, сигурно и да ти харесва, пък дали ще спечелиш 1-2 секунди от най-новата и най-добрата система на окачване и ще бъдеш най-големия гъзар не мисля, че е толкова важно.
:offtopic:
[/quote]


Прави си, безспорно F1-MAN. Обаче не забравяй един феномен на модерното общество:

Equipment Mastrubation

Универсален феномен. Проявява се с всякакви хобита, които се сещаш.

Стефан
sstefanov
 
Мнения: 101
Рейтинг: 1745
Регистриран на: Пет Апр 01, 2005 3:27 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Persenk » Пет Сеп 16, 2005 2:37 pm

[quote="F1-MAN"]
[br
ще бъдеш най-големия гъзар не мисля, че е толкова важно.

[/quote]


Даа,и тука съм се лъгал ужасно
everything is fine
Аватар
Persenk
 
Мнения: 451
Рейтинг: 1765
Регистриран на: Съб Яну 18, 2003 9:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Пет Сеп 16, 2005 2:49 pm

[quote="did"]

[quote="Admin"]


Между другото, не знам колко си висок, обаче ако е достатъчно, Капитана май все още си продава неговия NRS (рамката), при това в отлично състояние ;)
[/quote]

стара ти е информацията :D
[/quote]


По-скоро ми е слаба паметта! :banghead: Хем лично присъствах на уговарянето на shipping-а...
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот did » Пет Сеп 16, 2005 3:15 pm

@Admin:
много работиш! тоя сайт ще ти вземе здравето ;)
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот milestone » Пет Сеп 16, 2005 4:21 pm

[quote]Equipment Mastrubation

Универсален феномен. Проявява се с всякакви хобита, които се сещаш.
[/quote]


Абе да, и аз се дразня малко от прекалени маняци на разни теми. За това спирам с тъпите си въпроси преди да съм заприличал на Equiped Mastrubator, ама то човек сам не се усеща понякога.
Аватар
milestone
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1771
Регистриран на: Пет Сеп 02, 2005 4:37 pm

Мнениеот sstefanov » Пет Сеп 16, 2005 4:59 pm

[quote="milestone"]

[quote]Equipment Mastrubation

Универсален феномен. Проявява се с всякакви хобита, които се сещаш.
[/quote]


Абе да, и аз се дразня малко от прекалени маняци на разни теми. За това спирам с тъпите си въпроси преди да съм заприличал на Equiped Mastrubator, ама то човек сам не се усеща понякога.
[/quote]



Споко - коментара ми беше в подкрепа този на F1-MAN. Твоите въпроси са си много разумни в крайна сметка...

Стефан
sstefanov
 
Мнения: 101
Рейтинг: 1745
Регистриран на: Пет Апр 01, 2005 3:27 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Сеп 16, 2005 11:04 pm

[quote="F1-MAN"]
Сигурно ще ме оплюете, ама ще си кажа- макар от само 2-3 години да се интересувам от колоездене,
[/quote]


Едва ли има значение това. По-скоро ти трябва да попрочетеш разни работи.

[quote="F1-MAN"]
а те общо взето са едни и същи.
[/quote]

Яки (peep) говориш, да ме прощаваш за езика.

[quote="F1-MAN"]
Terralogic.... Само реклама и опити за привличане на клиенти
[/quote]


Две думи - говориш (peep).
Има разни работи като brake dive, които са ти убягнали от вниманието.

Попрочети туй-онуй за инерциалните смекчавания
[img]data/bikerider/2005916161851_stratos_idvalve.jpg [/img]
и после говори така смело наизуст.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот F1-MAN » Съб Сеп 17, 2005 1:10 pm

Да, имам още да чета, но все пак смятам, че имам някакво право. Каква е съсществената разлика между VPP и Maestro примерно, или между FSR и сегашния вариант на окачването на NRS? Всеки изтъква неговото за най-доброто. Specialized ти обясняват колко добър е FSR, а отдолу пишат, затова пък колко добра е инерциалната с-ма Brain, чиято работа изглежда много логична, но какъв е смисъл от нея, като малко по-горе пише, че FSR изолира нежеланото педалиране? Същото и със Scott Genius, чиято система не се влияе от педалиране, като същевременно имаш много предимство надолу. Интересно само защо тая година Томас Фришнехт кара Scale? Нищо де, друга реклама, сега вече колелото не е с невероятното окачване, а е невероятно леко. Е, може и теренът да е бил по-подходящ за твърдо колело, само дето рекламата си тече.
Не знам тазгодишните вилки на Марцоки със какви системи разполагат, но досега не са имали вилки с "умни" системи(ракети:D), което не пречи техните вилки да са едни от най-добрите, което вече го казвам от наблюдение и каране.
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Съб Сеп 17, 2005 1:30 pm

Имаш право, че рекламите и изобщо производителите много често пресилват някои неща, за да изкарат своето си такова, че да е много по-добро от всички други на пазара. Което, разбира се не е така в повечето случаи, но това не значи, че не е по-добро в някои отношения и за някои хора. Например Marzocchi - според мен вилките им са чудесни за любителите на по-агресивно каране, но аз лично вилка на Marzocchi бих си взел за байк за спускане/фрийрайд - не бих си взел такава нито за ХС байк, нито за ендуро байк, просто защото теглото им не ми харесва, както не ми харесва и "акълът" им в някои отношения ;) Но това си е мое мнение, друг може да е на друго и т.н. Мисълта ми беше, че има разлика между вилка, която има някаквъ вид платформа и такава, която няма, както има разлики и между различните видове платформи, както и между различните видове окачвания и дори между различните разработки на един и същи вид окачване. И не винаги всичко е лъжа и измама - примерно на Iron Horse Sunday задницата му просто не помръдва при педалиране, въпреки големия ход. Така че положителното за нея едва и е лъжа, по-скоро е невярно отрицателното за конкуренцията, тъй като със сигурност има и други окачвания, които като качества се доближават до него.
Иначе долових и друга идея, която е вярна - че не е нужно човек да има всичко най-ново, най-рекламирано и най-добро, за да се изкефи на карането на планински велосипед. Но все пак новостите не са случайни и помагат, доста! :spin:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот F1-MAN » Съб Сеп 17, 2005 4:12 pm

[quote="Admin"]


Което, разбира се не е така в повечето случаи, но това не значи, че не е по-добро в някои отношения и за някои хора.
[/quote]

Значи отново всичко се свежда до личния избор, купуваш не най-хвалената от производителя или пък от медиите с-ма, а колелото(или вилка, рамка...), което най-много ти харесва, от марката, която смяташ, че предлага най-доброто качество. Защото ако не беше така, всички щяхме да караме еди коя си марка.

[quote="Admin"]


примерно на Iron Horse Sunday задницата му просто не помръдва при педалиране, въпреки големия ход. Така че положителното за нея едва и е лъжа, по-скоро е невярно отрицателното за конкуренцията, тъй като със сигурност има и други окачвания, които като качества се доближават до него.
[/quote]

Щом това работи, явно и останалите окачвания на този принцип са не по-малко добри, а те са бая.:)


[quote="Admin"]


Иначе долових и друга идея, която е вярна - че не е нужно човек да има всичко най-ново, най-рекламирано и най-добро, за да се изкефи на карането на планински велосипед. Но все пак новостите не са случайни и помагат, доста! :spin:
[/quote]

Да, и също, че най-важен е карачът, той дава съсществената разлика. Аз ако си взема 7-8кг. байк с най-модерната вилка пак няма да победя най-добрите ни ХС състезатели, само защото съм с по-добро колело, то няма само да върти нагоре и да заобикаля препятствията надолу:).
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Harka » Съб Сеп 17, 2005 5:00 pm

[quote="F1-MAN"]
Щом това работи, явно и останалите окачвания на този принцип са не по-малко добри, а те са бая.:)[/quote]

Мне, не са бая!
[quote]
Аз ако си взема 7-8кг. байк с най-модерната вилка пак няма да победя най-добрите ни ХС състезатели, само защото съм с по-добро колело, то няма само да върти нагоре и да заобикаля препятствията надолу:).
[/quote]

Не, но безспорно ще ти се увеличи ефективността.

Edit: Ето един прост пример: имам Giant NRS, имам и Iron Horse Sunday. Sag - ът на NRS - a e 1 - 2mm, sag - ът на Sunday - я е около 50 - 60мм. Двата велосипеда "клатят" еднакво. Ти сам си преценявай "съсществената разлика"...
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот F1-MAN » Съб Сеп 17, 2005 5:20 pm

[quote="Harka"]


Мне, не са бая!
[/quote]

Е на мен ми прилича на VPP?

[quote="Harka"]


Не, но безспорно ще ти се увеличи ефективността.
[/quote]

Хехе, няма начин, сега съм с Бехемот, който е около 20кг, ама това скоро ще се промени:).

[quote="Harka"]


Edit: Ето един прост пример: имам Giant NRS, имам и Iron Horse Sunday. Sag - ът на NRS - a e 1 - 2mm, sag - ът на Sunday - я е около 50 - 60мм. Двата велосипеда "клатят" еднакво. Ти сам преценявай ефективността на двете окачвания...
[/quote]

Победен, макар че новите Giant-и пак мисля, че много наподобяват IH, явно все пак новите поколения са по-добри.

ПП:Браво, много готини колела:).
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Harka » Съб Сеп 17, 2005 5:33 pm

[quote="F1-MAN"]
Е на мен ми прилича на VPP?
[/quote]

VPP е едно твърде общо понятие.
[quote]
Победен, макар че новите Giant-и пак мисля, че много наподобяват IH, явно все пак новите поколения са по-добри.
[/quote]

Дам, специално тези нови поколения наистина са добри.
Колкото до "новите Giant-и" - не съм карал Maestro, така че не мога да коментирам.
[quote]
ПП:Браво, много готини колела:).
[/quote]

Благодаря! :)
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот F1-MAN » Съб Сеп 17, 2005 6:30 pm

Хм, интересно- силите, който се пораждат във веригата при въртене, се стремят да рагънат окачването на Бехемота ми. Тоест като въртя повдигам самия себе си, клатенето се получава в мометна, в който въртенето е най-слабо, тогава шока, който се е бил разгънал се сгъва и после като се увеличи силата се разгъва отново. Значи ако се сложи пружна, при която няма SAG, педалирането би трябвало да се избегне:).
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Съб Сеп 17, 2005 7:13 pm

Ако искаш да избегнеш педалирането, карай спускане, но без да бързаш много ;)
NRS-а, доколкото четох последно, работи точно на този принцип - при него клатенето на задницата на практика би дошло от разгъването й и последващо сгъване. Като няма саг, задницата няма как да се разгъне :D
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Пон Сеп 19, 2005 4:27 pm

@ milestone

Нямам наблюдения върху поведението на XC2. Имам наблюдения върху NRS - чудесен ХС-велосипед за всеки, който е склонен да жертва малко комфорт, за да получи много ефективност и лекота. Това е истината - другото са теории и ала-бала-ница...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот nikitzo » Пон Сеп 19, 2005 10:28 pm

И все пак заслужава ли си с оглед цените на рамките?
Аватар
nikitzo
 
Мнения: 1602
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Мар 13, 2003 9:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Следваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


cron