[quote="batman"]
...няма чалъм, за да се поефтини крайния продукт, работя с възможно най-голям брой стандартни детайли (нещо като констуктор LEGO
, сега съм сложил лята (черупкова) централна схватка, много яка - това е лагеруването на курбелите и главния лагер на окачването, по нашему казано.Не мога да местя основната става, както ти казваш.
[/quote]
Значи с TOYAGA имахме предвид да промениш формата на тази "схватка" като главния лагер на окачването (main pivot) да бъде захванат за седалковата тръба над черупката за средното движение. Така ще решиш проблема с намаляването на междуосието при сгъване на задницата, да не говорим че увеличаваш хода на задницата (ако те притеснява че скобата на седалковата тръба ще се удря в кобилиците или там някъде - виж по-долу). Освен това силно ти препоръчвам тази "схватка" да се фрезова, а не да се лее, разбира се ако бюджета ти позволява. Мисълта ми е, че си заслужава да поспестиш оттук-оттам като тегло и цена и да го прехвърлиш към "схватката".
И още нещо - седалковата тръба няма смисъл да е рязана при такова окачване, освен ако не търсиш умишлено прословутия "чалга-имидж". Ако седалковата тръба е цяла, за да побира достатъчно дълго колче, можеш да я скъсиш (седалковата тръба), така че скобата на колчето да не удря в кобилиците или подсилката на задните тръби (seatstays). Също така можеш да увеличиш разстоянието между кобилиците.
Мисля, че ако вземеш материал и пари от подсилката между горната и седалковата тръби (тоест да махнеш подсилката и да сложиш цяла седалкова тръба) ще имаш достатъчно резерв за фрезованата "схватка" на рамката. Може и да бъркам де...