[quote]
Но в много случаи тези, които подскачат в ритъма на " baby come.." или там как го каза... псуват чалгарите, наричайки ги селяни и т.н. Просто музиката не се дели на чалга или рап, а на добра и лоша.
[/quote]
@bluskanie: ми нормално, всеки си държи на сглобения идентитет. едни ползват родни чалгарски пъзелчета, други ползват задокеански шаблони... няма нищо страшно, нито ненормално в това - това е консуматорство в най-чист вид, такова ни е обществото.
Обаче, има разлика какво консумираш. Някои хора внимават какво консумират или сглобяват свой собствен идентитет от подбрани културни елементи. Други директно консумират готова смляна "култура" от корпоративната кухня на Vivendi, Universal, Sony, Пайнър-мюзик и подобни.
Та това, което наричаме чалга са именно вторите, директни консуматори. Това, което не харесваме (ние дето попържаме чалгарите) е именно процеса на опошляване, който се наблюдава в масовата "култура", той идва именно от корпоративните кухни и си има цел. Много мъдри хора са казали отдавна, че целта е да се задуши демокрацията, да се понижи културата на масовия гласоподавател, за да се неутрализира евентуалната съпротива на гражданите срещу паралелните центрове на власт съсредоточени в корпорациите. Демек - процеса дава бебешка залъгалка на тия дето baribal казва, че не им трябва мозъка.
Същите мъдри хора, за които говоря са казали също, че консуматорът е враг на гражданина - оттам според мен идва и аналогията, че директните консуматорите на култура (тоест чалгарите, били MTV или Азисови фенове) са селяндури. Един директен консуматор никога няма свое собствено мнение, кое е хубаво и кое не - той робува на стереотипи и шаблони, заложени в (под)съзнанието му от "културата", която консумира.
Който иска повече да мисли по темата - бих препоръчал "Liquid Life" на Зигмунд Бауман, там има и предостатъчно библиография по въпроса. Не е точно културология, но засяга и нея. Адски хубава и проницателна книга!
@baribal: позволявам си да плагиатствам от Zozka - *** за Лили Иванова
