Не ме разбираш
Аз казвам, че това което е посочил той е разликата между разбиранията за "нов" и "употребяван"
Иначе всичко е ясно - втора употреба:
под 120 - не плащаш
над 120 - плашаш за всички коне по ХХ лв
над 130 - (тука вече не се сещам толкова ли беше цифрата) плашаш конете до 130 по горната цената + малко по-голяма сума XX+YY за конете над 130
Нов:
До 120 - няма
над 120 плащаш само конете над 120
стойностите са в kW
P.S. Да, той е написал нещо, дето не върши работа, защото колата ще е минала и двата показателя
А това което е написал е ако може да се мине по този начин.
Защото винаги се плаща акци, но ако е вкарана като "нов" то няма да плати примерно 120 по 55лв, а само за конете отгоре
P.S. Друга врътка е да си купиш кола под 120kW и я регистрираш
Купуваш и такава със по-мощен двигател и нея не я регистрираш ами почваш да я продаваш на части, като сменяш двигателите.
Прости сметки показват следното:
Кола като моята, но бензинов модел със 155коня е 4000лв и не плащаш акциз, турбо модела със 215 коня е 2000лв (защото не се продават за повече, понеже няма кой да даде ->) и акциз 9500лв
Даваш общо 6000лв и имаш две коли, смяната на двигателя излиза в зависимост от това до колко ще се занимаваш и ти - макс 500лв, обаче пак имаш цяла кола за продажба на части и си избиваш парите в не малка степен, защото може да и вземеш и 3-4к.
Така вместо 11500 за турбо модела даваш 6500 и даже можеш да паднеш до 3500
