Страница 328 от 328

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Пон Фев 19, 2024 11:20 am
от emo_gp
Да абсолютно съм съгласен, но каплата е права, няма удари или скъсани спици!

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Нед Апр 14, 2024 7:53 am
от _SoRa_
Има ли тема, в която да напиша от покупка, от която съм доволна? Най-вече екипировка.

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Нед Апр 14, 2024 9:35 am
от Alexi
такава тема няма защото по принцип никой от нищо не е доволен :D

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Нед Апр 14, 2024 1:05 pm
от Boyan1984
:lol: :lol: Иначе в темата радост за окото може би?

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Нед Апр 21, 2024 8:25 am
от Kkrase
Сложих на колелото шосейна пълна карбонова вилка Китай. Сега не съм си имал работа с такава техника и питам.
1. като седна на колелото виждам как предната гума се премества напред с около 5 мм някак си поема тежестта.
2. Като се наема на кормилото със стисната спирачка(задна, нямам предна) и лашкам кормилото силно нагоре и надолу колкото сила имам, вилката се мести поне сантиметър напред назад. Гумата е в постоянен допир със земята.

Това значи че вилката е еластична и поема тежестта и вибрациите или значи, че много бързо трябва да е кача на стената като картина, защото възможноста да се счупи е голяма.
Вилката е нова

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Нед Апр 21, 2024 7:44 pm
от zeedor4o
Можеш ли да направиш видео?

И ако може да пратиш линк към вилката.

Сигурен ли си, че е монтирана правилно?

С карнонова вилка трябва да усещаш предницата по-твърда, а не по-еластична. :D

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Нед Апр 21, 2024 8:36 pm
от Kkrase
https://www.aliexpress.com/item/1005006 ... ry_from%3A

Ето го модела, клип не мога да направя, защото съм със стара Нокиа.
Монтажа го направих аз, луфт в чашките няма, не съм пренатягал болтовете, вътрешната пеперуда е дълга на ФСА, даже отворих повторно, изглежда безупречно, просто е доста еластична долу към главината, явно модела е ташаки. Със сигурност не е по твърда предницата, коментара ти ми е достатъчен, благодаря :)

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Пон Апр 22, 2024 8:47 am
от Pr3d4t0R
При карбоновите компоненти най-важен е контролът по качеството -> не се купуват карбонови части от алито, от които ти зависи дали си върху байка или на замята. Въобще не си рискувай главата с тази вилка.

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Апр 24, 2024 11:14 am
от Kkrase
Последно само искам да питам още нещо, примерно карам с алуминиева твърда вилка, която заради алуминиевия материала трябва да е твърда, няма свойствата да обира неравности (така съм чел и за рамките от алумин) нали така? И сменям алуминиевата с карбонова и аз предполагам от това което съм чел, че трябва да вози по добре, а тук колегата каза, че предницата трябва да се усеща твърда, тоест сигурно ще вози по зле.

Тогава защо хората скачат на карбонови вилки като те ще возят по твърдо, нищо немога да разбера?
Моля някой да обясни.

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Апр 24, 2024 10:07 pm
от zeedor4o
Карбоновите компоненти са много по-леки и уж по здрави.

Дали ще караш с твърда вика (без амортисьор) от алуминий или карбон, няма значение, пак ще друса, нали е твърда.

На мен единственият ми опит с карбон е с карбоново кормило. С него наистина усещах предницата по-твърда, защото го нямаше това минимално огъване на алуминия примерно като се изправя да карам прав.

Иначе карбоновият елемент не се гъне, той направо се чупи.

Тука има колеги, които доста разбират от различните материали и техните свойства. Предполагам могат да дадат по-професионално мнение.

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Апр 25, 2024 7:46 am
от motomarzel
zeedor4o написа:Карбоновите компоненти са много по-леки и уж по здрави.

Дали ще караш с твърда вика (без амортисьор) от алуминий или карбон, няма значение, пак ще друса, нали е твърда.

На мен единственият ми опит с карбон е с карбоново кормило. С него наистина усещах предницата по-твърда, защото го нямаше това минимално огъване на алуминия примерно като се изправя да карам прав.

Иначе карбоновият елемент не се гъне, той направо се чупи.

Тука има колеги, които доста разбират от различните материали и техните свойства. Предполагам могат да дадат по-професионално мнение.


Компонентите изработени от карбон, често се наричат още карбонови композити. Иначе казано освен въглеродни нишни в тях се влагат и други вещества.
Карбоновите компоненти определено могат да бъдат много еластични, както и много твърди, като това се определя от вида използвани карбонови влакна, броя слоеве и най-вече от тяхната ориентация - примерно велосипедите с мека рамка Cannondale Scalpel преди години въобще нямаха става в задния триъгълник, а разчитаха на еластичността на карбона и осигуряваха нужния ход на задницата.
В случая с вилката и твърде вероятно производителя да е подбрал такава ориентация, която да я направи по-еластична, за да може подобри качеството на возене, както и да предотврати евентуални повреди при преодоляване на неравности.

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Апр 25, 2024 9:08 am
от Kkrase
motomarzel благодаря за отговора, а предполагам имаш предвид тази рамка? За пръв път виждам подобна техника, изглежда ми много интересно.

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Апр 25, 2024 9:39 am
от motomarzel
Kkrase написа:motomarzel благодаря за отговора, а предполагам имаш предвид тази рамка? За пръв път виждам подобна техника, изглежда ми много интересно.


Да, макар че тази е по-стара...
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=QlzVywOe8MY

Изображение
Изображение

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Апр 26, 2024 3:38 pm
от the_rookie
Kkrase, дано не си упражняваш тънкото чувство за хумор! :beer: Тая вилка на какво колело е монтирана,... щото е само за супер пистови машини и много леки колоездачи!
... и малко по-сериозно- погледнете снимки на "расови" карбонови вилки (напр. в https://www.bike24.com/cycling/parts/bi ... igid-forks) и вижте в колко от тях подредбата на влакната е видима, и ако не виждате много такива- защо е така според вас?!

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Апр 26, 2024 5:26 pm
от motomarzel
the_rookie написа:Kkrase, дано не си упражняваш тънкото чувство за хумор! :beer: Тая вилка на какво колело е монтирана,... щото е само за супер пистови машини и много леки колоездачи!
... и малко по-сериозно- погледнете снимки на "расови" карбонови вилки (напр. в https://www.bike24.com/cycling/parts/bi ... igid-forks) и вижте в колко от тях подредбата на влакната е видима, и ако не виждате много такива- защо е така според вас?!


При нито една няма да видиш влакна - просто всички са боядисани и брандирани. А дори и да не са боядисани има възможност да се използва т.нар UD плат (UniDirectional) чиято ориентация на влакната е трудно различима.

Ето за пример такава небоядисана рамка от реномиран производител от Азия:

Изображение
Изображение

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Апр 26, 2024 7:01 pm
от Alexi
въпроса на Краси всъщност не е тъп .. карбоновия компонент може да бъде такъв ,какъвто производителя го е предвидил - примерно ако е рамка може да предлага коравина в средното движение с цел ниски загуби при педалиране ,а задния триъгълник да е по мек с цел обиране на вибрации и возия - зависи как са подредени влакната ,каква смола се е използвала и т.н. .. същото важи и за добре изработена маркова вилка ( каквато тази от Алито не е ) - може да предлага добра управляемост без сучене посока завиване ,и същевременно по мека возия

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Апр 26, 2024 11:25 pm
от Kkrase
the_rookie вилката ако ти кажа на какво колело е монтирана, ще те излъжа, защото и аз незнам как се води моето колело, нито каква е марка, само знам че материала е алумин 7005, та аз си го наричам моето колело и си го знам, че е пълен сбирщайн хахаха, ама като искам да стане 6 кг колелото и да е без пари така ще е. То всъщност от тук насетне вече цената става грам-левче, ама това е друга тема :)
Коментарите бяха много полезни, много неща ми се изясниха, вярвам че вилката ще издържи до крайната цел.

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Съб Апр 27, 2024 7:41 am
от Alexi
а защо ти е да става 6 кг ? ако искаш да си бърз по скоро му сложи скоростна система ,ще стане по тежко но ще си по бърз навсякъде

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Съб Апр 27, 2024 8:10 am
от ЕДИН ЗАВЕТ
Сама да вметна (за тези, които не знаят), предполагам всички знаете - от 10-тина години, Международният колоездачен съюз забрани участието в състезания с велосипеди под 6,8 кг. Хайде, досетете :wavey: се от три пъти -ЗАЩО !!

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Нед Апр 28, 2024 1:44 am
от the_rookie
ЕДИН ЗАВЕТ написа:Сама да вметна (за тези, които не знаят), предполагам всички знаете - от 10-тина години, Международният колоездачен съюз забрани участието в състезания с велосипеди под 6,8 кг. Хайде, досетете :wavey: се от три пъти -ЗАЩО !!

"SAFETY FIRST" ...всеки си носина раменете!


Твърда/мека, здрава/чуплива, така написани са само думи и без обективна подкрепа не вярвам, че дори в Китай е възможно да копираш нещо на поне 5-6 пъти по-ниска цена от друго също направено там. Не вярвам и продукт от подобно естество да е дотиран от държавата. Според мен, възможноста за съществуване на суперевтини алтернативи (не имитации !!!) от същото технологично поколение вреди на всички, включително и на тези който не спестяват пряко чрез използването им. Някои ще кажат "това е конкуренция и е добре да я има"... ами не, не е конкуренция- това е търговски популизъм с цел притъпяване на възможноста да отбираш чрез убиване на читавото! На подобен принцип се търкаля родната ни (а и не само тя) политика!


Конкретно за "возията" влияние има предаването на вибрациите от пътя и това зависи от коефициента на затихване на системата. Карбоновия композит е анизотропен материал с специфично-моделирано реологично поведение, което позволява на системата да заглушава трептенията и да бъде същевремено достатъчно "твърда" (по класическо разбиране). Например умаленият вид на вилка- камертона, изработен от карбон, може да бъде твърд колкото металния, но няма да "звъни" като него! Един от проблемите с карбоновите елементи е "прогнозиране" на умората в циклично натоварените детайли,а това комбинирано с трудната проверка за скрити дефекти, налага да се работи с допълнителен резерв. И отново... как е възможно всичко това да се постигне на ефективно на 5-6 пъти по-ниска цена?!
motomarzel, цвета на "суровия" карбонов елемент зависи и от смолата с която е правен и евентуалните модификатори добавяни в нея. Конкретната вилка е или фолирана/ламинирана или е ползвана някаква сравнително кристално-безцветна смола, така че оплетката в средната част на краката е видима и подобна на тази от снимката на шпайковете ми
20240428.jpg
20240428.jpg (154.74 KiB) Прегледано 1015 пъти

kkrase, пожелавам ти липса на поводи за трупане на негативно отношение с новата придобивка!

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Май 01, 2024 9:03 am
от Gworan
Какво си поръчах - цък

Какво получих - цък

Ся вярно че е евтино, ама ако реша да ми го сменят ще съм платил 16лв за доставки (8лв в посока :crazy: ), за бидон дето няма и 3лв. Че и цели четири дена го доставяха (каплите от Германия ми дойдоха за шест). И това да получа нещо друго далеч не е за сефте.
Въпроса е тия от Драгзоната някога ще станат ли по-адекватни, или са си кауза пердута?

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Май 01, 2024 11:04 am
от Boyan1984
АЗ от тия повече никога нищо не бих си поръчал, след като взимат 10 лева доставка за едни ръкавици, преди 2 години. И са скъпчии. Само от байк център или Германия.