Проектиране на титаниева рамка

За теми, които не са свързани с планинското колоездене. Използвайте го за всичко извън любимия ни спорт (други хобита, развлечения, прояви, интереси, проблеми и т.н.), за които искате да споделите/побъбрите/поспорите с останалите членове на форума.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 700 / 700 / 5

Re: Проектиране на титаниева рамка

Мнениеот pcconsult » Сря Яну 05, 2022 10:19 am

Boyan1984 написа:Направо да му беше боднал една двукоронна :nuts:

Що - само да имам още два сантиметра ход и още по голямо тегло - мерси, но не. Иначе на цена са почти еднакви.
Правя чертежи за рамки. Вижте ми сайта.
Аватар
pcconsult
 
Мнения: 550
Рейтинг: 1227
Регистриран на: Сря Май 21, 2008 9:44 pm
Местоположение: София

Re: Проектиране на титаниева рамка

Мнениеот Lucky Loser » Сря Яну 05, 2022 11:39 am

pcconsult написа:
Boyan1984 написа:Направо да му беше боднал една двукоронна :nuts:

Що - само да имам още два сантиметра ход и още по голямо тегло - мерси, но не. Иначе на цена са почти еднакви.

Човекът се шегуваше.
Боря се за мнения - всекоя бройка е изключително важна !
П.С. И аз имам няколко велосипеда, но са тайна !

Komoot профил
Аватар
Lucky Loser
 
Мнения: 1854
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Фев 21, 2013 8:35 pm

Re: Проектиране на титаниева рамка

Мнениеот Alexi » Сря Яну 05, 2022 12:18 pm

а за какво са ти 220 ротори ,като не стъпваш в гората камо ли да пуснеш нещо достатъчно дълго и стръмно че да имаш нужда от тях ? инак с тази вилка мисля че геометрията която така усърдно мъдри с месеци е отишла на кино вече ,щото си повдигнал челото с колко ,5 см ?
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Проектиране на титаниева рамка

Мнениеот pascoff » Сря Яну 05, 2022 12:51 pm

Alexi написа:а за какво са ти 220 ротори ,като не стъпваш в гората камо ли да пуснеш нещо достатъчно дълго и стръмно че да имаш нужда от тях ? инак с тази вилка мисля че геометрията която така усърдно мъдри с месеци е отишла на кино вече ,щото си повдигнал челото с колко ,5 см ?


И аз това се чудех - колко му станаха сега челния и седалковия ъгли? А височината на средното?
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Проектиране на титаниева рамка

Мнениеот protiven » Сря Яну 05, 2022 2:51 pm

Недейте така, човекът всеки ден спуска Монцата в Южния парк. А когато не го правиш с китайски BMX или с балканче с контра, 170мм вилка и 220мм дискове са си просто задължителни! :)
Аватар
protiven
 
Мнения: 351
Рейтинг: 1427
Регистриран на: Вто Апр 01, 2014 7:57 am

Re: Проектиране на титаниева рамка

Мнениеот pcconsult » Чет Яну 06, 2022 1:35 am

Всъщност челото се вдигна само с три сантиметра, защото предишната вилка беше 29-ка. Челния ъгъл се промени от 65 градуса на 63. Малко по различно завива, но мисля, че ще свикна с това. Ако пък не свикна ще и намаля хода до комфортна височина. За разлика от другите вилки тази си върви в комплект със всички нужни джаджи за промяна на хода през един сантиметър от 180мм до 140мм, даже има и някакъв калник с болтове за монтаж. Днес почистих перфектно Fox 34-ката (като е свалена много по лесно се чисти) и установих, че е на 99 процента като нова. Единия процент го отдавам на това, че маркуча за спирачката е изтрил около един квадратен милиметър от боята на вилката при скобата, която го задържа. Утре ще и свалям преходника за спирачката, ще я снимам и ще я пусна да се продава в olx-а. Сега там се продава една, баш същия модел, но тя за разлика от моята е карана и из горите, затова моят екземпляр е в пъти по запазен.
Правя чертежи за рамки. Вижте ми сайта.
Аватар
pcconsult
 
Мнения: 550
Рейтинг: 1227
Регистриран на: Сря Май 21, 2008 9:44 pm
Местоположение: София

Re: Проектиране на титаниева рамка

Мнениеот pcconsult » Чет Яну 06, 2022 1:52 am

Разбира се, че големите ротори са ми най-вече за гъзария - просто ме кефят как изглеждат. Може би ще се спра точно на този модел 220мм или някой подобен.
https://www.bike-components.de/en/Magura/MT-eSTOP-Optimized-Kit-MDR-P-6-bolt-p74530/
Правя чертежи за рамки. Вижте ми сайта.
Аватар
pcconsult
 
Мнения: 550
Рейтинг: 1227
Регистриран на: Сря Май 21, 2008 9:44 pm
Местоположение: София

Re: Проектиране на титаниева рамка

Мнениеот pcconsult » Чет Яну 06, 2022 2:14 am

pascoff написа:
Alexi написа:а за какво са ти 220 ротори ,като не стъпваш в гората камо ли да пуснеш нещо достатъчно дълго и стръмно че да имаш нужда от тях ? инак с тази вилка мисля че геометрията която така усърдно мъдри с месеци е отишла на кино вече ,щото си повдигнал челото с колко ,5 см ?


И аз това се чудех - колко му станаха сега челния и седалковия ъгли? А височината на средното?

Какво му се чудите? Уж щяхте да се организирате да го видите и да го тествате байка на живо, ама то времето не било хубаво, нямало точно сега време за това. Няма да разказвам за неща които трябва да се усетят.
Правя чертежи за рамки. Вижте ми сайта.
Аватар
pcconsult
 
Мнения: 550
Рейтинг: 1227
Регистриран на: Сря Май 21, 2008 9:44 pm
Местоположение: София

Re: Проектиране на титаниева рамка

Мнениеот pcconsult » Чет Яну 06, 2022 7:45 am

protiven написа:Недейте така, човекът всеки ден спуска Монцата в Южния парк. А когато не го правиш с китайски BMX или с балканче с контра, 170мм вилка и 220мм дискове са си просто задължителни! :)

Ех, звучиш ми точно като един съписател от Варна тук в темата, който питаше: "Как ги карате тези колела?" и споделяше, че вече кара само такова, което е толкова зле изглеждащо, че никой не иска да го открадне... Детството ми мина на светло синьо Блаканче с японска контра, ама тогава бях кльощав келеш с неразбрани идеи. Дядо ми беше много сърдит когато нарязах тайно Балканчето с ножовката - исках да го правя на триколка.
Правя чертежи за рамки. Вижте ми сайта.
Аватар
pcconsult
 
Мнения: 550
Рейтинг: 1227
Регистриран на: Сря Май 21, 2008 9:44 pm
Местоположение: София

Re: Проектиране на титаниева рамка

Мнениеот Harka » Чет Яну 06, 2022 11:08 am

pcconsult написа:Ако пък не свикна ще и намаля хода до комфортна височина. За разлика от другите вилки тази си върви в комплект със всички нужни джаджи за промяна на хода през един сантиметър от 180мм до 140мм, даже има и някакъв калник с болтове за монтаж.

То за можене всичко може, но да си вземеш 180-милиметрова вилка, за да я караш на 140 не е особено смислено. Ако искаше такава вилка трябваше да я заложиш още в началото като проектираше рамката. За свикването - то с всичко се свиква, но и без пробване по парковете е видимо, че тази вилка не е за тази рамка.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Проектиране на титаниева рамка

Мнениеот evilzet » Чет Яну 06, 2022 11:11 am

Може би съм аз този с калпавото градско колело, поучил съм се от хора с традиции в сити-колоезденето - Холандия. Между другото то е история, след като кормилото ми остана в ръцете с част от вилката, за щастие докато тръгвам и не паднах.
Сега имам за градско един Centurion с вътр. скорости Срам S7, но не е същото, много лачено червено е и го мисля, ако се наложи да го оставям. А пък градското колело предполага да се оставя тук-там, нали си вършиш работа с него. Твоето е частен случай от вас до офиса и може да си позволиш да го докараш докъм 20к лв.
На мен ми е провървяло с балканчетата. Имах 18" Балканче (с японска контра NJK) и 20", което беше с контра Шимано. На фона на други с ХВЗ, бях гъзар, моето ковеше здраво, а руските имаха мнооого дълга модулация :rofl: .
Не се учудвай, ако има и мнения търсещи логика в действията ти, все пак повечето мислим рационално, а неразбирането идва, че ти го правиш за кеф, не толкова от функционална нужда.
evilzet
 
Мнения: 1479
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Re: Проектиране на титаниева рамка

Мнениеот pcconsult » Чет Яну 06, 2022 12:40 pm

evilzet написа:Може би съм аз този с калпавото градско колело, поучил съм се от хора с традиции в сити-колоезденето - Холандия. Между другото то е история, след като кормилото ми остана в ръцете с част от вилката, за щастие докато тръгвам и не паднах.
Сега имам за градско един Centurion с вътр. скорости Срам S7, но не е същото, много лачено червено е и го мисля, ако се наложи да го оставям. А пък градското колело предполага да се оставя тук-там, нали си вършиш работа с него. Твоето е частен случай от вас до офиса и може да си позволиш да го докараш докъм 20к лв.
На мен ми е провървяло с балканчетата. Имах 18" Балканче (с японска контра NJK) и 20", което беше с контра Шимано. На фона на други с ХВЗ, бях гъзар, моето ковеше здраво, а руските имаха мнооого дълга модулация :rofl: .
Не се учудвай, ако има и мнения търсещи логика в действията ти, все пак повечето мислим рационално, а неразбирането идва, че ти го правиш за кеф, не толкова от функционална нужда.

Има ли възможно сравнение между Холандия - страна с огромни традиции в колоезденето, прекрасно уредени пътища и алеи за велосипедисти, равна като тепсия и София - град на "идеалните и безпроблемни" пътища с "уникални" велоалеи? Тук е много по екстремно.
Правя чертежи за рамки. Вижте ми сайта.
Аватар
pcconsult
 
Мнения: 550
Рейтинг: 1227
Регистриран на: Сря Май 21, 2008 9:44 pm
Местоположение: София

Re: Проектиране на титаниева рамка

Мнениеот gssatcc » Чет Яну 06, 2022 1:05 pm

Мисля, че няма нужда да се влиза в обяснителен режим и от двете страни.
Аватар
gssatcc
 
Мнения: 386
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Чет Яну 02, 2020 1:42 pm
Местоположение: Мордор

Re: Проектиране на титаниева рамка

Мнениеот pcconsult » Чет Яну 06, 2022 1:30 pm

Пуснах вилката Fox 34 за 600лв. в olx.bg. Ето линка към обявата ми:
https://www.olx.bg/d/ad/vilka-fox-racing-shox-34-rhythm-29-130mm-CID618-ID8K9Q5.html
Правя чертежи за рамки. Вижте ми сайта.
Аватар
pcconsult
 
Мнения: 550
Рейтинг: 1227
Регистриран на: Сря Май 21, 2008 9:44 pm
Местоположение: София

Re: Проектиране на титаниева рамка

Мнениеот evilzet » Чет Яну 06, 2022 2:22 pm

pcconsult написа:Има ли възможно сравнение между Холандия

Има, разбира се, и там се краде, затова градските колела са огрухани и невзрачни.
evilzet
 
Мнения: 1479
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Re: Проектиране на титаниева рамка

Мнениеот windv » Чет Яну 06, 2022 7:55 pm

Чак сега виждам тази епохална тема хаха. Браво. И за рамката и за избора на вилка. Определено не мисля, че е небходим за града тоя мезер, ама е вилка, която бих забол на моето колело с удоволствие, за това се кефя :) НЕ съм я карал, ама имам някакво вътрешно усещане, че е мега зверска. Искам да си сменя моя BOS с точно такова:)

И си махни адреса от темата в оня пдф с доставката от dhl.;)
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: Проектиране на титаниева рамка

Мнениеот pcconsult » Чет Яну 06, 2022 10:24 pm

windv написа:Чак сега виждам тази епохална тема хаха. Браво. И за рамката и за избора на вилка. Определено не мисля, че е небходим за града тоя мезер, ама е вилка, която бих забол на моето колело с удоволствие, за това се кефя :) НЕ съм я карал, ама имам някакво вътрешно усещане, че е мега зверска. Искам да си сменя моя BOS с точно такова:)

И си махни адреса от темата в оня пдф с доставката от dhl.;)

Еха, щом сега я виждаш, но и си видял PDF-а май си я изчел цялата тема като разказ. Благодаря за епитета епохална. Няма да се занимавам да си трия адреса от PDF-а. Има ли смисъл цял живот да се живее по GDPR? Аз наистина споделям точно какво мисля, какво ме вълнува по байка, нови знания, въпроси по които мисля, избори които да направя. Високо оценявам и доста често се съобразявам с честните, незаядливи мнения на останалите читатело-писатели в тази тема. Радвам се, че ти харесват моите избори за рамка и вилка. В youtube имаше един клип от световно известен ендуро състезател, който беше спечелил някакво голямо състезание с тази вилка, след като половин година се беше упражнявал с нея. Човека приличаше малко на аутист, а те са уникални перфекционисти. Можете да си мислите, че новата вилка е неподходяща, но теглото и е същото като на предишната, което е само единият от всичките фактори за да се спра точно на нея. Разбирате ли - пак всичко се върти около моите нежни килограми. За 80 килограмов човек Fox 34 върши отлична работа. Както едно време ме учеха по физика тръбите с по голямо фи позволяват по голямо налягане. Явно за слон като мене и вилката трябва да е малко по слонска. Имах преди години уникално удобна мекица. Карах RAM Freeride, малко ми беше малък, че го бях взел на разпродажба за 3500лв от TrueRiders, размер М. Това е клипчето, с което го продадох за два дена:
https://www.youtube.com/watch?v=HjedROj4wC8&t=53s
Та този Mezzer Pro много ми напомня по габарит и усещане на тогавашната маслена вилка от Фрирайда. Помня, че го карах нарочно през какви ли не неравности по пътя само заради кефа, че почти не се усещат, но пък колелото си искаше два пъти повече въртене и точно това ме отказа. Чувствах се все едно карам огромна селска Тойота Тундра из София. Да, тя върви прекрасно, минава през всичко, но и харчи два пъти повече гориво...
Правя чертежи за рамки. Вижте ми сайта.
Аватар
pcconsult
 
Мнения: 550
Рейтинг: 1227
Регистриран на: Сря Май 21, 2008 9:44 pm
Местоположение: София

Re: Проектиране на титаниева рамка

Мнениеот windv » Съб Яну 08, 2022 7:02 pm

Наведнъж я изчетох, да. И се изкефих. Ще ми се повече такива неща да се случват из форума.
Надъхвам се да изпонакачвам някакви неща и в моята тема за фрирайда нинджата:)

А пък вчера минах през bike spot-a, и какво да видя, вече няма mezzer-и! Хаха взел си тоя, на който точа лиги от незнам кога, ама не смогнах за нея да събера хаха.

Не знам дали си попадал на тоя клип в тубата за таз вилка. Ревю е, но има и направена песен за вилката, толкова е добра хаха, и то каква песен!!!

https://youtu.be/rlrkHZyWf8Y

След интрото е песента, поздрави хах.
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: Проектиране на титаниева рамка

Мнениеот pcconsult » Вто Яну 11, 2022 10:06 am

windv написа:Наведнъж я изчетох, да. И се изкефих. Ще ми се повече такива неща да се случват из форума.
Надъхвам се да изпонакачвам някакви неща и в моята тема за фрирайда нинджата:)

А пък вчера минах през bike spot-a, и какво да видя, вече няма mezzer-и! Хаха взел си тоя, на който точа лиги от незнам кога, ама не смогнах за нея да събера хаха.

Не знам дали си попадал на тоя клип в тубата за таз вилка. Ревю е, но има и направена песен за вилката, толкова е добра хаха, и то каква песен!!!

https://youtu.be/rlrkHZyWf8Y

След интрото е песента, поздрави хах.

Да, клипа съм го гледал. Откакто дойде ковида с доставките на хубавите части за велосипеди положението стана доста куцо. Затова като видя, че нещо което искам го има еди-къде си го слагам в кошницата. През това лято така се получи и със скоростите ми и курбелите. Даже за венците после ме питаха тук във форума откъде съм ги взел. Тегаво си е докато ги събере човек всичките желани неща накуп, а и някои като зависят от други тогава поръчвам едното от единия магазин, другото от втория, третото от хептен различно място. Днес ще ми дойдат новите гуми. Реших пак да мина на популярен модел, на който баш този размер пак не се предлага в България. Ще слагам гуми Schwalbe SMART SAM 27.5 x 2.6. Купих ги от https://www.sportisimo.bg. Със Спиди доставка и наложен платеж за двете гуми точно 145,70 лв. Скъпичко е, но май и от германските сайтове да ги бях взел пак толкова щях да дам. Едно време бях много доволен от този модел, само че 26 х 2.2. Да видим тези как ще се справят...
Правя чертежи за рамки. Вижте ми сайта.
Аватар
pcconsult
 
Мнения: 550
Рейтинг: 1227
Регистриран на: Сря Май 21, 2008 9:44 pm
Местоположение: София

Re: Проектиране на титаниева рамка

Мнениеот madsnake » Вто Яну 11, 2022 11:39 am

Аз лично съм се зарекъл, че повече Smart Sam няма да си сложа на колелото. Нито за леко черно бяха адекватни, нито за асфалт. Карал съм ги одавна, над 6-7години, дано да са им попроменили смесите малко.
Аватар
madsnake
 
Мнения: 737
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Апр 24, 2007 11:47 pm
Местоположение: Софийската джунгла

Re: Проектиране на титаниева рамка

Мнениеот pcconsult » Вто Яну 11, 2022 12:50 pm

Аз ги разглеждам баш като гравел гуми - универсални за моето каране. С малко по добро сцепление от сегашните, да не се чувствам като с пистов мотор по чакъла и в същото време да нямат много забавящ ефект по асфалта.
Правя чертежи за рамки. Вижте ми сайта.
Аватар
pcconsult
 
Мнения: 550
Рейтинг: 1227
Регистриран на: Сря Май 21, 2008 9:44 pm
Местоположение: София

Re: Проектиране на титаниева рамка

Мнениеот pcconsult » Съб Яну 15, 2022 6:22 pm

Днес си поиграх малко в Южния парк и му направих едно статично описателно видео на байка. Youtube още го обработва. Като е готово ще го има в по голяма резолюция. Едно е да говоря колко съм дебел, а хептен друго е да ме видите на живо - еми дебел и беззъб съм си, но пък се кефя на колелото си: https://youtu.be/nGlxIzwE__o
Правя чертежи за рамки. Вижте ми сайта.
Аватар
pcconsult
 
Мнения: 550
Рейтинг: 1227
Регистриран на: Сря Май 21, 2008 9:44 pm
Местоположение: София

Спирачките

Мнениеот pcconsult » Пон Яну 17, 2022 11:51 am

Новите ми спирачки Magura MT5 ще дойдат на 20-ти в един софийски магазин (казаха ми да не ги споменавам точно, за да си нямат проблеми).
Поръчах два комплекта евтини, но пък зли, кевларени накладки от тук:
https://www.elanusparts.com/disk-brake-pads/dbp-65e-e-bike-disk-brake-pads-for-magura-mt5-with-kevlar
Накладките много ги хвалеха в едно видео: https://www.youtube.com/watch?v=1b3jac9CcVw
Прикачени файлове
Orders.pdf
(36.31 KiB) 71 пъти
Правя чертежи за рамки. Вижте ми сайта.
Аватар
pcconsult
 
Мнения: 550
Рейтинг: 1227
Регистриран на: Сря Май 21, 2008 9:44 pm
Местоположение: София

Re: Проектиране на титаниева рамка

Мнениеот madsnake » Пон Яну 17, 2022 10:06 pm

Мераклия си ти. Предобряш за градско колело, но се кефиш. Евала :)
Аватар
madsnake
 
Мнения: 737
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Апр 24, 2007 11:47 pm
Местоположение: Софийската джунгла

Re: Проектиране на титаниева рамка

Мнениеот pcconsult » Вто Яну 18, 2022 5:01 pm

madsnake написа:Мераклия си ти. Предобряш за градско колело, но се кефиш. Евала :)

Еми опитвам се, мисля за всяка дреболия, човъркам я в мислите си. Чакам да дойде новата предна плоча (а тя все едно, че пътува с пътнически влак от Китай) и тогава съм решил да сменям веригата. Сега съм с верига намалена на 120 звена (от 126), но с новата плоча ще мога да сложа верига от 118 звена, та се чудя кой модел верига да взема, не че е голям избора де. Може би една сребриста KMC X11SL или тази:
https://bikes4you.eu/bg/%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%8F/%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%B8%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D0%B8-%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8/%D0%B2%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%B3%D0%B8/260/veriga-shimano-cn-hg601-11sk-126zv
Дайте някакви добри варианти, моля за 11 скоростна верига с повече от 116 звена?
До края на седмицата ще видя какво ще дойде от Magura и ще правя ъпгрейд на спирачките - адаптери, маркучи, ротори (ако има 220-ки) и апарати. Тогава ще ми е ясно какво ще пусна да се продава от моите Zee спирачки. Има един съфорумник-кандидат-купувач, но не сме говорили нито за цена, нито за състоянието им. За мене са добри и поддържани, но едно е аз да го обяснявам, а хептен друго е евентуалния купувач да се увери лично с очите си.
Правя чертежи за рамки. Вижте ми сайта.
Аватар
pcconsult
 
Мнения: 550
Рейтинг: 1227
Регистриран на: Сря Май 21, 2008 9:44 pm
Местоположение: София

Re: Проектиране на титаниева рамка

Мнениеот pcconsult » Сря Яну 19, 2022 11:56 am

Старите гуми се продадоха още преди да ги обявя. Беше си ги харесал механика Радо от Байкцентър-а на бул. България, та да са му честити. Получи ги в комплект двете за 60лв.
Ще махам тези маркучи, апарати и дискове, та днес ги снимах на байка като за последно. Снимките не са редактирани и разбира се, че са огромни, но пък така се вижда всяка мръсотийка, браздичка, косъмче и т.н. В този студ не съм много склонен да мия редовно байка. Днес съм с любимата си оранжева тениска на работа. Оцветяването по диска на снимката всъщност е отражението на тениската ми та не му се притеснявайте. Та ако на някой му стане интересно и му дойде желанието и финансиите да ги има (аз цена не съм дал още)...
Изображение
Изображение
Правя чертежи за рамки. Вижте ми сайта.
Аватар
pcconsult
 
Мнения: 550
Рейтинг: 1227
Регистриран на: Сря Май 21, 2008 9:44 pm
Местоположение: София

Re: Проектиране на титаниева рамка

Мнениеот pcconsult » Пет Яну 21, 2022 10:38 am

Жена ми разправяше: "Не отивай с колелото!", аз си мислех: "Е**л съм му майката на времето". Та за всички които се изказват, че всеки ден само се спускам по Монцата - ето Ви една снимчица. В това прекрасно време я изкачих! :D :crazy: :beer:
Прикачени файлове
20220121.jpg
20220121.jpg (198.27 KiB) Прегледано 1478 пъти
Правя чертежи за рамки. Вижте ми сайта.
Аватар
pcconsult
 
Мнения: 550
Рейтинг: 1227
Регистриран на: Сря Май 21, 2008 9:44 pm
Местоположение: София

Re: Проектиране на титаниева рамка

Мнениеот evilzet » Пет Яну 21, 2022 11:54 pm

Понеже не съм фен на 1х системите и може би нещо ми убягва, но защо си с огромна предна плоча и респ. касета, вместо малка плоча отпред и примерно някоя 11ск. шосейна касета, която няма да е със същия рейндж, но напълно подходяща за градско колело?
evilzet
 
Мнения: 1479
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Re: Проектиране на титаниева рамка

Мнениеот pcconsult » Съб Яну 22, 2022 1:38 am

evilzet написа:Понеже не съм фен на 1х системите и може би нещо ми убягва, но защо си с огромна предна плоча и респ. касета, вместо малка плоча отпред и примерно някоя 11ск. шосейна касета, която няма да е със същия рейндж, но напълно подходяща за градско колело?

Ето това е хубав въпрос на който ще дам прекалено изчерпателен отговор. Така като го гледаш моя байк е проектиран за градско колело. Наистина прилича доста на планинско колело, но не му е такава идеята. Малките предни плочи дават малка максимална скорост в градски условия. Обратното - големите предни плочи дават голяма максимална скорост, но пък групсетите с такива са за шосейки, които хем са леки, хем са с тънки гуми. В София шосейка е сложно да се кара защото трасето редовно те поставя в ситуация, в която се питаш: Сега гумата ли ще спукам или каплата ще изкривя? Затова в моето градско колело няма никакви компоненти от градски и шосейни велосипеди. Стандартните ширпотребски (наречени планински) велосипеди например се продават в конфигурация на плочата и венците 36Т отпред и 11-42 отзад. Това работи удобно за комфортно леко катерене в планината, но в града ти дава максимална скорост 30-35км/ч. Имаме в този случай следната сметка на усилието за предавките (като разделим 36/11 и 36/42) от приблизително 3.3 до 0.857. Да но в моя случай задните венци са 11/52, а предната плоча (ще бъде) овална 44Т. Правя същата сметка (деля 44/11 и 44/52) за да получа усилието в моята конфигурация. Получава се от 4 до 0.846. Да приемем, че малките числа са на практика равни - това означава, че с моите предавки в режим 44Т към 52 катеря със много сходно по сила усилие както ако бях с 36Т към 42. Да но големите числа не са толкова равни и ако приемем, че с нормално бързо въртене съотношението 3,3 е равно на максимална скорост приблизително 33км/ч., то съотношението 4 дава максимална скорост при същите обороти на въртене на педалите около 40км/ч. Преценил съм, че когато съм в типично градско движение скоростта ми е около 20-30км/ч. заради честите светофари и други причини за спиране или намаляване на скоростта. С такава скорост веригата ми се намира в оптимална позиция в средата на задните венци, където и се налага да се извива минимално. Много неща в моя твърдак са нетипични. Това е и причината да го проектирам - просто няма друга подобна велосипедна рамка за 27.5 плюс гуми (направени за по тежки велосипедисти) и голяма предна плоча. Като погледнеш таблиците на гумите на Швалбе в най-дясната колона (обикновено) е отбелязана товароподемността на гумата. От това число не се интересуват леките велосипедисти. Гумите в каталога на Швалбе с най-голяма товароподемност са с размер 27.5х2.6 и 27.5х2.8. Това са моделите Schwalbe Pick-Up (за товарни велосипеди) и Super Moto-X (за електрически велосипеди). И двата модела са сертифицирани от Швалбе за скорост до 50км/ч. Повишената товароподемност на гумата и дава повишена устойчивост на всякакви пътни неравности, а в София те са в изобилие. Скоро продадох гумите си Super Moto-X 27.5х2.8 на повече от 10 000 километра софийско каране без през това време да спукам нито веднъж гума. Да отговоря и на въпроса ти защо карам със скорости 1х. Спестявам си преден дерайльор, предни скорости, предни малки плочи. При оптималното превключване на скорости ако караш във типичния най-евтин вариант 3х9 за оптимално каране караш с най-малката предна плоча на трите най-големи задни венци. със средната по големина плоча на средните три задни венци и с най-голямата предна плоча на най-малките задни венци (в този случай задните венци са да кажем 14-36) и велосипеда е най-вече бавен, направен за деца и юноши. В случай, че използваш две предни плочи и те са в конфигурация 44/36Т и имаш типичните евтини планински задни венци 11-42Т, то тогава имаш сходни на моите предавателни числа, но пък си играеш с два пъти повече превключване на скоростите защото управляваш и съобразяваш предните и задните скорости.
Правя чертежи за рамки. Вижте ми сайта.
Аватар
pcconsult
 
Мнения: 550
Рейтинг: 1227
Регистриран на: Сря Май 21, 2008 9:44 pm
Местоположение: София

Re: Проектиране на титаниева рамка

Мнениеот evilzet » Съб Яну 22, 2022 7:46 am

Ни най-малко искам да подхващам темата за 2х и 3х, няма смисъл щом искаш 1х. От всичко, най-смислен ми се вижда довода за усукването на веригата, когато си най-бърз. Т.е. ако приемем, че караш много от времето с 30, има логика да не си най- в края на касетата.
В крайна сметка това е твоята истина за нещата.
evilzet
 
Мнения: 1479
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

ПредишнаСледваща

Назад към Други

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта