Здравейте. Мина последната Витоша 100 и аз стигнах до идеята, че толкова много пукане на гуми стопява от времето на състезателите. Какво би било, ако нямаха подобни проблеми? Понеже като хвана един логически проблем и го мъча докато не намеря решение, което може да работи на практика та стигнах до следния извод:
1. Вместо една вътрешна гума може да има толкова малки вътрешни гуми, всяка за един сегмент между две спици.
2. Всяка сегментна вътрешна гума с нейно си вентилче през шината.
3. При спукване на един сегмент ще има намаляване на налягането само на това място. Сегментите в близост ще се раздуят натам и пак ще е използваемо до приключване на състезанието. Може да се спука и срещуположен сегмент - пак същото. Общото налягане при всяко спукване ще намалява с 3.2%, а не както е в момента на 100 процента (при 32 спици).
На практика:
1. Имам две шини, които с радост бих разпробил с дупки за останалите винтили.
2. Писал съм на Швалбе едно писмо, но там нещата се движат бавно. Дали писмото ми ще стигне до правилната глава е спорно.
3. Може да се експериментира с наряазана и налепена вътрешна гума или с обикновени малки балони с прикачени вентили (евтино решение).
4. Основния довод, който ми дават е че теглото ще се вдигне. Да, че се вдигне малко, но ще се спести от инсърт и допълнителни вътрешни гуми + инструменти.
Това го виждам само за планинско диво колоездене, другите не пукат толкова често гуми.
Какво мислите по този въпрос?