brokicho написа:...Да не говорим, че на скоро излезе информация във вестници, че от Италия са внесели близо 40 000 коли в Дупница от автоморги(това са бракувани коли, които са спрени от движение!!!)
ТОВА Е МОЕ МНЕНИЕ!!!
...
Ще спомена, че от достоверен източник, знам че това са брутални измишльотини от страна на нашите вестници.
Да, безспорно, това е факт, че масово колите са от автоморги, но на умните ни журналисти, които така раздухаха тази новина не им мина да проверят как преди 2 месеца и нещо е Италия имаше огромен скандал, по този повод. Защото положението е следното. Собственик на автомобил има два варианта пред себе си
1. Занимава се да продава автомобила си, което му отнема от ценнотот време и почти не си заслужава.
2. Дава 500 евро в автоморга, като от там му дават сертификат, че колата ще бъде рециклирана и не съм 100% сигурен, но получава някакви данъчни облекчения.
Та колите от "автоморги" са си съвсем сносни такива в по-големия %, просто за собствениците им това е по-удачния вариянт за оттърваване. Обаче от автоморгите се изхитрят и само завеждат колата за рециклирана, като вместо това я продават в България или друга такава страна. Печелят един път, че собственика им е дал пари, за да се погрижат за нея, втори път, че я продават за доста повече пари, от колкото ще изкарат с рециклирането, трети защото имат субсидии за тази си дейност, четвърти че не се занимават с "мръсната работа" да рециклират...
Та скандала беше по повод, че не се водят за автокъщи, ами пак се занимават с продажба и вместо да плащат данъци върху това, те печелят на 100% от което станата им губи, обаче българските медии, разбрали недоразбрали скалъпиха поредната глупост, защото това са коли които по всичко може да се сравняват с тези от автокъщите в Италия, обаче собствениците на последните, както се изказа информатора ми: "не са мошенници, те са бандити" и по-добре да не взимаш от тях, освен ако нямаш познат, работил поне 3-4 години с тях, които няма да прецакат.
Проблема си е в купувачите в България. Искаш втора употреба кола за без пари ( евалата на Nymphetamine, че не си отделил 2500), а освен всичко, когато я взиамат се циганят да дадат 50лв за диагностика в оторизиран сервиз.
Един познат даде над 400лв за диагностика на колите, които харесваше и всяка излизаше удряна, усунака, с проблеми по ходовата част или бордови за смяна... накрая взе перфектна, за цена не по-голяма от тази на боклуците.
Още повече, че когато си си харесал марка и модел - влез в форума на автомобила, попитай дали някой които има такава кола е съгласен да му платиш да дойде и да си каже мнението, като я покара и той, понеже ще знае как трябва да се държи колата, ако я хареса дай още 50лв (максимум) в оторизиран сервиз за компютърна диагностика и проверка на ходова част... първо, че веднага ще ти кажат колко пари ще трябва да дадеш за ремонт (понеже винаги ще се наложи такъв) и най-важното дали е удряна и изобщо си заслужава да я визмаш...
1. "Колегата" от форума няма да те подведе, ако все пак е сериозен в него, защото няма да си изложи името в средата си, а сервиза не му пука за продавача - за тях си важен ти.
Поне аз познавам такъв сервиз за Фиат/Ланча/Алфа и съм говорил с тях, че скоро ще им се обадя, няколко часа предварително, понеже ще карам кола за преглед, тъй като също се оглеждам за кола. Киснал съм с брат ми във форума на Ланча вече няколко месеца и знаем кои потребители са сериозни и биха ни помогнали в избора...
А относно модела съм още по-наясно.
Успех в избора и все пак на всякъде казват, че трябва да гледаш много коли и просто твойта ще те грабне, после
въпреки всички презастраховки това си остава игра на тото.
Братчедите ми имат Мерцедес и Фиат от Италия - никакви проблеми вече няколко години, въпреки че много народ е предубеден към колите от тази страна.
Да, пряк свидетел съм на манталитета им в това отношение - маневрите по спиране са докато се опре колата в нещо, защото си пестят мястото, много ги юркат, но пътищата им са добри, вече дали се грижат за колата или "само доливат масло" е 50/50.
Преимушество са колите от централна и южна Италия - нямат снеговалежи и е топло, от това следва, че колите рядко имат проблеми с ръжда, а почти винаги имат всички екстри.
Колите от Австрия, Германия... трябва повечко да се поглеждат за ръжда, там пък в повечето случаи собствениците им са се отнасяли много добре с поддръжката, обаче не винаги имат всички екстри, особено климатици.
Аз лично смятам да си взимам кола ит Италия.
Айде испех в избора и безаварийна
