Редовни ли сте в софииския градки транспорт?

За теми, които не са свързани с планинското колоездене. Използвайте го за всичко извън любимия ни спорт (други хобита, развлечения, прояви, интереси, проблеми и т.н.), за които искате да споделите/побъбрите/поспорите с останалите членове на форума.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 700 / 700 / 5

Та редовни ли сте?

имам 20г. и съм редовен
28
28%
имам 20г. и понякога съм редовен
7
7%
имам 20г. и не съм редовен
9
9%
нямам 20г. и съм редовен
18
18%
нямам 20г. и понякога съм редовен
39
39%
 
Общо гласове : 101

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Апр 12, 2007 10:22 am

bluskanie написа:
lanzz написа:
wewso написа:Това е напълно оправдано, защото от къде на къде аз ще дупча след като знам, че 90% от пътниците спестяват близо 2 лева на ден (до работа и обратно без да дупчат) И какво в края на месеца те ще са спестили 60лв повече от мен ееее това се пак са пари който си заслужава са спестиш и то без никакви усилия.

а пък ако си купиш една ножка, знаеш ли колко много пари можеш да "спестиш" от разни случайни минувачи по тъмните улички? напълно оправдано! и няма никакъв проблем, няма дори закона да нарушаваш, ако си навит да си понесеш присъдата ако те хванат, също както с глобите в градския транспорт.

Не, не е същото, защото в единия случай нарушаваш закон, а в другия - наредба, разпоредба или там каквото е. И... когато нарушиш наредба, ти НЕ подлежиш на наказателна отговорност, дори и да се докаже, че си нарушил тази наредба. Мисля, че за 8 страници достатъчно добре се изясни това...
Хмм. Те и административните отговорности не са малко.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот lanzz » Чет Апр 12, 2007 2:44 pm

bluskanie написа:
lanzz написа:а пък ако си купиш една ножка, знаеш ли колко много пари можеш да "спестиш" от разни случайни минувачи по тъмните улички? напълно оправдано! и няма никакъв проблем, няма дори закона да нарушаваш, ако си навит да си понесеш присъдата ако те хванат, също както с глобите в градския транспорт.

Не, не е същото, защото в единия случай нарушаваш закон, а в другия - наредба, разпоредба или там каквото е. И... когато нарушиш наредба, ти НЕ подлежиш на наказателна отговорност, дори и да се докаже, че си нарушил тази наредба. Мисля, че за 8 страници достатъчно добре се изясни това...

не помня някой да ми е възразил, когато споменах, че неплащайки билет за пътуване нарушаваш договора си с градски транспорт (на чиито условия си се съгласил, когато си се съгласил и да ползваш услугата), което е нарушение на закона за задълженията и договорите. разликата е единствено, че в единия случай обвинението ще е криминално, а в другия - гражданско. и в двата случая е нарушен закон. и в двата случая подлежиш на наказателна отговорност, само в гражданския случай отговорността ще е само парична, а не лишаване от свобода.
Аватар
lanzz
 
Мнения: 511
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 07, 2006 10:16 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bluskanie » Чет Апр 12, 2007 2:57 pm

lanzz написа:
bluskanie написа:
lanzz написа:а пък ако си купиш една ножка, знаеш ли колко много пари можеш да "спестиш" от разни случайни минувачи по тъмните улички? напълно оправдано! и няма никакъв проблем, няма дори закона да нарушаваш, ако си навит да си понесеш присъдата ако те хванат, също както с глобите в градския транспорт.

Не, не е същото, защото в единия случай нарушаваш закон, а в другия - наредба, разпоредба или там каквото е. И... когато нарушиш наредба, ти НЕ подлежиш на наказателна отговорност, дори и да се докаже, че си нарушил тази наредба. Мисля, че за 8 страници достатъчно добре се изясни това...

неплащайки билет за пътуване нарушаваш договора си с градски транспорт (на чиито условия си се съгласил, когато си се съгласил и да ползваш услугата)

Нямам договор с градския транспорт, нито съм се съгласявал, тоест никъде не пише, че трябва да се съгласявам, освен че пише да си платя глобата ако нямам билет, а ми поискат. :) Но не ми се спори ... според мен, да пътуваш без билет не те прави престъпник, а нарушител, което е различно поне трябва да е.
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот PtD » Чет Апр 12, 2007 3:05 pm

lanzz написа:знаеш ли колко е заплатата на простите селяни, че да са мотивирани да не бъдат селяни и да не крещят?


Aaa, не с тоя популизъм. Аз като си плащам билетчето, искам качество на услугата. Не ме интересува кой колко взима - щом от мен взимат, искам съответно обслужване.

А шофьорите като не ги кефят заплатите, да се връщат на село да копат. Не съм ги канил да се цанят шофьори, нито има всеобща шофьорска повинност, долкото ми е известно. Мен като не ме кефи заплатата, дигам си шапката и се местя, а не крещя на клиентите колко съм онеправдан!
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот lanzz » Пет Апр 13, 2007 11:38 am

bluskanie написа:Нямам договор с градския транспорт, нито съм се съгласявал, тоест никъде не пише, че трябва да се съгласявам, освен че пише да си платя глобата ако нямам билет, а ми поискат. :) Но не ми се спори ... според мен, да пътуваш без билет не те прави престъпник, а нарушител, което е различно поне трябва да е.

договорите не са задължително писмени. когато отидеш в ресторант и се наядеш, ти си обвързан с невербален договор да си платиш сметката, и не можеш да кажеш, че никъде не пише, че си се съгласил да я платиш. когато идеш на зъболекар, имаш задължение да му платиш, след като ти оправи зъбите - пак няма измъкване, че нямаш писмен договор.

да пътуваш без билет не те прави престъпник, тъй като престъпление е деяние, обявено за наказуемо от действащ закон, а неспазването на договори е граждански въпрос, не криминален. това обаче не значи, че не нарушаваш закон, само защото конкретния закон не предвижда криминално наказание.

PtD написа:Aaa, не с тоя популизъм. Аз като си плащам билетчето, искам качество на услугата. Не ме интересува кой колко взима - щом от мен взимат, искам съответно обслужване.

виж, принципно си прав. и аз съм на мнение, че когато човек взима пари за да върши някаква работа, трябва да си я върши добре, и това включва учтиво отношение към хората, когато работата ти включва общуване с хора. само казвам, защо това не се случва в конкретния случай. всъщност не толкова, че са селяни понеже малко им плащат, а че понеже малко им плащат, там отиват предимно хора които хептен не могат другаде да работят, и щом нямат качества да си намерят по-добре платена работа трудно може да се очаква да имат и качествено отношение.

А шофьорите като не ги кефят заплатите, да се връщат на село да копат. Не съм ги канил да се цанят шофьори, нито има всеобща шофьорска повинност, долкото ми е известно. Мен като не ме кефи заплатата, дигам си шапката и се местя, а не крещя на клиентите колко съм онеправдан!

само дето не мога да разбера как ще ти помогне на теб 2/3 от шофьорите да се върнат на село и да копат, и градския транспорт да остане без шофьори. ако смяташ, че на тяхно място ще дойдат интелигентни и учтиви личности, подозирам че ще останеш разочарован, защото интелигентните и учтиви личности няма да се хванат да работят толкова евтино. решението не е селяните да си тръгнат или да бъдат изгонени, а работната им позиция да стане достатъчно примамлива, за да бъдат избутани от по-качествени хора. признавам, заплатите в транспорта няма да се вдигнат, ако повече хора започнат да си плащат коректно за услугата (поне само това далеч няма да е достатъчно), обаче гарантирано няма да се вдигнат, ако всички хора започнат да пътуват гратис "докато не си оправят услугата".
Аватар
lanzz
 
Мнения: 511
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 07, 2006 10:16 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот PtD » Пет Апр 13, 2007 2:52 pm

lanzz написа:ако смяташ, че на тяхно място ще дойдат интелигентни и учтиви личности, подозирам че ще останеш разочарован, защото интелигентните и учтиви личности няма да се хванат да работят толкова евтино.


А, но ако няма кандидати за работи при конкретни условия, а работата трябва да се върши, ще трябва да се променят условията, нали така? Така че като изгонят простаците (защото вредят на имиджа на транспорта), ще се наложи да вдигнат заплатите за да привлекат хора.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот demonoida » Пет Апр 13, 2007 2:53 pm

Не съм редовен естествено откъде на къде ще съм редовен тези автобуси са такива каруци как ли пък да давам 70ст. за да се возя във тях

пп.единственото което е яко че 280 е як автобус.София
Аватар
demonoida
 
Мнения: 19
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Апр 06, 2007 11:00 pm

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Апр 13, 2007 2:55 pm

demonoida написа:Не съм редовен естествено откъде на къде ще съм редовен тези автобуси са такива каруци как ли пък да давам 70ст. за да се возя във тях

пп.единственото което е яко че 280 е як автобус.София
А от къде ще дойдат паричките за "яки" автобуси, като не си плащаме разходите за транспорт?
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот did » Пет Апр 13, 2007 2:56 pm

NC, с кого спориш? Тоя не е човек.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Апр 13, 2007 3:01 pm

Да бе, верно. Истински демоноид. Те не плащат нищо по дифолт.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот SpoileR » Пет Апр 13, 2007 3:15 pm

remove remove...

Абе честно казано ако във всеки автобус/трамвай или тролей имаше контрола, по-нямаше да ме е яд, щото като се качиш, дупчиш и после като не те проверят се чувстваш прее*ан!


p.s. Във Варна си е екстра :agree:
Страх ме е от СТРЪМНОТО...
Аватар
SpoileR
 
Мнения: 4240
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 4:10 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Апр 13, 2007 3:17 pm

SpoileR написа:remove remove...

Абе честно казано ако във всеки автобус/трамвай или тролей имаше контрола, по-нямаше да ме е яд, щото като се качиш, дупчиш и после като не те проверят се чувстваш прее*ан!


p.s. Във Варна си е екстра :agree:
Ти си бил много чувствителен.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот lanzz » Пет Апр 13, 2007 4:03 pm

PtD написа:А, но ако няма кандидати за работи при конкретни условия, а работата трябва да се върши, ще трябва да се променят условията, нали така? Така че като изгонят простаците (защото вредят на имиджа на транспорта), ще се наложи да вдигнат заплатите за да привлекат хора.

пак не ми е ясно. кой да изгони простаците? самата столична компания за градски транспорт, за да предизвика сама себе си да вдигне заплатите, за да привлече не-простаци? столична община, за да накара СКГТ да вдигне заплатите, като за целта поиска по-голям бюджет от общината? така отзад напред нищо няма да стане. трябва ПЪРВО да се увеличи бюджета, което да доведе до подобряване на качеството на транспорта и до увеличаване на заплатите. ама е удобно да се мисли, че парите на държавата изтичат само през корумпирани политици, и да си затваряме очите за хората, които "пестят" от билетчета, водят двойно счетоводство ("пестят" от данъци), и по всевъзможни други начини крадат от държавата, с благородната мисия, че "щом всичко друго стане наред, и аз ще стана изряден"...
Аватар
lanzz
 
Мнения: 511
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 07, 2006 10:16 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот klmn » Пет Апр 13, 2007 4:38 pm

по всевъзможни други начини крадат от държавата

Кво се разбира под "държавата",бандата крадци в управлението и ли?
Като искат да няма гратисчии да сложат по контрольор във всеки бус//,както в другите градове и да му плащат заплата,ма лаком гъз пари пуска ли? :popcorn:
едит: в изключително редките случаи,когато ползвам услугите на кенефа наречен градски транспорт си дупча билетче,защото не съм циганин.
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот PtD » Пет Апр 13, 2007 6:26 pm

Ами тогава ще си се возим без билет! Щом няма качествена услуга, няма и плащане. Ако така смятат, че е по-изгодно - мен ме урежда!

И това "дайте пари за да подобрим услугата" е толкова фалшиво, че няма накъде. Нормалните предприемачи първо подобряват услугата и тогава ти взимат парите. Ти ще се качиш ли в маршрутка, на която изгорелите газове влизат в купето? И в такъв автобус съм се возил, да.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Пет Апр 13, 2007 7:03 pm

PtD написа:И това "дайте пари за да подобрим услугата" е толкова фалшиво, че няма накъде.

Много си прав :)
Никъде в темата не съм видял такъв призив. Видях призиви (вкл. моя) да се плаща, за да НЕ СЕ ВЛОШАВА ПОВЕЧЕ :)
А подобрението е ясно как би могло да стане, lanzz достатъчно изписа. Общината, общината, общината. Бойко, Бойко, Борисов, Борисов.

PtD написа:Нормалните предприемачи първо подобряват услугата и тогава ти взимат парите.

Отново смесваш нещата. Предприемачи ще има, когато градския транспорт се даде на концесия. Дотогава това остава дейност на общината със социален аспект. Аз лично съм за ликвидирането на СКГТ и въвеждането на пазарни принципи в масовия градски транспорт, ама тогава ония homini sacri дето не искат да плащат, щото некои винаги им е длъжен, те тогава първи ще се разпищят против цените и кметО ще се изплаши за следващия си мандатец. И така нещата ще вървят докато не се разпадне всичко от само себе си. А колко замърсяват тия рейсове просто не е истина.... направо са като проклятие - те и камионите на строителните предприемачи плюс завода на индийския магнат. Мила родна картинка.

Интересно ми е друго - га стане дума за свободи и за права, всички се вдигат и търчат да пеят патриотични песни по митинги. Ама стане ли дума да се отстояват неща като качеството на услугата градски транспорт, всеки втори се скатава и не плаща. Е това какво е? Кой е по-виновен за батака - овчаря или овцете??????
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот SpoileR » Пет Апр 13, 2007 7:21 pm

Какво да повишат? за 70ст какво искаш? да сложат джакузи на колелото на икарусите ли ?

Икарусите са къде къде по добре от тия новите където няма място игла да хвърлиш между другото...

Хубаво...бяха 50 ст...дигат дигат оп 70 ст.... всъщност не е малко като се вземе на предвид колко хора се возят...
Ама колко от тях реално дават тези 70ст? А колко от тях са ПЕНСИОНЕРИ и колко от тях се возят гратис?
Еми не...няма да стане скоро...

Дори да направят билета 1,70лв пак няма да стане...

Същата работа е и с дупките по пътищата... В "Красно Село" има дупки... Защо? Защото някой си е купил най новата С-Класа...
В обеля има дупки защо? Щото някой кара БМВ 7 "Совалка"...

Вярно е че "дайте пари, пък тогава ще го оправим" отвсякъде е bullshit, но има едно типично качество характерно за хората и конкретно за българите...
Колкото и да е добре пак сме недоволни!

Така че PtD, дори и първо да оправят автобусите, ти може и да станеш редовен, но винаги ще се намери някои които да се циганят понеже еди какво си не им изнася...
Страх ме е от СТРЪМНОТО...
Аватар
SpoileR
 
Мнения: 4240
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 4:10 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот Alien » Пет Апр 13, 2007 9:03 pm

bikerider написа:А подобрението е ясно как би могло да стане, lanzz достатъчно изписа. Общината, общината, общината. Бойко, Бойко, Борисов, Борисов.


Това сериозно ли?
I feel terrified, which is... you know, sickest feeling ever.
Brandon Fairclough
Аватар
Alien
 
Мнения: 3577
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 30, 2003 8:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот PtD » Пон Апр 16, 2007 1:06 am

bikerider написа:Много си прав :)
Никъде в темата не съм видял такъв призив.


A на това какво му викаш:

lanzz написа:трябва ПЪРВО да се увеличи бюджета, което да доведе до подобряване на качеството на транспорта


За мен си е точно това, "дайте да плащаме, пък току-виж подобрили условията".

A aко се даде на концесия, значи може да е печеливш. А ако е печеливш, защо пък общината да не прибира печалбата, вместо концесионер? Защото там седят некадърници, дето си пазят топло на д-то.

@Спойлерчо, за лев и петдесет щом може да си на печалба без дотации, значи за 70 стотинки със дотации ще пиеш и ще пееш. Само на пръв поглед 70 стотинки са малко. За качеството на услугата са даже безобразно много. Дори смятам, че трябва да плащат вредни, за се возиш. (И понеже не плащат, не се возя).
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bluskanie » Пон Апр 16, 2007 8:10 am

PtD написа:
За мен си е точно това, "дайте да плащаме, пък току-виж подобрили условията".

Даа, от началото на темата съм против това, ама ме нарекоха крадец :)
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот lanzz » Пон Апр 16, 2007 10:36 am

klmn написа:
по всевъзможни други начини крадат от държавата

Кво се разбира под "държавата",бандата крадци в управлението и ли?

не, държавата е организация, един вид като юридическо лице - притежава финансови и материални средства, които не са собственост на бандата крадци, и остават собственост на държавата колкото и да се сменят бандите крадци; въпросните крадци крадат точно от тази организация, която е различна от тях. твоите данъци ги плащаш на държавата, а не на бандата крадци - те след това си крадат от държавата, а не директно от твоите данъци.

Като искат да няма гратисчии да сложат по контрольор във всеки бус//,както в другите градове и да му плащат заплата

няма как да не съм съгласен с такова решение :)

едит: в изключително редките случаи,когато ползвам услугите на кенефа наречен градски транспорт си дупча билетче,защото не съм циганин.

именно, точно това е и моята теза.

bikerider написа:Предприемачи ще има, когато градския транспорт се даде на концесия. Дотогава това остава дейност на общината със социален аспект. Аз лично съм за ликвидирането на СКГТ и въвеждането на пазарни принципи в масовия градски транспорт

в никой случай не трябва да се дава на концесия. концесията изключва възможността от реална конкуренция (тъй като гарантира екскузивни права на концесионера), което е далеч от пазарните принципи и трудно ще доведе до подобрения. освен това е съмнително колко печеливш може да бъде този отрасъл - поне според wikipedia, градския транспорт почти никъде не е на печалба и навсякъде се субсидира в някаква степен. във париж, например, билет за метро струва около 1 евро, но веднъж като влезеш в метрото можеш да пътуваш с този билет колкото искаш, и да се прекачваш колкото пъти искаш, а през деня повечето линии минават на всеки 3 до 5 минути. ако някой смята, че подобна услуга се покрива от 1 евро и няма никаква субсидия, блазе му за оптимистичния поглед на живота :) и все пак ако не се плаща, нещата ще стават със сигурност по-зле, а не по-добре.

bluskanie написа:
PtD написа:За мен си е точно това, "дайте да плащаме, пък току-виж подобрили условията".

Даа, от началото на темата съм против това, ама ме нарекоха крадец

ако не плащаме, нещата ще стават по-зле. и това е само аргумент срещу хората, които си мислят, че като се возят без пари, по някакъв начин това ще промени нещата към по-добро. основната ми теза през цялото време е, че трябва да се плаща защото ПОЛЗВАШ УСЛУГА, независимо дали тя ти харесва. ако идеш в ресторант, наядеш се, и след това кажеш, че храната не ти е харесала, сигурно ще можеш да си тръгнеш без да си платиш. ако започнеш всеки ден да ходиш там с този номер, сигурен съм, че на третия път вече ще те помнят и просто няма да ти предоставят услугата. това, че дадена услуга е некачествена, не дава право на никого да я ползва безплатно. има маршрутки, има таксита, има автокъщи и бензиностанции - не е като да нямаш алтернатива и да си задължен да ползваш градския транспорт. ако пък не можеш да си позволиш никоя от алтернативите - ами лоша работа. и аз бих предпочел да имам 100mbit оптика до вкъщи, ама не мога да си го позволя - и за това си ползвам 3mbit lan, и си го плащам.

знаете ли какво ще стане, ако паралелно със СКГТ пуснат и частен градски транспорт, с нови луксозни автобуси, но с билети по 5лв? убеден съм, че (айде нека да са почти) всички дето реват колко е гадно в СКГТ и как не си струва 70-те стотинки, ще продължат да се возят гратис в СКГТ, вместо да се бръкнат 5лв за лукса. за това и ще бъде трудно да се пусне качествена алтернатива заедно със СКГТ - или ще трябва да се конкурира с цените на СКГТ (в който случай без субсидии ще бъде на загуба и е съмнително, че ще могат да си позволят по-добро качество от СКГТ), или ще бъде доста по-скъпа (в който случай всички ще ревнат, и никой няма да ги ползва).
Аватар
lanzz
 
Мнения: 511
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 07, 2006 10:16 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Апр 16, 2007 12:38 pm

PtD написа:A на това какво му викаш:

lanzz написа:трябва ПЪРВО да се увеличи бюджета, което да доведе до подобряване на качеството на транспорта


За мен си е точно това, "дайте да плащаме, пък току-виж подобрили условията".



Стига с тия shortcut-и :)
Аз това го разбирам така - ако искаме нещо по-добро от предоставящия услугата, как точно бихме могли да го поискаме, ако не си плащаме?????
Виж ако си плащаме, но не искаме подобрение щото сме овце, значи подобрение няма да има, значи нема смисъл да плащаме, така ли?

Ако ли пък не си плащаме, но искаме по-добра услуга, мисля не си струва да се разисква това. Ей това се нарича кражба, bluskanie :)

PtD написа:А ако е печеливш, защо пък общината да не прибира печалбата, вместо концесионер?

Asset stripping :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот PtD » Пон Апр 16, 2007 1:26 pm

lanzz написа:трябва ПЪРВО да се увеличи бюджета, което да доведе до подобряване на качеството на транспорта


Въпросът е във времевата последователност. Аз искам ЕДНОВРЕМЕННО да получа услугата и да платя за нея. Не ПЪРВО да плащам, а ПОСЛЕ да получавам. (Нагледал съм се на ПОСЛЕ-та).
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bluskanie » Пон Апр 16, 2007 1:41 pm

Човека зе парите, каза чекай малко...
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот lanzz » Пон Апр 16, 2007 1:45 pm

ами PtD, и твоя вариант е ОК - няма лошо да искаш едновременно да получиш услугата и да плащаш за нея. въпроса е да не я крадеш преди това да се случи. както преди доста постове бях споменал, преди години бях гледал цените на картите за градския транспорт, и бях стигнал до извода, че по никой начин не са изгодни. и не си купих. сега наскоро пак ги гледах, и вече имат смислени цени, и ако все още ходех с градски транспорт на работа, бих си купил - т.е. услугата е станала приемлива за мен (става дума единствено за цените на картите спрямо цените на билетите, не конкретно за качеството на транспорта), и бих се възползвал от нея, но и преди това не съм се считал в правото си да я крада по някакъв начин, макар че не съм бил доволен от условията й.
Аватар
lanzz
 
Мнения: 511
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 07, 2006 10:16 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Апр 16, 2007 1:49 pm

PtD написа:
lanzz написа:трябва ПЪРВО да се увеличи бюджета, което да доведе до подобряване на качеството на транспорта


Въпросът е във времевата последователност. Аз искам ЕДНОВРЕМЕННО да получа услугата и да платя за нея. Не ПЪРВО да плащам, а ПОСЛЕ да получавам. (Нагледал съм се на ПОСЛЕ-та).


Не съм се изразил правилно явно :)
Исках да кажа, че понеже в лицето на СКГТ си имаме работа с очевадно бетонни мозъци, които се интересуват единствено от личната си печалба (умишлен фалит и asset stripping и подобни непродуктивни за софиянци далавери), има три пътя:
- тегля една майна на всичко и си купувам кола или се возя на маршрутки. Не всички обаче имат тази възможност. Говорим все пак за достъпен за всички транспорт.
- протестираме, искаме резултати и лека-полека достигаме до критичния минимум, за да ни се обърне внимание, след което обаче ни се казва: "да, ама вижте колко гратисчии има, как искате да се подобри положението" - ръчичките са измити и проблема е под контрол.
- примирявам се, спирам да плащам като форма на мирен протест а-ла Ганди и чакам окончателното рухване на обществения транспорт, след което се възползвам от услугите на предприемачи, заели вакуума. Кои са те няма чак толкова голямо значение, колкото социалното измерение на цените им.

Та казвах, че ако наистина някои иска градския транспорт да оцелее като такъв, трябва ПЪРВО да си плаща, за да не могат да си измиват ръцете с такова елементарно оправдание онези с дебелите г--ове и ... ВТОРО - да си търси правата и да иска услугата да се подобри. Не може да се прилагат съвсем пазарни принципи към дейност със социални измерения, иначе хората които не могат да си позволят нищо освен градски транспорт какво правят? От една страна естествен подбор, от друга хуманизъм. Баланса къде е?

Не че логиката ти не е вярна - напротив, вярна е. И аз съм се нагледал на ПОСЛЕ-та и не ща и да знам за такова нещо. Обаче аз съм имал шанса да имам избор за личен транспорт. За съжаление много хора нямат такъв избор... все още.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Brave » Пон Апр 16, 2007 2:14 pm

bikerider написа: Не може да се прилагат съвсем пазарни принципи към дейност със социални измерения, иначе хората които не могат да си позволят нищо освен градски транспорт какво правят? От една страна естествен подбор, от друга хуманизъм. Баланса къде е?


Байкрайдър, може и според мен трябва транспорта да се постави на пазарен принцип. Другото води до некачествна услуга на неадекватна цена. За мен правилния подход е парите, които в момента отиват за субсидиране на СКГТ като цяло, да почнат да се разпределят целево към тези които наистина имат нужда. Ако не съм ясен, имам предвид система в която билета е на цена покриваща разходите + разумна печалба и безплатни/много евтини билети и карти за социално слабите, като парите за това да се вземат от същия бюджет, който субсидира в момента СКГТ. Сегашния подход противоречи на естествената логика - всеки пътник бива субсидиран еднакво (и разбира се недостатъчно за бедните), независимо дали това е шефа ми, решил за разнообразие да не се вози в колата си за 100 000 евро, или баба ми, с пенсия от 60 евро.

Колкото до общината/държавата, която управлява умно бизнес, не е възможно. Вие представяте ли си успешен мениджър, който не работи за себе си, а стои на заплата в общината...
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Мнениеот PtD » Пон Апр 16, 2007 2:41 pm

Brave написа:Вие представяте ли си успешен мениджър, който не работи за себе си, а стои на заплата в общината...


Good point! Но зависи от заплатата, все пак... Ако заплатата е вързана с печалбата от транспорта, защо пък не?
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Пон Апр 16, 2007 2:55 pm

@Brave:
Brave написа:Байкрайдър, може и според мен трябва транспорта да се постави на пазарен принцип.


bikerider написа:Не може да се прилагат съвсем пазарни принципи към дейност със социални измерения


:)

Brave написа:парите, които в момента отиват за субсидиране на СКГТ като цяло, да почнат да се разпределят целево към тези които наистина??? имат нужда.
...
Вие представяте ли си успешен мениджър, който не работи за себе си, а стои на заплата в общината


Представям си успешен мениджър, който работи основно за себе си и именно затова стои И на заплата в общината/общинската фирма/министерството и.т.н. ;)

Brave написа:безплатни/много евтини билети и карти за социално слабите, като парите за това да се вземат от същия бюджет, който субсидира в момента СКГТ.

И кое точно му е пазарното на това?

Brave написа:Сегашния подход противоречи на естествената логика - всеки пътник бива субсидиран еднакво (и разбира се недостатъчно за бедните), независимо дали това е шефа ми, решил за разнообразие да не се вози в колата си за 100 000 евро, или баба ми, с пенсия от 60 евро.

Естествената логика предполага, че ако имам кола, ще се возя в нея, а не в смрадливите рейсове.
Но, обясни ми, моля те, каквато и схема на ценообразуване да се използва, как ще се гарантират приходите ако няма кой да контролира събираемостта? Трябва оттам да се започне, преди да се правят реформи, щото реформи отгоре без реформи отдолу са бошлаф-работа...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Brave » Пон Апр 16, 2007 3:20 pm

Байкрайдър имах предвид следното - смятам, че за да съществува адекватен градски транспорт, дейността "превозване" трябва да се раздели от "социално подпомагане". Считам, че смесването на дейности води до хаос, а и до кражби и корупция. Мисля, че много по-чист вариант е, СКГТ да се управялва като нормален икономически субект, а подпомагането да отива чрез социални помощи за тези които се нуждаят от него. И ако е така, повярвай ми, от СКГТ ще си скъсат задника, за да доведат събираемостта до 100%. Другото е остатък от най-гнилите практики на социализма - някаква неясна групова отговорност - полу търговска, полу соцоиална структура - бе въобще ситуацията е ясна - "куче влачи рейс" :)

Едит:
Едно малко доуточнение - по принцип си прав за реформите. Но в случая мисля, че става дума за УМИШЛЕНА безстопанственост, защото за толкова години проблема с гратисчиите не бе решен. А начини се споменаха и в тази тема достатъчно. Не че няма и други. Затова мисля, че реформата не се проваля заради това че е не е правилно структурирана, а защото няма воля за подобна промяна.


Допълнение 2: За мениджъра - Първо има сериозни закнови пречки да се даде голяма заплата. Има законови тавани, които са смехотворни. За процент от печалба не може и да става дума. Да не говорим за манталитета на повечето служители на държавна/общинска работа, които веднага биха торпилирали плахите опити на някой техен колега да се издигне като успешен мениджър, вземащ заплата, надвишаваща многократно тяхната ("Той с какво е по-добър от мене...").

Допълнение 3:
Естествената логика предполага, че ако имам кола, ще се возя в нея, а не в смрадливите рейсове.

Сигурно, но същата логика проповядва, че не е нормално, ако все пак решиш да се возиш в автобус на СКГТ, да получаваш индиректно субсидиране/социална помощ чрез цената на билетчето, независимо от финансовия си статус.
Последна промяна Brave на Пон Апр 16, 2007 3:41 pm, променена общо 2 пъти
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

ПредишнаСледваща

Назад към Други

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 3 госта