Страница 9 от 15

Re: Проектиране на титаниева рамка

МнениеПубликувано на: Пет Окт 08, 2021 11:29 pm
от Yash
Alexi написа:тия кабели и брони по горната тръба - това не се прави така от години .. ако няма да ги пускаш вътрешно ( силно препоръчително ) е трябвало да минат по долната тръба и чейнстея ..

Кажи го това на Nukeproof. :D

Re: Проектиране на титаниева рамка

МнениеПубликувано на: Съб Окт 09, 2021 4:16 am
от Gworan
Yash написа:
Alexi написа:тия кабели и брони по горната тръба - това не се прави така от години .. ако няма да ги пускаш вътрешно ( силно препоръчително ) е трябвало да минат по долната тръба и чейнстея ..

Кажи го това на Nukeproof. :D


И на Canyon

Re: Проектиране на титаниева рамка

МнениеПубликувано на: Съб Окт 09, 2021 10:45 am
от jayblack
Както и твърдата Meta на commencal, алуминиевият твърдак на transition и много други. А зора окабеляването да е вътрешно още не ми е ясен. На последното групово каране в Смолян, още рано сутринта изкривих лостчето на задната спирачка, ако не беше външното окабеляване щях да пропусна карането нататък. Всичко друго ми е прекарано вътрешно, което мисля е и точният компромис. Също винаги си нося една задна спирачка SRAM с мен, защото лостчетата са им двустранни и стават отпред/отзад.

На собственика да му е честит и да му се радва много. И с mezzer и с fox най-важното е ти да си доволен.

Re: Проектиране на титаниева рамка

МнениеПубликувано на: Съб Окт 09, 2021 11:00 am
от pcconsult
Може и на NS Bikes да го кажеш - https://www.nsbikes.com/eccentric,32,pl.html
Все пак да не забравяме един елементарен факт - това ми е първата рамка. Лично за мене е точно това, което съм искал и което съм проектирал. Всеки друг би имал неговите си изисквания, предпочитания, идеи и т.н. Хората сме толкова различни, но тук в този форум ни обединява само карането на велосипедите. Реално сред всички съфорумници дали ще се намерят двама или трима с еднакви велосипеди, стига да не са близнаци де? Мисля, че някои от нас карат това, което желаят, други карат това, което могат да си позволят, трети карат това, което са сигурни, че никой няма да открадне. Разни хора - разни предпочитания за велосипеди! Извинения за задника на рамката, която колегата си беше харесал, но просто не се сдържах. Може би вози много хубаво. Аз пък се усетих, че на моята малко съм прекалил с извивките на стойките на веригата и стоките на седалката, но пък като возене нямам грам забележки. Велосипеда се усеща най-добре с каране. Очаквайте скоро нови снимки и Байк на фокус!

Re: Проектиране на титаниева рамка

МнениеПубликувано на: Съб Окт 09, 2021 11:04 am
от pcconsult
jayblack написа:На собственика да му е честит и да му се радва много. И с mezzer и с fox най-важното е ти да си доволен.

Благодаря! :beer: :)

Re: Проектиране на титаниева рамка

МнениеПубликувано на: Съб Окт 09, 2021 2:55 pm
от Drunken MadLoud
Рамката си е добра. Всеки си има различни предпочитания и изисквания, за това си е поръчкова рамка. Няма как да очакваш всеки да я хареса и оцени. Важното е на теб да ти харесва и да си постигнал желания резултат. Така че, търкаляй си я със здраве, и да не ти пука кой-какво си бръщолеви...включително и аз. И все пак според мен, ако имаш възможност да си "ъпгрейднеш" сегашната вилка или поне освежаващо обслужване...не съм задълбавал как са нещата при твоя Fox, но най-вече наблегни на по-широки шини и по-широки гуми. Аз съм с 3.0 гуми и мога да направя разлика между 2.8 (първоначалните ми) и сега. Определено оригиналните Nobby Nic не ставаха. Дали защото бяха по-евтина и базова версия...нее знам. Сега съм с WTB Bridger 3.0 понеже ми изпаднаха на много добра оферта от CRC, и съм доста по-доволен...но пък и шините са ми доста широки. Като засиля сегашните гуми към боклука, може би ще се оглеждам за Ranger или Ikon. При мен комбинацията от вилка, гуми и рамка е повече от чудна...няма такава мазна возия при твърдак. :D
:beer:

Re: Проектиране на титаниева рамка

МнениеПубликувано на: Съб Окт 09, 2021 5:44 pm
от Harka
Пичове, то за това е custom байк. Ако беше с геометрия и характеристики като всички останали, pcconsult просто щеше да си купи нещо от вече съществуващите рамки на пазара. Дали се харесва на всички тази рамка - естествено, че не. Не е и нужно. Това не променя факта обаче, че рамката е изработена добре, цената е повече от прилична и всичко отговаря на заданията на собственика и. Аз лично имах далеч по-ниски очаквания в началото и съм приятно изненадан от крайния резултат.

Re: Проектиране на титаниева рамка

МнениеПубликувано на: Съб Окт 09, 2021 6:26 pm
от pcconsult
Harka написа:Ако беше с геометрия и характеристики като всички останали, pcconsult просто щеше да си купи нещо от вече съществуващите рамки на пазара.

Изображение
Реално само Salsa Woodsmoke имаше някога шансове. Това също е много нетипично колело, даже си бях направил сметката, че трябва да взема размер XL за да е приблизително голямо, колкото NS Bikes Eccentric Djambo 2 размер L. За жалост по това време моите килограми гонеха успешно числото 120. Допълнително факта, че става дума за карбонова рамка ме разколеба, сякаш да седя върху нещо в което нямам 100% увереност, че е здраво. Цената на рамката в европейските сайтове беше същата като цената на ново цяло колело с тази рамка в друг сайт - към $1500. Накрая като спряха модела от производство вече бях сигурен, че това не е трябвало да бъде моя байк.

Re: Проектиране на титаниева рамка

МнениеПубликувано на: Съб Окт 09, 2021 8:29 pm
от superdude54
Не виждам какво те притеснява карбоновата рамка. Хората се състезават даунхил с карбонови рамки - YT Industries Tues, Canyon Sender CFR, Santa Cruz V10, Scott Gambler и т.н.
Дълбоко се съмнявам, че ще счупиш една добре направена карбонова рамка по софийските павета.

Re: Проектиране на титаниева рамка

МнениеПубликувано на: Нед Окт 10, 2021 7:56 am
от pcconsult
superdude54 написа:Не виждам какво те притеснява карбоновата рамка. Хората се състезават даунхил с карбонови рамки - YT Industries Tues, Canyon Sender CFR, Santa Cruz V10, Scott Gambler и т.н.
Дълбоко се съмнявам, че ще счупиш една добре направена карбонова рамка по софийските павета.

Може и да си прав, но аз много се съмнявам, че рамките с които се състезават са едно към едно с официалния продукт за ширпотребата. Все едно да сравнявам състезателен автомобил със стандартен.

Re: Проектиране на титаниева рамка

МнениеПубликувано на: Нед Окт 10, 2021 1:28 pm
от Harka
Парите в мтб сцената са мнооого различни от тези в автомобилния спорт, така че рамките в повечето случаи са си напълно стандартни. Евентуално някой може да кара с по-различни кобилици, или пък някой прототип за догодина, но това е в общи линии. Карбоновите рамки за спускане могат да се направят да са много здрави, което е видно и по теглото им, което не е кой знае колко по-ниско от алуминиевите версии.

Re: Проектиране на титаниева рамка

МнениеПубликувано на: Нед Окт 10, 2021 1:58 pm
от pcconsult
Harka написа:Парите в мтб сцената са мнооого различни от тези в автомобилния спорт, така че рамките в повечето случаи са си напълно стандартни. Евентуално някой може да кара с по-различни кобилици, или пък някой прототип за догодина, но това е в общи линии. Карбоновите рамки за спускане могат да се направят да са много здрави, което е видно и по теглото им, което не е кой знае колко по-ниско от алуминиевите версии.

Предполагам, че е точно така - рамките за DH и Enduro са много здрави, но аз карам само софийско и от време на време карнобатско градско - не ми вършат работа. Градските карбонови рамки са по крехки от тези за спускане.

Между другото в моите проучвания попаднах на производител на карбонови рамки по поръчка в Англия. Цената за една беше £3000. Има ли желаещи - май няма.

Re: Проектиране на титаниева рамка

МнениеПубликувано на: Нед Окт 10, 2021 3:12 pm
от superdude54
Посочвайки въпросните велосипеди,идеята ми беше да спомена, че от въпросния материал се правят дори и такива колела, които са подложени на максимално натоварване, което самопо себе си говори за качествата на карбона. И през ум не ми е минавало да сравнявам здравината на ДХ или ендуро велосипед (без збачение дали е направен от карбон, титан или алуминий) с тази на крадски или трикинг такъв.
Просто искам да кажа, че една карбонова рамка, направена от реномиран производител на велосипеди, би била достатъчно здрава и не мисля, че с твоя стил на каране, би имал някакви проблеми с нея (говоря на градско колело, изобщо не намесвам другите стилове).
Ако лично аз бих избирал велосипед в твоя слчай, бих заложил на една хубава стомана за рамка, 67-68 градуса челен ъгъл, 120мм ход на предницата и хубав рийч - 500-510мм. С такъв велосипед би могъл да се влачиш както из софийските улици,така и лежерно да разцъкваш из храсталаците. Пак искам да кажа, че това си е лично мое мнение и не искам да го натрапвам на никой.

Re: Проектиране на титаниева рамка

МнениеПубликувано на: Нед Окт 10, 2021 3:14 pm
от Drunken MadLoud
pcconsult написа:
Harka написа:Ако беше с геометрия и характеристики като всички останали, pcconsult просто щеше да си купи нещо от вече съществуващите рамки на пазара.

Изображение
Реално само Salsa Woodsmoke имаше някога шансове. Това също е много нетипично колело, даже си бях направил сметката, че трябва да взема размер XL за да е приблизително голямо, колкото NS Bikes Eccentric Djambo 2 размер L. За жалост по това време моите килограми гонеха успешно числото 120. Допълнително факта, че става дума за карбонова рамка ме разколеба, сякаш да седя върху нещо в което нямам 100% увереност, че е здраво. Цената на рамката в европейските сайтове беше същата като цената на ново цяло колело с тази рамка в друг сайт - към $1500. Накрая като спряха модела от производство вече бях сигурен, че това не е трябвало да бъде моя байк.


Точно тая Salsa щях да ти я предлагам в зората на чуденето ти за геометрии и поръчкова рамка, но така или иначе предполагах, че си я проучил вече, а и според мен ти взе по-доброто решение в крайна сметка. Карай си рамката, и не се подхлъзвай в съмнения дали си направил правилния избор или решение. Аз също бих подходил по този начин...ако имах нужните кинти обаче. :beer:

Re: Проектиране на титаниева рамка

МнениеПубликувано на: Нед Окт 10, 2021 4:50 pm
от pcconsult
Въпреки дъжда излязох и му направих още няколко снимки.

Re: Проектиране на титаниева рамка

МнениеПубликувано на: Нед Окт 10, 2021 6:23 pm
от Франко
Хубаво колело е станало - карай си го с кеф и здраве. С по-рошави гуми, можеш и по черно да си го караш. :)
Има ли някакво покритие върху титана (може и да съм пропуснал, ако сте споменал)?

Re: Проектиране на титаниева рамка

МнениеПубликувано на: Нед Окт 10, 2021 6:44 pm
от pcconsult
Франко написа:Хубаво колело е станало - карай си го с кеф и здраве. С по-рошави гуми, можеш и по черно да си го караш. :)
Има ли някакво покритие върху титана (може и да съм пропуснал, ако сте споменал)?

Няма покритие, просто съм поръчал да е лъскава рамката. Питаха ме още преди да я почнат, дали не я искам матова. От последните дъждове колелото беше много мръсно, но целия полепнал пясък падна много лесно от рамката. Руснаците имат разни клипове как при екстремно ниски температури (мисля че беше -53C) поливат титанова рамка с вода и с голи ръце махат от нея току-що образувалия се по нея слой лед. Ако беше желязна рамката на човека щяха да му залепнат ръцете за нея. Самия материал само прилича на желязо, а всъщност има съвсем различни температурни и магнитни свойства (няма такива), а по корозионни не отстъпва на платината.

Re: Проектиране на титаниева рамка

МнениеПубликувано на: Пон Окт 11, 2021 9:41 am
от Pr3d4t0R
Красота!

Re: Проектиране на титаниева рамка

МнениеПубликувано на: Пон Окт 11, 2021 6:31 pm
от ВелоВело
Много странни гуми - балонести

Re: Проектиране на титаниева рамка

МнениеПубликувано на: Пон Окт 11, 2021 7:27 pm
от Франко
Питах дали има покритие защото голия титан, ако се надраска, няма оправяне (има , но е голям филм и не винаги става). :beer:

Re: Проектиране на титаниева рамка

МнениеПубликувано на: Пон Окт 11, 2021 10:17 pm
от pcconsult
Франко написа:Питах дали има покритие защото голия титан, ако се надраска, няма оправяне (има , но е голям филм и не винаги става). :beer:

:rofl: Не, не си в час точно с титана. Той не се драска толкова лесно, колкото алуминия и стоманата. Материала хем е по твърд (заради уникалното му подреждане на атомите) - много по трудно е да го надраскаш, хем е по пластичен - по устойчив на огъване. Всичко следи по него от много дълга употреба могат да се изтрият с фина шкурка или както е показано във видеото със фина гъба за полиране и след това ако пожелаеш може да му нанесеш и защитен слой.
https://youtu.be/SvNWyeEGyfc
https://youtu.be/EaJqiUdmiA8
https://youtu.be/njH9wlYgO0I
https://youtu.be/38DOuAGPhyM
https://youtu.be/buek3gIf0rE
Само си представи тази проста процедура на фабрично боядисаният ти алуминиев велосипед - ще има нужда от ново прахово боядисване.

Re: Проектиране на титаниева рамка

МнениеПубликувано на: Вто Окт 12, 2021 12:07 pm
от pcconsult
ВелоВело написа:Много странни гуми - балонести

Гумите са Schwalbe Super Moto X 27.5x2.8 с RaceGuard защита на гумата. Точно този модел няма GreenGuard нарочно, че вдига теглото на гума с около 150 грама. Едни от първите гуми на Schwalbe за електрически велосипеди сертифицирани за скорост до 50км/ч. С тегло 980гр. и максимално натоварване на гума до 155 kg - леките хора не гледат тази цифра. Дава им Schwalbe максимален пробег от 15 000 километра (моите са на повече от 10 000 и предната е почти като нова). Сам си ги внесох от Германия в България, а Dragzone внесоха само модела до 2.4 инча по 1125 гр. с RaceGuard и GreenGuard. Откакто ги сложих не съм пукал гума въпреки теглото ми и факта, че минавам през всякакви релси, пътеки, бордюри и т.н. Ето линкче на онлайн магазина от който ги купих (долу в германската страница е моя коментар за тях на английски):
https://www.bike-components.de/en/Schwalbe/Super-Moto-X-Performance-RaceGuard-27-5-Wired-Tyre-p59909/

Re: Проектиране на титаниева рамка

МнениеПубликувано на: Вто Окт 12, 2021 1:53 pm
от pcconsult
Мисля за разменя вече предната със задната гума и да ги направя tubless с тези шини. Дали ще се получи?
https://1001-bike-parts.com/27-5-shining-db-x50-32h-disc-shiroka-shina-za-disk.html
Изображение

Re: Проектиране на титаниева рамка

МнениеПубликувано на: Вто Окт 12, 2021 2:14 pm
от Alexi
мда ще се получи ,на такава широка шина ще стоят много по добре 2.8 гуми

Re: Проектиране на титаниева рамка

МнениеПубликувано на: Пон Окт 18, 2021 7:02 pm
от pcconsult
Alexi написа:мда ще се получи ,на такава широка шина ще стоят много по добре 2.8 гуми

Готово! Ето го с новите шини и спици. Разду се гумата с около 4-5 милиметра. Все пак преди това вътрешното разстояние на шините беше 22 мм, а на новите е 45 мм.

Re: Проектиране на титаниева рамка

МнениеПубликувано на: Пон Окт 18, 2021 7:17 pm
от Drunken MadLoud
Е а честито. Ако и сега кажеш, че няма подобрение в комфорта на возията, май ще трябва да търсиш проблема другаде... :beer:

Re: Проектиране на титаниева рамка

МнениеПубликувано на: Пон Окт 18, 2021 7:20 pm
от pcconsult
Drunken MadLoud написа:Е а честито. Ако и сега кажеш, че няма подобрение в комфорта на возията, май ще трябва да търсиш проблема другаде... :beer:

:beer: Благодаря! Вози екстра, особено като изпуснах около 15 процента излишен въздух от вилката.

Re: Проектиране на титаниева рамка

МнениеПубликувано на: Пон Окт 18, 2021 7:37 pm
от Drunken MadLoud
Предполагам, че и след като търкаляш не от скоро плюсови гуми, си наясно че и те трябва да не са "на камък"...все пак това им е идеята. Поспадни ги и тях, не ги мисли шините, няма страшно... :beer:

Re: Проектиране на титаниева рамка

МнениеПубликувано на: Пон Окт 18, 2021 7:59 pm
от pcconsult
Винаги ги ползвам на максималните им атмосфери, но пък преди не бях с толкова широки шини.

Re: Проектиране на титаниева рамка

МнениеПубликувано на: Пон Окт 18, 2021 8:07 pm
от madsnake
Недей на макс, пробвай по-малко и ще се очароваш