След редица премеждия, накрая успях да раздуя гумите

Премеждия, защото както писах по-горе, реших да свърша тази работа на село, с компресора, но Природата реши друго (по стечение на обстоятелствата селото ми е Странско, за което вероятно сте прочели или разбрали от новините в последните 2 дни). То не беше дъжд, наводнения, заляти и затворени пътища, липса на ток и комуникации и т.н. За щастие, къщата ни се намира в по-високата, незасегната от водата част на селото. Е, в 6 сутринта в събота изгребвахме вода от приземния етаж - 20-тина 15 литрови кофи, но поне отървахме по-лошото.
Но да се върна на гумите.
След наводнението нямаше ток, нямаше и изгледи скоро да бъде пуснат, така че компресора отпадна като вариант. Комшията ми даде стара помпа от лада, която макар и със здрав маркуч (за разлика от лидълската) пак не успяваше да раздуе Nobby Nic-a, колкото и да се напъвах. С раздуването на Barro Marathon-а, очаквано нямаше проблеми.
Сетих се за метода с бутилката от безалкохолно / бира. Така и така нямаше какво да правя, пътя беше затворен и не можех да се прибера в Димитровград, реших че ще се импровизира. Речено-сторено: бутилка от "кола" (2,5 литра), авто-вентил (без игличка) от стара гума, парче маркуч от интервенозна система и малко тиксо. За под 20 минути имах "ресивър" за въздуха от помпата. Приготвих и един пулверизатор, със смес от веро и вода.
Резултата не закъсня - от третя опит Nobby Nic-a се разду и уплътни в борда на шината. Разбира се, бях махнал и сърцевината на presta вентила на шината.

Закупих wheelset-а каран, като впоследствие забелязах, че липсва по една "подложка", под гайките затягащи вентилите към шините и имах съмнения, че може би вентилите няма да уплътняват добре.
Реших, че ако не изпускат - ще ги правя tubeless, ако ли не - на първо време ще карам с вътрешни и ще поръчам чифт нови вентили. Затова, след раздуването,
без грам боза в гумите, последва тест в голямото корито, което предвидливо бях напълнил с дъждовна вода

Оказа се, че вентилите държат или и да има изпускане, то ще е пренебрежимо малко.
По-интересно беше положението със самите гуми (пак уточнявам, без никаква боза в тях):
Geax-а, макар и да се раздува много по-лесно, изпуска въздух по цялата площ на страничния борд. Без наличието на сапун (за тази гума не използвах при раздуването) борда буквално се "пени" от множеството балончета въздух.

Schwalbe-то също се "пени", но много по-малко и след раздуване държи налягане в продължение на пъти повече време от Geax-а (поне десетина часа). На снимката, пяната изглежда много, но снимах преди да измия верото.

В крайна сметка не ми остана време да сипя боза и да повторя опита. Отделно тия дни ще взема още един Nobby Nic, който мисля да използвам за задна, вместо Barro Marathon-а. Ще пиша, когато има развитие.
ПП: Снимки на етикетите на бозата - ако на някой му е интересно какво пише:
