Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот Diabolikkant » Нед Ное 09, 2014 9:59 am

тук съм се снимал с байка, току що изваден от редицата. даже кормилото не беше притегнато още .

първо оправихме седалката - наклон и височина, после педалите, след това напомпаха гумите, сложиха ме да си седнана колелото, и започнаха да ми напасват лостовете за скорости и спирачки, после ме накара да слезна и настроиха скоростите и спирачките - на спирачките малко настройваха - само лостовете спрямо към пръста ми и на самата спирачка - диска да е точно посредата между двете накладки и да не опира в някоя накладка, и накрая затегнаха кормилото и ми монтираха велокомпютърче което си купих.

а по време на самото плащане платих първо байка, и ми дадоха отстъпки, защото плащам в брой и на един път, и защото поръчката е над колко беше лева, за да ме зарибят ми дадоха още 5% отстъпка за редовен клиент, и с всичките отстъпки, си купих смазка за верига, велокомпютърче, заключалка не те също ми дойдоха с 5% отстъпки.

докато се въртяхме около байка да го стегнем от задната капла падна една лепенка, и аз като по-любопитен я вдигнах да я видя - нищо особено, лепенката показва че шината е двустенна усилена, че е подходяща за дискови спирачки, не е подходяща за лостови и челюстни, спирачки, и че е производство на французите от Mаch1 и пише Made in France а не Made in china

0131.jpg
0131.jpg (83.04 KiB) Прегледано 789 пъти
Diabolikkant
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1120
Регистриран на: Нед Ное 02, 2014 5:14 pm

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот Diabolikkant » Пон Ное 10, 2014 2:01 am

колкото повече го карам драгчето, толкова повече го харесвам. доста е пъргаво, по-пъргаво от представата ми за 29-ка, която придобих от гаражно модифицирания крос, завива уверено, върви стабилно, сменя предавки без колебание, бързо и ясно отчетливо, разбирам че съм сменил предавка, по 2 начина - 1 защото съм дал команда за това да стане, 2 по темпото на педалите, смяната е наистина мазна плавна и тиха. накладките почват да се слягат с диска, и вече дърпам лоста нежно с един пръст, и усещам че със слягащи се накладки, спирачките работят категорично и без колебание. Днес пробвах заключването на вилката, при набиране на максимално бързата предавка, байка определено лети като тапа със заключена вилка а ускорението и поведението в завой са нещо съвсем различно. завива по-агресивно, набира по-агресивно, спира по-агресивно. наложи ми се да спирам авариино със заключена вилка, гумите швалбе смарт сам на асфалт не изпуснаха, байка тръгна да заковава, малко ми оставаше да излетя от байка. направо останах изненадан.

иначе си накупих някои екстри с байка:

Sigma.jpg
Sigma.jpg (321.2 KiB) Прегледано 2986 пъти

това ми е бордовото компютърче, на мен ми стигат функциите които има, и ми стига и дисплея да ми показва каквото искам. А който има претенции - ми чудесно имай си ги ама не ми трябва повече, не ми върши работа, това ми стига.

ChainLube.jpg
ChainLube.jpg (310.72 KiB) Прегледано 714 пъти

Смазка за верига, синтетична, восъчна, тефлонова, издържа на прак кантокт със солена вода, не се отмива с прегазването в локви и реки, удължава времто между две смазвания, елиминира ръждата, помага ан веригата да изхвърли метални стружки ако има такива....

BikeLock.jpg
BikeLock.jpg (424.07 KiB) Прегледано 768 пъти

дълга заключалка за колелото, вътре жилото е 22мм дебело.... ходи режи ако можеш....
Diabolikkant
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1120
Регистриран на: Нед Ное 02, 2014 5:14 pm

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот evin » Пон Ное 10, 2014 2:47 pm

Последното се реже за 4 секунди по часовник :nono:
Аватар
evin
 
Мнения: 535
Рейтинг: 1542
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 3:12 pm
Местоположение: на село до Божурище, някъде около София

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот KrK » Пон Ное 10, 2014 6:40 pm

Не бъди толкова смел да го заключваш с това "нещо".
KrK
 
Мнения: 125
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Съб Юли 16, 2011 12:10 pm

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот Diabolikkant » Пет Ное 14, 2014 12:56 am

Тооо непобезима защита няма, всяко нещо може да се среже и отвори, въпросът е че там където оставям байка вързан не е без надзор. хем е вързан хем е наблюдаван, така че положението не е толкова зле колкото изглежда на пръв поглед.

Иначе сега съм на етапа на който му правя окончателното нагласяне, тук малко по-напред, там малко по-назад, лостовете на спирачките или малко нагоре или мако надолу, докато си го нагодя окончателно.

накладките вече се слягат, започват да работят адекватно, като се дослегнат а не им остава много за да стане това, ще центрирам спирачките ляво-дясно, за да може диска да застане по средата между накладките и да не се допира в никоя от тях.

От драг ми казаха да покарам няколко дни за да може спиците да се освободят от напрежението си, и тогава да ги донатегнат ако е необходимо, отидох, донатегнаха ги, механика ги стисна всичките спици, всичките казаха своето дрън по един път и готово.

А какво мислите за азотното помпанена гумите?
чувал съм че помпането с азот имало някои предимства пред помпането с въздух:
1. Азота не се влияе от температурите до такава степен
2. Гумите с азот спадат значително по-бавно и значително по-малко при дълъг престой например през зимата
3. от гумата се изважда смес от газове, която е въздуха и сеслага само един газ, предимството било че махаш смес от газове в която всеки газ прави каквото си иска, и слагаш само един газ чист, но който се държи както ти искаш, и това подобрява поведението на гумата

недостатъци:
1. Веднъж напомпани с Азот, от тук на татък само с азотно помпане се регулира налягането
2. платено е, до нас, го правят за 2 лв на гума
Diabolikkant
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1120
Регистриран на: Нед Ное 02, 2014 5:14 pm

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот penmark » Пет Ное 14, 2014 1:12 am

Да не караш болид от Ф1? :lol:
Помпиш с въздух. купуваш си и една малка помпичка която закрепяш за рамката или слагаш в раницата. Също пластмасови щангички, лепенки и лепило.
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот Diabolikkant » Пет Ное 14, 2014 9:31 am

малко по-сериозно с отговорите моля, сериозно питам
Diabolikkant
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1120
Регистриран на: Нед Ное 02, 2014 5:14 pm

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот evin » Пет Ное 14, 2014 9:37 am

Има смисъл с азот, ако караш с безкамерни
С тия тънки вътрешни нон-стоп ще имаш загуби и ти го каза - 2 лева на гума :D
Освен това цялата идея на помпането с азот е малко мъглява, защото атмосферният въздух, който дишаме, съдържа почти 80% азот принципно. Тоест печелиш едва 20%, които не се свиват и разширяват температурно (на мястото на кислорода)
Аватар
evin
 
Мнения: 535
Рейтинг: 1542
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 3:12 pm
Местоположение: на село до Божурище, някъде около София

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот Bace_kz » Чет Ное 20, 2014 12:40 am

Няма смисъл да даваш пари за азот, защото гумите ти така или иначе издишат, бавно, но издишат. Даже ще те посъветвам да си поиграеш с налягането / разгледай гумите си, там е написано от какво до какво налягане е препоръчително да се карат/ - примерно в града е хубаво да ги караш около и над 3 бара за по-бързо търкаляне, а на пресечен терен да ги спадаш/ тук вече е много относително, зависи от килограмите и стила на каране, но може да пробваш 2,2-2,5 за предната и 2,6-3 за задната,! прекомерното спадане на гумите може да доведе до тяхното спукване !, експерементирай :)/ затова и колегите те посъветваха да си закупиш помпа :agree:
Аватар
Bace_kz
 
Мнения: 531
Рейтинг: 1511
Регистриран на: Сря Окт 27, 2010 9:42 am
Местоположение: София

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот floydogi » Чет Ное 20, 2014 8:56 am

Значи ако гумите бавно издишат с обикновен въздух, то с азот не издишат. Молекулите на азота са по-големи и не преминават през гумата. Друг е въпроса, че е абсолютно безсмислено (според мен) да се помпа азот на велосипедна гума.
floydogi
 
Мнения: 120
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Сря Мар 05, 2014 6:09 am

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот Diabolikkant » Пет Ное 28, 2014 12:47 am

аха, убедих се че гумите не се подлагат нито на такова натоварване, нито на такива скорости, че азота да дава осезаема разлика. освен това ако се наложи, корекция в налягането, с въздух спирам на всяка бензиностанция и приключвам и не плащам нищо на никого, а с азот, трябва да търся азотна помпа, и да плащам по 2 лв на гума. отказвам се от азота.
Diabolikkant
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1120
Регистриран на: Нед Ное 02, 2014 5:14 pm

Предишна

Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта