Е влязох в ЧЗВ, и там намерих изключително полезна информация, а именно златния закон на шимано, цитиран от bikerider, за това че когато се свали веригата и се извади извън дерейлиора, и се постави на най-голямата зъбчатка отпред и най-голямата отзад, при положението в което е опъната максимално се скъсява с две звена. По-надолу, прочетох другия вариант на TOYAGA:
превключваш на най-големия венец отпред и най-малкия отзад и проверяваш в каква позиция е обтегачът на дерайльора. Ако веригата е с правилна дължина, осите на колелцата на обтегача трябва да са ТОЧНО едно над друго върху мислената ВЕРТИКАЛНА ос, прекарана през тях. Съответно ако долното е по-напред – веригата е къса, а ако е по-назад – веригата е дълга.
Е изключително щаслив от новите знания реших да опитам веднага и двата варианта, първо опитах варианта на TOYAGA, и в случая оста на долното ми колеце беше една идея по напред може би около едно-две звена дължина, което би тярбвало да означава че веригата е къса, когато я свалих обаче, за да проверя и варианта на bikerider, и я извадих от колелцата на дерейлиора, опънах я докрай през най-голямото отпред и най-голямото отзад зъбно колело и недостигаше около едно звено(ОО).
+Това преди това съвсем без да си искам, в движение, превключих на най-гоялм отпред и отзад, е веригата беше доста здраво опъната, но с малко но послекато превкличих отпред на най долния венец, веригата се се свали, макатр и с малко зор но се свали нормално.
Е има ли несъответствие и на какво може да се дължи то?