И това не е така, защото зависи от производителя. При Shimano зъбите са еднакво дебели, но...
От този
източник, отговор на въпроса от SRAM:
SRAM написа:Ten-speed chainrings can be installed on an 11-speed crank, just as 11-speed chainrings can be installed on a 10-speed crank. The spiders are identical. However, all of our groups are designed to function as complete groups, so if a 10-speed crank is installed in an 11-speed group or vice versa, we strongly recommend changing to the appropriate chainrings. Ten- and 11-speed should not be mixed. Our 22 groups actually have the chainrings slightly farther apart than our 10-speed groups, in order to ensure that all cogs can be safely reached in the small ring, and the chain and front derailleur are specifically designed to work with that gap. Running a 10-speed chain on 11-speed rings or an 11-speed chain on 10-speed rings could cause chain jams or derailments.
Колкото до финансовата страна на въпроса - части се намират все още и за 8-скоростни системи и никой не е принуден да набива пари за емнайсе-скоростни касети, курбели или каквото и да било.
ПП: Много хора биха казали "е те, карам курбел за 11 скорости с верига за 10, значи са съвместими" - зависи кой колко е претенциозен и колко е способен да усети разлики в работата на drivetrain-а. Има хора, които не правят разлика между хрупаща суха разлуфтена верига и нова, чиста и смазана такава - за тях със сигурност ще е маркетингов трик. А за един XC състезател, примерно, слагането на 10-скоростна верига на 11-скоростен сетъп може да окаже не малка разлика.
Полезно четиво с конкретни данни -
тук.
"В авангарда винаги вървят онези, чиито живот прилича на сигнална ракета. Те светят, докато летят нагоре, и гаснат нависоко по обратния път. За безкрайно целеустремените обратен път няма."
Giant Reign 1.5 (Fox + XT)
Pulse TSA⌁2 custom
Drag Izoard Dura-Ace
Giant Defy Advanced 1 Ultegra