bio написа:интересно ми е какъв е вашият опит и дали пренатягате спиците след монтажа на гумата. в случая се опасявам, че ако спукам може да и дойде много на шината.
Рим-брейк шините имат вложен допълнителен материал за износване в стената (30-40гр грубо), което прави стената малко по-устойчива спрямо подобна дискова шина. Същевременно шосейните шини са по-тесни от байковите, така че обобщено може да се каже че при еднакво тегло и диаметър са малко по-масивни.damon написа:Пробвал съм и с леки шосейни
marsa написа:Проблемът в случая е че шината е деформирана от налягането а гумата, тоест това е добавяне на стрес и при "компенсиране" на спада с пренатягане, всъщност шината е пренатоварена спрямо заложеното като възможности. Погрешно е схващането, че "компенсиращото пренатягане" се отразява само при демонтирана гума. Ето защо подобно компенсиране е нежелателно.
marsa написа:Адекватното решение е подсигуряване на ниплите с подлепване или други алтернативи.
marsa написа:Не е късно за лепило. DT Spoke Freeze и Loctite 290 са идеални за фиксиране след сглабяне с масло. Слага се фина капка в отвора на ниплата. Маслото спира капилярния ефект да поведе лепилото към резбата, което би фиксирало неразглобяемо (ако се плете без смазка или с лепилото вместо смазка). Лично за мен това е предпочитаният вариант. Лепилото образува тапа преди резбата, която допълнително запечатва от замърсяване и запазва маслото в резбата, получава се допълнителна корозионна устойчивост. Лепилото се пречупва сравнително лесно за изправяне с изключение на най-тънките спици.
Алтернативите са различните видове предварително подготвени нипли, които големите марки предлагат. По-селските решения са плетене с прекалено дълъг размер спици или без смазка.
marsa написа: ... Слага се фина капка в отвора на ниплата ...
КоlЮ написа:Едно време проблема се решаваше ,чрез запояване на спиците(снимка),но май вече се води старомоден.
КоlЮ написа:Едно време проблема се решаваше ,чрез запояване на спиците(снимка),но май вече се води старомоден.
bio написа:това решение не е за този проблем ... и не знам дали въобще е решение. по-скоро "едно време" е било решение на тогавашните компоненти.
КоlЮ написа:bio написа:това решение не е за този проблем ... и не знам дали въобще е решение. по-скоро "едно време" е било решение на тогавашните компоненти.
Да много си прав , решението на проблема е сменяне на непредназначената/лошо проектирана шина ,която е податлива на опън от без камерната гума .
КоlЮ написа:loctite превръща нипела в един вид осигурителна стопорна гайка , защо не са измислили осигурителна стопорни нипели ,знае ли човек?
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], perfor и 22 госта