Здравейте, смятам да купя планински велосипед с бюджет до 1000 лева. Основно карам по черни пътища, по асфалт, и с новото колело ми се иска да започна да карам и на Витоша. Ръстът ми е 175 см с височина на чатала около 80 см (ако съм измерил правилно), и съм се насочил към колело с 27.5 инча капли. Рамката би трябвало да е среден размер, M.
Доколкото четох, повечето вилки в този клас, които са Suntour XCE/XCT/XCM. не са по-добри от обикновена твърда вилка, така че съм се насочил към колела с вилка Rockshox.
В Байк Център предлагат Cross GRX 9 27.5 2022 за 1000 лева с вилка Rockshox Judy coil 100 mm и имат рамка M 46 см в наличност.
https://www.bikecenter.bg/velosipedi/pl ... oss-grx-9/
В Bikes 4 You имат Sprint Apolon 27.5 2020 за 940 лева с вилка Rockshox XC30 100 mm. Проблемите са, че рамката е 19 инча, което ще ми е голямо, и че нямат магазин в София.
https://bikes4you.eu/bg/%D0%BA%D0%B0%D1 ... n-275-2020
Колелата на аналогична цена от Drag, Shockblaze, Cube, и Trek имат вилки Suntour, за които, както споменах по-горе, четох, че трябва да избягвам.
Като сравнявам тези два велосипеда, Спринта има по-хубави гуми, Schwalbe вместо Kenda (GRX 9 изглежда има същите гуми като GRX 7 VBR, който е 400 лева по-евтин). Кроса е малко по-лек според Bikes 4 You - 14 кг за размер 460 мм, а Спринта е 15 кг без да пише за кой размер. Окомплектовката е подобна - команди 3x9, декланшор Altus, дерайльор Аlivio, при Спринта M3100, при Кроса M4000. курбели с 40/30/22 зъба, касета 11-36 зъба. Не разбирам защо с 9 венчета са сложили 3 плочи вместо 2, Marlin 6 с 8 венчета има плочи 36/22, с повече от 40-45 км/ч няма да въртя.
Спринта има по-дълга седалкова тръба, което би ми позволило да сваля седлото повече, а Кроса има по-дълга тръба и 2 поставки за бидони на рамката. Харесвам дългите преходи, при които 2 бидона биха ми послужили добре, а и не ми трябва да свалям седлото (с dropper post), защото не смятам да го карам на специални трасета за спускания. До Витоша са ми 15-16 км асфалтово каране през града, така че по-добре да имам повече вода, отделно и чантичка с инструменти и гума мога да сложа.
Във форума четох, че рамката на GRX 9 е здрава, макар и тежка, а Спринт са добри за ъпгрейди. Старият модел GRX 9 е с вилка Suntour XCT и изглежда вече е преименуван на GRX 8 HDB, а новият GRX 9 сякаш е базиран на стария Traction SL9, за който четох добри неща. Единствените ъпгрейди, които планирам да правя тази или следващата година, ако се зарибя по карането, са гуми, екипировка и педали с автомати и съответните шпайкове и "парчета".
Искам да изпробвам колелото преди да го купя, за да се уверя, че ми е по размер, ако трябва да сменят лапата, и да ми е по-лесно да го върна при проблеми (дефекти) с него, така че смятам да го взема от веломагазин в София вместо онлайн. Това накланя везните към Кроса засега.
Сегашното ми колело е на около 15-20 години със стоманена рамка. 26 инча капли, и два "амортисьора" (които не вършат много работа), доколкото съм чел тези се водят паркови колелета, така че целта е новото да ми е първо реално планинско колело, макар и от начален клас, и в бъдеще ако се запаля по това да взема нещо от среден клас като Cube, Giant, Trek с въздушна вилка.
За отдела пише, че е за "велосипеди с цена до 700 лв. (за твърдаци)", но доколкото виждам това е от 2009, така че за 2021 предполагам това е аналогично на колелата за 1000 лв.
Според вас правилно ли съм се насочил, какво мислите за двете колелета в поста, и имате ли други предложения, които да се вместват в бюджета?