Ще си позволя и аз да споделя малко опит, просто защото от някои изказвания оставам с усещането, че някои хора имат огромни проблеми с някои гуми, а пък аз дали поради късмет или друго, ако съм имал тези проблеми, е било в много по-лека форма...
„Пропускащи стени“ съм имал и при гуми на Maxxis, и при Continental, мисля че и при Schwalbe. Във всички случаи обаче говоря за отделни модели/бройки, а не цялостно за марките.
Най-пресен ми е примерът именно с Continental. През лятото на 2019 г. монтирах
Der Baron отпред и оттогава съм карал предимно с нея, т.е. имам чисто над един сезон каране. През цялото време гумата беше напълно безпроблемна и в момента все още не е много износена и ме държи в завоите и при спиране. Скоро вероятно ще отиде отзад. Цената ѝ е доста висока, но за мен е една от най-качествените гуми, които съм карал (не коментирам поведението при каране, което очевидно също ми допада, за да разчитам толкова време на нея, но тук говоря само за качество на материалите и изработката).
Тази година монтирах за проба и друг модел на Continental -
Cross King ShieldWall. В началото с нея също нямах никакви проблеми. В един момент обаче, през есента, забелязах, че най-външното каучуково покритие на стените на много места започва да се лющи. В момента вече е доста опадало, а под него се показва следващият слой, който очевидно е някакъв специален текстил, вероятно въпросният ShieldWall. Засега обаче проблемът е изцяло визуален, т.е. гумата изглежда с износени стени, но на практика нито пропуска „боза“ през тях, нито нещо друго.
Затова пък от няколко месеца съм с едни тестови капли (шини), които не са изрично предназначени за безкамерна употреба. Der Baron се разбира с тях чудесно, няма никакви проблеми, освен че веднъж на седмица-две се налага да донапомпвам малко. При Cross King-а обаче след монтажа на много места при борда на каплата и на гумата започнаха да избиват петна като от малки течове, особено при някои по-сериозни спускания, където очевидно се получават частични малки „разлепвания“. Интересното е, че от тях не губех чувствително налягане, но визуално бяха дразнещи.
Та се чудя... тези проблеми, за които споменавате с една или друга марка, повече визуални ли са, или наистина ви пречат при каране? Защото аз наистина повече от визуални не съм имал през годините, но може би защото съм и сравнително лек. При мен единственият редовен проблем е скъсването (от прещипване) на външна гума при преминаване през камъни, поради което вече гледам да карам предимно с подсилени гуми (ендуро модели с по-дебел каркас и т.н., за сметка на теглото, разбира се).