Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
pascoff написа:Някой може ли да обясни как окачването отпред може да реши проблема с brake dive? За разлика от задното окачване, където имаме една сила в повече - дърпането на веригата - отпред просто не мога да си представя какво ще е това, което ще накара предницата да не потъва.
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
jayblack написа:И аз не съм съгласен с казаното от the_rookie най-вече за разсипването на шока. Във видеото казват, че коефицентът на лостовата система отпред и отзад е еднакъв. След бърза справка в тяхния сайт, препоръчителните настройки на предницата са 65-75% от налягането отзад. При еднаква лостова система и по-ниско налягане е ясно къде се върши повече работа и къде натоварването е по-голямо.
jayblack написа: Гумите също са показател, повечето хора си помпят задната гума повече от предната или по равно, но не познавам някой да кара с по-твърда предна.
В конкретния случаи имах предположението че на предното окачване му липсва достатъчна коравина компенсирана с излишък от еластичност. Това води до „складиране“ на част от енергията в неподресорната част и освобождаването и под формата на трептения,вместо разсейването и в топлина от шока. В първото видео на забавен каданс на 5.32 (на около 80 см преди дървото) при отделянето на предото колело от земята (спирачката блокира въртенето на гумата) се вижда как колелото прави колебания напред-назад, след дървото по същия начин.
На второто видео при гледните точка зад карача оставам с впечатлението за тежка и тромава предница и недозавиване като цяло.
Последния е и с по-незавидно охлаждане, и по-малък обем на маслото което предполага широк диапазон на температурата в зависимост от натоварването с последващите промени в работните характеристики. Добавям и допълнителната сила от налягането на газа, по- голямата подресорна маса , липсва и усет към терена, неяснота относно енергийните загубите на колоездача в окачването.
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
the_rookie написа:jayblack написа: Не е ясно защото не знаем подресорната маса пък и шоковете са различни! Предния е тунингован и работата можем да сравним когато им видим характеристиките от стендови изпитания!jayblack написа:
Помпенето на гумите е елемент от окачването. Предното (и в автомобили,мотори) приципно е по-меко с по-голям ход. С помпенето частично го втвърдяваш. Ако искаш да съдиш за разпределението на масата според налягането, трябва да вземеш предвид и площа на контактните петна!
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
the_rookie написа:jayblack, приемам че грешката за различието на шоковете е моя! Това обаче не променя отношението ми към конкретното изпълнение на окачването. За мен си остава лошо, създаващо повече проблеми в бъдеще от колкото решения!
Едва ли биха изникнали такива неясноти в някой от пишещите, но добре.Важно е да уточним че когато говорим за шок(вилка) са събрани двата елемента (пружина и амортисьор) и може да възникнат неясноти!
Тук съм съгласен, но това не променя факта, че изтъняването на маслото ще е по равно отпред и отзад и ще се запази балансът.Относно обемите бих искал да кажа че е добре да се разглеждат през призмата на демпфериращата сила която създава амортисьора. Да, дадена вилка може да има по-малък обем ,но каква сила генерира и колко ще е топлиното натоварване на единица обем?! При шок имаш лостова система, увеличаваш необходимата сила и намаляш хода (над 2 пъти)!
И така да е, не можеш да ме убедиш, че предното окачване ще се износи преди задното. За мен страничното натоварване отзад е по-голямо и това е една от причините да смятам, че задният шок би се "разсипал" първи. И пак това не значи нищо в нашия случай, защото нямаме конкретен дизайн.Търся, но не откривам данни, но според мен сумарно предното окачване (с вилка) е по-чуствително и реално разсейва повече енергия макар и силата да е по-малка. При задното имаш лостове,стави които спестяват част от енергията.
Добре.Относно масите: неокачената маса всъщност е окачена на гумата и колебанията и зависят от масата и коравината на пружината (в случая налягането на гумите)!
Ти не отговори на моя въпрос. Твоят въпрос за разлика от моя е неясен и спекулативен. Ти ако можеш да отговориш колко е натоварването на предната ос, с радост бих разбрал.И контравъпрос от мен- ако карам на 10 бара предна, какво е натоварването на предната ос?
Тук не разбирам какво гледаме, това някаква ситуация възможна да се случи само с този тип окачване ли е?Ще завърша с една кратка,на бързо скроена , грозна симулация на окачването в напълно възможна ситуация! https://youtu.be/BE7xnkgNmP4 Реакцията на рамката и ъгъла на кормилната ос е доста неприятна!
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Harka написа:Присъединявам се и аз към останалите колеги от по-горе - конкретното изпълнение на Structure Cycleworks беше дадено само и единствено като илюстрация за такъв тип окачване! В никакъв случай не ни е отправна точка за нещо повече.
Лека-полека започваме да преминаваме към следващия етап и имам едно питане/молба към хората, живеещи в България - за жалост вече нямам служебен достъп до програмата за 3D моделиране, а купуването на лиценз за частно ползване е супер скъпо - някой ще потърси ли из българските торенти дали няма PTC Creo, версия 4.0 или нагоре? Или пък друга идея как да се сдобием с достъп до него, без да трябва да даваме хиляди евро?
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта