psychocrew написа:Приятелю, от известно време следя темата и гледам, че все до чудене стигаш. Ако попиташ 100 човека, ще получиш 100 различни мнения. Явно нямаш много понятие от велосипедите (поне от това което пишеш така изглежда, извинявай ако не е така), освен това определено нямаш ясни изисквания и понятия къде точно и как ще го караш това колело. Преди време и аз бях в твоето положение, първо си взех колело за града (от ония планинските за града, железните, на които мтб го пише за декорация), но с него веднъж пробвах в планината и се зарибих. После взех малко по-добро (начален клас планинско, втора употреба) и започнах по-редовно да карам в планината докато не счупих рамката миналата година. След събрания дотогава опит определено бях сигурен по какви терени ще карам и си взех сегашното ми новичко от магазина (естествено, че не е топ, но на мен ми е идеално). Това което искам да кажа с лиричното отклонение е, че няма смисъл да се нахвърляш на по-висок клас велосипед щом нямаш понятие къде ще го караш(всеки иска да вземе нещо и да не мисли за подмяна на компоненти, но трябва да знаеш какво искаш). Много от хората които ти дават съвет карат по-висок клас велосипеди, те никога няма да се върнат надолу (никой не е искал досега от Мерцедес да се върне на каруца), много от тях ходят по състезания, но като цяло те са си открили техния стил (стилове) на каране и отдавна не са с едно колело за навсякъде. Естествено далеч съм от мисълта, че няма да ти дадат добър съвет, но по-скоро ако питаш за нещо конкретно, а не да им показваш различни по стил велосипеди и да питаш "кое да взема?"(човек не може да знае къде те сърби). Другото което мога да добавя към скоростите които избираш е, че колкото повече скорости ти е венец касетата толкова повече ти се оскъпява задвижването (това естествено е при сравнение на идентични класове на продукта). Синът ми например до миналата година караше по планините с 20" Рам със 7 скорости и твърда вилка и му беше голям кеф. Държа да отбележа нещо много важно, и то е че в крайна сметка, независимо от това колко скоростна система избереш, ако не е предвидена за твоето каране все ще ти е тегаво и в допълнение: не си мисли, че 12 скоростна система върви сама, крака си трябват за карането (без знаение колко са ти скоростите), иначе отиваш на електричка от ония дето натискаш копчето и вдигаш краката. Моят съвет е: вземи си нещо съвсем начално и си карай с кеф, натрупай опит и впечатления, опитвай различни места (черни пътища, пътеки, асфалт и др.) и като си намериш стила на каране си вземи нещо по-добро което да ти върши реална работа. Дано цялото това писане ти помогне поне мъничко да се ориентираш.
Поздрави.
Благодаря за старанието да напишеш това, помогa ми да се ориентирам поне малко загубен в гората, със сигурност
Много точно си ме описал, наистина си нямам хабер от велосипеди, но просто ми се иска да карам, да започне като хоби, пък ще видим до къде ще ме отведе. Спомням си преди 2-3 години като си купувах нов лаптоп, голямо чудене беше пак и накрая като го взех, въпреки че беше за 2 бона с доста добри параметри, не бях съвсем доволен като си го купих, защото си мислех през цялото времето за всичко, което бях прочел и всякаквите мнения и негаивни такива, освен позитивните. Мисълта ми е, че каквото и да вземеш, наистина все ще срещнеш и негативни мнения, които накрая ще те правят нещастен, но лаптопчето си ми върши работа и съм много доволен до ден днешен. Разбира се, че има и ще излизат постоянно много по-добри, по-скъпи с много по-добри компоненти и характеристики, но примерно тези ще се ползват за много игри, а аз игри рядко играя, аз знам какво исках и за какво ще го ползвам, да е бърз и да работя спокойно на него. Сега наистина не знам за какво каране ми трябва колело, засега си го представям така - искам да ми е възможно по-малко тегаво при изкачванията и също така да става за черни пътища, ще се ползва и за града, а за това мисля, че всяко колело става, но за изкачвания и в планината, не става всяко определено.