alexmitev написа:Вилката написа:Опитвам се да си представя "звукът на вакуум", ама нямам толкова фантазия.
Иначе във въздушната камера се слага специализирана за уплътняване на въздушни камери грес, доста обилно.
Имам предвид неприятен звук на рязко засумкване на въздух.
Във въздушната камера имаше доста от тази грес. Опитах се да запазя количеството ѝ, но може би все пак трябва да сложа и допълнително?
Alexi написа:този звук имаше ли го преди да вдигнеш хода на 120 ?
runnerpz12 написа:Даммм прав е Алекси, според мен на тази вилка не миже да и се увеличава хода, бях чел нещо такова, или си е изначално 120мм. или не е.
the_rookie написа:На подпората на въздушната пружина, долу уплътнението (пластмасовата гайка) не е плътно около стержена! При свиване трябва да минава въздуха от камерата която се получава в ботуша към подбуталната област (негативната камера с механичната пружина) и обратното при разширение. Ако си омазал обилно с грес, което там не е необходимо щото няма механичен контакт и играе ролята на преграда , е възможно при работата да се чуват тия звуци! В демферната секция поради влизане на подпората в ботуша при свиване , налягането на въздуха се повишава (повече от пружината част ) и може да "изтърве" и съответно да "засмуче" ако уплътненията не са ок. При недостиг на масло в началото ще се усеща леко "пропадане" и усещане за преминаване на въздушни мехурчета през клапаните, всъщност може би това е "шумния" вакуум!
което е абсолютно невярно и ще доведе до повреда на вилката(ако вече не е)! Нивото при вилка с поставен и стегнат ботуш, напомпена до налягане свиващо механичната пружина предизвиквайки разпъване до края, трябва да бъде на на 97 мм по-ниско от ръба , а в състоянието преди удължаване на хода - трябва да е на 92 мм от ръба! Обяснявам какво се получава, защото явно не си наясно с нещата. При удължаване на хода , буталото на демфера слиза надолу с 20 мм тоест 20 мм от стержена държащ буталото излизат навън. Диаметъра на стержена мисля беше около 10 мм следователно обема в милилитри е 3.14*(0.5*0.5)*2=1.57 мл! Вътрешния диаметр на подпората в момента не се сещам точно колко е, но приемаме че е 25 мм следователно обема при 5 мм разлика в нивата е 3.14*(1.25*1.25)*0.5=2.45 мл! От всичко това следва че при удължаване на хода, нивото (без доливане и при правилно ниво 92 мм преди удължаване) ще спадне с 2-3 мм тоест трябва да махнеш още около 1 мл за да стане разликата 5мм. Всичко това важи за диаметрите който сме приели (10мм стержен и 25мм на подпората)! Ако си долял масло,нормално е вилката да не се свива защото липсва празен обем който да компенсира обема на влизащия стержен при свиване! Прочети с разбиране упъването и малко допълнителна информация относно амортисьорите и тогава се впускай в такива начинания,... и си изчисти обилното гресиране под буталото на въздушната пружина щото и то може да ти донесе неприятности! От обилно гресиране печели най-вече производителя на грес!alexmitev написа:В десния ботуш като гледам, трябва да долея масло, понеже разликата в нивата след удължаване с 20мм според ръководството е само 5мм, т.е. трябва да долея 15мм, ако в началото нивото е било коректно
което за конкретния модел е противопоказно!Слага се обилно на няколко места - уплътнението на буталото, вътрешната повърхност на срержена от долната страна, където е долната му капачка, по уплътнението между шиша и долната капачка и по самия шиш над нея.
the_rookie написа: В този ред на мисли слагам виртуален - на Вилката закоето за конкретния модел е противопоказно!Слага се обилно на няколко места - уплътнението на буталото, вътрешната повърхност на срержена от долната страна, където е долната му капачка, по уплътнението между шиша и долната капачка и по самия шиш над нея.
To anyone going to 120mm travel, don't forget to add additional 5w damper oil. I added 6ml Maxima to mine to get the required 97mm oil level
Да, очевидно вилката може да бъде счупена, дори да се спазват на 100% инструкциите на производителя.
Само че, предпочитам аз да си я счупя (и поне да разбера за това!) и сам да съм си виновен, отколкото в някакъв "сервиз" да дам пари, да ме мотаят, накрая да я счупят, но да ми кажат "карай, всичко е ОК!" (което неведнъж се е случвало!)
Съгласен съм със забележката. Не съм гледал конкретната вилка каква конструкция има. Имах предвид при наличие на негативна камера, долната й преграда, например плаващото бутало при RS, също трябва да се обработи със специализирана грес, както и шиша между двете бутала. Не бих омазал място, предназначено да пропуска въздух. Човек трябва да се ориентира къде е необходимо да се уплътняват въздушните камери.the_rookie написа: В този ред на мисли слагам виртуален - на Вилката закоето за конкретния модел е противопоказно!Слага се обилно на няколко места - уплътнението на буталото, вътрешната повърхност на срержена от долната страна, където е долната му капачка, по уплътнението между шиша и долната капачка и по самия шиш над нея.
didkodidi написа:Колеги, рамка 18 инча на какъв размер отговаря
М или Л
_SoRa_ написа:Какво и къде бъркам за да се получи това различие в износването на гриповете?
_SoRa_ написа:Дясната ми ръка е оперирана преди 5 г. и има голяма 16 см. плака. Докато карам държа кормилото с двете ръце. По-малък и слаб натиск с дясната ръка ли правя?
Harka написа:@imarh:
Това е Specialized Brain shock. Една революционна за времето си (излиза 2002-ра година) технология, която Specialized разработват и патентоват заедно с Fox. Представлява заден шок с инерционна клапа, която стои отворена, когато се движиш по рошав терен, но се затваря на гладък (съответно блокирайки шока). Идеята е задното окачване да не клати, когато въртиш.
Между другото Specialized си я ползват и до ден днешен (естествено е еволюирала) в Epic серията:
https://www.specialized.com/de/en/stories/brain-technology
"Prices include all taxes and customs duties. You will not be required to pay import tax or duty when your order arrives at customs.
Domestic VAT of the destination country will be applied for consignments with a net value of goods totalling less than €150. If this affects your order, this VAT will already be included in the price listed."
tbk515 написа:Мисля да си поръчам рамка от Англия, по-специално от сайта chainreactioncycles.com.
Какви документи ще са ми нужни за освобождаването или ще ми я доставят направо Спидито? Всякаква информация е добре дошла.
Harka написа:@imarh:
Това е Specialized Brain shock. Една революционна за времето си (излиза 2002-ра година) технология, която Specialized разработват и патентоват заедно с Fox. Представлява заден шок с инерционна клапа, която стои отворена, когато се движиш по рошав терен, но се затваря на гладък (съответно блокирайки шока). Идеята е задното окачване да не клати, когато въртиш.
Между другото Specialized си я ползват и до ден днешен (естествено е еволюирала) в Epic серията:
https://www.specialized.com/de/en/stories/brain-technology
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 128 госта