Здравейте,
Имам луфт в чашките, който не знам как да отстраня.
Изгледах няколко клипчета и съм наясно, че първо трябва да разхлабя долните болтове на лапата, преди да затягам болта с капачката отгоре.
Интересното е, че в повечето клипчета, препоръчват да има над 3мм разстояние от края на стержена до горната част на лапата.
За конкретната лапа обаче (Spank Spoon 31.8 - 44mm) инструкциите казват друго - горната част на лапата трябва да е наравно със стержена, и над лапата трябва да се сложи 5мм спейсър, след което да се сложи капачката. (Мога да прикача снимка на инструкциите, ако се налага.)
Тъй като новата лапа е 5мм по-ниска (stack height) от старата се наложи да добавя още спейсъри, като ползвах старите в комбнация с нови спейсъри, които взех - https://www.bikecenter.bg/speysari-cube ... loy-black/
Преди време, със старата лапа също имах луфт и в сервиза го отстраниха след изпилване на стержена с 1мм, но този луфт вероятно се е получил след като самите чашки са се наместили в челото, тъй като тогава колелото беше сравнително ново.
В тая връзка имам няколко въпроса:
-тъй като новите спейсъри (Cube RFR) ми се струват малко афиф, в сравнение със старите, има ли шанс самите спейсъри просто да не натискат хубаво лапата? В единия случай монтирах лапата само с новите спейсъри, в другия случай ползвах и от старите спейсъри, но и двата пъти имаше луфт.
-има ли смисъл да пробвам да сложа лапата, като оставя >3мм разстояние от стержена до горната част на лапата, т.е. да не следвам инструкциите на производителя на лапата?
-има ли нещо друго, което мога да направя/проверя, преди да занеса колелото на сервиз? Прегледах и самите чашки, уплътнения, пръстени и лагери и ми се видяха ОК, но все пак почистих/гресирах каквото можах.
Ако има значение, чашките са ACROS AIX-212, tapered, IS42/28.6 upper, IS56/40 lower, а старата лапа беше BBB Jumper BHS-137.
Благодаря предварително.