Здравейте отново,
Тъй като първоначалните планове за предназначение и начин на използване на велосипеда се объркаха тотално, ще имам нужда от малко съдействие от по-опитните тук.
Общо казано, ако продължавам така, до края на сезона ще съм разбил всичко по колелото
На първо време поръчах ново кормило с лапа, понеже вече е тотално ясно, че с това не се разбираме. Надявам се там проблема да е решен.
За другите компоненти обаче ще искам малко помощ.
1. Ако може да ми препоръчате някакви читави платформени педали на "поносима" цена... 300лв. за педали не бих дал... по добре да си ги направя сам на CNC-то
Загледах се в тези, като пример:
https://www.bikecenter.bg/komponenti/pedali/pedali-platformeni/pedali-platformeni-cube-rfr-flat-sl-2-0-grey/Тук питането ми е дали има някакви различни стандарти за присъединяване при педалите, за да не поръчам нещо което не е съвместимо при мен.
Приемам всякакви съвети по темата, като на първо време повече от 100лв. +/- трудно бих дал за тях, затова ако има нещо доказано на нашия пазар
в тази цифра, ще се радвам да го споделите.
Между другото, след като ми изтропаха и двата педала, ги разглобих, почистих хубаво и видях, че на гайката, която има сферична повърхност за лагеруване на сачмите,
има подбито място. Предполагам се е получило поради наличие на луфт и при някой скок съм я подбил. Изшлайфах леко подбитото, смазах, сглобих, регулирах и
за сега си връткат добре, но след като видях каква пародия са вътре в зоните за лагеруване, не бих ги оставил повече на колелото.
2. Гумите... тук явно съм много бос... даже до скоро не знаех, че е на мода tubeless и темподобни технологии при колелата.
По описание в сайта на ДРАГ, трябваше гумите да са тези: Schwalbe Racing Ralph 2.25" Performance, Folding... Да обаче са SMART SAM 2.25" Performance ала-бала,
каквото и да значи това. Каплите / шините са: Handbuild WTB SX23/Joytec Loose bearings
И сега по темата имам ужасно много неизвестни:
- Какви гуми да избера ? Ще се сменят задължително след месец-два, а както върви и каплите скоро може да са на "зарчета", но се надявам да ги опазя поне тази година
Стана ясно, ще има сериозно издевателстване по черни пътища и горски пътеки, като се стремя към сухо каране (освен ако не ме хване лошо време в движение). По терените,
които карам и планувам да карам ще е доста смесено, като условия: скали, корени, иглички, пясък и разбира се доста асфалт.
- С вътрешна гума ли да си ги карам или с модерните tubeless чалъми?
Кое е по-приемливо за все пак не професионалист и съответно по лесно за аварийни ремонти.
От едно време си знам, че като тръгна на по-далеч в раничката трябва да си имам една вътрешна гума, че ми е гърмяла просто от стоене на слънце, а и в движение също. С този
tubeless как стоят нещата с ремон, поддръжка и аварийни ситуации
- Всъщност моите шини позволяват ли tubeless ?
... и за тези шини до каква ширина мога да монтирам адекватно. Гледам масово по-сериозните гуми са 2.4, 2.35 и т.н.
За сега това са ми мухите в главата, които надявам се да не се размножават повече за тази година
С останалите компоненти се сработихме... спирачките са Ок, скоростите са регулирани и работят адекватно, вилката за сега е задоволителна ... и те така
Поздрави и благодаря за помощта!