от TOYAGA » Нед Апр 11, 2004 3:52 pm
Тая тема много ме кефи!
Не за друго, а защото едно от нещата, в които съм наистина ВМАНИАЧЕН, е темата "тегло на велосипед". Моето собствено тегло въобще не ме занимава, след като установих, че вариациите по темата не надхвърлят 200-300 грама през последните... мисля 16-17 години.
F1-MAN, 4-5 килограма в съчетание с термина "XC" (за "XC Race" да не говорим) са УЖАСНО много, а по мое мнение "Drag Behemoth" и "XC Race" са понятия, осъдени на вечна раздяла...
С това не искам да кажа, че не можеш да участваш с какъвто искаш/имаш велосипед в каквото искаш състезание, но ПО ПРИНЦИП категорията "XC Race" предполага возило с тегло МАКСИМУМ 12 кила - горе-долу максимално толкова би следвало да тежи и XC-возило, което да не се троши и издъхва постоянно под ездач с твоите килограми/физика.
В този клас разликите от 40-50 грама в ротиращите маси (колела) вече се забелязват ЧУВСТВИТЕЛНО, 400-500 грама в неротиращи маси са РАЗЛИКА ОТ ЗЕМЯТА ДО НЕБЕТО, а 4-5 КИЛА са тегло, равносилно на 50% и повече от теглото на стандартен XC Race-хардтейл и около 40-50% от теглото на XC Race FS. Само за илюстрация ще посоча, че теглото на най-леките функциониращи хардтейли от тази порода клони към 8,5 килограма... Има и по-леки, но при тях се налага основен ремонт на основни компоненти най-късно след второто състезание, а цената на поддръжката е непосилна за аматьор без яки спонсори...
Конкретно на въпроса - 4-5 кила в повече (трудно ми е дори да говоря за подобни порядъци:D) само ще ти пречат в XC-състезание - велосипедът е тромав, инертен, трудно ускорява, трудно спира, трудно се носи (не съм сигурен, дали Behemoth въобще може да се носи), окачването му не работи (неокачените маси са кошмарни) и т.н., и т.н.... Накратко - ако можеш да се отървеш от тези 4-5 кила, отървавай се преди състезанието. Отделен е въпросът, че определено не можеш да се отървеш от тях, без да смениш рамката и 99,5% от компонентите по сегашното ти возило...
Дръж се земьо, шоп те гази!