[quote="TOYAGA"]
[quote="did"]
[quote="bikerider"]
А по въпроса за електробайковете - какво ще кажете за колелото на Honda?[/quote]
Ако говориш за DH машинката им - 'ми к'во да кажа?!?!?!? Гледах го в едно списание и нито една дребна въшка от това иначе перфектно замислено чудо не е от известна на мен или някога споменавана в тоя или друг познат ми форум марка. Сигурно е супер, обаче и теб не те виждам как ще реагираш, ако някой клиент ти го дотътри и ти каже на българо-японски: "аз пласта ного йени ти оправи моя вилка с марка :+%"=?+ и наштрои финну! Ето вис книската на японски да цетес!"
[/quote]
Ако говориш за Кayaba (а.k.а KYB), чиито са вилката и шока, мога да ти кажа, че това е една бая големичка японска фирма, произвеждаща здраво OEM-продукти за автомобилната и мотоциклетна индустрия. Между другото, Showa - другият голям японски производител на хидравлични и пневматични елементи за автомобили и мотоциклети, вече е в MTB-бизнеса, но малко хора знаят, тъй като чудовищното им двукоронно чудо се продава извън Япония под марката "the" (това вече би трябвало да говори нещо на "танкистите":D:D:D).
Akebono (чиито са спирачките на RN1) също не са кой да е в голямата индустрия - по-големи и по-известни от тях японци в спирачния бизнес са единствено Nissin.
@ bikerider
Какво мисля за RN-01? Ами мисля си, че за момента това е просто прекрасна във всяко едно отношение играчка за инженери, с която Грег Минаар ще понатупа тогоз-оногоз...
Целесъобразна машина на свръхкомпетентна фирма, създадена от компютърна програма без оглед на време, ресурси и суха пара. Има МНОГО ляб в предавателната му кутия, но не мисля, че в скоро време Honda ще се изпотрепят да влизат в bike-бизнеса, камо ли пък да споделят ноу-хауто си с групичката (
http://www.g-boxx.org) луди гении около Кале Николай и бай ти Ролоф
:D:D.
Накратко - сам по себе си RN-01 ме кефи безумно. За по-нататък ще видим...
[/quote]
не, не говорех за DH машината на Honda - виж по-горе
Но като се зачекнахме за HondaDH - дръпнатите пчелички имат според мен още дооооста да поработят, особено над задното окачване - 1:1 заимствания на моторджийски решения не фърфят в MTB сегмента, както знаем. Гадната скоростна кутия ги е спряла да направят дори читаво single-pivot окачване.
Апропо относно скоростната кутия - аз лично съм на мнение, че най-доброто решение за DH е измислено вече - комбинация от Rohloff SpeedHub главина с вътрешни скорости и кардан вместо милиони вериги. Всичко друго са мото-залитания без голям ефект според мен. Спускачите по шампионатите упорито карат Boxxer или Dorado (защо ли?), кой от тях би бил луд да си качи между краката скоростна кутия и да остане последен заради ТЕГЛО???...
Да не говорим че както е вдигната високо тая скоростна кутия, страничната стабилност явно е била последна в приоритетите на проекта - тва чудо сигурно не само прилича на мотор, ами и се кара като мотор...
Изобщо с две думи - ЧИКИЯ ОТСЕКАДЕ... щом са стигнали дотам да махат БОЯТА за да спестят стотина грама от теглото, мисля сам можеш да си извадиш изводите
:8D: