TidalForce

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Мнениеот MAN6 » Чет Авг 04, 2005 7:05 pm

[quote="Metal_Psycho"]

[quote="NovemberCharlie"]

Някакви идеи за какво служи това?
[img]http://www.mtb-bg.com/album/NovemberCharlie/TidalForce_extract.jpg[/img]
[/quote]


За да влизЪш у завойте ощИ по-уверено.Задницата също завива като има нужда иии направо [u]си свиркаш с пръсти[/u] и опуцваш дивеч от кеФ.
[/quote]


а аз гледам и не вярвам на ушите си ;)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот biggfoot » Чет Авг 04, 2005 7:05 pm

Ъъъъ...ми не знам. Може уи жокер?
Ще се движи по - бавно или няма да се движи.
Btw знам че ако можеше така те вече щяха да са го измислили, ма аз се интересувам.
Take the long road and ride it
Аватар
biggfoot
 
Мнения: 225
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Окт 13, 2004 12:24 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Чет Авг 04, 2005 7:50 pm

Ще спира.

Това дали ще преобразуваш кинетичната енергия от движението в топлинна (с класическа спирачка) или в топлинна и електроенергия (с включване на генератор) няма никакво значение за спирането. Както няма значение и това дали
ще спираш/преобразуваш енергия на равно или по наклон...

От такава гледна точка изразът [i][b]"това май се отнася обаче само за спирането, но не и при спускане по наклони"[/b][/i] преминава към ресора на СЕКС...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот biggfoot » Чет Авг 04, 2005 8:50 pm

некомпетентност=кретенизъм?:bigeyes2:
Дотук ясно. Но не може ли само част от кинетичната енергия да се превръща в електрична([b]подобно[/b] на динамо, което захранва фар), което да позволява движение?
...или енергията, която се образува по този начин е неуважително малко?
Take the long road and ride it
Аватар
biggfoot
 
Мнения: 225
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Окт 13, 2004 12:24 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Чет Авг 04, 2005 10:16 pm

[quote="biggfoot"]

Но не може ли само част от кинетичната енергия да се превръща в електрична([b]подобно[/b] на динамо, което захранва фар), което да позволява движение?
[/quote]


Естествено, че може, но какъв е смисълът да генерираш-акумулираш енергия (със загуби) с цената на намаляване на скоростта в някаква отсечка от пътя, за да я ползваш после (със загуби) за увеличаване на скоростта в друга отсечка от пътя?
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот biggfoot » Пет Авг 05, 2005 11:46 am

Това [b]беше [/b]основния замисъл - част от енргията акумулирана при спускането по наклон(защото има загуби под ф-мата на топлинна енергия) да послужи като помощник при педалирането при изкачването на същия наклон.
Беше - защото ми просветна :idea:че от функционална гледна точка е по - добре човек да си вземе едно много леко колело. Цялата тази система с генератора/мотора и батериите би тежала толкова, че да обезсмисли "основния замисъл".:banghead:
Take the long road and ride it
Аватар
biggfoot
 
Мнения: 225
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Окт 13, 2004 12:24 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пет Авг 05, 2005 12:15 pm

[quote]Това беше основния замисъл - част от енргията акумулирана при спускането по наклон(защото има загуби под ф-мата на топлинна енергия) да послужи като помощник при педалирането при изкачването на същия наклон.[/quote]


Загубите по веригата "генериране-акумулиране-консумация" превръщат в лилипут "помощника при педалирането". Не си струва масрафа, както сам си забелязал...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот M1010X » Пет Авг 05, 2005 2:12 pm

@TOYAGA - а не може ли все пак да се използва като генератор само когато спираш... т.е. когато използваш спирачките. а иначе да си вървиш по наклона по инерция/въртене, но без да зареждаш акумулатора. всъщност тогава може би ще стане прекалено тежък механизмът, но все пак...
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот nme » Пет Авг 05, 2005 2:41 pm

[quote]всъщност тогава може би ще стане прекалено тежък механизмът, но все пак...[/quote]

Защо пък да стане прекалено тежък механизмът? Това се резлизира сравнително лесно :^:. Особено ако зареждането се контролира от спирачните лостчета... Според мен с два тримера и некъв ЦМОС ше заспи работата. Това е по-добър вариант от непрекъснатото зареждане!
Не че според мен има смисъл от подобни байкове, ама аз да си кажа думата:crazy:
Не го насилвай, вземи по-голям чук!
Аватар
nme
 
Мнения: 30
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Юни 18, 2005 9:22 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот M1010X » Пет Авг 05, 2005 2:59 pm

ахахахаха, и аз си мислех със схема И-НЕ и един инвертор да се направи, обаче чаках някой по-"компетентен" да се изкаже. още повече, имай предвид, че тук са доста големи токове и напрежения ([url=http://www.tidalforce.com/docs/Batterymaintenance.pdf]справка.pdf[/url]). няма да можеш да използваш маломощни елементи.

:hbang:[color=beige]абе, ТУ рулез[/color]
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Пет Авг 05, 2005 3:51 pm

[quote="M1010X"]

@TOYAGA - а не може ли все пак да се използва като генератор само когато спираш... т.е. когато използваш спирачките. а иначе да си вървиш по наклона по инерция/въртене, но без да зареждаш акумулатора...[/quote]


Разбира се, че може... Уффф! Айде пак отначало...

Вместо да се вторачвате в детайли като ЕЛЕКТРОТЕХНИЦИ (с разни схеми и пр.), вдигнете малко по-високо глава като ИНЖЕНЕРИ и погледнете ГОЛЯМАТА КАРТИНА! Толкова ли е трудно да се проумее, че допълнителната система ЕЛЕКТРОМОТОР-АКУМУЛАТОР не дава на главната система ЧОВЕК-ВЕЛОСИПЕД нищо повече от възможността за акумулиране на енергия при движението под влияние на гравитацията.

Тази положителна възможност ОБАЧЕ се заплаща с допълнително ТЕГЛО, а процесите по акумулиране и трансформиране на енергията са свързани със ЗАГУБИ за системата. Вследствие на тези два отрицателни фактора, двете страни на уравнението отново се балансират. Ако не се балансираха, системата би се превърнала в перпетуум-мобиле, в което акумулаторите нямаше да се нуждаят от дозареждане и/или човекът не би имал нужда да спи/яде...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Авг 05, 2005 4:02 pm

Тук трябва да бъде казано, че системата би могла да върши работа, ако като краен резултат успее да намали топлинните загуби в определени моменти от движението. Освен това би могла да има ефект като намали екстремните усилия - например по-лесно изкачване на баир.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Авг 05, 2005 4:08 pm

TOYAGA, ако не ме лъжат спомените загубите при ел. двигателите/генераторите са много по малко от колкото в ДВГ например. Друг е въпросът със загубите при пренос на ел. енергия.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Предишна

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 45 госта