Honda RN01 - available to the public around March 2007!

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Мнениеот bikerider » Сря Яну 03, 2007 5:40 pm

Admin написа:за компактна система от дерайльор, верига и зъбни колела, поместени и защитени от стените на кутията.


Едва ли...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Admin » Сря Яну 03, 2007 10:16 pm

Знам ли и аз вече, те версиите се менят непрекъснато :D
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Чет Яну 04, 2007 12:04 am

Офтопикът за компютърния реглаж е отделен в тази тема:
http://mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=19805
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот PtD » Чет Яну 04, 2007 6:53 am

Хмм, само малък повод за размисъл:
На състезанието, където видях тази Хонда на живо, имаше един юнак с дръпнати очи, с шърт "Showa", който по време на спускането на Грег Минаар не откъсваше очи от едно PDA устройство...

Което навежда на мисълта, че компютърно регулиране може и да няма, но някаква форма на телеметрия почти със сигурност има!
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Чет Яну 04, 2007 9:16 am

PtD написа:Което навежда на мисълта, че компютърно регулиране може и да няма, но някаква форма на телеметрия почти със сигурност има!

Ааа тва е съвсем друга бира! :)
Едва ли може да се подходи професионално без телеметрия.

@Admin: извинявай, премести и това ако сметнеш за нужно :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот zero knowledge » Чет Яну 04, 2007 11:14 am

bikerider написа:
Admin написа:за компактна система от дерайльор, верига и зъбни колела, поместени и защитени от стените на кутията.


Едва ли...

Любо просто е преведеждал "derailleur in a box", което си е вече нарицателното за систета.


@PtD
този юнак ли ;)
Изображение
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Мнениеот bikerider » Чет Яну 04, 2007 11:41 am

ммм телеметрия :liplick:
@zk: ми Любо беше пределно сериозен :D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Admin » Чет Яну 04, 2007 1:11 pm

В последната статия (преди година инещо може би), в която четох нещо за кутията на Хонда, си беше казано директно, че е нещо подобно на тази на Petespeed/Hayes кутията, а не просто "дерайльор в кутия" :) Разбира се, няма как да знам дали е точно така ;)
За телеметрията не бих се учудил, някой някъде в едно интервю беше казал, че ако има в момента отбор, който подхожда "научно" към настройването на байка, това е отборът G-Cross Honda. Така че не бих се учудил изобщо.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Яну 04, 2007 1:29 pm

Admin написа:За телеметрията не бих се учудил, някой някъде в едно интервю беше казал, че ако има в момента отбор, който подхожда "научно" към настройването на байка, това е отборът G-Cross Honda. Така че не бих се учудил изобщо.


Определено, друго си е да видиш на дисплея всякакви статистики за N минути назад... :agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот C_Mo » Чет Яну 04, 2007 1:58 pm

Изображение
Изображение

Някои от компаниите също снимат и анализират видео от различни секции...
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот PtD » Чет Яну 04, 2007 8:44 pm

zero knowledge написа:този юнак ли ;)


Доста прилича в гръб... но от друга страна жълтурите си приличат така или иначе :dunno:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот zero knowledge » Чет Яну 04, 2007 10:24 pm

Admin написа:за кутията на Хонда, си беше казано директно, че е нещо подобно на тази на Petespeed/Hayes кутията, а не просто "дерайльор в кутия"

Ами то точно това е "derailleur in a box", а не нормален дерейльор в дървено или карбоново сандъче ;)
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Мнениеот Admin » Чет Яну 04, 2007 11:32 pm

Ама аз не съм казвал, че е нормален дерайльор ;) Нищо де, разбрахме се :beer: Па и едва ли ще навредят всичките тези уточнения...
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот marshall__ » Чет Яну 04, 2007 11:45 pm

Admin написа:.. Ама аз не съм казвал, че е нормален дерайльор..

Изображение
AVATAR bowdown!!!
Аватар
marshall__
 
Мнения: 2346
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Вто Яну 27, 2004 4:52 pm
Местоположение: VA, USA

Мнениеот flex » Пет Яну 05, 2007 2:05 am

:smash:
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Мнениеот bikerider » Пет Яну 05, 2007 11:12 am

marshall__ написа:
Admin написа:.. Ама аз не съм казвал, че е нормален дерайльор..

Изображение


:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
Марио ти ме хвърли в оркестъра - не мога да повярвам. :bigeyes:

Интересно ми е дали името Хонда ще надделее над предимството на истинския gearbox, тоест превключване без въртене. Имам предвид каква е реалната функционална ПОЛЗА от подобнa имитация на gearbox и кой би предпочел нея пред Nicolai/Rohloff?

Или това е грозна ебавка, a.k.a "ранен прототип"? :D:lol2:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bluskanie » Пет Яну 05, 2007 11:31 am

bikerider написа:Интересно ми е дали името Хонда ще надделее...

Снимката е бая стара - 2004. Аз не виждам да пише някъде HONDA на тази снимка, а вие? :dunno:

Едит: Извинявам се, възможно е и да пише :)
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот bikerider » Пет Яну 05, 2007 11:44 am

Е не виждаш ли бре, снимката се казва Honda-RN03 :rofl::lol2:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bluskanie » Пет Яну 05, 2007 11:49 am

Give up! :thumb:
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот marshall__ » Пет Яну 05, 2007 3:37 pm

мхм.. :D:D
AVATAR bowdown!!!
Аватар
marshall__
 
Мнения: 2346
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Вто Яну 27, 2004 4:52 pm
Местоположение: VA, USA

BE-One

Мнениеот moskvi4 » Пон Яну 08, 2007 10:09 am

Не само Honda и NICOLAI имат G-box!BE-ONE също имат. :)
98% от младото поколение е опитвало трева или някакъв вид опиятия! Ако си от тези 2%, които не са опитвали сложи това в подписа си
Skype-moskv4007
moskvi4
 
Мнения: 46
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Пон Апр 03, 2006 10:14 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: BE-One

Мнениеот bikerider » Пон Яну 08, 2007 12:08 pm

Мда, топлата вода е хубаво нещо...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: BE-One

Мнениеот tailor » Пон Яну 08, 2007 8:51 pm

moskvi4 написа:Не само Honda и NICOLAI имат G-box!BE-ONE също имат. :)
да, на Suntour, ама не се произвежда серийно. Според мен има хляб в главините с вютрешни скорости.
Аватар
tailor
 
Мнения: 1181
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Ное 14, 2002 8:27 pm
Местоположение: Соф

Re: BE-One

Мнениеот PtD » Пон Яну 08, 2007 11:12 pm

tailor написа: Според мен има хляб в главините с вютрешни скорости.


На мен пък не ми харесва идеята да се комбинират много функционалности на 1 място. Ако счупиш ос и не можеш да я смениш, заминават и скоростите (примерно).
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот Admin » Пон Яну 08, 2007 11:43 pm

Има логика в това, което казваш, но специално за скоростните кутии "окрупняването" по-скоро намалява шанса да счупиш или захабиш компонент от скоростната система, тъй като прибира част от тях на доста защитено място. Даже бих казал, че функционалността се "прецизира" и сменя мястото си с по-добро ;)
От друга страна, при много разработки средното движение наистина влиза в кутията, но мисля, че при сегашните продукти на пазара проблемите с него са доста по-редки, отколкото с външните скорости.
Между другото, темата ме подсети да разгледам сайта на G-Boxx - доста са напреднали в стандартизирането :)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Вто Яну 09, 2007 10:19 am

Ммм, откровено казано ако ще минавам на gearbox, предпочитам gearbox пред главина, най-вече заради това, че тежестта е преместена върху окачената маса. Квото и да си говорим, главина с вътрешни скорости е доста тежко нещо и аз поне не бих искал тази тежест да ми е на задното колело - коментирали сме многократно до какво води това.

От друга страна, сервизируемостта/глупакоустойчивостта поне за мен е еднаква и при двете неща. Както може да се счупи ос на задното колело, така може да се счупи и ос на курбел да речем (хипотетично), така че не мисля, че който и да е от двата варианта е осезаемо по-устойчив от другия (като изключим кожуха на gearbox-a). Да не говорим, че специално Nicolai е избрал средния път - смея да предполагам, че е по сходни причини.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bluskanie » Вто Яну 09, 2007 12:08 pm

Ако цялата работа беше масово приложима... отдавна да са го доизкусурили... това е някакъв опит за технологичен бум с неясен за момента успех.

Кви са им, чак толкова големи проблемите на външните скорости, че да се мисли нов начин на задвижването :confused:
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот bikerider » Вто Яну 09, 2007 6:28 pm

bluskanie написа:Кви са им, чак толкова големи проблемите на външните скорости, че да се мисли нов начин на задвижването :confused:


Ами за мен има няколко огромни минуса:

1. Директно са изложени на природните стихии, което води до бързо изхабяване - на практика целия външен drivetrain е консуматив, а никак не е евтин (говоря за качествен и прецизен drivetrain). Пресметни на колко време се сменят венци и вериги и на колко време трябва да се прави rebuild на gearbox.
2. Дерайльорите са доста сложни за изработка, което ги оскъпява, докато при gearbox-a директно се ползва опит от мотоциклетните изпълнения, тоест не се хабят средства за R&D, а само за пригаждане към специфичните изисквания за велосипеда.
3. Прецизност при превключване - външния drivetrain си има лимит на прецизността, който е обусловен от конструктивни съображения. Ще спомена само думичката-кошмар за прецизно превключване, а именно chainline.
4. Предавки - външния drivetrain отново е ограничен от самия си дизайн - за по-фино покриване на обхвата на предавките се изискват все по-тънки вериги, все повече венци... сещаш се.
5. Успокоители - при външния drivetrain (2+ венеца отпред) трябват сравнително сложни водачи и успокоители, което ги прави скъпи. Достатъчно е да си спомниш колко струват популярните водачи.
6. И накрая основния (за мен) аргумент - при външния drivetrain трябва да въртиш за да превключиш, докато при gearbox-а е песен. Представи си да влизаш на скорост във вираж и да ти трябва малко по-ниска предавка, а да не искаш да въртиш на по-високата за да превключиш. С две думи - печели се ценно време.

Това достатъчно ли е? :)

Edit: поправки и допълнения

bluskanie написа:Ако цялата работа беше масово приложима... отдавна да са го доизкусурили... това е някакъв опит за технологичен бум с неясен за момента успех.

Не мислиш в перспектива - точно затова се доизкусурява, за да стане масово приложимо и да бъде поевтинено. Позволявам си да предположа, че подценяваш разработката на един такъв компонент.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bluskanie » Вто Яну 09, 2007 7:05 pm

Еми добре, да пресметнем колко често се сменят консумативите при външното задвижване не е проблем. Често се сменят и не е евтино. Но как да пресметнем сервизирането на тази кутия, като въобще и не предполагаме за подводните камъни, които евентуално крие?

Относно цената. Това, за което говориш можеби е така, но само при професионално използване на велосипеда, и то основно при нанадолните дисциплини. Тоест при един добре построен велосипед без претенции за 1-во място на DH сустезание, винаги има начин да се спести от някоя част, защото са отделни компоненти. Също и това, което каза PtD за сервизирането на отделна част, съпоставено на това на цялата система G-Boxx...

Теглото...? Доколкото мернах, новата кутия с 9 или 7 скорости е от порядъка на 4кг. Грубо си пресмятам общо колко тежат всички компоненти от висок клас и пак не изкарва 4 кила... За ХС колело въобще не говорим...

Последно, хубава е идеята, аз не съм я разглеждал детайлно освен от сайта им. Ако направят нещо добре работещо, не много тежко и на добра цена... ОК :)
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот F1-MAN » Вто Яну 09, 2007 7:07 pm

bikerider написа:.....


Една добавка, която се отнася основно за ХС, въпреки че скоростните кутии едва ли скоро ще намерят място в този стил- при лошо време, кал дъжд, дерейльорът е изключително податлив на повреди, усуквания и счупвания.
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 342 госта