
Проблема е че никога не съм имал такива спирачки и въобще си нямам на идея в какво се състои монтирането им пълненето им с масло обезвъздушаването ии по нататъшната тяхна подръжка


Поздрави!
Isidor написа:Ще ти покажа плюсове и минуси на моите хидравлики Шимано бр-м525 и Hayes HD nine
+ и - на Шимано бр-м525:
+ лесно пълнене и обезвъздушаване
+ ниска цена на спирачкита
- скъпа поддръжка (заради цената на маслото - 15лв за едва 50ml)
- слаба спирачна сила дори с 180мм диск
- лесно се пълни с въздух, достатъчно е да го обърнеш колелото с гумите нагоре
-лостчето не е двъстранно
+ и - на Hayes-a:
+ силна спирачна сила
+ евтина поддръжка ( течността е ДОТ. Има я дори в бензиностанциите и хич не е скъпа)
+ двустранно лостче
+ проблемът с обръщането на колелото и пълненето с въздух при Хейса го няма.
- трудно се обезвъздушава
- цената й е висока
Така ги казах някои от сравненията сякаш искам к'вото има хейса, такова да има и шиманото, определено той е по-добрия избор
![]()
![]()
Надявам се да съм ти бил поне донякъде полезен![]()
Isidor написа:Hayes-a аз го взимах втора ръка от един форумец. Той ми обясни как става и даже ми прати негова самоделка на bleeding kit, но аз така и не разбрах как става![]()
, но поне като съдя за някои от инструкциите, които помня, ми се струва много сложно
.
Към + на Hayes-a забравих да добавя, че смяната на накладките не изисква никакви инструменти, а за да махна и сложа накладките на шиманото винаги ми е било нужно най-малко 10 минути заради онази пластинка, която държи накладките, клещи и отвертки![]()
![]()
Това съм сигурен, че се отнася и за ВСИЧКИ други Шимано![]()
.
По принцип за да регулираш добре накладките на всички дискови спирачки, е нужно да отхлабиш болтчетата, които държат апарата към преходника или PM ушите на вилката, натискаш здраво лостчето и затягаш същите болтчета, но при мен поне когато направя така, едната накладка опира в диска и е нужна малка игра за да ги донаместиш да не търка..... Обаче когато спазиш ,,правилото,, за наместване по този начин, освен, че спирачната сила е (поне) малко по-добра, накладките се изхабяват равномерно.......![]()
![]()
и един - на Хейса е, че хубавите накладки са от 20 до 40лв някъде, а иначе -15.
+ на Шиманото е че дори оригиналните накладки са по 15лв......
Isidor написа:Ще ти покажа плюсове и минуси на моите хидравлики Шимано бр-м525 и Hayes HD nine
+ и - на Шимано бр-м525:
+ лесно пълнене и обезвъздушаване
+ ниска цена на спирачкита
- скъпа поддръжка (заради цената на маслото - 15лв за едва 50ml)
- слаба спирачна сила дори с 180мм диск
- лесно се пълни с въздух, достатъчно е да го обърнеш колелото с гумите нагоре
-лостчето не е двъстранно
+ и - на Hayes-a:
+ силна спирачна сила
+ евтина поддръжка ( течността е ДОТ. Има я дори в бензиностанциите и хич не е скъпа)
+ двустранно лостче
+ проблемът с обръщането на колелото и пълненето с въздух при Хейса го няма.
- трудно се обезвъздушава
- цената й е висока
Така ги казах някои от сравненията сякаш искам к'вото има хейса, такова да има и шиманото, определено той е по-добрия избор
![]()
![]()
Надявам се да съм ти бил поне донякъде полезен![]()
Isidor написа:офф ами трудно ми е да ти обясня какво е блеединг кит.....
Напраооо си е.... маматаMAN6 написа:ако хейсът е труден за обезвъздушаване... !?!? направо не знам какво да кажа за авид тогава
biker-kj написа:А на колко време горе-долу трябва да се сменя спирачната течност и да се обезвъздушава!?
bikerider написа:biker-kj написа:А на колко време горе-долу трябва да се сменя спирачната течност и да се обезвъздушава!?
Ми колкото и на кола (ако е DOT), демек веднъж годишно.
Isidor написа:- лесно се пълни с въздух, достатъчно е да го обърнеш колелото с гумите нагоре
danyalex написа:Isidor написа:- лесно се пълни с въздух, достатъчно е да го обърнеш колелото с гумите нагоре
Може да се напълни с въздух, само ако стиснеш лостчето, докато колелото е обърнато обратно. Но предполагам, че това не е проблем само при шиманото.
URNEST написа:ако случайно натиснеш спирачките повреме на backflip какво би следвало?!
URNEST написа:danyalex написа:Isidor написа:- лесно се пълни с въздух, достатъчно е да го обърнеш колелото с гумите нагоре
Може да се напълни с въздух, само ако стиснеш лостчето, докато колелото е обърнато обратно. Но предполагам, че това не е проблем само при шиманото.
Един тъп въпрос: А ако случайно натиснеш спирачките повреме на backflip какво би следвало?!
danyalex написа:предполагам, че от центробежната сила течността ще си е от "правилната" страна.
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта