ръкохватки за дискови спирачки

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

ръкохватки за дискови спирачки

Мнениеот stan_007 » Съб Май 19, 2007 11:21 am

искам да си монтирам механични дискови спирачки, ръкохватките ми са deore XT но не са за V-brake, а за предишния тип спирачки. Ще спира ли добре??
stan_007
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Съб Май 19, 2007 10:40 am

Мнениеот Мъро » Съб Май 19, 2007 11:41 am

Кой е този предишен вид? Кантарчета? Deore XT? :idea:
100km/h не е скорост, а време да превключиш на втора!
Аватар
Мъро
 
Мнения: 1259
Рейтинг: 1635
Регистриран на: Съб Дек 02, 2006 1:07 pm
Местоположение: Пловдив

Re: ръкохватки за дискови спирачки

Мнениеот STOMANCHO » Съб Май 19, 2007 2:38 pm

stan_007 написа:искам да си монтирам механични дискови спирачки, ръкохватките ми са deore XT но не са за V-brake, а за предишния тип спирачки. Ще спира ли добре??


Честно да ти кажа аз не разбирам какво питаш :dunno: :dunno: :dunno: Правиш ли разлика между вибрейк и дискова :)
ИзображениеИзображение
Аватар
STOMANCHO
 
Мнения: 315
Рейтинг: 1660
Регистриран на: Сря Сеп 27, 2006 5:38 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот STOMANCHO » Съб Май 19, 2007 2:40 pm

Иначе деорето ще ти върши работа за дискови,а това дали ще спира добре мисля че зависи от спирачката ;)
ИзображениеИзображение
Аватар
STOMANCHO
 
Мнения: 315
Рейтинг: 1660
Регистриран на: Сря Сеп 27, 2006 5:38 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: ръкохватки за дискови спирачки

Мнениеот Stuny » Съб Май 19, 2007 3:00 pm

STOMANCHO написа:Честно да ти кажа аз не разбирам какво питаш :dunno: :dunno: :dunno: Правиш ли разлика между вибрейк и дискова :)


А защо трябва да отговориш като не разбираш какво пита... , сещаш ли се че , че освен VBbrake и дискова има и други спирачки!

@stan_007
Малко по-трудна ще ти е настройката на спирачките , накладките ще трябва да са доста близо до диска и може малко да пристъргват от време на време. Предполагам и ще имаш малко по-голям ход на лостчето и доста спирачна сила. Зависи на теб как ти харесва да работят спирачките , може и да ти вършат работа , особено ако в момента караш с тези лостчета и VBrake.

Сега се сетих , един познат ползва спирачки авид bbdb/bb7 с XTR лостчета за кантари и според мен работеха доста приятно.
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот stan_007 » Съб Май 19, 2007 3:49 pm

мерси Stuny, точно това имам предвид. В момента съм с V-brake, но лостчетата потъват доста меко. А лостчетата не искам да сменям защото са вързани с командите, с дерайльора и става много сложно и дебело.
май ще пробвам
stan_007
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Съб Май 19, 2007 10:40 am

Мнениеот Isidor » Съб Май 19, 2007 3:55 pm

Това, че потъват меко(ако те разбирам правилно) понякога е и от това ако самите накладки са под някакъв ъгъл....
Ако са настроени правилно и прилепват към шината еднакво навсякъде по накладката усещането е друго..... мммм може би като при хидравликите:dunno: => ако са прилепват добре, ще спират по-добре...

П.С. надявам се, че разбра какво имам предвид ;)
Rides: Santa Cruz Heckler with Fox DHX 5.0
Аватар
Isidor
 
Мнения: 812
Рейтинг: 1533
Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 6:15 pm
Местоположение: Middletown, Connecticut, USA

Мнениеот Stuny » Съб Май 19, 2007 4:02 pm

:offtopic:
Isidor написа:Това, че потъват меко(ако те разбирам правилно) понякога е и от това ако самите накладки са под някакъв ъгъл....
Ако са настроени правилно и прилепват към шината еднакво навсякъде по накладката усещането е друго..... мммм може би като при хидравликите:dunno: => ако са прилепват добре, ще спират по-добре...

П.С. надявам се, че разбра какво имам предвид ;)


Според мен при правилно настроени калодки , предната им част опира една идея по-рано в шината. Това не съм си го измислил аз , но личния ми опит го потвърждава.
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот did » Съб Май 19, 2007 4:14 pm

@Stan_007:

Карал съм по посочения от теб начин доста време.

Усещането за по-меко лостче си има няколко причини:

V-brake спирачките правят по-малък ход на накладките към шината при еднакво издърпване на жилото в сравнение с кантарчетата. Съответно, лостчетата за V-brake са направени така, че издърпват жилото повече при същия ход на лостчето. Следствието, както Stuny каза е, че ако ползваш лостче за кантарчета с V-brake, жилото ще прави по-малко ход и челюстите на спирачките ще се придвижват по-малко спрямо шината. От тук пък идва и изискването за идеално права и здрава шина и изключително прецизна настройка на спирачките, така че накладките да са на една-две милимунди от шината в разтворено положение.

Това, обаче, има и един доста приятен ефект - както е известно още от архимедово време (който с подходяща опорна точка и лост можел да повдигне даже жена си), лостовите механизми колкото пъти намаляват хода, толкова пъти увеличават силата. Казано иначе - твоята комбинация ти осигурява доста по-голяма сила на притискане на накладките към шината от кое да е "ново" лостче. Това, от една страна, е добре: повечето спирачна сила си е повече спирачна сила. От друга страна, обаче, това е и причина за "меко" усещане в лостчето, даже и при перфектна настройка. Положението се спасява с хубави жила, брони, задължително бустер и по-добра настройка на спирачките от съвършената възможна :D

Ако се научиш да си регулираш добре спирачките и да си изправяш периодично шината, няма да имаш никакъв проблем.

@Stuny:

Не с една идея, а с четвърт милимунда. За другото си прав :)
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот stan_007 » Съб Май 19, 2007 4:27 pm

е добре де ама това не е ли поне една милимунда по-лесно с дискови спирачки отколкото с V-brake. поне на теория-не завися от шината
stan_007
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Съб Май 19, 2007 10:40 am

Мнениеот did » Съб Май 19, 2007 4:31 pm

stan_007 написа:е добре де ама това не е ли поне една милимунда по-лесно с дискови спирачки отколкото с V-brake. поне на теория-не завися от шината

ъъъъъ
извинявай

не съм прочел, че става дума за дискови.

Да, същите аргументи би трябвало да са в сила и за този случай.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Съб Май 19, 2007 10:14 pm

stan_007 написа:е добре де ама това не е ли поне една милимунда по-лесно с дискови спирачки отколкото с V-brake. поне на теория-не завися от шината


С две думи - ако ти е прекалено меко лостчето - започни от броните на жилата. Можеш например да си вземеш някакви кевларени. Има и скъпи варианти от алуминий, но тук не се продават.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Isidor » Нед Май 20, 2007 1:27 pm

Stuny написа:Според мен при правилно настроени калодки , предната им част опира една идея по-рано в шината. Това не съм си го измислил аз , но личния ми опит го потвърждава.

хах да и по тоя начин не се ли изхабяват под ъгъл? :offtopic: Аз съм виждал така настроени калодки как са изтъркани..... много е скапано, калодките не трябва да са с разлика в ,,идеите,, :dunno:
Rides: Santa Cruz Heckler with Fox DHX 5.0
Аватар
Isidor
 
Мнения: 812
Рейтинг: 1533
Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 6:15 pm
Местоположение: Middletown, Connecticut, USA


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


cron