PtD написа:Нали го бяхме оставили за маняна... ма щом си рекъл
Уплаших се, че ще загубя интерес

PtD написа:В произволен ред:
8 мм болт не е толкова по-здрав от 5 мм... Мързи ме сега да си търся учебника по съпромат, но ми се върти нещо от порядъка на 8/5 (за усилие на срязване) което прави 60%. При положение, че силите са в пъти, ако не и в десетки пъти, по-големи, 60% не е кой знае какво.
Другарю, говорим си за шест болта все пак

Тоест по твоите сметки разликата е 360%

Ако още не ми вярваш, ще ти струговам една преходна втулка, пробвай с 5мм при шока - усилията не вярвам да са особено по-големи от спирачните.
PtD написа:Освен това ми липсва обяснение как точно усилията на срязване отхлабват болтове...![]()
Мислех, че е очевидно защо радиални натоварвания и вибрации (рязко спиране) помагат за отхлабване. Мислех също така, че няма нужда да питам защо фабрично IS болтовете имат локтайт

PtD написа:При CL същите сили действат върху нитовете... резултата го четем по форумите: "олеле, разлуфтиха ми се нитовете".
Отново намесваш проблемите на тъпата реализация на Шимано. Нормално е да се разлуфтват нитове, които не са оразмерени подходящо, както и са прекалено близо до центъра на ротора. Нали?
Иначе гледам по моторите масово се карат такива биметални ротори с нитове. Там разлуфтват ли се?

Още, от какъв материал са главините на моторите и резбата в тях? Сравнението с моторите е некоректно дори само заради това.
PtD написа:Получава се малко, че просто местим мястото на проблема, без да го решим съвсем, а на всичкото отгоре вкарваме допълнителни компоненти.
Мне, по-скоро ти обобщаваш произволно за технологията, съдейки само по изцепките на Шимано.
PtD написа:И ако никой не е късал шлици, то доста хора са получили луфт в нитовете
Да наистина. Тънка разлика. От разлуфтени шлици/нитове няма да се пребиеш, но от достатъчно разхлабени болтове може да си счупиш главата доста качествено. Затова и слагат локтайт хората. Ами ако трябва в домашни условия да си махаш ротора? Трябва да купиш и локтайт, нали? Или да презатегнеш стоманен болт в алуминиева резба. Ако презатегнеш достатъчно какво ще стане с прехвалената IS главина?

Дали това е възможно при CL?

PtD написа:Пък и гледам, че и шлиците не винаги си съответстват между главината и ротора... (колко IS диска си виждал с нестандартни отвори?
)
Това изобщо не е задължително да е проблем на Шимано, камо ли пък на технологията. Проблема може да е другаде, но не ми се дълбае натам, че може да стане неприятно за някого.
PtD написа:Детски болести? ХихиДо каква възраст ги броим за детски? 1 година? Две? Три?
Зависи от умниците в Шимано. Това отново нищо не говори за технологията. Ако твоя супер добре написана програма не работи поради дребни недоглеждания и/или независещи от теб фактори, значи ти си некадърен, нали така излиза според тая логика?

PtD написа:Не знам колко хора са късали болтове глобално, но на локално ниво май са ~0, а разлуфтените CL са >0. Без да се интересуваме hi/low-end.
Хаха, удобна стъкмистика

И плюс това пак продължаваш да сравняваш несравними неща. Отхлабени болтове значи скъсани болтове, тоест

Луфт в шлиците значи гаранционна претенция. Кое е по-здравословно? Сам разбираш, че се стремя да съм обективен

PtD написа:За инструмента - още един пирон в тиквата на CL - може да е лек, но трябва да си носиш и гаечен ключ за него. Та стават 2 неща в повече за носене. Е, разбира се можеш да решиш и да не ги носиш. Обаче при IS инструментът си влиза в мулти-тула, който така или иначе мъкнеш.
Колко пъти ти се е налагало да правиш каквото и да е по ротор горе?
И обратния въпрос - за какво ти е инструмент? Може би болтовете биха се отхлабили?

PtD написа:Да обобщим:
1) IS стандартът предлага достатъчна здравина на монтажа
Спорно. Склонен съм да се съглася, но само с уточнението, че зависи от кадърността на монтажа. При CL всичко е глупакоустойчиво на максимум. Некадърен монтаж на IS ротор може да те прати в болница, докато некадърен монтаж на CL най-много да те прати в магазина да си търсиш правата.
PtD написа:2) IS стандартът позволява изцяло алуминиеви ротори (ако гониш тегло)
A CL не позволява така ли?

Дай по-сериозно де

PtD написа:3) IS роторите се изработват МНОГО по-лесно, следователно може да се очаква, че са и по-евтини
Факт - същото важи и за конските каруци. Ти такова ли караш?

PtD написа:4) IS роторите са много по-прости => могат да се прецакат на по-малко места
Много по-малко, но несравнимо по-опасни места. Или не си съгласен?
PtD написа:5) Говорейки за стоманени ротори: стоманеният ротор е жилав и еластичен => по-трудно се криви и по-лесно се възстановява, много по-трудно се провлачва (a.k.a. разлуфтва)
Да, но за сметка на това се нагрява по-лесно и повече, след което започва да warp-ва. Това влошава спирачните характеристики, да не говорим за общата температура в системата.
Теорията, че кривящ се ротор спира по-добре не я приемам, щото съм усещал за какво иде реч.
Ако Шимано бяха изработили като хората централната част (например като floating роторите на Hope), пак ли щеше да говориш така?
PtD написа:6) IS се монтира с инструмент, намиращ се в мулти-туловете
Да, и ти е под ръка, когато се наложи да затягаш болтове. Кога ли капачката на CL ще се отхлаби?
PtD написа:7) с IS имаш многократно по-голям избор на главини... което си е един солиден плюс
Пак намесваш маркетинга. Нали само от инженерна гледна точка говорехме. Но дори и така, всеки стандарт преди да се наложи е бил в същото положение спрямо предишните. Нали така? Признавам, че тъпотията на Шимано е на път да преебе шансовете на тази иначе прекрасна технология, но погледнато по принцип този аргумент не би трябвало да го изтъкваш

PtD написа:използвам си болтчетата от предишните монтажи - съответно по тях няма останал локтайт).
Да, останал е в главината

Само да питам, аз съм късал глава на болт. Имаш ли представа колко струват? Не е много само по себе си, но спрямо НУЛЕВИ разходи по CL пак е много. Ами ако прецакам не болта, а резбата в главината?

Защо на пазара има титанови болтове за ротори? Едва ли е от чиста гъзария, нали?

PtD написа:И в цялата история най ме дразни как шибаните Шимано действат като M$ - правят някаква глупост за да продават по-добре и я обявяват за супа-дупа избавление на горките потребители. Yes, thanks, but no, thanks.
С всичко съм съгласен, освен с почерненото. Глупост я правят маркетинг гурутата на Шимано. Инженерите са си свършили работата блестящо предвид маркетинговите рамки на заданието. Ако тъпаците от маркетинг отдела им се бяха сетили, че с рогата напред не става номера, може би щяхме да видим подходящо изпълнени floating ротори с CL монтаж.
Пак казвам, аз не карам с такъв ротор/главина единствено поради тази Шиманска лайнарщина и извиването на ръце относно главините. Но съм твърдо решен да инвестирам във floating ротор, пък бил той и на шест болта (Hope V2 Vented

FireFoXa написа:Рационално ли е ползването му?
Естествено, че не. Най-малкото има далеч по-леки, здрави и хубави преходници. Например този на DT.
Edit:
@PtD: хайде моля преди да си говорим за провлачване и съпромат, да отчетем един електрохимичен процес, който се нарича анодизация. Някакси го пропускаме, а той променя доста характеристиките на повърхностния слой. Или?
