RS 2007 Long travel Single Crown Forks

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Мнениеот Alien » Чет Юни 22, 2006 6:33 pm

[quote="C_Mo"]

За хилядите настройки:
Зависи що за карач си... ако искаш просто да си караш ти трябва читава настройка на рибаунт и, за ХС, нещо като заключване. Ако си от хората, които знаят и усещат какво се случва като врътнат някоя от 1000 врътки ще останеш очарован от MissionControl.
При MissionControl RockShox наблягат на това какво може да постигнеш със настройките, а не колко са прости (щото не са ;) ). Обясняват го с "the FOX feel" - има карачи, които не искат нещо просто и работещо... искат нещо сложно и работещо. От новите неща покрай Mission Control най-много ми хареса рибаунда и начина, по който са реализирани нещата във вилката - много изпипано.[/quote]


Ще има ли пак "вибраторчета" и снимки, на това как им се радваме, докато ти ни разясняваш? :)
I feel terrified, which is... you know, sickest feeling ever.
Brandon Fairclough
Аватар
Alien
 
Мнения: 3577
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 30, 2003 8:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Чет Юни 22, 2006 7:08 pm

[quote="Alien"]

Ще има ли пак "вибраторчета" и снимки, на това как им се радваме, докато ти ни разясняваш? :)
[/quote]


[url=http://bgphoto.net/photos/3717/o632607701211250000.jpg]Тези[/url] вибраторчета, а?
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот Ozzie » Чет Юни 22, 2006 7:22 pm

[quote][b]bikerider[/b]
Конректно за PM стандарта - нямам нищо против този стандарт, но го намирам за силно неуниверсален спрямо различните размери ротори (и съответно трябват скъпи и сложни преходници)[/quote]

Чак пък да са скъпи преходниците? По 10-15 $ са, т.е. колкото и IS / PM.
[quote]...както и не харесвам факта, че има нарязана резба в мека алуминиево-магнезиева сплав.[/quote]
Това може би си е за притеснение, но все пак производителя е решил че е допустимо. Стига някой да не превеличава с нютоните при стягане.
[quote]... щото специално в тая тема PM vs. IS не съм задълбавал особено...[/quote]
Едва ли някой е задълбавал. Както каза, всичко май е въпрос на маркетинг.
Ако го погледнеш от друга гледна точка, всички болтове за захващане на апарата на спирачката към ботуша на вилката лежат в една равнина...;)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот Zozka » Чет Юни 22, 2006 10:00 pm

[quote="Ozzie"]

[quote]...както и не харесвам факта, че има нарязана резба в мека алуминиево-магнезиева сплав.[/quote]
Това може би си е за притеснение, но все пак производителя е решил че е допустимо.
[/quote]



Е мноо ясно, така ще се продават lowers-те кат топъл леб. :D
Идат кат овци, бегат кат Офци
Аватар
Zozka
 
Мнения: 2167
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юни 02, 2003 2:46 pm
Местоположение: Cuba

Мнениеот TOYAGA » Чет Юни 22, 2006 10:13 pm

[quote="bikerider"]

...какво ще кажете за новата спирачка Avid Code?
[/quote]


Мноо бурма, мноо нещо! :D Нямам съмнения, че ще спира, разбира се!

[quote]
Лично за мен PM е по-изгоден за производителите в маркетингов план, но съм сигурен, че TOYAGA може да даде чисто технически аргументи за PM и в интерес на истината бих се радвал да ги чуя, щото специално в тая тема PM vs. IS не съм задълбавал особено...
[/quote]


Ааа, тва вече съм го писал! Но мога да го повторя в кръчма на по бира... :beer:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пет Юни 23, 2006 6:59 am

Аха! Приемам :D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот тучо чучо » Пет Юни 23, 2006 11:53 am

[quote="bikerider"]

Аха! Приемам :D
[/quote]
И аз така!:D
Аватар
тучо чучо
 
Мнения: 1406
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:32 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пет Юни 23, 2006 12:23 pm

Ей тва е мъжка дума :thumb:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот GECKO » Чет Авг 31, 2006 9:48 pm

[url=http://www.sram.com/en/rockshox/index.php]The Earth is not flat[/url]

Истина е ;)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот airborneone » Чет Авг 31, 2006 10:31 pm

[quote="GECKO"]

[url=http://www.sram.com/en/rockshox/index.php]The Earth is not flat[/url]

Истина е ;)
[/quote]

Геконе, ти промени възгледите на милиони хора "The Earth is not flat" omgf:bigeyes::bowdown::bowdown::bowdown:
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот Nymphetamine » Чет Авг 31, 2006 11:44 pm

:drool:Домейна изглежда много добър с цена от 530$...:liplick:
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот Velio » Пет Сеп 01, 2006 1:59 pm

Рок Шокс са обновили сайта си с новите неща за 2007

[url]http://www.sram.com/en/rockshox/index.php[/url]
Play it safe
Аватар
Velio
 
Мнения: 85
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Авг 23, 2006 12:49 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот bikerider » Пет Сеп 01, 2006 2:54 pm

[quote="Ozzie"]
Стига някой да не превеличава с нютоните при стягане.
[/quote]


Не се излагай, не говоря за пренатягане.
Говоря за удар отдолу по алуминиево-магнезиева (крехка) стърчишка, в която има резба.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пет Сеп 01, 2006 2:57 pm

@Velio: ти от коя новинарска агенция си? :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Velio » Пет Сеп 01, 2006 3:06 pm

[quote="bikerider"]

@Velio: ти от коя новинарска агенция си? :)
[/quote]


никоя - просто ми предстои да си взимам байк и всеки ден ровя за разни глупости :beer:
Play it safe
Аватар
Velio
 
Мнения: 85
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Авг 23, 2006 12:49 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот bikerider » Пет Сеп 01, 2006 3:16 pm

хубаво правиш :beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Velio » Пет Сеп 01, 2006 3:53 pm

:offtopic:
Абе чак сега видях, че GECKO e пуснал линк към сайта на Рок Шокс няколко поста преди мен. Извинявам се :dunno:
Play it safe
Аватар
Velio
 
Мнения: 85
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Авг 23, 2006 12:49 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот smit chernia » Чет Авг 09, 2007 11:46 pm

Колелото ми е с моделът Domain, забелязвам, че при каране никога не съм се доближил до хода от 180 mm, който е даден в техническото описание на вилката. Най-много при големи натоварвания 150mm - мерих го ;)

Въпросът - нормално ли е това или следва да си потърся по-меки пружини /тежа 70 kg/ или да изчакам вилката да се разработи повече - каране е 3-4 пъти на Витоша, щото загазих с крака нещо. Много ме съмнява този вариант, защото усилието трябва да в огромно, за да премине 150 ход.

Благодаря предварително на тези които ще ми покажат светлината в тунела :) и се извинявам ако въпросът ми е тъп, ама това е, невежество
:dunno:

П.С развъртял съм всички лостчета и врътки до максимум, за да стане по-мека и да има повече ход. Предимно се кефя на спускане, та мисля, че ако успея да и използвам целия ход ще литна :D . Ама знае ли човек трябва око да види, ръка да пипне :crazy:
smit chernia
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1222
Регистриран на: Нед Юли 15, 2007 7:50 am

Мнениеот Nymphetamine » Пет Авг 10, 2007 12:10 am

Аз вече почти я сгънах докрай тая вилица. Принципно, ако си по-лек, бива да развъртиш компресията докрай (10 кликания в посока обратно на часовниковата стрелка). Поиграй си малко и с гейта, има инструкции в книжката как точно се настройва с една много хубава табличка. Ако това не помогне, смени пружините и налей по-малко масло.
Поразгледай тук и [url=тук]http://www.sram.com/_media/techdocs/2007%20Domain%20User%20Specs%20and%20Standards.pdf[/url], за да добиеш по-ясна представа за какво точно иде реч.
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот jivkonik » Пет Авг 10, 2007 9:18 am

smit chernia

Според мен не е редно да се очаква от карача да може просто ей така да направи максималния ход на вилката. Има един много сигурен ориентир дали вилката е с подходящите пружини (или количество въздух, ако е въздушна) за килограмите ти и той се нарича САГ! Измери си сага на вилката, виж в книжката (сайта) какво препоръчват хората и си прави сметката дали ти е добре. Макс хода се прави от удар, здрав, в края на хода има и разни неща във вилката, които се стремят тя да не удари "на железо" а да омекотят това яко сгъване. ТЕзи неща ако се сгънат и изтреска сигурно ще е направила вече целия си ход, но това не е добре за здравето и... НЕ говоря точно за твоята вилка, а по принцип (не съм притежавал и карал твоя модел). :agree:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот smit chernia » Пет Авг 10, 2007 9:28 am

ами честно казано двама човека трябва да се виснат от двете страни на кормилото, за да може да се доближи до максимума.

Благодаря Ви за отговорите. Радвам се, че някои помага.

П.С. Развъртял съм всичко до край. Ще пробвам и с тоз гейт. Знам за тез ограничители, ама не ми се струва логично да ти продават вилка с 180 мм и да и сложат ограничители - просто да казват, че вилката си е със 150 ход - туй е редно

Хмм - това за гейта - "Argyle 409, Pike, Revelation and Reba ONLY" :dunno:
Ама наистина там има врътка за шестофрамче

Nymphetamine, братле ти колко го отвъртя тоз гейт - питам да не го отвъртя повече от колкото трябва и да направя някоя беля. Между другото тоз гейт не ли да "overcome the lock" - т.е. има значение от него само когато вилката е заключена, или се отразява и на движението и когато е максимално освободена ? - "Under ‘Lock’, heavier riders may find better performance with maximum Floodgate settings, while lighter
riders may find minimum Floodgate settings work best"

Още един въпрос - трябва да дръпна капачката отдолу на ботуша на вилката и там се намира тоз гейт контрол нали - "the rebound adjuster on the bottom right fork leg can be used to adjust internal Floodgate models.
Gently pull downward on the rebound adjuster for removal. Remove the gold ‘Gate’ dust cap and insert the
2.5mm hex end of the rebound adjuster into the Floodgate"

или се намира отгоре на ботуша на вилката - сори за тъпия въпрос
smit chernia
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1222
Регистриран на: Нед Юли 15, 2007 7:50 am

Мнениеот GECKO » Пет Авг 10, 2007 11:40 am

Това с ребаунд-а не го прави (аз го направих и сбърках та сега ребаунда работи малко различно) Gate-а не се контролира от долу а отгоре. Във средата на врътката за компресията би трябвало да имаш друга врътка (златиста) или дупка за шестогран. От там се регулира прага.

По принцип идеята му е да регулира момента, в който клапана за нискоскоростната компресия ще се отвори за да задейства високоскоростната - каква сила е нужна.

В общия случай нискоскоростната компресия играе като платформа а гейт-а регулира при каква сила тази платформа ще се отвори. Това е и причината по-едрите карачи да им е по-стабилно със по-тежък гейт, защото се ограничават ненужните движения на вилката.

Минуса на моушън контрол-а е, че колкото по-стабилна ти става платформата толкова по-неотзивчива става вилката на малки неравности.

Този минус при мишън-а е отстранен, като (мисля) клапана за платформата (гейт-а) е отделно от нискоскоростната компресия и по този начин се получава контрулируем ход в началото, платформа по средата която отвар високоскоростната компресия в края на хода.....и... това може да не е вярно, но така ми се стори като видях карантиите на тотемЪ (Никога повече няма да отворя такова :scared: депресирах се, като видях толкова много неща за които нямам обяснение :D )
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот smit chernia » Пет Авг 10, 2007 11:58 am

Благодаря GECKO - златен си :agree:
Ще го пробвам туи само да ми махнат гипса другата седмица. :)
Ама пак не схванах - настройките на гейта се отразяват на вилакта и когато не е в заключено положение нали, щото аз в заключено едва ли ще я карам :D
smit chernia
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1222
Регистриран на: Нед Юли 15, 2007 7:50 am

Мнениеот Nymphetamine » Пет Авг 10, 2007 12:23 pm

Човека ти обясни - нискоскоростната компресия служи като платформа. Силата на тази платформа се регулира посредством врътката за компресията, тоест от това дали я въртиш към минуса или плюса, зависи колко по-стабилна е платформата. С други думи ако завъртиш въртката на 5 кликания, платформата е в средно положение и при стандартни настройки на гейта е необходима по-малко сила, за да се задейства високоскоростната компресия. Чрез врътката не гейта можеш да регулираш при каква сила да се отваря клапана за високоскоростната компресия.
Най-добре си измери сага, както ти каза jivkonik, по принцип трябва да бъде 15 до 25 процента от целия ходна вилката. Ако, според изчисленията, не се побира в тия граници, значи е добре да смениш пружината с по-мека.
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот GECKO » Пет Авг 10, 2007 12:39 pm

Nymphetamine написа:Човека ти обясни -...


Човека обясни друго, Gate-а е праг. С него се регулира каква сила е нужна, за да се отвори НИСКОСКОРОСТНАТА компресиа (в началото на хода) когато гейта се отвори, спира да действа клапана на НИСКОСКОРОСТНАТА компресия и остава само клапана на ВИСОКОСКОРОСТНАТА комресия, при който са шайбите. Те, според броя си, отварят по-голяма или по-малка пролука и така се регулира компресията във втората част на хода от там на-сетне остава само въздуха над маслото, който играе като BottomOut контрол, за да не се дъни лесно вилката.

При Motion Control-а гейт-а работи постоянно, като се регулира силата му, а при Mission Control може да се изключва.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот smit chernia » Пет Авг 10, 2007 1:02 pm

Благодаря Ви, момчета бяхте ми мн полезни.
smit chernia
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1222
Регистриран на: Нед Юли 15, 2007 7:50 am

Мнениеот x3m_ » Пет Юли 18, 2008 8:20 pm

виждам че има доста запознати хора за новите модели на Rock Shox, мен по специално ме вълнува модела totem Coil защото се сдобих с такъв и ако има някои който може да отдели 5-10 мин за няколко въпроса на ЛС или в скайп ще съм му много благодарен. Става дума за настройките и за подръжката...
Аватар
x3m_
 
Мнения: 105
Рейтинг: 1282
Регистриран на: Пон Юли 14, 2008 2:19 pm

Предишна

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 342 госта