Какво ли колело да си взема...

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Какво ли колело да си взема...

Мнениеот LandShark » Сря Фев 20, 2008 5:24 am

Привет,

да си призная не съм много сигурен дали темата ми е за точно този раздел... Като цяло съм сравнително нов във форума, а и се възприемам като начинаещ вело-ентусиаст. И като такъв досега съм се опитвал основно да чета форума. Факт е обаче, че може би от липсата на опит, четенето на някои теми за избор на продукти понякога по-скоро ме объркват. Но, да премина към въпроса.

Ще започна с кратък увод. По МТБ се запалих към края на лятото миналата година от един колега в офиса. Четох форума седмица-два и реших да си взема "entry level" велосипед като за мен - да видя как ще потръгне. И така в края на август 2007 станах горд собственик на Драг Онтарио ТЕ. С него направих през месеците преди температуратите да паднат под 10*С около 700км. Като цяло много се зарибих. Успях да навия и жена ми да кара, като за целта й "порадих" моя Драг, с уговорката че ще се купува ново колело за мен Изображение. За стила ми на каране ми е трудно да говоря - защото не съм сигурен какъв точно е той (отделен е въпроса за уменията Изображение). Карал съм основно по черни/горски пътища и по-широки горски/планински пътеки. За спускане - спускам се, но като че за сега предпочитам малко повече изкачванията. При това съм карал основно в Средна и Стара планина. Все по терени с не особено голяма трудност. Като цяло обичам преходи из планини, но за сега се задоволявам да не експериментирам по технични трасета с големи наклони, а да следвам по-утъпкани горски пътища. Дълго време си мислех че клоня към стил АМ, но тук от форума разбрах че съм бил в заблуждение. И като че ли по-правилно е да се определи стила като ХС. (това прозрение ми дойде след като прочетох темата в основния форум "АМ" като стил... пак).

Честно казано това доведе до следното недоумение - след като карам ХС при което придавам горе-долу еднаква тежещ както върху изкачванията, така и на спусканията, аджеба какъв тип велосипед е най-подходящ за мен? :confused: Твърдак? Или мек? И ако мек какъв точно?

Като си определих бюджет от 2К лв макс стигнах до следните варианти:

а) RAM HT2
б) RAM XC2.2
в) RAM AM.2

Знам че има доста подобни теми, и все пак с риск да дублирам информация реших да постна това. Защото от четенето на много теми така и не успях да се ориентирам какво точно ми трябва. Доколкото разбрах твърдака има основно приемущества при изкачване - доколкото е по-лек, (а и другото предимство - цената му), а меките ще имат известни предимства при спусканията. Като се замислих като че ли и двете неща са еднакво важни за мен. Понеже освен моето 2007 Драг Онтарио ТЕ не съм карал други (освен един друг 2005 Драг Зх5) нямам и много база за сравнения. Така че ще съм много благодарен на всякакви насоки.

Предварително благодаря.
Аватар
LandShark
 
Мнения: 225
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Сеп 12, 2007 10:00 am
Местоположение: Сф, Кзн, СтЗ

Мнениеот Stuny » Сря Фев 20, 2008 8:52 am

Основното предимсто на твърдака(освен цената) е че се научаваш да караш, но това си зависи и от теб. Ако надолу просто се возиш и нямаш за цел да задобряваш няма смисъл да си вземаш твърдото колело. Според това което си написал мисля че ХЦ2 е правилния избор , колелото ще ти е по-комфортно както надолу така и нагоре и по равно. Има и една малка уловка , ако караш с жена си :) . Може да се получи така че нагоре да караш по-тежкото колело , а надолу по-лекото :). Това пък е една причина двата байка да са подобни.
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот PtD » Сря Фев 20, 2008 9:33 am

Aко ще имаш едно колело за всичко, бих ти препоръчал твърдака. :)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот MIRO A » Сря Фев 20, 2008 9:34 am

Въпроса е твърдо или меко при теб. АМ ще ти е тежичък и може да го зарежеш. За комфорт - по добре мека рамка, но пък ако искаш да се усъвършенстваш твърдака ще ти е по - полезен и удобен за целта. И 3-те колела са много добри и трябва решиш дали искаш агресивност или просто пускане. Това може да ти помогне за избора твърда/мека рамка. И все пак помисли и така: може па да ми харесат големите скорости и да поискам повече откъдето автоматично ще ти е по - добре с меката рамка (АМ-то щото е по - здрав). ;)
Live free or die trying
Аватар
MIRO A
 
Мнения: 777
Рейтинг: 971
Регистриран на: Вто Окт 09, 2007 5:15 pm
Местоположение: София

Мнениеот codename47 » Сря Фев 20, 2008 10:41 am

И аз започнах като тебе само че с HT2. Отначало си мислех че ХЦ е моят стил и изобщо не ме интересуваха другите. Да но като покарах се оказа че спусканията с тази рамка и геометрия нещо не ме кефят много-дали защото вилката беще 80мм или рамката много голяма.... и тъй като обичам и да катеря и да спускам а не да имам 2 отделни колела за 2-те неща почнах да му сменям части-вилка с ход 130, по-широко кормило с по-голямо издигане, по-здрави курбели...и т. нт., но пак не се получи нещо-да по-добре е надолу с повече ход отпред(вилката беше с ЕТА така че за качване пак ставаше) но геометрията нещо и липсваше. Затова реших да сменя рамката и се бях насочил към АМ но ми казаха че за мойте килограми рамката няма да ме издържи (дори че по-слаба от НТ2). Височината ти играе също голяма роля за избора. За мен лично килограмите на колелото не са ми проблем и мисля че за въртене това дори ще ти е по-добра тренировка а и така няма да бягаш много на жена ти напред:) (лично пробвано). Искам да кажа че кефът с меко колело надолу е много по-голям макар че аз изобщо не дигам скорости и си карам без да си давам зор. Така че в крайна сметка аз дори бих ти препоръчал нещо от рода на FR може и на старо дори и от интернет да си поръчаш, ти трябва да си прецениш на кое наблягаш повече. Успех

пп. Може би добра идея е да отидеш с някоя група и покараш тените колела и да видиш кой модел поведение точно те кефи защото сега само трябва да си представяш кое как би било.

ааа и не харчи парите а ги събирай:):)
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Мнениеот Stuny » Сря Фев 20, 2008 10:55 am

codename47 написа: Искам да кажа че кефът с меко колело надолу е много по-голям макар че аз изобщо не дигам скорости и си карам без да си давам зор.


Изобщо не съм съгласен с това. С мекото колело се кара много по-бързо , АКО ТИ СТИСКА. Понеже и аз не карам кой знае колко бързо надолу , за мен голямото предмиство е че не се уморявам толкова надолу. Колкото до кефът , за мен е по-голям когато изсмуквам максимума на твърдака , от колкото просто да се возя надолу.
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот PtD » Сря Фев 20, 2008 11:05 am

Чак сега загрях кой ни е дошъл на гости. Добре дошъл, Андро :)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот codename47 » Сря Фев 20, 2008 11:48 am

:offtopic: @Stuny еми начи кой както му аресва, иначе си прав за бързината
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Мнениеот LandShark » Сря Фев 20, 2008 1:36 pm

Благодаря за отговорите дотук.

Да си призная основните цели които съм си поставил този сезон са да стана по-издръжлив на изкачванията, като и да подобря техниката си на педалиране. Но нямам амбиции да ставам състезател. Като че ли обичам най-вече изживяването сред прирорадата, а и обичам да се натоварвам. Колегата codename47 ми напомни че може би е добре да посоча височина/кг - 183см / 70кг.

Как точно се спрях на тези модели? Досега основно съм карал сам (май в 90% от случаите), но миналата година се престраших да участвам във велорали Средна гора. Пак повтарям - нямам амбиции да ставам състезател, просто като турист исках да се насладя на организиран маршрут (а не както обикновено правя - тръгвам и се лутам, като се мъча да използвам основно туристически маркировки за ориентир). Тогава разглеждах и колелетата на другите участници, като всъщност имаше бая с RAM HTх и RAM AM.x, разбира се и други марки имаше. Направи ми впечатление че първенците в състезанието бяха основно с твърдаци. Но пък бях и доста впечатлен след като на едно място се загубих по трасето и докато се лутах ме настигна една групичка велосипедисти все с меки колела. Известно време карах с тях, доколкото можех да ги следвам (то и беше спускане, мен на спусканията бая ме подминаваха - и с твърдаци много, но състезание предполагам, а аз - турист) и изглежаше cool как взимаха някои препяствия... Но само изглеждаше... как ли се чувства - не зная.

Та оттогава започнах да си мисля за меко колело, което да става и за изкачвания и за спускания - от вида на RAM AM. С интерес прочетох теста, публикуван на настоящия сайт. Две неща леко ме притесниха - теглото на РАМ АМ-а, и твърдението за проблеми (люлеене) при педалиране при изкачвания. Това ме притесни и взех пак да се замислям за добър твърдак. Отделно че макар и да нямам спортни амбиции, всъщност все пак имам известно желание да подобрявам уменията си, не просто да се возя. Вижам че и тук твърдаците си имат немалко почитатели. RAM XC2 влезе в полезрението ми основно заради това, че прочетох че рамката е по-лека.

@PtD: ;) разконспиран съм :beer:

@MIRO A: Под агресивност визираш по-бързо спускане надолу, правилно разбирам нали? Хм, от стила си на шофиране зная че агресията при движение ми е донякъде в нрава... та определено скоростта ми харесва. Макар че с твърдака (Онтарио ТЕ) досега не съм се отпускал много - от един момент нататък по черните пътища започва прекалено много да друууусссссаааа (за уменията ми вероятно). И все пак след такива (по-бързи спускания) има някакво удовлетворение. Чувството поняго е било все едно си бил като тореатор на гърба на разярен бик, или пък на гърба на див мустанг който опитва да се освободи от излишния си товар...

@codename47: благодаря за съветите. FR ми звучи като тееежко и основно за спускане. Струва ми се че това не ми е много по вкуса, защото за мен изкачването е не по-малко важно. Иначе не е лоша идея ако мога да пробвам различни велосипеди. Досега не съм имал такава възможност защото в 90% от случаите се движа сам.

@Stuny: Имаш ли преки наблюдения от XC2? Защото като че ли за тази рамка най-малко сведения имам.

Иначе специално за жена ми - каранията ни съвместно са ограничени, защото аз вече с 20км трудно се задоволявам, а за нея това са много. Обикновено караме малко заедно (при което се съобразявам с нейните възможности), след което я оставям в базата да почива а аз продължавам да перкам сам. Досега използвахме за второ колело едно старо тип "метро", което е пълен боклук, с който трябваше аз да се мъча.

Поздрави на всички!
Аватар
LandShark
 
Мнения: 225
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Сеп 12, 2007 10:00 am
Местоположение: Сф, Кзн, СтЗ

Мнениеот Stuny » Сря Фев 20, 2008 2:26 pm

LandShark написа:Досега използвахме за второ колело едно старо тип "метро", което е пълен боклук, с който трябваше аз да се мъча.

Поздрави на всички!


Точно това имах предвид ;) , като си вземеш по-хубаво , пак ще си караш онтариото :).
Не съм карал хц2 сещам се за 2ма души имащи такова , стилът им доста се покрива с твоя и до колкото знам са си доволни от велосипедите. Мисля че това колело е предвидено точно за такъв тип каране , доколко е сполучливо не знам , но нищо лошо не съм чул за него. Преди малко разгледах '08 модела(по-евтиния) наживо и определено хваща окото.
Според мен АМ за момента трябва да го изключиш от класацията и да избираш м/у меко и твърдо.
Меко - по-комфортно и нагоре и надолу.
Твърдо - По-здраво, по-леко, по-евтино. (това за конкретните рамки)
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот codename47 » Сря Фев 20, 2008 2:38 pm

http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.p ... +rock+shox
може сега пък да вземеш някой НТ с много добри части и по-натам да смениш рамка/вилка но тея смени излизат по-скъпо отколкото да си земеш цяло. Поне така ще караш нон стоп.
http://www.youtube.com/watch?v=RysxLL31Uvo
http://www.youtube.com/watch?v=WAaRFGr0HuE
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

хс2

Мнениеот dimitrov » Сря Фев 20, 2008 11:18 pm

Случайно имам мнение по въпроса . 1-во забрави за твърдака ,две години карах твърдак след това реших да мина на нещо по добро , също като теб реших и се пробвах в няколко състезания, за мен твърда задница на велосипед няма ,разликата между .двете е огромна ,някъде бях чел или чул че е направен тест от един и същ велосипедист по едно и също трасе /обиколки на терен с неравности ,изкачвания ,спускания и въобще всичко за АМ или ХС както изкаш му кажи ,и всичко това за определено време/ резултата е че с меката задница се правят повече километри за е едно и също време . Та една година карах RAM XC 2.1 ,минал съм над 6000 км черни пътища и много асвалт , и не бих желал да се качвам повече на твърдак /подарих го на жената ,ама и тя даже до магазина предпочита с моето да отиде /.Така тази зима смених рамката ХС2 с ХС3 с шок МС 3.1 който се заключва и практически става с твърда задница. Та да обобщя ,ако искаш леко ,бързо и меко колелце то събери още някой лев и се качвай на RAM XC3 иначе за всичко друго ще съжаляваш ще ъпдейтваш, даваш по-вече пари до като на края стигнеш до нивото на ХС 3 ще разбереш че е най доброто но ще си дал много по-вече пари . Това е моето виждане на нещата ,нямаше да пиша щото по-вече чета, ама като те гледам си тръгнал по моите пътеки да ти кажа де .
dimitrov
 
Мнения: 167
Рейтинг: 1510
Регистриран на: Вто Окт 24, 2006 1:40 am

Мнениеот outfaced » Чет Фев 21, 2008 12:21 am

@dimitrov, а някакви преки впечатления от АМ vs. XC3 ?
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот kotka12 » Чет Фев 21, 2008 10:00 am

outfaced написа:@dimitrov, а някакви преки впечатления от АМ vs. XC3 ?


The clone wars begun have :rofl:
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

АМ

Мнениеот dimitrov » Чет Фев 21, 2008 10:53 am

Не съм имал АМ но имам впечатления ,накратко при АМ има повече комфорт и удобство за сметка на времето ,и не само при спускания но и при равно и ,при леки искачвания когато не се гони време по-големия ход го прави удоволствие за каране .Това лято бях на едно мероприятие Рудопия и ако имах такъв велосипед ще ше максмално да се изкефя , не че пак не беше добре и с моя ,но по -големия ход на АМ когато се кара за удоволсвие не е за испускане .Така до тук за предимствата тъй като за сега не мога да си позволя и АМ съм само на ХС3 ,много обичам искачванията и агресивното и бързо каране по черни пътища и пътеки ,като всичко това за време с максимални натоварвания ,та с АМ ще ми е много по трудно при него при всяко по рязко натискане на педала колелото се згъва или по-точно работи му окачването плюс това че е по тежък и не става за състезаване дори и сам със себе си .Надявам се за напред да окомплектовам и един АМ велосипед с по-дългоходово окачване та взависимост от настроението ми и респективно от мероприятието да мога да си избирам.Двата велосипеда имат и различна геометрия което ги прави още по-специализирани в различни области ,не че с АМ не можеш да отидеш и да участваш на състезание но ще ти е по-трудно и времето ще ти е доста по голямо .Да ама ако пък отиваш на излет в планината за ден два с приятели и няма да бързате за никъде с АМ ще ти е много по приятно.Както се казва няма пълно щастие .Дано не съм объркал по-вече някои читател от форума отколкото помогнал в избора на велосипед.
dimitrov
 
Мнения: 167
Рейтинг: 1510
Регистриран на: Вто Окт 24, 2006 1:40 am

Мнениеот outfaced » Чет Фев 21, 2008 12:27 pm

:agree: мда, комфортно си е :)
за тежкото е малко спорно ... самата рамка не прави непременно колелото тежко. Ако разликата е кило, да, ама за 300-400гр. :dunno: Колко всъшност тежи ХС3 ? На сайта на Рам не пише ...
Иначе верно АМ не е рамка за спортно катерене ... то е ясно :) Макар че сгъването се тушира, като се сложи шок с платфопрма (макар че винаги си остава ... не може да се отрече, че все няква енергия се губи там).
С какъв шок си на ХС3 ?
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот URNEST » Чет Фев 21, 2008 12:47 pm

outfaced написа:
С какъв шок си на ХС3 ?

dimitrov написа:...ХС3 с шок МС 3.1 който се заключва и практически става с твърда задница...

;)
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

ram

Мнениеот dimitrov » Чет Фев 21, 2008 1:15 pm

Направил съм грешка шока е МС 3,3 рамката ми тежи 2,300 заедно с шока ,но наистина не само това я е прави по подходяща за катерене ами и самата и геометрия а и това захващане на шока при ХС 3 го прави по малко да се клати при рязко и силно педалиране в сравнение с АМ и ХС2
dimitrov
 
Мнения: 167
Рейтинг: 1510
Регистриран на: Вто Окт 24, 2006 1:40 am

Мнениеот LandShark » Пет Фев 22, 2008 1:47 am

Благодаря за всички отговори. Да си призная - твърдака го отписах. Най-малкото - така или иначе, както отбеляза колегата Stuny, твърдака ще продължа да си го карам най-вероятно в моментите когато караме с жена ми. ХС2 също го отписах. И ако не беше колегата dimitrov, вероятно избора щеше да е ясен - АМ. Сега се разколебах за ХС3, макар че цената му е доста над определения за целта бюджет. Да си призная много голям проблем ми е да убедя жена ми, че може да се дадат толкова пари за колело . То за 2К едва успях (предвид че миналата година Онтариото й се струваше скъпо, иначе още тогава щях да си взема НТ2)...

Та сега съм изправен пред дилемата АМ или ХС3 (второто вероятно ще доведе и до известно забавяне в осъществяване на плана). ХС3, доколкото разбирам от колегата dimitrov, ще позволява повече агресия при изкачването, за сметка на комфорта и донякъде удоволствието при спускане. Хм, на мен това ми звучи добре. Макар че вероятно и кефа от АМ не е съвсем за изпускане... И все пак това е нещо, което ще трябва да реша за себе си: дали АМ или по-скъпия ХС3. Честно казано комфорта съм склонен да жертвам.

Тук е може би момента да направя кратко отклонение и да разкажа (надявам се да не ви отегча) малко повече подробности около това как се запалих по велосипедизма. Колегата PtD ме разпозна като един от бившите активни участници в един автомобилен форум. Няколко години бях много запален автомобилист, шофирането и скоростта ме опияняваха... И все още го правят всъщност, но сега има и друго. Не че колата ми е нещо специално - със своите 170 коня на 1200кг не може да се каже че е особено бърза... но има нещо в цялостната й настройка: комбинацията от задно предаване, шпер диф, невероятния звук на редовия шестцилиндров мотор и спартанския дух на салона. Резултата от тази синьо-бяла лавина е че много често след шофиране усмивката ми се простира по цялото лице и просто не може да слезе от него. Опиянение. И все пак има много неща, които ме карат да се чувствам не съвсем удовлетворен и не особено горд от себе си - стила ми на шофиране варира леко в зависимост от настроението в границите на: леко агресивен, агресивен, по-агресивен, силно агресивен. Имам се за спокоен човек, но седна ли зад волана... ги минавам всичките... основен проблем (отново :() е жена ми, която е основната озвучаваща уредба в автомобила, както и играе ролята на ограничител. Проблемите ми силно се засилиха след един ляв завой на едно Т-образно кръстовище в Дружба. Приближавах с не особено висока скорост, видях че съм с предимство, асфалта е перфе, както и имам достатъчна дистанция от други автомобили, което бе последвало от лек форсаш, втория зъб мазно влезе, а шестака - в обороти, сърцето радостно заби, последва завой... и г-а-а-а-зз, контриране с волана, усмивка до ушите... и дребно обстоятелство почти отхвърлено от периферното зрение, но рязко набило се в слуха след като жена ми завика "идиот! @#*@#@#!", ме принуди метри след кръстовището да накова спирачките. Оказа се че gsm й излетял през отворения преден десен страничен прозорец... Изображение Изображение Изображение Е, спорта иска жертви. После имаше... :dark: Както и да е, пак се отплеснах (ще извините, все си повтарям че трябва да внимавам и постоянно ме избива да вмъквам какво ли не). Та, вероятно повечето младежи ще сметнат, че във това уличното авто-хулиганство няма нищо лошо, дори се възприема като геройство... :nono: :nono: :nono:
Напротив - няма нищо геройско в това да тероризираш другите участници в движението, да виждаш как бабичките по улиците те кълнат, как като тръгваш с мръсна газ от едно кръстовище пресичащите пешеходната пътека 500м по-надолу отчаяно се хвърлят към най-близкия тротоар чувайки шума от яростния рев на шестака излизащ през не-особено заглушаващата го отворена генерация. Истината е че така постепенно се превръщаш в поредния бездарен малоумник, който си мисли че в мощната си кола е хванал господ за... шлифера. Но лошото е че тези усещания са като наркотик, към който се привиква и въпреки че се опитваш да бъдеш цивилизован... все има - "айде това беше за последно". Да вярно че критиците ще кажат че вероятно трябва да се търсят специализирани писти, или безлюдни места... на теория е така, но на практика ежедневната ти кола като има известни качества... е страшно трудно да се сдържаш и да бъдеш културен към останалите. Все още страшно се кефя на колата си, макар и на практика да не е нещо особено - някой би казал замени тази 20 годишна кошница с нещо друго по-споко. Не помага. Отделно че след почти 10 годишен съвместен живот съм бая емоционално привързан към тоз автомобил с който съм имал толкова много приятни изживявания. Но и съвестта си казва своето и периодично натрапва мисълта - "трябва да я продадеш! трябва!" - но не мога, или по-точно - не искам! Но и не искам повече да съм уличен хулиган и не искам да ме възприемат като безмозъчен малоумник в какъвто без да искам се превръщам.

Има още един етичен аспект, който не по-малко ме тормози. Постепенно взех да си давам сметка за влиянието на автомобилите върху околната среда. Ако човек се заинтересува малко повече лесно ще открие че съвременния ни начин на живот постепенно и все по-уверено води към унищожението на заобикалящата ни среда. Какво по-страшно и по-трагично има от това да отнемем на нашите деца възможността от преживявания сред истинска, девствена природата? И то най-вече заради собственото ни удобство, удоволствие и безобразно разхищаване на ресурси. И как човек да понесе мисълта че с действията си унищожава средата за тези които идват след нас? Всъщност не е трудно - като завъртя ключа в стартера и чуя звука на шестте дявола подредени в редица - всичко остава някъде назад. Но като изляза от безумието съвестта веднага ме подхваща. Като цяло обаче съм потресен от това как живеем в тия градове - какво безумие е това! Затворили сме се в уютните си, удобни и подредени килийки - апартаменти, залъгваме се с утопични тв картинки. А около нас - смог, задръствания, бедност, прах, мръсотия, презастрояване, пълна кочина. Все повече пластмаса, все повече изкуствени неща, добавки в храните, вода от чешмата не смееш да пиеш. Малоумие на всички нива - като се почне с политици, журналисти, артисти, учени, шефа (мога ли да го пропусна!) и се стигне до обикновените хора. Не мислете че аз се изключвам от това число - напротив, аз съм не може би по-голям малоумник, който от време на време се поразсабужда, но все още си седи в кочинката. И така, след тази дълга еко-етична тирада, накратко - ето как станах "велосипедната батка" Изображение :
1) Обичам природата, обичам да съм сред нея. Действа ми успокояващо и отпочиващо. => Туризъм.
2) NEED FOR SPEED! => Велосипедизъм.
3) По-далеч от града, мръсотията и малоумието. => Планина. По възможност сам.

По принцип еко-настроенията ми нашепват че е по-добре да съм по-въздържан, т.е. да избирам по-евтиното. Но чак такъв мазохист не съм станал все още. АМ или ХС3, това е въпроса? Благодаря ви, в темата (а и с множество ЛСта) вие ми дадохте достатъчно и чудесни насоки, остава да избера.

Между другото:
Бихте ли препоръчали от къде в София да се закупи велосипед с марката RAM? Аз досега гледам основно сайта www.ridespot.net но нещо ме притеснява да пазарувам онлайн - най-малкото за да съм по-сигурен за размера на рамката искам първо по възможност на място да гледам, да питам, да пипам.

Още веднъж благодаря на всички, и съжалявам за дългия пост.
Аватар
LandShark
 
Мнения: 225
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Сеп 12, 2007 10:00 am
Местоположение: Сф, Кзн, СтЗ

Мнениеот Yavkata » Пет Фев 22, 2008 6:40 am

Магазин БАС, ул. Голо Бърдо 5
http://bgmaps.com/map.asp?sid=c54339b02 ... &start.y=6
ИзображениеИзображениеЖивотът не се измерва с броя на вдишванията, а с моментите в които ти спира дъха!
Аватар
Yavkata
 
Мнения: 2386
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 06, 2007 1:33 pm
Местоположение: София

Мнениеот Stuny » Пет Фев 22, 2008 7:06 am

кв.Дървеница , "Проф. Стоян Киркович", бл.28, вх.Б

Хубаво си се ориентирал към хц3 вместо хц2 , много удобна рамка, не съм я карал , само за малко съм я пробвал по улиците , но може би геометрията и е близка до тази на моето колело и ми пасна супер - 18.5" , аз съм 1.80м , а собственика и е малко по-висок , но и той е доволен. Минусчето - рамката е супер тънкостенна , за мен това е по скоро състезателна рамка. Ако се пази от излишен тормоз , това не значи да спускаш бавно , предполагам няма да имаш проблеми с това че е толкова олекотена , но евентуално падане или удар в някой по висок камък определено не и се отразява добре. Въпросната рамка която съм пробвал е подбита отдолу близо до средното движение без собственика и изобщо да е забелязал кога е станало (и май не е било само веднъж).
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот PtD » Пет Фев 22, 2008 9:00 am

При така изразеното желание за агресия, определено АМ :)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот MIRO A » Пет Фев 22, 2008 9:03 am

А ХС 2 не е ли по - здрава като рамка или се лъжа.
Live free or die trying
Аватар
MIRO A
 
Мнения: 777
Рейтинг: 971
Регистриран на: Вто Окт 09, 2007 5:15 pm
Местоположение: София

Мнениеот outfaced » Пет Фев 22, 2008 9:10 am

рамката е супер тънкостенна
... ахъм ... ето от къде са спестили килото

в магазина в Дървеница имат ли ХС3 на живо? :dunno:
аз поне само в БАС съм го виждал това

@LandShark голяма история :bowdown: ... разсъни ма тамън :agree:
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Пет Фев 22, 2008 11:39 am

@LandShark:
При такова настроение зад волана - може би малко по-нанадолно ориентирано колело ще те радва повече ;)

Що се отнася до автомобилите и замърсяването - това е стара манипулация. Замърсяваме, така е. А алтернативи има ли? Връщане назад има ли?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот codename47 » Пет Фев 22, 2008 12:15 pm

ето избора на семейните:) http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.p ... highlight=
ако искаш изчакай да се появат и новите nduro: http://www.mtb-bg.com/news/news00578-190208.html "хората, търсещи велосипед с около 130мм ход, който да е достатъчно лек и здрав, за да им даде възможност да го карат хем на дълги дистации, хем по трудни и технични терени"
тва за колата беше яко :D
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Мнениеот Ozzie » Пет Фев 22, 2008 7:08 pm

PtD написа:При така изразеното желание за агресия, определено АМ :)

:agree::agree::agree:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот codename47 » Съб Фев 23, 2008 12:20 am

Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Мнениеот Antares » Съб Фев 23, 2008 1:00 am

Лично и аз имам афинитет към екстремното, но при мен е съчетано с изключително внимателно (граничещо с плахо) и много постепенно "опипване" на възможностите както на превозното ми средство, така и на среда, обстоятелства, добиване за усет...

Определено смятам, че АМ е идеалната за теб комбинация - едновременно позволяваща ти агресивността надолу, без да те осакатява нагоре.
Карикатурите ми
He who sacrifices freedom for security deserves neither!
Ben Franklin
Аватар
Antares
 
Мнения: 7461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Сеп 18, 2006 9:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот Reactor » Пон Мар 10, 2008 6:05 pm

Antares написа:Лично и аз имам афинитет към екстремното, но при мен е съчетано с изключително внимателно (граничещо с плахо) и много постепенно "опипване" на възможностите както на превозното ми средство, така и на среда, обстоятелства, добиване за усет...

Определено смятам, че АМ е идеалната за теб комбинация - едновременно позволяваща ти агресивността надолу, без да те осакатява нагоре.


Абсолютно точно определение :agree:
Аватар
Reactor
 
Мнения: 3594
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Фев 06, 2007 9:08 am
Местоположение: гр.София жк.Младост 1А

Следваща

Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта