08 Boxxer Team vs. 08 Boxxer Race

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

08 Boxxer Team vs. 08 Boxxer Race

Мнениеот saitov » Нед Май 04, 2008 4:13 pm

Ще помоля някой , който е навътре с работата на тези две вилки , да ми обясни като на първобитен как работат двете .Разликата между тях е тази BlackBox Technology , за която нищо не знам и нищо не разбрах от описанието в http://www.sram.com/en/rockshox/downhill/boxxer/#tab2 .
Тепърва навлизам в тези неща ,затова ако ръса бисери ми е позволено :) .
Благодаря предварително . :popcorn:
Аватар
saitov
 
Мнения: 110
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Вто Мар 11, 2008 8:40 pm

Мнениеот siriospepi » Нед Май 04, 2008 4:15 pm

И на мене ми е интересно това, мъчи ни и двамата и пак не можахме да разберем ква е разликата?
Силните намират решения, а слабите оправдания!
siriospepi
 
Мнения: 147
Рейтинг: 1077
Регистриран на: Съб Мар 29, 2008 10:41 am

Мнениеот saitov » Нед Май 04, 2008 4:25 pm

siriospepi написа:И на мене ми е интересно това, мъчи ни и двамата и пак не можахме да разберем ква е разликата?

разликата е ясна къде е ,само дето не мога да я разбера :rofl: .Някой просветлен да помогне на тъпаци като нас :dunno:
Аватар
saitov
 
Мнения: 110
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Вто Мар 11, 2008 8:40 pm

Мнениеот Shady™ » Нед Май 04, 2008 5:06 pm

Тази технология на Теам-а позволява вилката при високи скорости на неравен терен да не "забива" и като цяло вилката работи по-добре и мисля беше по-лека... :)
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Shady™
 
Мнения: 5229
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 7:22 pm
Местоположение: Shady Zone

Мнениеот naso » Нед Май 04, 2008 8:25 pm

ако не ме лъже мозъка идеята е маслото в боту6а с рибаунда да преминава по-бързо от тръбата в бутуша и обратното .... ;)
naso
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Сря Юни 16, 2004 9:32 pm

Мнениеот saitov » Нед Май 04, 2008 8:37 pm

не ми стана много ясно , но както и да е . Явно не съм дорасъл, за да го разбера . :rofl: :rofl: Тъй като скоро ми предстой да купувам някоя от тези вилки искам да попитам заслужава ли си да дам повече пари за Теам. В момента карам РАМ АМ , но се развих до такава степен че на места просто ми трябва повече ход . Дилемата е дали да дам 1800 лева за Теам или 1200 за Расе.
едит 1. Няма да слагам Боксер на АМ не съм такъв човек ..... Ще зимам DHX , надявам се , и обмислям вариянта да зема DHX.2 , обаче с Теам не Расе .... СТРУВА ЛИ СИ?? :dunno: :dunno:
Аватар
saitov
 
Мнения: 110
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Вто Мар 11, 2008 8:40 pm

Мнениеот ClImBeR4Oo » Нед Май 04, 2008 8:47 pm

На РАМ АМ по-добре не слагаЙ BOXXER с прекалено много ход е...И ще дойде в повечко на рамката... По-добре си купи рамка предназначена за такива вилки с повече ход :) това е моето мнение. Но нека се искажат и про-тата :) все пак разбират повече от мен.
Аватар
ClImBeR4Oo
 
Мнения: 122
Рейтинг: 1115
Регистриран на: Нед Дек 31, 2006 12:16 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот InverT_BikeR » Нед Май 04, 2008 8:48 pm

Най-добре да си продадеш сегашните рамка и вилка (я кажи каква ти е вилката) и ако сега имаш 1800 кеш , те + парите от рамката и вилката ще ти стигнат да купиш доста добри рамка и вилка за DH
Успех :beer:
ClImBeR4Oo :agree:
изпревари ме
Аватар
InverT_BikeR
 
Мнения: 227
Рейтинг: 1097
Регистриран на: Съб Фев 09, 2008 9:22 pm

Мнениеот BulgariaNadVsi4ko! » Нед Май 04, 2008 8:53 pm

ClImBeR4Oo написа:На РАМ АМ по-добре не слагаЙ BOXXER с прекалено много ход е...И ще дойде в повечко на рамката... По-добре си купи рамка предназначена за такива вилки с повече ход :) това е моето мнение. Но нека се искажат и про-тата :) все пак разбират повече от мен.

Брато неразвивай празни дилеми за АМ,след като сайтов вече каза ,че няма да го сложи на АМ ,а мисли да си купи Ram DHX .
По темата: Тъй като сам каза ''Тепърва навлизам в тези неща ,затова ако ръса бисери ми е позволено '' мисля ,че няма да усетиш голяма разлика и мисля ,че рейса ще ти е достатъчен. Разбирасе ако парите не са ти проблем тийм-а ще е по-добре . Късмет с избора
Аватар
BulgariaNadVsi4ko!
 
Мнения: 186
Рейтинг: 965
Регистриран на: Вто Апр 08, 2008 1:41 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот saitov » Нед Май 04, 2008 8:56 pm

ClImBeR4Oo написа:На РАМ АМ по-добре не слагаЙ BOXXER с прекалено много ход е...И ще дойде в повечко на рамката... По-добре си купи рамка предназначена за такива вилки с повече ход :) това е моето мнение. Но нека се искажат и про-тата :) все пак разбират повече от мен.

Няма да слагам спокойно :thumbu:
@all. АМ-ма няма да се продава а DHX.2 ще се зима нов ....Въпроса е дали да дам толкова повече пари за вилка ... В началото няма да я усещам ,но после да не се наложи да я сменям ....Расе вс. Теам !
Аватар
saitov
 
Мнения: 110
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Вто Мар 11, 2008 8:40 pm

Мнениеот Dravceto » Нед Май 04, 2008 11:54 pm

Според мен Тийм... ;)
Изяж бобър, спаси дърво !
Аватар
Dravceto
 
Мнения: 466
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Пон Фев 26, 2007 7:10 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот GECKO » Пон Май 05, 2008 7:56 am

Black box-а сработва след началната компресия, той помага за стабилността на вилката при средни и високоскоростни препятствия, както и при Brake Dive (Потъване при спиране) с голямо претоварване (за по-малко натоварване при спиране се регулира с Floodgate. Това от своя страна е също настройка която Race няма. СопотЪ е едно добро място да си дадеш сметка, защо трябва Team вместо Race ;)

И така в крайна сметка се получава това, че Race можеш да му настроиш началната компресия и връщането, като настройката за отваряне на клапаните при високи скорости остава базова и след като се отвори вилката дръпва леко напред (съвсем леко потъва) докато не се включи въздушното съпротивление в края.

При Team нещата са доста далече от това, освен, че можеш да регулираш силата при която клапаните на нискоскоростната компресия отварят и по този начин да намалиш лекото приритване при средна скорост, а след това да си настроиш конкретно как да сработва при въпросните средни скорости - чрез шайбите, а според това колко са може да се отрегулира и те кога да огънат за да си завърши хода вилката. Освен всичко това има и един друг пиниз - има шайбичка откъм Rebaund-a на този BlackBox, която само мога да спекулирам но ще предположа, че е там за да се отвори при високоскоростни удари за да позволи вилката да се разгъне по-пъргаво и да продължи да има сцепление (ако съм прав, значи точно тази шайбичка точно там ми е спасила кожата на няколко места този уикенд на СопотЪ)

Да заключа - Team си струва разликата, както и още 200лв отгоре, и за тези пари е една чудесна вилка, а Race е там за да помогне на карачите с нисък бюджет да получат поне половината добри неща от Team и все пак да им даде възможност по-късно да си надградят вилката до Team - когато съберат парите. Аз лично това направих (купих Race и смених компресията с такава от Team и сега съм по-доволен от всякога ;) :agree: )

:beer:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот saitov » Пон Май 05, 2008 9:49 am

GECKO написа:Black box-а сработва след началната компресия, той помага за стабилността на вилката при средни и високоскоростни препятствия, както и при Brake Dive (Потъване при спиране) с голямо претоварване (за по-малко натоварване при спиране се регулира с Floodgate. Това от своя страна е също настройка която Race няма. СопотЪ е едно добро място да си дадеш сметка, защо трябва Team вместо Race ;)

И така в крайна сметка се получава това, че Race можеш да му настроиш началната компресия и връщането, като настройката за отваряне на клапаните при високи скорости остава базова и след като се отвори вилката дръпва леко напред (съвсем леко потъва) докато не се включи въздушното съпротивление в края.

При Team нещата са доста далече от това, освен, че можеш да регулираш силата при която клапаните на нискоскоростната компресия отварят и по този начин да намалиш лекото приритване при средна скорост, а след това да си настроиш конкретно как да сработва при въпросните средни скорости - чрез шайбите, а според това колко са може да се отрегулира и те кога да огънат за да си завърши хода вилката. Освен всичко това има и един друг пиниз - има шайбичка откъм Rebaund-a на този BlackBox, която само мога да спекулирам но ще предположа, че е там за да се отвори при високоскоростни удари за да позволи вилката да се разгъне по-пъргаво и да продължи да има сцепление (ако съм прав, значи точно тази шайбичка точно там ми е спасила кожата на няколко места този уикенд на СопотЪ)

Да заключа - Team си струва разликата, както и още 200лв отгоре, и за тези пари е една чудесна вилка, а Race е там за да помогне на карачите с нисък бюджет да получат поне половината добри неща от Team и все пак да им даде възможност по-късно да си надградят вилката до Team - когато съберат парите. Аз лично това направих (купих Race и смених компресията с такава от Team и сега съм по-доволен от всякога ;) :agree: )

:beer:

респект :). Благодаря много ,GECKO горе-долу ми стана ясно и разбрах ,че Теам си заслужава парите . Като закупа колелото ще давам пикове (дано това стане скоро) :beer: :beer:
Аватар
saitov
 
Мнения: 110
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Вто Мар 11, 2008 8:40 pm

Мнениеот saitov » Пон Май 05, 2008 9:53 am

За да не права нова тема ще попитам тук. Тежа 63 кила ,какви пружини ще са ми добре? 20либри и 15 либри или?
Аватар
saitov
 
Мнения: 110
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Вто Мар 11, 2008 8:40 pm

Мнениеот GECKO » Пон Май 05, 2008 12:02 pm

saitov написа:За да не права нова тема ще попитам тук. Тежа 63 кила ,какви пружини ще са ми добре? 20либри и 15 либри или?


?!?!?!?!

Lbs... ?

Жълтата пружина е за около 70кг, аз лично смятам, че боксьорите им слагат малко по-твърди пружини от колкото трябва, за това аз (90кг) карам с жълта с лек прелоуд. Ти ако искаш можеш да опиташ с една степен по-ниска (би трябвало да е бяла или сребриста) Просто си поискай с една степен по-мека от жълтата, и ако ти е меко винаги може да понатегнеш малко.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот saitov » Пон Май 05, 2008 12:10 pm

Май пуснах бисер :)
Отново мерси за активното ти участие в темата ,GECKO , и благодаря на всички ,които се включиха и изразиха своето мнение . :beer: :beer:
Аватар
saitov
 
Мнения: 110
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Вто Мар 11, 2008 8:40 pm

Мнениеот zero knowledge » Пет Май 09, 2008 5:41 pm

GECKO написа:Black box-а сработва след началната компресия, той помага за стабилността на вилката при средни и високоскоростни препятствия, както и при Brake Dive (Потъване при спиране) с голямо претоварване (за по-малко натоварване при спиране се регулира с Floodgate. Това от своя страна е също настройка която Race няма. СопотЪ е едно добро място да си дадеш сметка, защо трябва Team вместо Race ;)

И така в крайна сметка се получава това, че Race можеш да му настроиш началната компресия и връщането, като настройката за отваряне на клапаните при високи скорости остава базова и след като се отвори вилката дръпва леко напред (съвсем леко потъва) докато не се включи въздушното съпротивление в края.

При Team нещата са доста далече от това, освен, че можеш да регулираш силата при която клапаните на нискоскоростната компресия отварят и по този начин да намалиш лекото приритване при средна скорост, а след това да си настроиш конкретно как да сработва при въпросните средни скорости - чрез шайбите, а според това колко са може да се отрегулира и те кога да огънат за да си завърши хода вилката. Освен всичко това има и един друг пиниз - има шайбичка откъм Rebaund-a на този BlackBox, която само мога да спекулирам но ще предположа, че е там за да се отвори при високоскоростни удари за да позволи вилката да се разгъне по-пъргаво и да продължи да има сцепление (ако съм прав, значи точно тази шайбичка точно там ми е спасила кожата на няколко места този уикенд на СопотЪ)

Да заключа - Team си струва разликата, както и още 200лв отгоре, и за тези пари е една чудесна вилка, а Race е там за да помогне на карачите с нисък бюджет да получат поне половината добри неща от Team и все пак да им даде възможност по-късно да си надградят вилката до Team - когато съберат парите. Аз лично това направих (купих Race и смених компресията с такава от Team и сега съм по-доволен от всякога ;) :agree: )

:beer:

Хммм, опасявам се че правиш заключения за работата на това или онова някак по инерция.

Спийдстак-ът е просто бутало, което добавя компресия и работи последователно (а не успоредно) с основното смекчаване от ЛС отвор + гейт. То се включва чак при по-високи скорости на сгъване, а за рибаунда няма никаква роля.

Основната разлика м/у Team и Race е наличието на регулируем гейт при първата, а при втората гейтът е настроен на най-твърдо. Ако човек знае как и му се занимава, този фиксиран гейт подлежи на настройване (вътрешно) на нещо по-меко. Фабричната настройка на гейта на Race е бая твърда и прави вилката груба.
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Мнениеот GECKO » Пет Май 09, 2008 8:15 pm

zero knowledge написа:....

Спийдстак-ът е просто бутало, което добавя компресия и работи последователно (а не успоредно) с основното смекчаване от ЛС отвор + гейт. То се включва чак при по-високи скорости на сгъване, а за рибаунда няма никаква роля.....


Не мога да споря с теб, въпреки че съм написал "Black box-а сработва след началната компресия..." но явно не съм го описал много точно. Имах в предвид точно описаното от теб, но това с Brake dive-а го наблюдавах при моята вилка експериментално, чрез добавяне и отнемане на шайби от Stack-a (към момента карам със 2 и не мога да се оплача от работа и плюшеност, а и не потъва много) Не знам до колко влияе наистина или съм уцелил правилната комбинация от настройки за компресия, но се чувствам доста по-добре с Team от колкото с Race преди това.

Gate-a успешно го регулирах с PVC спейсър на края на шиша на LSC-то при RECON-a както и на старата си хидравлика от RACE, и да действа, но поне при мен разликата с присъствието на Shim stack-а е осезаема, и не бих се върнал към стария си вид на Race ако имам право на избор.

За Rebound-а исказах предположение, защото забелязах на Stack-a наличието на една шайбичка от обратната страна (от долу) и от тогава насам много ме гложде за какво аджеба е там тя :dunno:

Шиърс :beer:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот zero knowledge » Пет Май 16, 2008 12:12 pm

Аз разчитам изцяло на ЛС отвора + гейта да се грижат за стабилността, понеже искам повече ЛС компресия и тогава потъването не ми е проблем. Ти явно караш с по-малко ЛС компресия и тогава допълнителната компресия от спийдстака да ти е необходима. При мен е отстранен.

За рибаунда - тази шайбичка стои в/у една мека пружинка - check valve. При компресия портовете са затворени, при рибаунд отворени. Същото нещо има и на буталото на шиша (rebound assembly), но е отворено при компресия и затворено при рибаунд.
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Мнениеот GECKO » Пет Май 16, 2008 5:06 pm

zero knowledge написа:Аз разчитам изцяло на ЛС отвора + гейта да се грижат за стабилността, понеже искам повече ЛС компресия и тогава потъването не ми е проблем. Ти явно караш с по-малко ЛС компресия и тогава допълнителната компресия от спийдстака да ти е необходима. При мен е отстранен.

За рибаунда - тази шайбичка стои в/у една мека пружинка - check valve. При компресия портовете са затворени, при рибаунд отворени. Същото нещо има и на буталото на шиша (rebound assembly), но е отворено при компресия и затворено при рибаунд.


Ами карам си с 2 клик-а на ЛС, гейт-а на половина (15-тина деления) и 2 шайби на стак-а и с всяка компресия по-малко от това усещах нестабилност отпред и желание да ме дърпа напред велосипеда. Може да е от комбинацията тегло/пуржина която при мен е 90/жълта или от каквото и друго да е, но с тази настройка си го докарвам най-близко до желаното усещане както за плюшено така и за прогресията и т.н.

Всичко това май е субективно в крайна сметка и ако ти можеш да ползуваш и Race с подходящ спейсър за гейт-а аз не се чувствам комфортно в тази комбинация.

Това с Check Valve-а ми е много тъпо че не се усетих :beer:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB


Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта