Уврели тикви

За теми, които не са свързани с планинското колоездене. Използвайте го за всичко извън любимия ни спорт (други хобита, развлечения, прояви, интереси, проблеми и т.н.), за които искате да споделите/побъбрите/поспорите с останалите членове на форума.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 700 / 700 / 5

Мнениеот V8 » Пон Май 12, 2008 11:34 am

PtD написа:Нямаше ли някакво изискване дизелът да се размесва с биодизел? Некви ЕС норми ми се въртят по спомени...

При нас ли? Доколкото знам не, даже да намериш биодизел си е бая трудно, на мен примерно най-близката бензиностанция която продава В20 (80% нефт, 20% био) ми е на над 15 километра.

TOYAGA написа:А зимата? ;)

GM continuous-duty glowplugs + block heater + 110V :D

Или направо WMO, сега малко ми е гузно да го ползвам че като настъпя газта да изпреварвам и турбото като се навие чернилката духа от лявото платно чак до банкета вдясно и ако изпреварваното возило е с отворени джамове на пътниците му лошо им се пише, ама през зимата това няма да е проблем - не че по-малък облак от сажди ще прави, ама поне заради студа няма да има кой да го диша ;)
Sometimes it's entirely appropriate
Изображение
to kill a fly with a sledge-hammer!
Аватар
V8
 
Мнения: 355
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Сря Мар 14, 2007 9:29 am
Местоположение: USMC

Мнениеот did » Пон Май 12, 2008 11:35 am

V8 написа:Или направо WMO, сега малко ми е гузно да го ползвам че като настъпя газта да изпреварвам и турбото като се навие чернилката духа от лявото платно чак до банкета вдясно и ако изпреварваното возило е с отворени джамове на пътниците му лошо им се пише, ама през зимата това няма да е проблем - не че по-малък облак от сажди ще прави, ама поне заради студа няма да има кой да го диша ;)


ЕКО отсекъде :D
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот V8 » Пон Май 12, 2008 11:50 am

did написа:ЕКО отсекъде :D

Идея си нямаш, като парен локомотив е проклетията, аз затуй и я наливам само в малкия резервоар - реално го ползвам само когато пресуша големия, и когато някой пикльо с 4-banger реши че може да тича наравно с големите :evil: Обаче наистина много сажди прави, и лепкави сажди при това, трудно се чистят, само веднъж направих грешката да стартирам на WMO до джипа на скъпата и тя само къде не ме застреля на място, и ти остави нейното возило ами и по моя калник се налепиха мръсотиите... абе мамата си тракало, WVO си е къде-къде по-чисто, за всички.
Sometimes it's entirely appropriate
Изображение
to kill a fly with a sledge-hammer!
Аватар
V8
 
Мнения: 355
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Сря Мар 14, 2007 9:29 am
Местоположение: USMC

Мнениеот TOYAGA » Пон Май 12, 2008 12:22 pm

V8 написа:GM continuous-duty glowplugs + block heater + 110V :D


Сериозен фритюрник! :agree: :D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот PtD » Вто Май 13, 2008 5:56 am

V8 написа:При нас ли?


Да, при вас. Нали ЕС нормите важат и за САЩ? :idea:

Па не знам във вашия щат как е, ма в Калъфоня какви глоби има да плащаш за тия сажди... :popcorn:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Уврели тикви

Мнениеот bikerider » Вто Май 13, 2008 8:20 am

TOYAGA написа:Кх, кх, кх...

:D



ВСИЧКИ ЩЕ УМРЕМ :bawling::rofl:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Уврели тикви

Мнениеот chill » Вто Май 13, 2008 1:46 pm

bikerider написа:
TOYAGA написа:Кх, кх, кх...

:D


ВСИЧКИ ЩЕ УМРЕМ :bawling::rofl:


Quick! Start running in circles and screaming like little girls ... :rofl: :rofl: :rofl:
Pain is weakness leaving the body.
Аватар
chill
 
Мнения: 636
Рейтинг: 1675
Регистриран на: Сря Авг 23, 2006 2:50 pm

Re: Уврели тикви

Мнениеот bikerider » Вто Май 13, 2008 2:58 pm

:lol2::lol2:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Вто Май 13, 2008 3:11 pm

When In Danger, When In Doubt, Run In Circles, Scream And Shout!

:rofl: :rofl: :rofl:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Alpina » Вто Май 13, 2008 5:32 pm

Всичко е безсмислено, така или иначе накрая всички умираме

chill написа:Quick! Start running in circles and screaming like little girls ... :rofl: :rofl: :rofl:


:rofl: :rofl: :rofl:
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот V8 » Пон Май 19, 2008 8:58 am

PtD написа:Па не знам във вашия щат как е, ма в Калъфоня какви глоби има да плащаш за тия сажди... :popcorn:

Ахъм, да ама не - volunteer firefighter, с червените лампи и т.н. :D Плюс това добре-работещ не-електронен дизел който да не пуши под натоварване няма - ако не пуши това е защото някой я оплескал инжекционната помпа, резултата от което при нормално каране е че двигателя не работи в оптимални условия и бълва по-високи нива на въглеродния окис и хидрокарбонатите плюс повишена консумация на гориво което на всичко отгоре и не изгаря напълно в цилиндрите... Как да е де, ако някой може да спори с физиката и да спечели това е Калифорнийската администрация ;)
Sometimes it's entirely appropriate
Изображение
to kill a fly with a sledge-hammer!
Аватар
V8
 
Мнения: 355
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Сря Мар 14, 2007 9:29 am
Местоположение: USMC

Мнениеот V8 » Пон Май 19, 2008 8:59 am

TOYAGA написа:When In Danger, When In Doubt, Run In Circles, Scream And Shout!

:rofl: :rofl: :rofl:

LMAO :bowdown: :bowdown: :bowdown:
Sometimes it's entirely appropriate
Изображение
to kill a fly with a sledge-hammer!
Аватар
V8
 
Мнения: 355
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Сря Мар 14, 2007 9:29 am
Местоположение: USMC

Мнениеот TOYAGA » Пон Май 19, 2008 9:28 am

V8 написа:добре-работещ не-електронен дизел който да не пуши под натоварване няма


:agree:

Как да е де, ако някой може да спори с физиката и да спечели това е Калифорнийската администрация ;)


:agree: Kaкто казва дъртия Люц - за съжаление съдиите не са научни работници, а попарата ще я сърбаме ние... :D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот PtD » Пон Май 19, 2008 1:02 pm

V8 написа:Плюс това добре-работещ не-електронен дизел който да не пуши под натоварване няма - ако не пуши това е защото някой я оплескал инжекционната помпа, резултата от което при нормално каране е че двигателя не работи в оптимални условия и бълва по-високи нива на въглеродния окис и хидрокарбонатите плюс повишена консумация на гориво което на всичко отгоре и не изгаря напълно в цилиндрите...


Не разбирам техническата страна на нещата, но у Калъфоня единствените коли, които пушеха, бяха някакви антики от 50-те и 60-те. До моя хотел имаше строеж, влизаха циментовози, самосвали. Е как пък една сажда не видях... А не е като да не съм гледал нарочно.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Пон Май 19, 2008 1:42 pm

@PtD: явно не си уцелил резачка, a шофьора е бил заспал мексиканец :rofl:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот PtD » Пон Май 19, 2008 2:58 pm

Те там кажи-речи всички са такива. Пък резачка-циментовоз ще трябва още да поживея, за да видя :D Представям си как ми прави tailgating къси-дълги-къси-дълги в лявата лента с 200 :^:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Пон Май 19, 2008 3:10 pm

Това хубаво, ама разбра ли ми намека? :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот PtD » Пон Май 19, 2008 3:28 pm

Хмммм :)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bluskanie » Вто Май 20, 2008 7:35 am

PtD написа:Не разбирам техническата страна на нещата, но у Калъфоня единствените коли, които пушеха, бяха някакви антики от 50-те и 60-те.

Да, сега се замислих, че софийските пушилки тук ги няма... някои трокове си пушат де, но не както в България. Сигурно защото в България, за тази цена, бензина идва с екстри...
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот V8 » Вто Май 20, 2008 9:57 am

PtD написа:Не разбирам техническата страна на нещата, но у Калъфоня единствените коли, които пушеха, бяха някакви антики от 50-те и 60-те. До моя хотел имаше строеж, влизаха циментовози, самосвали. Е как пък една сажда не видях... А не е като да не съм гледал нарочно.

Новите дизелови пикапи си имат и катализатори, и специални филтри из ауспусите, големите дизели обаче такива неща нямат. На тях (за разлика от бензиновите двигатели) обикновено определящо е не нивото на вредните газове, ами цвета на пушека под натоварване, т.е. има си норми доколко черен може да е - модерен елетронно-контролиран дизел е много лесно да се програмира да не пуши независимо колко голямо ремарке влачи. По-старите системи с механичните инжекционни помпи обаче ако са настроени да доставят идеалното количество гориво в идеалния момент на база на това в какви условия работи двигателя най-често, при настъпване на газта обикновено пускат повече гориво отколкото двигателя може да поеме на ниски обороти - затова и ако си обърнал внимание не-Калифорнийските дизели най-често пушат на ниски обороти след смяна на предавките, щото помпите им всъщност са калибрирани за нормалните (по-високи) работни обороти на мотора (1400-1600 за магистрален дизел, около 2000 за пикап). Да се върнем сега пак към чернилката на пушилката - по принцип има два начина за обезветяването й, или с намаляне на количеството гориво доставяно от помпата към цилиндрите, или със забавянето на момента на впръскване на горивото. Помни обаче че помпата има "overfueling" тенденция на ниски обороти под голям товар, т.е. настройването й за безцветен пушек при тия екстремни условия (както е по законова норма) в нормални работни условия се изразява в намалени мощност и КПД и в резултат в увеличен разход на гориво. Накратко - тия самосвали дето си ги гледал може и да не пушат заради смоговите закони, ама за тая чистота собствениците им плащат през носа всеки път когато трябва да пълнят резервоарите.

Това всичко е ако приемем че горивото е нормален дизел или биодизел, WMO-то както казах по принцип гори мръсно тъй че с него задоволяване на законовите норми няма, щото саждите просто вече не зависят от настройките на двигателя.
Sometimes it's entirely appropriate
Изображение
to kill a fly with a sledge-hammer!
Аватар
V8
 
Мнения: 355
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Сря Мар 14, 2007 9:29 am
Местоположение: USMC

Мнениеот V8 » Вто Май 20, 2008 10:12 am

bluskanie написа:Да, сега се замислих, че софийските пушилки тук ги няма... някои трокове си пушат де, но не както в България. Сигурно защото в България, за тази цена, бензина идва с екстри...


Изключително си прав - пушилката от комините на дизелите всъшност си точно в резултат на непълното изгаряне, т.е. колкото повече чернила излита навън, толкоз повече пари се издухват от портфейла. Затова и винаги ми става смешно като видя някой фукльо с нов Додж като настъпи газта и почне да бълва чернилката, по-буквален пример за "пари на вятъра" едва ли може да има :D Добре настроен дизел в нормални работни условия не изпуска видими пушеци, затова и ако си обърнал внимание тия камиони които си ги наблюдаваш пушат само за кратко, в момента в който двигателя влезе в работните параметри за които е бил предвиден горивото започва да изгаря напълно и пушилката че даже и миризмата изчезват бързо бързо.

Българските МПС-та по лични наблюдения най-често пушат от немърливост при подръжката, като диагнозата е изключително лесна - синкав или бял пушек при ускорение означава че двигателя най-вероятно няма да го бъде още дълго, а кафяво-черен пушек пак ни връща към ситуацията с парите на вятъра описана по-горе.
Sometimes it's entirely appropriate
Изображение
to kill a fly with a sledge-hammer!
Аватар
V8
 
Мнения: 355
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Сря Мар 14, 2007 9:29 am
Местоположение: USMC

Предишна

Назад към Други

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта