ram h1 - първи впечатления

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

ram h1 - първи впечатления

Мнениеот buckster » Нед Юли 13, 2008 12:51 pm

Искам да споделя малко впечатления след 10-тина дена каране на Рам ХТ 1:

Макар това да е явно доказано колело в ценовия си диапазон, има един основен проблем - как ще ти го сглобят.

Аз като ходих да си го взема още го сглобяваха, но мисля, че им отне около 20 мин, за да го сглобят. След два дена каране разбрах, че не мога да превключа на първа скорост отпред (най-малката зъбчатка) и отидох да ми го оправят. Беше неделя и явно на никого не му се работеше - леко ми врътнаха едно винтче и като резултат имах първа но ми падаше веригата на трета. Бутна и другото винтче и уж всичко беше добре. Да ама не - пак ми падаше веригата.

Отворих mtb статиите и следвах указанията за настройване на преден дерайльор, като резултат 2 и 3 работят добре, но пак нямам 1. Отделно при въртене на винтчетата (H,L) не видях разлика, за това използвах обтегача на жилото на кормилото.

Разбира се като човек, който извършва това упражнение за първи път предполагам, че не е станало добре, но поне не ми пада веригата. Само да вмъкна, че като ми падна веригата из Борисова първо щях да се убия второ ми надра здраво рамката.

Другия проблем, който възникна е, че имам странно стържене в предната част на колелото - все едно нещо се допира в спиците (проверих няма). Предимно се случва като рязко променям посоката (ала зиг-заг). Казаха ми че е от разхлабен болт на лапата, да ама го затегнаха а тракането си остана. Проверих всички болтове уж всичко е затегнато.

След този ферман въпросите ми са:

1.Има ли нещо специфично при регулирането на SRAM-а(различно от статията)
2.Къде да отида и да си платя да ми го регулират като свят (отделно мисля че предната ми гума "танцува", защото като го обърна колелото и я завъртя и се приближава и отдалечава от едната гумичка на спирачките).

Като цяло ако някой е новак и се чуди какво колело да си купи. Според мен онтарио про (макар и с по лоши части и по тежко) е по-добре сглобено.

Като цяло съм разочарован. Исках колело, което да си карам с кеф не такова, на което да ме е страх да сменя скорост.

Отделно, че от мястото, където си купих колелото ми го сглобиха не с дарт 2 каквато исках, а с дарт 1 ("щотото" нямат), и никой не реши да ми се обади за това и закъсняха с един ден.
buckster
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Юни 09, 2008 9:41 am

Мнениеот Demo 9 » Нед Юли 13, 2008 1:22 pm

Винтчетата H и L са ти за ограничаване на хода на декланшора от двете страни... Върни се там откъдето си го взел и ще ти го направят за 2 минути..
Всеки прави грешки.. не си прави изводи от типа: Всичките са зле сглобени щото мойто е такова..
Виждал съм драг онтарио с обърната вилка... ушите за V-brake-а бяха обърнати назад..... и кво сега.. и драг онтарио не си взимайте.. :popcorn:
:beer:
Изображение
Аватар
Demo 9
 
Мнения: 960
Рейтинг: 1986
Регистриран на: Пон Май 08, 2006 2:07 pm
Местоположение: София

Мнениеот buckster » Нед Юли 13, 2008 2:09 pm

както описах по-горе ходих веднъж и не ми хареса резултата, даже не го покара малко, за да види как е колелото

затова питам да препоръчате сервиз
buckster
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Юни 09, 2008 9:41 am

Мнениеот skiman » Нед Юли 13, 2008 3:55 pm

Отиди в БАС. Там Теко ще ти го оправи. Освен това, сподели с тях за приключенията си в този магазин, защото това е за тях информация, която ще им бъде нужна. Все пак са официален сервиз на РАМ.
Аватар
skiman
 
Мнения: 1482
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Дек 31, 2004 9:12 am
Местоположение: София

Re: ram h1 - първи впечатления

Мнениеот veno » Нед Юли 13, 2008 4:10 pm

buckster написа:Искам да споделя малко впечатления след 10-тина дена каране на Рам ХТ 1:

Макар това да е явно доказано колело в ценовия си диапазон, има един основен проблем - как ще ти го сглобят.

Аз като ходих да си го взема още го сглобяваха, но мисля, че им отне около 20 мин, за да го сглобят. След два дена каране разбрах, че не мога да превключа на първа скорост отпред (най-малката зъбчатка) и отидох да ми го оправят. Беше неделя и явно на никого не му се работеше - леко ми врътнаха едно винтче и като резултат имах първа но ми падаше веригата на трета. Бутна и другото винтче и уж всичко беше добре. Да ама не - пак ми падаше веригата.

Отворих mtb статиите и следвах указанията за настройване на преден дерайльор, като резултат 2 и 3 работят добре, но пак нямам 1. Отделно при въртене на винтчетата (H,L) не видях разлика, за това използвах обтегача на жилото на кормилото.

Разбира се като човек, който извършва това упражнение за първи път предполагам, че не е станало добре, но поне не ми пада веригата. Само да вмъкна, че като ми падна веригата из Борисова първо щях да се убия второ ми надра здраво рамката.

Другия проблем, който възникна е, че имам странно стържене в предната част на колелото - все едно нещо се допира в спиците (проверих няма). Предимно се случва като рязко променям посоката (ала зиг-заг). Казаха ми че е от разхлабен болт на лапата, да ама го затегнаха а тракането си остана. Проверих всички болтове уж всичко е затегнато.

След този ферман въпросите ми са:

1.Има ли нещо специфично при регулирането на SRAM-а(различно от статията)
2.Къде да отида и да си платя да ми го регулират като свят (отделно мисля че предната ми гума "танцува", защото като го обърна колелото и я завъртя и се приближава и отдалечава от едната гумичка на спирачките).

Като цяло ако някой е новак и се чуди какво колело да си купи. Според мен онтарио про (макар и с по лоши части и по тежко) е по-добре сглобено.

Като цяло съм разочарован. Исках колело, което да си карам с кеф не такова, на което да ме е страх да сменя скорост.

Отделно, че от мястото, където си купих колелото ми го сглобиха не с дарт 2 каквато исках, а с дарт 1 ("щотото" нямат), и никой не реши да ми се обади за това и закъсняха с един ден.


Препоръчвам ти да отидеш някъде да ти погледнат главините, защото ако в байк-шопа не ти са ти ги оправили, "хрупат" заводски. Другото което е, предния декланшор е от най-ниския клас на Sram - 3.0 ако не се лъжа, така че много трудно може да се настрои, в момента и на мойто и на жената HT-то са с такива и много често не иска да превключи на най-малкия венец, играл съм си да го настройвам, оправи се и много скоро пак същата работа, така че моя съвет е да го смениш с някой shimano acera/alivio ако имаш пари може и деоре само че той е за 44 зъба отпред и не съм сигурен дали ще пасне на 42 зъбовия ти венец. Относно шините, погледни дали те са криви или самата гума е крива, ако шините са криви иди да ти ги центроват в магазина от който си го купил, ако там не могат отиди в сервиза на РАМ, все пак ти е гаранционно колелото.
Аз си поддържам колелото във www.velo09.com

Изображение
Аватар
veno
 
Мнения: 577
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Май 28, 2004 12:05 am
Местоположение: София

Мнениеот Demo 9 » Нед Юли 13, 2008 5:40 pm

И все пак сподели откъде си го взел :beer:
Изображение
Аватар
Demo 9
 
Мнения: 960
Рейтинг: 1986
Регистриран на: Пон Май 08, 2006 2:07 pm
Местоположение: София

Мнениеот buckster » Нед Юли 13, 2008 7:13 pm

мисля за сега да не казвам от къде съм го взел.

да се надяваме,че този път ще ми обърнат повече внимание, защото определено тракането отпред не е нормално нещо
buckster
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Юни 09, 2008 9:41 am

инфо

Мнениеот go-one » Нед Юли 13, 2008 9:11 pm

следвастиа път когато си копуваш нещто ,не го купуваи в Булгариа :) за булгарин има бизнес само докато ти земе парите :) и се радваи че се пак несто са ти дали.в Унгариа велосипедите са с 3 години гаранциа и ако нещто има проблем по сиако време с фактурата мозе да си земеш парите които си дал.
go-one
 
Мнения: 37
Рейтинг: 1091
Регистриран на: Нед Дек 16, 2007 2:56 pm

Мнениеот buckster » Нед Юли 13, 2008 9:55 pm

пич, ходи си в "Унгариа" и без това си неграмотник
buckster
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Юни 09, 2008 9:41 am

Мнениеот did » Нед Юли 13, 2008 9:57 pm

buckster написа:пич, ходи си в "Унгариа" и без това си неграмотник
недей така! той отскоро учи български.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот DarKFate » Вто Юли 15, 2008 8:15 pm

Малко тъпо ми звучи това мнение със сглобяването... :crap:
Аз лично моят ht.one го купих от магазина на БАС. Освен, че там момчетата са много любезни, но и много кадърни. Аз лично съм адски доволен от моето колело. "Ох" не е казало, а аз не го карам само на XC :rofl: .
П.П.: Догодина мисля да го сменям, че тръгвам надолу... фиууууууу
Nothing compares to a simple pleasure of a bike ride!
Аватар
DarKFate
 
Мнения: 247
Рейтинг: 1031
Регистриран на: Вто Юли 08, 2008 10:53 am
Местоположение: София

Мнениеот bobiracing059 » Вто Юли 15, 2008 8:59 pm

Аз заради това си правя сам колелото,интересувам се от новите технологий,обурудвам си сервиза вкъщи и всичко е ОК.Само капли не мога да центрова след като наплета обаче за в бъдеще мисля и това да се науча,тъй че аз препоръчвам всеки да се научи да си прави колелото поне в общи линии ;) :) :beer:
Ram Bikes Team
Аватар
bobiracing059
 
Мнения: 1554
Рейтинг: 1317
Регистриран на: Пет Юни 15, 2007 9:50 pm
Местоположение: Плевен

Мнениеот Antares » Вто Юли 15, 2008 9:43 pm

Аха, и понеже едикъдеси не са го сглобили като хората колелото - трябва да се взима друга марка. Странен критерий. Аз примерно карам RAM HT2 от няколко месеца, от който само рамката(frameset), гумите, колчето и седалката (да де, и обтегача вече) са нови, сглабяно е в Байк Зона, като и аз съм си го човъркал тук-таме - ми работи си ми перфектно.
Желателно е, поне според мен, всеки планински колоездач да има минимална представа от работата на колелото си и дреболии като настройка на обтегач/декланшор, смяна на гума, дребни настройки по спирачките да може да си ги прави сам, че из балканите са малко сервизите...
go-one написа:следвастиа път когато си копуваш нещто ,не го купуваи в Булгариа :) за булгарин има бизнес само докато ти земе парите :)
Моля те, въздържай се от подобни класификации. По тази логика, аз вече мога да кажа, че всички унгарци са повърхностни коне с капаци.
Карикатурите ми
He who sacrifices freedom for security deserves neither!
Ben Franklin
Аватар
Antares
 
Мнения: 7461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Сеп 18, 2006 9:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот buckster » Сря Юли 16, 2008 10:36 am

Както и предполагах се хванахте за последните ми думи.

Повтарям това е лично мое впечатление и въобще не се стреми към обобщение на качествата на марките колелета.

Карах две седмици драг онтарио про и после две седмици рам хт1. С драга нямах проблем с рама имам. Като цяло въпросът ми беше дали и онтариотата се сглобяват на място в магазините или фабрично?

Antares е прав - прочетох няколко статии, нагласих си спирачките, пробвах се и на предния дерайльор, но вярвам, че може и по-добре.

Лошото е,че за такива неща трябва опит - аз не мога да различа дали нещо е добре нагласено или не е. Затова питам във форума.
buckster
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Юни 09, 2008 9:41 am

Мнениеот DarKFate » Сря Юли 16, 2008 1:53 pm

Чух нещо много много добро от приятел:
"Почти всяка рамка е хубава, ако се ползва по предназначение!"
Но аз лично не съм фен на Драг. Имам приятел, който кара за Драг и за 1или 2 години сменя рамка 6 пъти (фактор ДХ) и го кара само ДХ.
Така, че спри с тъпите сравнения.
И аз утре ще сглобя Giant толкова некадърно примерно (защото не мога да го направя) и ще кажат: "Ауууу, никога повече Giant! Ония ми сглобиха Драг-а много по-добре!"
Какъв е извода? Драг са по-добри от Giant :crazy: . Въобще има ли място за сравнение? :rofl:
Nothing compares to a simple pleasure of a bike ride!
Аватар
DarKFate
 
Мнения: 247
Рейтинг: 1031
Регистриран на: Вто Юли 08, 2008 10:53 am
Местоположение: София

Мнениеот buckster » Сря Юли 16, 2008 5:07 pm

Уф. Никъде не съм казал, че е по-добре. Знам, че рам-а е по-хубав нали затова си го купих. Просто исках да кажа, че има голямо значение как ще ти го сглобят.

Моля админ-а да затвори темата, защото се обърна на флейм и нито един отговор не получих на въпроса :

1.Има ли нещо специфично при регулирането на SRAM-а(различно от статията)
buckster
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Юни 09, 2008 9:41 am


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта