Single speed отпред?

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Single speed отпред?

Мнениеот andr » Пон Сеп 01, 2008 8:17 pm

Не разбирам много от single speed преобразуванията, но има ли някакъв начин да съм само с 1 венец отпред и стандартна 8 или 9 касета отзад? По груби изчисления ще имам почти същия диапазон скорости (ще изгубя малко от най-бързите, а почти не свалям под 1-3). Проблем ли ще е ъгъла на веригата? Откъде да си купя такова средно? За ХС става дума предимно.
andr
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1395
Регистриран на: Сря Авг 06, 2008 4:41 am

Re: Single speed отпред?

Мнениеот bokicha » Пон Сеп 01, 2008 9:12 pm

andr написа:.... single speed ..... За ХС става дума предимно.
:bigeyes: :dunno:
Аватар
bokicha
 
Мнения: 1317
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 15, 2007 10:12 am
Местоположение: sofia

Мнениеот andr » Пон Сеп 01, 2008 9:21 pm

Е идеята е смесено - 1 отпред и 9 отзад. Хрумна ми и търся съвет от по-опитните.
andr
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1395
Регистриран на: Сря Авг 06, 2008 4:41 am

Re: Single speed отпред?

Мнениеот bokicha » Пон Сеп 01, 2008 9:36 pm

andr написа: По груби изчисления ще имам почти същия диапазон скорости (ще изгубя малко от най-бързите, а почти не свалям под 1-3).

...мда ще загубиш само 18 предавки...
...ако наистина караш истинско XC ще изпиташ остър недостиг на предавки...
...ако не изпитваш такъв недостиг значи караш нещо друго... :dunno:
...научи се да използваш предавките по-рационално, а това става с каране...
Аватар
bokicha
 
Мнения: 1317
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 15, 2007 10:12 am
Местоположение: sofia

Мнениеот edinmilion » Пон Сеп 01, 2008 9:54 pm

има такива курбели естествено, във всеки по голям веломагазин...просто трябва да е съвместим с веригата и венците отзад.
или въпроса е твоя да правиш сингъл ? В такъв случай трябва да знаеш че не е добре за веригата да шариш отзад на 9-те...не си ли поглеждал веригата как се суче в такъв случай? Изобщо не е правилно...
И аз мислех че не трябват предните две плочи и само най голямата е достатъчна, но при едно по продължително изкачване си промених мнението :)) даже ми се искаше още два да има :)
edinmilion
 
Мнения: 1268
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 10, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Мнениеот andr » Пон Сеп 01, 2008 10:19 pm

@bokichaa не губиш баш 18 предавки, защото не можеш примерно на 3-1 да караш или на 1-8. реално ползваемите предавки не са много повече от 9. просто в моя случай ще загубя най-бързите предавки.

@edinmilion и аз първо за веригата се притесних, но защо HammerSchidt може а аз не?
andr
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1395
Регистриран на: Сря Авг 06, 2008 4:41 am

Мнениеот bikerider » Пон Сеп 01, 2008 10:47 pm

andr, представи си нещата като предавателни отношения, разпиши си предавателните отношение на стандартна 3-9 система и бързичко ще стигнеш до извода, че с един венец отпред може. Само за нагоре. Или само за равно. Или само за надолу.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот username » Вто Сеп 02, 2008 11:41 am

Може, да. Аз съм го правил и ако не караш истинско кроскънтри това да си само с една предавка отпред има много предимства, а именно:
- веригата се скъсява поради липсата на най-големия венец - от там се мята и дрънчи по-малко.
- теглото се намалява значително с махането на командите, дерейльора и 2 плочи.
- увеличава се просвета на колелото.
- печелиш малко пари ако успееш да продадеш ненужните компоненти.

ето какво трябва да вземеш предвид ако ще го правиш:

за да не ти пада веригата отпред ще ти трябва някакъв гайд който струва доста пари или можеш да преминеш към ръчна изработка.
аз ползвам следния вариант - от двете страни съм сложил по една аруминиева плоча (bashguarg) термично обработен алуминий - доста лек и здрав, и така се избавяш завинаги от падане на веригата. изработи ми ги един пич от форума (ene) и всичко ми излезе 30-40 лева, което е нищожно в сравнение с решенията, които се продават на пазара за тоя случай. да не говорим, че визуално ми харесва много повече. външната плоча я захващаш с болтовете на средния венец, а вътрешната трябва да я предвидиш с крачета, които да стигат до болтовете за малкия. може да ти се наложи да изпилиш малко позициите за захващане на малкия венец за да не ти влиза веригата където не искаш, но не прекалявай, защото ще започне да ти стърже при най-леките предавки.

след като направих тая операция си карах така година и половина и откривах единствено положителни резултати. не съм имал проблеми с преизносване на предавките или веригата. карам по разнообразни терени и всичко е супер. смятам, че тези толкова много скорости са излишни в общия случай на любителско -> semi pro кроскънтри каране.

преди да сте ме наяли ще кажа, че изобщо не карам кроскънтри и съм далеч от тази идея. просто пролетта ходих на една 4 дневна обиколка и този вариант ми свърши отлична работа.

сега вече минах на сингъл спийд и нямам намерение да връщам излишното кило метал на колелото си.

32:18 рулира!!!

поздрави и успехи в личен план!
БОЗИЧКА - леко резлива...
Аватар
username
 
Мнения: 119
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Вто Яну 24, 2006 3:30 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот NovemberCharlie » Вто Сеп 02, 2008 12:38 pm

username написа:Може, да. Аз съм го правил и ако не караш истинско кроскънтри това да си само с една предавка отпред има много предимства, а именно:
- веригата се скъсява поради липсата на най-големия венец - от там се мята и дрънчи по-малко.
- теглото се намалява значително с махането на командите, дерейльора и 2 плочи.
- увеличава се просвета на колелото.
- печелиш малко пари ако успееш да продадеш ненужните компоненти.

ето какво трябва да вземеш предвид ако ще го правиш:

за да не ти пада веригата отпред ще ти трябва някакъв гайд който струва доста пари или можеш да преминеш към ръчна изработка.
аз ползвам следния вариант - от двете страни съм сложил по една аруминиева плоча (bashguarg) термично обработен алуминий - доста лек и здрав, и така се избавяш завинаги от падане на веригата. изработи ми ги един пич от форума (ene) и всичко ми излезе 30-40 лева, което е нищожно в сравнение с решенията, които се продават на пазара за тоя случай. да не говорим, че визуално ми харесва много повече. външната плоча я захващаш с болтовете на средния венец, а вътрешната трябва да я предвидиш с крачета, които да стигат до болтовете за малкия. може да ти се наложи да изпилиш малко позициите за захващане на малкия венец за да не ти влиза веригата където не искаш, но не прекалявай, защото ще започне да ти стърже при най-леките предавки.

след като направих тая операция си карах така година и половина и откривах единствено положителни резултати. не съм имал проблеми с преизносване на предавките или веригата. карам по разнообразни терени и всичко е супер. смятам, че тези толкова много скорости са излишни в общия случай на любителско -> semi pro кроскънтри каране.

преди да сте ме наяли ще кажа, че изобщо не карам кроскънтри и съм далеч от тази идея. просто пролетта ходих на една 4 дневна обиколка и този вариант ми свърши отлична работа.

сега вече минах на сингъл спийд и нямам намерение да връщам излишното кило метал на колелото си.

32:18 рулира!!!

поздрави и успехи в личен план!


bilerider написа:...с един венец отпред може. Само за нагоре. Или само за равно. Или само за надолу.
Няма какво да се добави.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта