Търся си спътник за един голям преход през Южна Америка

Това е старият форум "Мероприятия" в който ще намерите повечето теми за състезания, организирани карания и интересни индивидуални карания, публикувани преди 2011 г.

Мнениеот itilien » Пон Дек 01, 2008 1:26 pm

Явно въпреки четенето ти е трудно да разбереш какво пише в написаното.
Никъде не пише, че не мога да карам колело. И никъде не пише, че имам желание да се науча. Научил съм се да карам преди 18-19 години и докато си живеех главно по моя край си карах редовно, но не със спортни цели.
Също така и не пише, че съм дебел. Пише, че имам някой друг излишен килограм по мен, което е бая различно. И не пише, че имам желание да отслабна, а пише, че за 1 месец съм свалил пет килограма.
А щом си разбирач, сложи си 30 кила на гърба и мини пеш през 180 километов салар, да те видим до къде ще стигнеш. Гарантирам ти, че ако успееш, ще си първия, който го е направил.
itilien
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1250
Регистриран на: Вто Ное 25, 2008 10:29 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пон Дек 01, 2008 4:24 pm

Ти явно продължаваш да си мислиш, че 5000км са хиляда пъти по-трудни от 5км. Да, ама не.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот miroslav » Пон Дек 01, 2008 6:06 pm

Наистина много смел план - евалата. Лично аз не бих посветил 9 месеца на отшелничество без връзка с приятели и роднини. Иначе наистина ще ти е нужна по стабилна подготовка и 8 месеца не знам дали ще ти стигнат . А и да караш с 30 кг багаж със сигурност няма да е толкова голямо удоволствие.
Здрав дух, в здрава бутилка!
Аватар
miroslav
 
Мнения: 34
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Сря Юли 16, 2008 6:30 pm
Местоположение: София, Младост 3

Мнениеот sto100jan » Вто Дек 02, 2008 2:38 pm

Приятелю , добре си намислил :agree:
http://maznew.narod.ru/maznevtur/etap5/maz1.htm Щом тоя чичо е могъл , защо да не можеш и ти .
Сега - карай всеки ден , или поне три пъти седмично . Като се оправи времето , карай всеки уикенд с преспиване по спокойните краища на България , и си направи няколко многодневни прехода пак там , или по Северна Гърция , че е близо . Така ще разбереш от собствен опит какво бивачно оборудване ще ти трябва .
Материалната част е важна , но не най-важна - най-важното в случая си ти .
Хубаво ще е да не се впускаш във форумни схватки , за да не си губиш времето ;-)
Дано не съм много назидателен :) Дето пишат по форумите за запознанства - ,,Човек е толкова голям ,колкото са големи мечтите му ." Затова - дерзай смело ! :agree:
Велобалкантурист
Аватар
sto100jan
 
Мнения: 534
Рейтинг: 1507
Регистриран на: Пон Юли 17, 2006 10:25 pm
Местоположение: Йотеборь

Мнениеот Lubo B » Вто Дек 09, 2008 12:00 pm

Поздравления за идеята!

Можеш да осъществиш мечтата си, но като за първи път, по-добре да е организирано. Виж "The Andes Trail" - http://www.bike-dreams.com/ -

Последния тур все още не е завършил - 11 000 км. от 09.08.2008 до 14.12.2008г. Такса 7900 евро. Разделен е на 9 секции средно по около 14-19 дни на секция от около 1000 км. с такса около 1000 евро, т.е. можеш да си определиш предварително физическите и финансовите възможности за едно такова пътуване. Извън таксата трябва да си платиш полета до стартовата точка (или до избраната от съответната секция) както и визите.

Хубавото е, че организаторите са помислили за абсолютно всичко. Преценили са кои маршрути са проходими за велосипеди, къде е удобно да се правят почивките и на какво разстояние, каква да е продължителността на преходите и т.н. Съпровождат те джипове - за медицинско обслужване на участниците и техническа поддръжка на велосипедите. Освен това багажът ти също се пренася от джиповете, така че докато караш единствената тежест върху теб ще е любимият ти фотоапарат. Осигурени са закуска и обяд през дните когато се кара, както и вечеря (ако се къмпингува). Разбира се през цялото време имаш на разположение вода и тонизиращи напитки.

При регистрация получаваш абсолютно подробни инструкции какво да носиш и какво да не носиш, включително минималните изисквания към велосипеда и как да го опаковаш за пренасяне със самолет.

С твоя бюджет можеш да направиш много хубав маршрут, в случай че има организация през 2009. Дневните преходи са средно 100 км., което според мен за неподготвен човек в Андите е меко казано "трудно" ..., но от друга страна не е за професионалисти. Възраст на участниците в последния тур - между 28 и 65 години!

Пожелавам ти успех!
Lubo B
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Вто Дек 09, 2008 9:46 am

Мнениеот roboteca » Чет Дек 11, 2008 10:02 am

itilien написа:Какво значи отведнъж ? Дотогава има минимум 8 месеца. През тия 8 месеца мога да се тренирам достатъчно. А след това в продължение на 9 месеца това не е ли продължаваща тренировка ? Ами като се изморя ще спра и ще почина. Ще карам 7 дни, ще почина ден два, после пак така. Това не е да те гони някой, че да бързаш и да нямаш време за почивка. Нито пък примерно да кажа, че днес ще направя 100 км за един ден.

Казвате, хората на ком-емине са се потрошили от умора. Ами щото са искали да го направят за 9 дни. А ако бяха починали на два три пъти по един пълен ден, дали щяха да са толкова изморени ? Или ако бяха карали/вървяли по по-малко разстояние на ден ?



миналата година правихме ком-емине , по точно ком-котел :) та след 10 дни ходене въпреки, че си почивахме и не се зорехме много се натрупа умора.. според мен предизвитателството ще е до голяма степен психическо
roboteca
 
Мнения: 83
Рейтинг: 1216
Регистриран на: Вто Апр 06, 2004 10:13 pm

Мнениеот cholla » Пет Дек 12, 2008 12:42 am

така си е, както са казали опитните, мъдри хорица "Не питай старило, питай патило"
cholla
 
Мнения: 391
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 01, 2004 7:08 pm

Мнениеот freeland.fm » Пет Дек 12, 2008 11:48 am

Много амбициозно. Не ти трябва колоездач, а авантюрист. Желая ти успех. Аз имах Ком- Емине на непосилен преход, граничещ с лудостта :). Може и живота ми да е скучен и обикновен, но явно съм прекалено мързелив и пресметлив за такова начинание.
Направо ти се възхищавам на мераците. Това и за автомобил си е приключение, а за велосипед ......
Поздрави - pacy4 от фото форум ;)
на 29 години от Стара Загора, с RAM HT2.1 Skype:pacypenev http://pacyphotos.blogspot.com
Аватар
freeland.fm
 
Мнения: 44
Рейтинг: 1250
Регистриран на: Съб Мар 31, 2007 10:07 am
Местоположение: Stara Zagora, Bulgaria

Мнениеот itilien » Вто Дек 16, 2008 9:34 pm

Lubo B, за да ми предлагаш тоя вариант, значи въобще не разбираш идеята на цялото мероприятие. Аз не искам да се потя в самоцелно въртене на педалите и да зяпам наоколо пейзажа. Искам да се сблъскам със себе си.
Или както казва един друг велопътешественик "ще премина много граници по пътя си, но най-важните граници са не тези на картата, а тези в мен - физическите и психическите"
itilien
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1250
Регистриран на: Вто Ное 25, 2008 10:29 am
Местоположение: София

Мнениеот Lubo B » Сря Дек 17, 2008 11:52 am

itilien написа:Lubo B, за да ми предлагаш тоя вариант, значи въобще не разбираш идеята на цялото мероприятие. Аз не искам да се потя в самоцелно въртене на педалите и да зяпам наоколо пейзажа. Искам да се сблъскам със себе си.
Или както казва един друг велопътешественик "ще премина много граници по пътя си, но най-важните граници са не тези на картата, а тези в мен - физическите и психическите"


А-а-а, вече разбрах идеята на цялото мероприятие. Пожелавам ти успешен сблъсък с тебе си :banghead:

P.S. Между другото, хората се върнаха преди два дни след 11 000 км. "самоцелно въртене" и 4-месечно "зяпане на пейзажа" в Андите. Можеш да се свържеш поне за някой и друг съвет. Или пак не съм разбрал (тъпото копеле).
Lubo B
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Вто Дек 09, 2008 9:46 am

Мнениеот TOYAGA » Сря Дек 17, 2008 3:22 pm

itilien написа:Кукурукукуууу!


А защо просто не си потърсиш жена?
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот NovemberCharlie » Сря Дек 17, 2008 5:06 pm

TOYAGA написа:
itilien написа:Кукурукукуууу!


А защо просто не си потърсиш жена?
Защото е по-лесно да се сблъскаш със себе си, отколкото с жена. :idea: :D
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот itilien » Сря Дек 17, 2008 6:14 pm

"Хубавото е, че организаторите са помислили за абсолютно всичко. Преценили са кои маршрути са проходими за велосипеди, къде е удобно да се правят почивките и на какво разстояние, каква да е продължителността на преходите и т.н. Съпровождат те джипове - за медицинско обслужване на участниците и техническа поддръжка на велосипедите. Освен това багажът ти също се пренася от джиповете, така че докато караш единствената тежест върху теб ще е любимият ти фотоапарат. Осигурени са закуска и обяд през дните когато се кара, както и вечеря (ако се къмпингува). Разбира се през цялото време имаш на разположение вода и тонизиращи напитки. "

Щом организаторите са помислили за всичко, тогава за мен остава само въртенето на педалите. Това си е чиста проба туризъм, пък бил той и на колело. Това е равносилно да обиколиш 100 пъти витоша, като на всеки Н километра те чака храна и вода. Само дето ще видиш повече пейзаж. Къде точно е приключението ? Къде е неизвестността ? - няма я. Къде са проблемите - няма ги. Къде е контакта с местните хора? - няма го. И най-вече свободата я няма. Подобно нещо не се съгласува по абсолютно никакъв начин с желанията и идеите ми.
Никога не съм харесвал организирани мероприятия. Не случайно като ходих в южна америка сам си организирах всичко и сам си решавах какво да правя.
itilien
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1250
Регистриран на: Вто Ное 25, 2008 10:29 am
Местоположение: София

Мнениеот did » Сря Дек 17, 2008 6:37 pm

itilien написа:Къде е неизвестността ? - няма я. Къде са проблемите - няма ги.


Споко, по твоя начин ще си намериш поне проблеми в изобилие.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот rarekin » Сря Дек 17, 2008 6:46 pm

did написа:
itilien написа:Къде е неизвестността ? - няма я. Къде са проблемите - няма ги.


Споко, по твоя начин ще си намериш поне проблеми в изобилие.


:agree:

P.S. Я, did с рейтинг 2050 :rofl: :bowdown: :bowdown: :bowdown: 'Бах'ти и еластичността. :D
Планинското колоездене може да бъде опасен спорт! Винаги карайте с каска! Никоя екипировка не може да гарантира колоездача срещу падане и тежко нараняване!
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Мнениеот roshko » Сря Дек 17, 2008 8:53 pm

itilien написа: Къде точно е приключението ? Къде е неизвестността ? - няма я. Къде са проблемите - няма ги. Къде е контакта с местните хора? - няма го. И най-вече свободата я няма.


Браво, пич!
Свалям ти шапка. Не те познавам, не съм чел всичко по темата, но с последното си мнение ме караш да крещя от възторг. Дори и да е без глас...
Мога да ти кажа само едно - КУРАЖ. А също - че противно на всички опортюнисти, само на теб ще ти се случи да опиташ това грандиозно приключение. И дори да не успееш, едва ли ще е от такова голямо значение. През лятото се запознах с един подобен на теб ентусиаст - Станислав, испанец с полска кръв, на 27 г. Срещнах го съвсем случайно на караулката в началото на магистралата за Пловдив в един горещ неделен слетобед през август. Беше тръгнал същата сутрин с байка си от Пирот и плануваше да спи в Ихтиман. Въртеше от Испания до Истанбул... Но това не е всичко. През краткото време, през което карахме заедно до Вакарел, той сподели своите вело-планове за следващото лято - да кара от Москва до Владивосток... Според него, единственото му сериозно ограничение било малкият максимален срок на руските визи за граждани на ЕС - само 1 месец... Единственото, представи си!
Вярвам, че който има душа и сърце, все ще намери необходимия кураж и сили ако не да направи, то поне да опита това, за което копнее. Явно е, че ще срещнеш много повече критици, отколкото хора, които просто ще приемат твоето желание и искрено, по-човешки ще ти пожелаят успех. Но това едва ли ще има значение, когато си на хиляди километри от тях...
Аватар
roshko
 
Мнения: 90
Рейтинг: 1262
Регистриран на: Вто Май 16, 2006 9:53 am

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Дек 18, 2008 9:47 am

roshko написа:той сподели своите вело-планове за следващото лято - да кара от Москва до Владивосток... Според него, единственото му сериозно ограничение било малкият максимален срок на руските визи за граждани на ЕС - само 1 месец... Единственото, представи си! ...
Комарите в Сибир ще го уморят преди да изтече едни месец. ;)
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот Lubo B » Чет Дек 18, 2008 10:57 am

itilien написа:Щом организаторите са помислили за всичко, тогава за мен остава само въртенето на педалите. Това си е чиста проба туризъм, пък бил той и на колело. Това е равносилно да обиколиш 100 пъти витоша, като на всеки Н километра те чака храна и вода. Само дето ще видиш повече пейзаж. Къде точно е приключението ? Къде е неизвестността ? - няма я. Къде са проблемите - няма ги. Къде е контакта с местните хора? - няма го. И най-вече свободата я няма. Подобно нещо не се съгласува по абсолютно никакъв начин с желанията и идеите ми.
Никога не съм харесвал организирани мероприятия. Не случайно като ходих в южна америка сам си организирах всичко и сам си решавах какво да правя.


Споко бе човек. Просто ти предложих един вариант, доближаващ се до желанието ти като маршрут и финансови възможности. Не се приема - ОК.

Дай да търсим спътника, с който ще сте един тандем, борещ се срещу суровата природа.

В момента ситуацията е следната: "Искам да преплувам Тихия океан през възможно най-бурната му част - откъдето досега кораб не е минавал. Не мога да плувам, но във водата постепенно ще се науча. Когато се уморя ще спирам за почивка. Тъй като ще трябва да нося вода и храна, ще си взема и лодка (не знам дали ще е с платна, гребла или мотор). Не мога да карам лодка, но ще се науча - ту ще я дърпам, ту ще я бутам. Когато спра на някой остров за свежи плодове и зеленчуци ще ми трябва и спътник, който да пази лодката от туземците."

Ако ме убедиш да се кандидатирам - байковете и екипировката са от мен! Казвам го от най-добро сърце.

Между другото снимките ти са уникални. Браво!
Lubo B
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Вто Дек 09, 2008 9:46 am

Мнениеот muvo » Чет Дек 18, 2008 7:06 pm

Здравей, мечтателю :)
Само мога да те поздравя за идеята и ентусиазма ти. Няма от какво да се притесняваш, подготви се, планирай си нещата възможно най-подробно. Никога няма да можеш да предвидиш всичко, но ако не опиташ това начинание, може би ще ти бъде по-тежко, отколкото при ураганен вятър в Андите.

Свободата е може би толкова хубава, колкото и любовта. Радвам се, че още има такива хора като теб.
В момента ме караш и мен да мечтая. Но както и ти, така и аз в момента не съм готов за подобна одисея. Може съм съвсем малко по-подготвен от теб де, защото преди 4 месеца се върнах в България след като 56 дни въртях педалите из Европа. За тези близо 2 месеца минах 6300 км (асфалт преди всичко) и донякъде разгледах 20 държави и доста градове. Нямах проблеми, всичко мина по план, колкото и странно да ми е даже в този момент. Имах късмет.

В Европа всичко е лесно, не може да се сравнява с Южна Америка, но пък аз бях по-ограничен във времето. Хубаво го казваш за 15 кила вода в пустинята. Но дори в лесната Европа ми се налагаше да нося 8-9 литра наведнъж понякога, а колелото беше 45кг общо, аз съм 60 кг. Дори по асфалт с тежко и недобре балансирано колело не е лесно. Но пък свикваш с разни прийоми, научаваш се, чувстваш се силен и следваш инстинктите си. Виждам, че си наясно, че може и да не завърши добре всичко, че за няколко милисекунди всичко може да се срути, но дали ще загубиш в този вариант е много относително, така че няма страшно, направил си си сметката вече :)

Аз бях сам - понякога така е по-добре, но понякога е по-добре да сте двама наистина. И аз като теб седя по цял ден пред компютър и нямах добра физическа подготовка. Но след третия ден тялото ти свиква с този по-натоварен режим... Съвсем друго е на 5000 мнв, 9 месеца но не е невъзможно. Събирай информация. Пиши ми на [email protected] ако имаш нужда от някой и друг съвет относно бивакуването и екипировката. Имай предвид, че при мен вече доста неща са тествани. Спонсори ще намериш, не й бери кахър на световната криза. Аз бях без спонсор, но ако не броиш екипировката, всичко ми струваше около 1000 евро - 500 за храна и 500 за самолетен и фериботни билети. Казваш 10000 лева очакваш да ти излезе, но знае ли човек, може и 8000 да е, като намериш и спонсори става още по-лесно. Хич не си помисляй да се отказваш. Аз ако бях слушал всичките си доброжелатели преди да тръгна... Да знаеш обаче, че се пристрастява човек и няма да се учудя ако и при теб се случи да искаш отново да опитваш от свободата и в бъдеще. Един живот имаш, живей го запомнящо се. Поздрави и ще следя как се развиват нещата при теб. Успех
Аватар
muvo
 
Мнения: 95
Рейтинг: 1296
Регистриран на: Сря Мар 12, 2008 7:34 pm
Местоположение: София

Мнениеот muvo » Съб Дек 20, 2008 2:24 am

Здравей! Ще ти пиша колкото мога по-подробно, но няма начин да не изпусна нещо. Далеч съм от мисълта, че не си се сетил за нещо или че аз съм се сетил за всичко .

За моя преход – исках да е 5 месеца, 15000 км и цяла Европа, жената не ме пусна, накрая свалих на 2 месеца 6300км в: България – Румъния – Унгария – Словакия - Австрия – Чехия – Полша – Литва – Латвия – Естония – Финландия – Швеция – Норвегия – Дания – Германия – Холандия – Белгия – Люксембург – Франция – Швейцария. Ползвах 5 ферибота – 350 евро и самолет от Цюрих – 150 евро.


За финансите - много е относително. Аз мислех, че ще похарча повече, но се оказа, че може и с по-малко. Преди това в течение на 2 години бях инвестирал в екипировка. Спонсори - трябва да обикаляш наред спортните магазини, няма начин да не се навият, но си направи подробен маршрут, разчет, за да се убедят, че си надежден и е истина това, което ще правиш. Мен не че ме мързеше да обикалям, но хич не обичам да моля за разни неща и да ми отказват, пък имах някакви пари и исках да си изкарам добре лятото. Веломания, Екипировка, Стената – обикаляй – търси собствениците – съответно Кузов, Диваков? и Попйорданов мисля.

Не знам как са цените в Южна Америка, но и в Източна Европа и в Западна Европа средният ми разход за храна и вода беше 9-10 евро на ден, като смея да твърдя, че на запад беше малко по-евтино, дори ако не броим Германия. Там пазарувах в големи супермаркети веднъж на 2 дни, за да не оставям често колелото, щото навсякъде се краде. В Източна Европа пазарувах по-често в по-малки магазинчета, по селата, имаше ги в изобилие и можех да си гледам колелото:)

Спах 50 нощи на палатка, 4 нощи у приятели и 2 нощи на кораби. Първата седмица бяха адски летни жеги и пиех по 8 литра течности средно на ден. Нямаше много сянка по поречието на Дунав. След Унгария обаче започнаха дъждовете и няма ден общо взето, в който да не е валяло, но понеже имах зверски график, си карах в дъжда. Върха беше предпоследните 2 дни, когато във Франция не спря да вали 56 часа и нито ми се лягаше вечер, нито ми се ставаше сутрин. Спях абсолютно безплатно навсякъде, гори, поляни, ниви, като имах късмет. Ножът обаче беше винаги до мен, макар че не съм сигурен, че щях да го употребя правилно:) В Скандинавия поне беше легално да спиш на открито, в Източна Европа нямаше проблеми, в Холандия беше най-трудно в това отношение, но и там спах дори в парк :), заради тръпката. В Източна Европа с изключение на Унгария, Чехия и Естония, къмпинги се намират трудно. На запад цените варират - от 4 евро във Франция до 60 евро в Холандия, като във всяка страна има огромни разлики от къмпинг до къмпинг, но да кажем, че спестих някой лев така. Не го препоръчвам особено де. Не се къпех редовно, нямах проблеми въпреки това и не пропусках възможност да се радвам на водата във всичките й приородни и недотам естествени форми – езера, реки, морета, по бензиностанции и кораби. Поради дъждовете обаче и палатката и чувала бяха в окаяно състояние накрая, но нямах време да ги суша всеки ден и се налагаше влажни да ги прибирам. Сега са горе-долу изпрани и поне ухаят хубаво. Не палех огън, за да не бъда забелязан, а и нямаше нужда за моя тип преход.

Твоите разходи, ако нямаш някакви извънредни проблеми, са ти за самолетни билети, някакъв местен транспорт вероятно, ако закъсаш с колелото, екипировка, храна, такси за разглеждане, визи евентуално, застраховки, ваксини?.. Девет месеца е дълъг период - тоест 270 дена по не знам колко евро на ден – може да стигне 2500 евро, ама си зависи от цените, все пак трябва да е по-евтино от Европа. Екипировката ти, дори ако почнеш от нулата и не ползваш намаления, няма да е повече от 1500 евро. Това е ако ползваш висок клас дрехи. Не знак колко ти струва байка, но с неговото окомплектоване не мисля, че ще минеш 2000 евро за екипировка. Не знам колко струват самолетните билети, но ако и те са 1500 евро, стават 3500 и като сложиш храната и таксите нищо чудно да станат 6000, тоест 12000 лева, добре си го сметнал . Аз като го смятах, не си броях екипировката, защото си я имам и мисля, че може да понамалиш с някой и друг месец престоя, но това е твоята идея, ти решаваш. Все пак ми е трудно да повярвам, че ще е над 10 000 лева . Аз ако го правех, мисля, че щях да успея да скърпя бюджета с 8000 – 9000 лева.

Пак за екипировката. Не ми се мисли колко ще ти тежи колелото с багажа! Ще тежи, няма начин. Моето е 15 кг байк Драг Онтарио, най-евтиния модел, нисък клас компоненти, евтина вилка с амортисьор. Сложих по-хубави спирачки и най-вече гуми. Колелото е на 4 години, беше 300 лева преди. Спирачките са 70 лева и гумите 100 лева, така че не се оскъпи много. Аз карам внимателно не за друго, ами не обичам да троша техниката и после да се налага да я оправям :) Натовареното колело мина по всякакви ужасни пътища, трошен каманак, черни пътища, но все пак не съм сигурен дали е достойно за Андите и Атакама за толкова дълъг период от време. Но що пък не… За гуми ще ти препоръчам модел на Швалбе, но е хубаво да се заяви в доставчика им Веломания по-отрано, щото миналата година така и не го внесоха тоя модел, но на теб този ти трябва – Marathon XR. При късмет можеш да минеш над 15000 км с тях.

Проблем за мен беше дъжда, поддръжката на веригата, зъбчатките. Благодарение на гумите имах само едно спукване в Литва на 2700км. Когато се върнах, направих основен ремонт. И с удивление открих, че съм карал не знам колко време със счупена задна ос (затова може би не трябва да тръгваш с куха задна ос, но може пък и да е по-добре да се чупи, отколкото да се криви, не знам), мен автоматът за сваляне на гумата ме е издържал и благодарение на това, че не пуках гуми, дори не бях забелязал проблема, докато не разглобих колелото в София :) Така че резервни части - оси... Аз носех само инструменти, без резервни части, единствено жила имах, но в Европа навсякъде може да се ремонтира колело и разчитах на това.

За дисагите. С Ортлиб караха повечето западняци, които срещнах. Не знаех, че са толкова скъпи, колкото си видял, но не е чудно. Скандинавците пък обичат да карат с ремарке, не с дисаги. Срещнах един 25 годишен швед, който миналата година беше карал от Стокхолм до Кейптаун, 19000км. Сега отиваше в Китай. Бюджетът му беше 10 евро на ден, спеше на палатка всяка вечер, но не като мен wild camping/stealth camping, ами говореше с фермерите и каза, че обикновено му разрешавали да опъне палатката в двора им. Особено в Африка хората са били много добронамерени. Дисагите Ортлиб наистина ми изглеждаха водоустойчиви, но аз по принцип не съм убеден, че има дисаги, които да не пуснат вода след двудневен дъжд. Няма дори да коментирам моите Ташев. Има найлони обаче.

Със сигурност ще ти трябват и предни дисаги за такова дълго пътуване. Колелото се балансира по-добре. Моята “експедиция” беше набързо организирана и нямах време да си намеря преден багажник и предни дисаги. Задният ми багажник е някаква куче-марка за 30 лева, дори не може да се центрира симетрично, доста съм го модифицирал, още се чудя как издържа без да мръдне 6000км!!! Преди това му нямах доверие, сега повече. Около 1 кг тежи. За преден багажник не съм търсил много, но един модел на Zefal (френска фирма) ми направи впечатление, точно заради закрепването, виж го в сайта им, поръчка по интернет най-вероятно, нямаше го пролетта в БГ. Няма проблем със закрепването за вилката според мен, поне от картинката така ми се струваше.

За палатката – не знам ти каква имаш. Но моята със сигурност няма да ти свърши работа. Аз има Eureka, американска марка, шита в Китай – тип тунел, беше идеална за моя тип експедиция, лека – 1.8кг, сравнително камуфлажна, бързо се разпъва и събира, два входа, при нужда събира и колелото и багажа заедно с мен, добра проветривост, 240 лева. Проблеми – невъзможна за вятър, слаби рейки. Трябва ти нещо по-здраво и надеждно. Чети по форумите. Имам и Ферино, тип иглу, доста по-здрава, с пола за сняг, но тежи 3.4кг…

За шалтето - струваше ми се бавно да ползвам надуваемо, все пак сутрин се предполагаше, че понякога трябва в рамките на 5 минути да оседлая коня, да събера палатката и затова ползвах традиционно шалте, евтино, не толкова компактно, но пак същите грамове и общо взето вечно. Не е добре да се мокри разбира се, затова и за него найлон. Моето беше 10мм дебело, 14 за теб по-добре предполагам.


За чувала – в това си струва да инвестираш. За 9 месеца всяка вечер в него ще се поизноси, но си вземи марков чувал, с колкото може по-фин изкуствен пълнеж. Предпочитам го пред перушината понеже съхне по-бързо, иначе не топли повече и не тежи по-малко, но на мен ми трябваше синтетика, не пух. Мога да ти препоръчам да разгледаш чувалите на Mammut, швейцарска фирма. Качеството е страхотно. Голяма част от екипировката ми е тяхна, не е евтина, но няма нещо, от което да съм недоволен. Ползват качествени материали за повечето неща, но си струва да разучиш моделите. Мисля, че ти трябва четирисезон чувал. Моят беше трисезонен – 1250грама, твоят ще е по-тежък, но ще го оцениш. Около 1500грама би бил добре според мен. В жегите ще го разкопчаваш, няма как. Магазин Екипировка е вносител.


Обувки – бях с Lafuma, френски, в никакъв случай не си взимай модела Рандо. Протекоха бързо, радвам се, че не настивам от краката лесно. Бяха удобни за въртене обаче. Поне 200-250 лева за читави обувки.
Трябват ти стабилни обувки, за да можеш да буташ, да ходиш. Не мисля, че сандали биха свършили работа. Трекинг обувки, с гортекс и най-вече удобни за ходене. Да може обаче да са ти удобни и на педала. Аз още не съм пробвал обувки специално за колело, които се заключват за педала, но според мен изобщо не се занимавай с тях за такъв преход, какъвто си намислил. Вземи си нормални трекинг обувки, които да пасват и за педала, ако трябва смени си педалите.


Дрехи - видял си в сайтовете на другите авантюристи какви дрехи носят, но и аз се чувствам длъжен да ти кажа. Ще се видим, ако искаш, ще ти обясня повече, макар че не претендирам да съм спец, може и да си по-подготвен от мен.

Трябват ти леки, функционални дрехи, направи си система от пластове, работи най-вече в планината, уверих се.
- Термобельо – препоръчвам ти Ortovox, немско, мериносова вълна, не боде толкова кожата. Вълната е магическа материя, по-добра от синтетиките. Естествена е, по-трудно гори, трудно се вмирисва, пази от слънцето, позволява на кожата да диша, топли и като е мокра. Това ти е най-важната дреха. Естествено не е за 30 градуса жега, но при по-хладно време ще ти е незаменима. Скъпа е - много. Горнището с дълъг ръкав е 100 лева в Стената. Но си струва според мен.
- При жега, някаква полиестерна фланелка – от 30-70 лева и нагоре, макар че с тия височини и ветрове… не знам. Пази се от слънцето все пак. В никакъв случай не носи памук. По-добре е синтетиката в този случай. Памукът се вмирисва за отрицателно време, не топли много, съхне по-бавно…
- Непременно карай с колоездачно клинче. В България няма много избор, аз преди да тръгна едва намерих, накрая с най-евтиното възможно тръгнах ТСМ за 15 лева, но това нещо буквално ми спаси задника. Скъса се бързо. Може би ще ти трябват 2 броя. Но марковите са над 70 лева...
- Друго важно нещо ми се струва – гледай да не паднеш - долните гащи. Повечето хора, когато карат с клинче, не ползват гащи. Обаче ти си на дълъг преход, по-лесно се перат гащи, отколкото клинче. В никакъв случай памучни обаче. В България след дълго търсене успях да намеря полиестерни, и мисля, че те са основната причина да не развия разни гадости въпреки занемарената хигиена и дъжда през моите 2 месеца пътешестване. Има ги в Екипировка, 20 лева, немски Tess.
- При хладно време ти трябва читава изолация – полари, ама пак ако можеш си вземи от Polartec материя, по-бавно се раздрапват, с по-фини власинки са и задържат повече въздух. Polartec Powerstretch материята е идеална и за термобельо, взимай си ги по-тесни, да не ти стягат чак, но да не са ти широки. Mammut имат добри модели. Хубаво е да имаш и такова долнище, когато е студено, ще спиш с дрехите. На теб ще ти трябват поне 2 полара. Докато караш и си активен, няма да ти е студено, но като бивакуваш си трябват дрехи. Особено във височините.
- Като алтернатива на полара, само, че по-лека и компактна, мога да ти предложа както му казват алпинистите belay jacket - модел на Монтане, английска фирма, поръчва се по интернет, около 220 лева излиза с доставката при новия евтин курс на паунда. Якето е на принципа на спалните чували, използва същите материали, съхне по-бързо от полар и топли толкова, направо учудва колко топли и колко малко тежи.
- Дрехи за дъжд. Те са най-скъпи. Не е сигурно, че ти трябват обаче. Тоест добре е да ги имаш ако те замаа насред пътя или искаш да караш в дъжда, но ако имаш време и не бързаш, чакай да спре дъжда по-добре и се скрий. Иначе може и с евтин дъждобран да минеш, и той пази. Ама скъпите дрехи уж “дишат”, с мембрана са и са… скъпи. Панталон, който е специално за колоездене, трудно се намира в БГ, но около 200-300 лева по интернет. Яке има и в БГ – 400 лева, Монтане, магазин Намасте. На мен ми свършиха работа тези дрехи, но аз ги ползвам и в планината, затова ги имах под ръка, а и мен ме валя много, много дъжд. И теб ще те вали. Но си прецени дали си струва инвестицията. Хубавото е, че пазят от вятър най-вече. Има опасност да се потиш яко, докато въртиш, когато е хем топло, хем дъжд... Няма много смисъл да спираш дъжда, а да се вариш в потта си. Повечето ти дрехи за 9 месеца доста ще се износят, но няма страшно, те са за да отървеш твойта кожа.
- Шапки – аз спя с шапка ако е хладно. Най-лесно настиваш от главата, пази си я. Ръкавици – и с къси пръсти за каране и с дълги при студ, да можеш да държиш кормилото и спирачките. Топли чорапи – синтетика от Кулмакс – за жега или Термолайт и вълна за студ. Няколко чифта. Около 20 лева са, но са яки. Аз ползвам испански Бореал от Стената.




Пращам ти списък, който правих преди да замина, но не спазих напълно, беше нещо като ориентировъчен най-вече за теглото, не е много подреден, но ти ще си направиш твой прегледен. Аз нямах време, всичко организирах за няколко броени дни буквално…



Дрехи – цитирани са според материала, не според името на модела, но не ми се рови сега в нета, по-натам ще ти ги намеря.

Montane Event Jacket - 350g – това е за дъжд, 400 лева…

Montane Pertex - 70g – това е много лека ветровка, но много си я обичам, добре пропуска потта, ползвам я преди всичко в комбинация с термобельото. 100 лева. Във Веломания ще си намериш малко по-различна, но само за 50 лева.

Gore Bikewear Pants - 300g – панталон за дъжд, уцелих намаление, 130 лева, но ми е леко къс 

Mammut Polartec Powerstretch Pull - 320g – 100 лева

Mammut Polartec Powerstretch Tights - 280g – 100 лева

Mckinley Polar - 500g – това не го носих, но на теб може да потрябва, втори полар мисля ще ти е необходим. С намаление ми беше 35 лева!

Ortovox Merino Baselayer - 150g – 100 лева

Patagoniq Polyester Baselayer – резерва – 250г – 60 лева

Потник Nike DryFit – даже 2 броя за теб, или фланелки по-добре – 300 грама – да кажем 100 лева

Клинче/ета - 250g – 500г

Light Vest - 30g – светлоотразителна жилетка – еми трябваше ми, смених няколко, цапат се бързо, на теб едва ли ти трябва

Шапка Mammut Gore Windstopper - 50g – не я носих, по-добре хубава качулка

Шапка Mammut Polartec Thermalpro - 50g – безценна

Ръкавици Rosignol Silk - 20g – не ти трябва това в Южна Америка

Ръкавици Scott Windbreaker - 150g, замених ги с Росиньол с Уиндстоппер, понеже съхнеха по-бързо за сметка на топлината обаче. Направих добър избор в последния момент. На теб във височина ще ти трябват обаче по-надеждни ръкавици или поне някакви вътрешни - Black Diamond имат добър модел в момента с Polartec Powerstretch. За външни – поне да спират вятъра, ако не водата.

Чорапи Boreal Coolmax - 50g – 20 лв.
Чорапи Mund Coolmax - 40g – 10 лв.
Чорапи Boreal Thermalpro - 50g – 20 лв.

Гащи – 3х50г Теss

Протектори за панталон – 100г – няма да ти трябват там

Шапка с козирка – 150г

Слънчеви очила – 100г. Във височина ще ти трябват по-хубави.

Total - 3300g дрехи – все пак лято в Европа, при теб ще трябват повече.
Част от тях са по теб обаче.



Обувки и каска
Обувки Lafuma - 1300g
Сандали Champion - 500g
Каска Lazer - 300g – твърде рядко карах с нея.
Total - 2100g



Палатка, чувал
Палатка - 2000g (мокра най-често при мен)
Спален чувал - 1300g
Шалте - 500g
Дисаги - 1000g. При теб ще има и предни.
Total - 5000g



Електроника:

Батерии – 4 броя АА са 100 грама, зависи колко ще носиш…

Челник – 300г – аз носих челник, вместо фар, щото е по-лек.

Фотоапарат Panasonic - 300g с батериите (тука само може да ми се смееш ), но аз целя компактност и лекота и нямам нищо против сапунерките…

Solar Charger - 200g – немски, цяло чудо е, че го намерих навреме в БГ. Хубавото беше, че като му сложиш алкални АА батерии, зарежда свързано устройство – например телефон, аз ползвах телефон , естествено като напече ги вадиш да не стане беля. Иначе... провал – с толкова дъжд в Северна Европа дори при ден над 20 часа, дори при положение, че съм си направил слънчогледова стойка и нагласявах спрямо ъгъла на слънчевите лъчи, произведената елетроенергия не беше достатъчна спрямо потреблението ми. Все пак купих само 8 АА батерии за 2 месеца )) Но тръгнах с 20 заредени презареждащи се, които все пак свършиха работа, въпреки разреждането. Лошото беше, че тежаха 500 грама. Следващата експедиция непременно ще имам динамо в предната главина и ще си направя зарядно за телефон и батерии, свързано към динамото, така и така въртя с часове на ден. И няма да нося 20 батерии определено.

Nokia Charger - 50g
Nokia Phone - 100g, носех и един Сименс, значи още 100г
Нокията я ползвах за GPS, радио/музика, интернет!, скайп!, Сименса го ползвах за телефон – смс-и. Ако единия сдадеше багажа, разчитах на другия. Сименса е доста водоустойчив)

Кабели – 50г

Total - 1500g



Вода
Water Bottles - 3x1000g - 3000g бруто
Иначе 3х750мл – 2250 мл вода в бутилките по колелото

Вода в шишета от минерална вода – 1х2л и понякога 1х1.5л за всеки случай.

Total – 5000 г




Храна
Храна – и тук ще си имаш режим. Трябва ти хубава храна и в точното време. Знам, че обичаш тръпката, но няма нужда да страдаш. Е, в пустинята едва ли ще има супермаркет, особено щом в Боливия било такава немотия, но ще трябва да наваксваш дали преди това, дали след това, някакви резерви по тялото трябва да имаш. Попрочети в нета. Що се отнася до моето каране - трябваха ми въглехидрати повечко, аз гледах да не падам под 450г на ден, белтъци – 120 на ден средно, мазнини – пак толкова.

Като тегло храната ми тежеше около 5000g в дисагите – това беше в плаващи граници, но имах запаси за всеки случай, около 1 кг. Когато пазарувах за 2 дни напред винаги надвишаваха 5 кг.

Важно е да имаш:
Мед - винаги
Ядки, мюсли – почти винаги
Млечни продукти, поне аз обожавам кисело мляко, каквото и да е, има протеини и в жегата е идеално. Не знам как е в Южна Америка.
Зехтин – нямах, ама си е важен, пък и много други неща са важни 
Total – 5000г



Хранителни добавки и медикаменти:

Лиций – китайско плодче, страхотен антиоксидант – 500г, х10г дневно, дава сили!

Reparil Gel – мажех си коленете с него и кръста, имам дископатия

Активен въглен – при натравяне

Yodasept – Рани – не го взех в крайна сметка, тежеше

Сребърна вода – за рани и какво ли не още – свърши работа, но не се и налагаше общо взето.

Мултивитамини

Електролити – минерали, важни са като се потиш и като не се дохранваш. Разреждат се във водата обикновено. Ползвах само в жега. Може би е било грешка, но гледах да внимавам. Стори ми се скъпо удоволствие. И сол носех, че е евтина 

Протеини – Амино Голд, бяха някакви маркови – 250 таблетки за 38 лева май, носех 2 кутии. Досега не бях ползвал, но се съветвах и това препоръчаха спецовете. Имай предвид, че аз карах 116 км средно на ден, лягах и на другата сутрин трябваше да съм в състояние да мина пак над 100, нямах свободни дни, всеки ден над 100км. При нормални условия след 100км тежко колело в жега, тялото трябва да почива поне ден. С тези протеини възстановяваш по-бързо мускулите, усвояват се добре и не слабееш. Така и не съм наясно дали не трябваше да пия по повече, но ми се стори скъпо, затова по 10 – 15 грама/таблетки дневно, в зависимост от натоварването. Някои казаха, че е трябвало по повече – дори по 40грама!!!... Но не отслабнах. Храни се добре, ако можеш и спокойно ще минеш и без тези протеини. Таблетките са по-удобни и концентрирани от прахчетата.

Glucosamine – пиех го за коленете. Трябва да почнеш по-рано, но все пак се съветвай с разбирачи, аз не съм. Така ми казаха. Не знам дали е имало ефект, но нямах проблеми с коленете.

Водорасли Спирулина – укрепват имунитета, доколкото помня.

Жен Шен – идеален при натоварвания, пак за имунитета и издръжливостта.

Aspirin и парацетамол. Само това носех. Не боледувах, въпреки времето.
Но аптеки в Европа имаше навсякъде все пак.
Ти вероятно трябва да имаш доста повече неща.

Левкопласт

Паста за зъби и четка. Ама преди това си оправи всички зъби, че да не страдаш по пътя. И това е разход.

Frontline – това го ползвах срещу кърлежи, които имат навика да ме хапят често . Едва ли ще ти трябва, но не ми се мисли какви насекоми има на онзи континент. Помисли за някакви репеленти. Ваксини също, нямам представа.

Тапи за уши – понякога спях близо до пътя, така че ми трябваха, мисля, че може да си ги спестиш…

Клечки за уши - за да чуваш добре винаги, важно е, не е майтап 

Mosquito net – комари имаше в цяла Европа, често си мечтаех за някаква подобна маска, която да слагам на лицето си, но така и не си направих/намерих преди да тръгна.

Талк – спецовете ме посъветваха да си пудря задника преди каране, заради потенето. Така и не пробвах. Общо взето го изхвърлих бързо, предвид вида на бялото прахче . Ако пукаш често гуми, не го хвърляй.

На теб ще ти трябват и таблетки за пречистване на вода, или поне филтър както казваш.
Дотука:
Total – 3000г



Документи:

Паспорт
Медицинска застраховка
Копие от докуметите на различно място от тях
Атлас/карти - с изрязани страници, само които ми трябваха, че няма кой да носи излишна хартия
Бележник, химикал, пари, кредитна карта… Това в чантичка за кръста като пазаруваш.
Още:
Total – 1000г



Разни:

Гети – не носех, но за теб не знам – представи си дребни храсталаци и ти буташ, без тях ще се издереш. Не мога да преценя, не съм запознат с терена, където отиваш, но на мен не ми трябваха.

Игла и конец – това винаги трябва

Нож и лъжица.

Пинсета за кърлежи и тръни.

Нокторезачка

Швейцарско ножче с не знам колко нужни и ненужни функции.

Компресионни сакове – трябваха ми за дрехите, за да мога да ги събера в дисагите – 2х100г

Странични допълнителни джобове за дисаги – 2х150г – еми като са ми малки дисагите, така стана.

Тоалетна хартия.

Найлон за палатка – не носех такова нещо, но четох, че доста хора, за да запазят дъното на палатката си слагат отдолу разни неща, излишен товар ми се стори на мен.

Наколенки – може би направих удар с тях, макар че трудно ги намерих, исках да са от неопрен. Може би си внушавам, но мисля, че ми запазиха коленете. Ползвах ги в дъжд под гортексовия панталон и в хладните утрини, за да не ми изстиват коленете. Миналата година правих тур по Черноморието 1000 км за 11 дни и единия ден катерих Понорийския проход, валеше дъжд, колелото натоварено, през нощта се събудих от болки в коленете и на другия ден не можах да превъртя педалите дълго време. Реших, че са настинали. Затова се сетих за неопренови наколенки тази година. Нямах проблеми въпреки редовния дъжд и денивелациите. Нагоре като е много стръмно се бута, не се кара, като си тръгнал на експедиция, а не си за ден-два и колелото ти тежи три пъти повече от нормалното. Трябва да се щадиш, да си равномерен, да имаш режим.

Калъф за шалтето – ползвах найлон, но не е удобно. Все ми се иска да си направя калъф някой ден.

Найлонови торбички – абе трябват си, най-вече да си опаковаш дрехите заради дъжда. Взех много малко, а се късат бързо.

Верига – резервна верига, не носих. Принципно верига се сменя на 2000-3000км. Иначе се износват зъбчатките и после и те се сменят. Аз карах с моята последна верига по-малко от година и над 9000 км, но знаех, че като се върна ще сменям всичко. В твоя случай ще сменяш всичко също като се върнеш. Ако скъсаш верига, ще имаш инструмент да я съчлениш. Досега за хиляди километри не ми се е налагало.

Грес за главини – съответно гаечни ключове да ги разглобиш. Аз не носих! И дори не се наложи да сменям нищо по предната главина като се върнах. А са 6300км натоварен байк. При теб пътищата ще са по-лоши, ще има повече пясък, повече сол. По-вероятно е да сервизираш по пътя. Едва ли ще имаш моя луд късмет на една спукана гума и счупена ос без никаква профилактика по пътя освен редовно чистене и смазване на верига. Не че ще си почистиш веригата като у дома, но все пак с малко парче плат се чисти криво-ляво и смазваш. За смазката ще мислим после. Аз ползвах за дъжд, че държи повече, но и лепи повече мръсотия. Обаче комбинацията сол и вода е трепач . Дано не късаш спици.

Аз носех само един гаечен ключ, универсален комплект инструменти на Сигма, смазка, резервна вътрешна гума, лепенки, жила, парцал, изолирбанд и късмет.

Total – 3500г.
Total – зависи колко железа за байка носиш. Накрая ще мерим.




Bike – 16.5-17кг – с багажника и скобите за вода, помпата, стъпенката,огледалото (на теб едва ли ще ти трябва, но трафика в Европа го изискваше), велокомпютър (носи си резервна батерия, ако държиш на него). Погрижи се да си направиш кормилото удобно, ръкохватките най-вече, рогата, също широчината на кормилото да съответства на широчината на раменете ти. Също трябва да си настроиш седалката като хората. Чети форума и нета.

Още по-важно е след като колелото ти е ново, да направиш една профилактика, не за друго, ами не слагат достатъчно грес производителите по лагеруващите части и се изхабяват бързо. Общо взето на 3000 км при мен се прави профилактика на главини, чашки, курбели, смяна на верига, гресиране на жила, такива работи. Едно време си я правех сам, но нямам време вече, а и имам добър механик, на когото имам повече доверие, отколкото на себе си, понеже от 40 години с това се занимава. Преди да тръгна на по-дълъг път обезателно ремонтира всичко по колелото ми.


Като махнеш 2 кг дрехи и обувки по мен и факта, че няма начин да не пропускам нещо, моето колело с багажа е било в зависимост от запасите с вода и храна между 35 и 45 кг, но по-често в горната граница. Не вярвам при максимално натоварване да съм бил повече от 50 кг. Както казах, аз съм 60 кг. Бутането ми беше по-трудно от карането. С такова колело се тръгва по-трудно дори по-равно. Представи си какво е да го буташ по някой пресечен планински терен нагоре. Ако багажът е само отзад, вдигането/носенето е невъзможно кажи-речи, но ти си по-як от мен.

Ти ще имаш повече багаж. Ще носиш примус/котлон, газ, фотографски такъми, вероятно ще си с по-тежка палатка и чувал от мен, с повече дрехи. Може би ще ти трябва повече храна и вода. Не ми се мисли . Но пък ще имаш повече време, така че лека-полека ще напредваш.



Физическата подготовка

И аз смятам, че няма да ти е голям проблем . По-опасна е психическата умора. Стрес има, не си мисли, че няма. Не е същия като работния стрес, но това да не си сигурен къде ще спиш довечера и дали ще се събудиш сутринта не знам как се нарича. Несигурност може би. Затова е интересно. Свободен си. Малко хора рискуват, поздравления, като успееш, ще ти е яко. Макар че аз лично имам друг проблем в момента – голямата депресия. Само разни картини са ми в главата, хора, аромати на ниви, череши, езера. Всеки ден се чудиш по кой път точно да тръгнеш, в Европа има твърде много пътища. Изминаваш по над 100 км дневно, сменят се разни неща – пейзажа, езика, парите, храните, водата и после изведнъж спираш; пак на работа; гаджето пак ти пили… Е, разказваш си подвизите, гледаш си снимките и мечтаеш… пак .

Аз не мислех да тренирам преди да тръгна, тъй като го реших набързо. Карах си все пак колелото 2-3 пъти в месеца по 100 км около София, както всяка година. Зимата ходех на планина много редовно и качвах Черни връх за време, но аз това не съм го правил заради пътешествието ми специално, щото миналата зима дори не подозирах, че лятото ще правя тур из Европа. Сега като си гледам снимките от прехода, направо ми се струва, че виждам мускули. Значи по време на приключението най-вече съм заякнал. При всички положения ще трябва да имаш база, над която да градиш, така че е добре, че си почнал.

Хубаво е, че не боледуваш често. Здрава ти е имунната система. За кашлицата все пак иди на лекар. Не се вманиачавай сега да тренираш и да се контузваш, постепенно да стават нещата. В Америка тялото ти ще се мобилизира и аклиматизира. Но може би и там не трябва да почваш с натоварването от раз. Различен е климатът там, много различен, други болести, вируси... абе не ми се мисли , ама конкистадорите са успяли, и ти ще успееш. Сега и мен взе да ме налита. Майтап. Няма пари…

Абсолютно вярно е, че не парите са определящи, а мерака! Може да минеш и с по-малко по екипировката. Много хора са го правили, правят го и ще го правят. Примери много, ти си ми изредил няколко, за които не знам. Но ние научаваме най-вече за успелите, а не знаем колко не са успели, но това не е толкова важно, нали! Така че действай!

А за Европа – не си мисли, че не можеш да си намериш проблеми и в Европа.  Можеш, можеш… Аз не исках да имам проблеми, съобразявах се с финансовия и времеви фактор и с плана си. Малко експедитивно подходих признавам, лиших нещата от тръпка донякъде, но пък аз така исках да стане и така стана. И пак ще го направя. Всеки човек иска да стане по неговия начин. Има хубава природа и в Европа, и климата е почти еднакъв навсякъде, а и хората също. Интересно е навсякъде. Е, все пак в Южна Америка е по-предизвикателно, признавам. Ще чакам да разказваш после и най-вече снимките ти, те говорят най-добре. Успех и не се колебай да питаш. Ако мога да съдействам за нещо, разчитай на мен. И дано все пак не тръгнеш сам, макар че и това е възможно.


P.S. За коленете: - не помня откъде съм го копирал, на руски е, ама, прегледай. Това, че те болят сега не е добре. Не се претоварвай. Зима е. Може да им е студено. Влажно е. Провери си седалката как е настроена. Изчети текста, извадил съм информация и за хранене и за упражнения за разтягане. Разбира се в нета има много други неща също. А и аз не съм спазвал всички тия съвети дето сега ти пращам, ама не е и да не съм си патил .


Как избежать проблем с коленями?
Поза и работа велосипедиста неестественна для человеческого организма, поэтому
необходимо уделить внимание тому, чтобы это не нанесло ему вред. Чаще всего у
начинающих страдают колени. Вот ряд рекомендаций, которые надо соблюдать. Нужно
заметить, что чтобы нанести травму колену, достаточно пренебречь одним советом.

1.. В основе всего лежит правильная посадка. Лучше всего прочитать статью об
этом. Если коротко, то высота седла выставляется так, чтобы нога была прямой,
когда пятка стоит на педали в нижнем положении. Основание большого пальца стопы
и колено должны находиться над осью педали, когда она стоит на 3 часа.
2.. Частота вращения педалей должна быть не менее 70 об/мин, лучше от 90 и выше.
Оптимальным считается диапазон от 90 до 110. Однако, надо уметь крутить и с
большей частотой.
3.. Колени должны быть в тепле. При хорошем ветре или достаточно быстром темпе
даже при ощутимой плюсовой температуре желательно их утеплять (наколенники или
штаны закрывающие колени).
4.. При регулярных тренировках, больших объемах - потреблять поливитаминные
препараты. Желателен массаж.
5.. Контактные педали позволяют разгрузить суставы за счет кругового
педалирования или его элементов. Обувь должна иметь жесткую стопу и хорошую
фиксацию сверху.
6.. Гимнастические упражнения для разработки суставов, бег (не трусцой и не по
асфальту) и другие упражнения, которые помогают работать над коленными суставами
не только в узком направлении, как это происходит при езде на велосипеде.
7.. Плавное вкатывание: никаких безумных скачков в нагрузках (расстояниях,
скорости). Первые поездки в сезоне не должны превышать 25-30 км. Через неделю,
другую 50-70. Тяжелые передачи (большая спереди и маленькие сзади) должны быть
заблокированы или забыты.
8.. В случае появления болей в суставах немедленно прекратить езду и выяснить
причину: неправильная посадка и установка контактов, чрезмерные объемы или
нагрузки, недостаточное утепление. Провести комплекс восстановительных
мероприятий: отдых, массаж, растирки, теплая ванна. Если боли не проходят, то
немедленно посетить врача.


Для этого вам необходимо принимать пищу и напитки, с высоким содержанием углеводов
в течение первых 15-30 минут после тяжелой велосипедной тренировки или гонки.
Исследования показали, что в этот короткий промежуток времени действие энзимов
(ферментов), ответственных за выработку гликогена, является наиболее активным.
Поэтому вы сможете довольно быстро восстановить свои энергетические запасы в этот
период.
Для ускорения процесса восстановления можно добавить в свой рацион после нагрузки
незначительное количество протеина. Протеин стимулирует действие инсулина -
гормона, который способствует транспортировке глюкозы по кровеносной системе к
мышцам, ускоряя, тем самым, процесс восстановления гликогена. Кроме того, протеин
помогает восстановлению поврежденной мышечной ткани, после чего вы очень быстро
почувствуете себя значительно лучше. Исследования показали, что для достижения
наилучших результатов вам необходимо потреблять около 1 грамма протеина на каждые
3-4 грамма углеводов, содержащихся в пище, принимаемой в период восстановления.
Для гонщика весом 68 кг это означает, что на 75 граммов принятых углеводов должно
приходиться 20 граммов протеина.

При выделении пота вы теряете не только воду в своем организме. При этом вы также
теряете драгоценные минеральные вещества, называемые электролитами. Электролиты,
такие, как натрий, магний, кальций и калий необходимы организму для сокращения и
расслабления ваших мышц. Когда баланс этих минеральных веществ нарушается,
например, при получении высоких нагрузок, ваши мышцы начинают уставать и переходят
в судорожное состояние.
Лучший способ избежать обезвоживания организма, это постоянное употребление
напитков во время получения нагрузки при интенсивном выделении пота. Это означает,
что вы должны употреблять около 240 г спортивного напитка каждые 20 минут в жаркую
погоду, во время утомительной езды, продолжительностью более часа. Когда вы
слезаете с велосипеда после получения большой нагрузки, вам необходимо пополнить
свой организм водой в виде спортивных напитков, соков, которые помогут вам
восстановить баланс электролитов.

Остановка свободных радикалов. Получение предельных нагрузок для достижения
высоких результатов в гонках или улучшения своих личных рекордов не проходит без
вредных побочных эффектов. Высокие нагрузки способствуют повышению выработки
свободных радикалов - потенциально опасных молекул, вызывающих мышечные боли, а в
некоторых случаях даже разрушение мышечной ткани. Основным способом остановки
свободных радикалов является употребление антиокислителей, например, витамина С, Е
и бетакаротина. Эксперты рекомендуют серьезным велосипедистам добавлять в пищу от
200 до 400 единиц витамина Е и от 500 до 1000 мг витамина С для дополнительной
антиокислительной зашиты.

Растягивание
Интенсивная велосипедная езда делает ваши ноги крепкими и сильными. Однако при
этом эластичность ваших мышц ухудшается, если вы относитесь невнимательно к ним и
не даете им возможность восстановить эластичность при выполнении специальных
растягивающих упражнений. Продолжительная езда на велосипеде, при которой мышцы
вашего тела находятся в одном положении, приводит к потере эластичности связок,
что в свою очередь, сужает диапазон ваших движений и снижает мощность
педалирования. При этом вы становитесь более восприимчивыми к вывихам и
растяжениям. Единственный способ избежать этого - сделать ваши связки более
эластичными.

Спина и плечевой пояс.

1) Лежа на полу, на спине вытяните носки ног. Поднимите руки вверх, сожмите
пальцы рук в замок и постарайтесь вытянуть руки вверх как можно выше.

2) Находясь в таком же положении как и в первом упражнении, отведите руки за
голову так чтобы они коснулись пола, оставайтесь в таком положении в течении 20
секунд

Поясница. Вытягивание спины.

1) Встаньте на пол опираясь на руки и колени. Руки держите на ширине плеч. Не
отрывая ладоней рук от пола согните колени и вытяните свою спину назад.
Оставайтесь в таком положении 20 секунд.

2) Лежа на спине, прижмите колени к груди и обхватите их обеими руками. При
этом ваши бедра не должны касаться пола. Оставайтесь в таком положении 20 секунд.

Бедра. Растягивание ног.

Лежа на спине с вытянутыми ногами поднимите левую ногу в согнутом положении.
Обхватите ногу левой рукой и прижмите ее к груди. Оставайтесь в таком положении 20
секунд. Повторите это упражнение с правой ногой.

Бедра.

Сидя на коврике перебросьте левую ногу в согнутом положении через правую ногу.
Правая нога должна также находиться в согнутом положении, а пятка прижата к бедру
левой ноги. Держите спину прямо и плавно прижимайте колено левой ноги к груди
правой рукой. Повторите это упражнение с правой ногой.

Пах.

Сидя в позе "лотоса" соедините ступни ног. Упритесь локтями в колени и пытайтесь
плавно прижать их к полу. Оставайтесь в таком положении 20 секунд.

Подколенные сухожилия.

Сидя на полу, вытяните правую ногу вперед, а левую в согнутом положении отведите
назад за спину. Придерживайте колено правой ноги левой рукой, а правой дотянитесь
до носка левой ноги. Почувствуйте легкое напряжение в подколенных сухожилиях.
Оставайтесь в таком положении 10-20 секунд.

Четырехглавые мышцы. Растягивание бедер.

Используйте в качестве опоры стену или стул. Держась за опору правой рукой, левой
рукой отведите левую ногу в согнутом положении сильнее к бедру. Оставайтесь в
таком положении 20 секунд. Повторите тоже самое для левой ноги.

Икры ног.

1) Лестница. Стоя на лестнице, поставьте левую ногу так, чтобы середина
находилась на кромке ступеньки. Опускайте пятку левой ноги так чтобы нога ушла
вниз. Оставайтесь в таком положении 20 секунд. Поменяйте ногу и повторите
упражнение.

2) Наклоны тела. Стойте прямо, ноги на ширине плеч. Наклоняйте все тело вперед,
не отрывая пяток от пола пока не почувствуете легкое напряжение в икрах ног.
Оставайтесь в таком положении 20 секунд.
Аватар
muvo
 
Мнения: 95
Рейтинг: 1296
Регистриран на: Сря Мар 12, 2008 7:34 pm
Местоположение: София

Мнениеот outfaced » Съб Дек 20, 2008 4:12 am

Изображение
muvo, Изображение
Аз никъде няма да ходя и въпреки това ми беше интересно да го прочета. Евала за труда да го напишеш.

Разбира се, че по всичките точки могат да се изпишат още романи, но аз само ще добавя нещо, на което натъкнах в последно време - пруктите на SealSkinz - водонепропускливи чопрапи във всякакви разновидности (от такива които пазят и топло до такива, които само пазят от дъжд) - спестяват ядовете с пропускащи обувки :)
Имат и ръкавици за байкове и шапки.

Учудва ме обче, че си карал с обикновенни обувки (незаключващи се) и с клин на "ТСМ" ... :bigeyes: ... такава хубава екипировка си имал и разбираш от хайтек материи и дрехи, а едва ли не от най важното си си спестил удобството. Има и някой други специализирани байк-дрехи, които си пропуснал ...
Е, явно това не ти е попречило ... така че, браво за ентусиазма и волята. :agree:
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот taurus13 » Съб Дек 20, 2008 10:14 am

Muvo, мисля че страшно си се минал като си въртял 6300 км с обикновени педали. Като се щтракнах за първи път за автоматите, разбрах, че досега не съм въртял, ами съм издевателствал над краката си.
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Мнениеот vlassadar » Съб Дек 20, 2008 12:04 pm

Muvo, мисля, че трябва да дойдеш на някоя от нашите срещи (ако си в София), ако не тази сряда или другата, че са празници, след Нова година. Ще ни бъде интересно. Постът ти сигурно е сред най-изчерпателните и интересни постове из форума! Даже ми се въртят вредни идеи из главата вече. Интересно ми е направил ли си си по-точна равносметка от необходимостта на именно тези екипировки и неща, които си носил. След една вело-екскурзия тази година си направих подобен разче и се оказа, че 60% от нещата които взех, можех да ги оставя вкъщи. Следващите пъти животът ми беше много по-лесен и мислех повече за гледките и карането, отколкото как ще се замъкна до целта за деня.

По темата - мисля че долових инфо, че itilien се е сдобил с ново колело? Ти също си поканен на нашите сбирки когато решиш, компанията е винаги отворена за такива хора.
Аватар
vlassadar
 
Мнения: 590
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 24, 2003 12:40 pm
Местоположение: София

Мнениеот itilien » Съб Дек 20, 2008 1:21 pm

Мноооого голямо БЛАГОДАРЯ за огромния полезен пост, дори се чудя как си имал нервите и времето да опишеш всичко толкова подробно.

Мога да направя следните коментари по някои от нещата.
За водата - в европа филтър не е много необходим, но на места, на които няма населено място в радиус от 150-200 километра а наоколо е гола пустош (като в патагония), а също и в мизерни мръсни страни като перу, филтърът мисля, че е повече от задължителен. Защото с филтър всяка локва става източник на вода. Истинският филтър е Katadyn Pocket. Това е вечен швейцарски филтър. Водата се филтрира от микропореста керамична касета с диаметър на отворите 0,2 микрона. Това спира всички бактерии и голяма част от вирусите. Тоест можеш да пиеш вода и от най-мизерната локва. Може и да няма добър вкус, но няма да се разболееш. Филтъра тежи около половин килограм, но по-големия проблем е цената му - 239 долара в щатите и толкова евро в европа. До неотдавна се намираше и за 180 долара в ибей, но май нещо вече го няма на тая цена. 239 долата като ги обмитиш и одедесиш пак си стават към 500 лева.

Спалния чувал - ако мина през алтиплано и нацеля зимата, трябва да мога да изкарам на -20 градуса, така че трябва нещо много сериозно. Всъщност се чудя дали не е по-добре да имам два по-тънки чувала, отколкото един дебел. Така на топлите места ще спя само в един, а като се налага в двата едновременно. Проблема е обаче че два чувала са по-обемни от един. И малко по-тежки.

Палатката - палатката е най-важно да е ветро и водоиздържлива. В патагония ветровете със скорост над 100 км/ч са почти ежедневие. Дъждовете също. Чел съм за потрошени от вятъра палатки и в патагония и в алтиплано. Трябва да е и достатъчно голяма за да прибирам багажа в нея. Колелото е ясно че няма да има как да се прибере.

Електрониката - тук е голямата чуденка. Тъй като за мен е важно да правя читави снимки, сапунерките излизат извън погледа ми. Аз снимам със Sony R1, което е добър апарат за преходи, тъй като тежи само 1 кг и не носиш и сменяш допълнителни обективи, но в случая проблем е батерията му. Тя е специфична сони батерия, която ползват и в някои камери. На 7,2 волта е, а се зарежда със 7,3 волта. Това значи че и със слънчево зарядно ще е голям зор. Трябва да търся зарядно за кола, което да включа към слънчевото зарядно. Но за тия батерии то е над 100 долара. Друг вариант е да си сменя апарата с ДСЛР, който работи с АА батерии или има грип за АА батерии. Тук проблема е, че трябва да налея пари за обективи, добрите от които не са евтини хич. Иска ми се да имам и видео камера, но проблема при нея са пак батериите.
Телефон на практика няма да ми трябва, така или иначе най-ненаселените области нямат телефонен обхват, а и нямаме роуминг с южна америка. При преминаване през 5-6 държави няма кой да се занимава с телефони.

За педалите - педали с автомат за подобно пътешествие са ненужни. На много места ще има повече тикане отколкото каране. Това са стотици километри макадам, баири, неасфалтирани пътища. Предполагам че с едни обувки няма да изкарам цялото време. Те ще се изтъркат. Има и преминавания през много солени места - гледах снимки на хора, които минават през салар покрит с 5-20 см вода. Вода със съдържание на сол над 30%. Караха с джапанки обути върху найлонови торби.

Там в алтиплано е трудно да се намери каквато и да е храна, особено по малките селца, та някакъв режим ще е трудно да се спазва.

А относно времето - аз не искам да го съкращавам, а да го удължавам. Единствено парите ще са фактор при определянето му. Целта не е само да мина по дадения маршрут, а и да се поспра и да обиколя места, до които няма как да се иде с колело. Примерно да се кача пак до под фицрой, торес дел пайне, разни други места из планините на перу. Което означава че ще оставям колелото някъде (и аз не знам къде) и ще правя някакви преходи с раница из планините.

По темата - мисля че долових инфо, че itilien се е сдобил с ново колело?


Да, купих си колело. Нещо като комбинация между RAM HT1, HT2 i HT3 а именно:

Рамка HT2, капли Mavic 117 (като на HT1), но с главини с капсуловани лагери. Дерайльори и команди SX5 8 8 скорости. Преден амортисьор Dart 2 (като на HT3), V brake SD3 (като на HT1), с идеята че по-нататък ще сложа може би СД5, но те и тия ще вършат добра работа. Курбела е като на HT1, но педалите са като на HT2. Кормилото е 640мм и ми се струва че ще трябва да го сменя с 680 - защото на това няма как да му сложа рога, много тясно става и не мога да стигам удобно лостчетата.

Ами долу горе това е.
itilien
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1250
Регистриран на: Вто Ное 25, 2008 10:29 am
Местоположение: София

Мнениеот NovemberCharlie » Съб Дек 20, 2008 3:30 pm

Добре, добре.... Усещам наченки на планиране. :)
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Съб Дек 20, 2008 3:33 pm

Планиране за осиране...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот muvo » Съб Дек 20, 2008 3:44 pm

Здрасти,

@outfaced & @ taurus13:

Още много може да се пише наистина, има страшно много материали в нета. Аз споделих само личен опит и впечатления за това, което съм успял да тествам досега. Винаги съм готов да пробвам и нови неща.
За педалите с автомати - абе прави сте, крайно време е да пробвам :). Обаче за такъв тип преход на itilien пак си мисля, че не са по-подходящи от нормални туристичеснки обувки. Аз знаех, че обувките, скоито тръгвам са ми удобни и че ще трябва да бутам понякога и не ми се рискуваше с нещо непробвано от мен до този момент. Поне 200 км от тия 6300 са пешеходни обиколки на столици, големи градове и бутане по разни черни пътища и шорткътове. Освен това за десерт си бях приготвил пеш преход из Алпите и исках удобни обувки отново, а не исках да нося излишен чифт.

Колкото до клинчето ТСМ - просто не намерих друго по-добро. В Байк центъра в Младост бях поръчал Скот, понеже от наличните нито едно не ми стана. Казаха, че еди кога щяло да дойде и аз съответно улисан в работата ги чаках тях вместо да потърся другаде. Доставката им се проточи, а аз трябваше да тръгвам и тогава един познат, тренирал колоездене едно време ми каза, че е доста доволен от ТСМ модела - цяло чудо е, че го намерих, понеже е доста стар модел, но пишеше, че има Кулмакс и Ликра, може и менте да е, но честно казано нямам никакви възражения относно това клинче въпреки съмнителната 15 лева цена, спаси ме опредлено. За скъсването му бях виновен аз :). Разбира се в Швейцария си купих 2 нови клинчета да имам, че тук да не търся пак.

@ vlassadar
С удоволствие ще се видим на някоя от вашите срещи. По-вероятно е след Нова година да. За равносметка - миналата година след морето си я направих и тази година всичко, което носех биде използвано и най-важното по-леко. За в бъдеще все пак няма да нося толкова батерии и ще оптимизирам баланса на колелото с предни дисаги.

Също ще заменя слънчевото зарядно с динамо-главина. Според мен и Итилиен трябва да мисли в тази насока, въпреки "близостта" на слънцето над 2000-3000мнв. Ако имаш спускане и волтажа ще го докараш с динамото, макар че с подходяща схема всичко може да направиш. То затова е хубаво да се комбинираш с някого - не да мъкнеш всичко сам :) - единия фотоапарат, другия видеокамера. Единия палатката, другия храната, така сте и зависими повече един от друг :). Сам ще ти е невъзможно да помъкнеш всичко, гарантирам ти. Не че няма хора, правили околосветско пътешествие с 65-75 кг колело, но ще ти замине кефа. А и релефът, климатът ще те изтощават, така че не мисля, че можеш да вземеш всичко, което искаш да вземеш, особено ако си сам.

Много ме накефи тоя швейцарски филтър. Може да е безценен на моменти! По-добре него, вместо видеокамерата.

За 2 спални чувала и аз много пъти съм се чудел. Виж в някой алпинситки форум, за Патагония има много форуми. Все пак дебни времето, колкото и непредсказуемо да е там. Аз имам 2 чувала - летен 800г/4л до +14 градуса ми е добре с него, теоретичен екстрем -1 градус, не вярвам... и трисезонен 1250г/6л - до +5 градуса съм го пробвал - бива, Текстрем - 13. Общо са 2кг и 10 литра, често ме е налитало да ги комбинирам. В някакъв форум бях чел, че при равно тегло два тънки чувала не топлят колкото един дебел просто щото пълнежа им е по-малко, а се трупа тегло от обшивката. Не знам, но ако пробвам в следващите месеци двата чувала един в друг в минусови температури, ще ти пиша. Ако в Патагония и алтиплано са такива студове чак дори лятото долната граница на Т комфорт трябва да ти е -10С предполагам? Това ще рече чувал около 2000 грама поне и то ако е с качествен синтетичен пълнеж, който е поне 1400г. Примерно нещо такова. Ама колко нощи точно ще ти трябва такъв чувал не знам. Питай по форумите на алпинюгите.

http://www.mammut.ch/en/productDetail/1 ... inter.html

За палатката - 100км/ч вятър редовно... Не ми се мисли :)) Това с уиндчил ефекта при -20 ти прави -50-60С. Палатката ще спира вятъра, ама аз лично не си предствям как се опъва палатка при толкова силен вятър. Изборът на място ще е най-важен.

Честито за байка!
Трябва да им "нахалстваш" за спонсорство :)
Аватар
muvo
 
Мнения: 95
Рейтинг: 1296
Регистриран на: Сря Мар 12, 2008 7:34 pm
Местоположение: София

Мнениеот itilien » Съб Дек 20, 2008 5:13 pm

Не не, силния вятър е в патагония. Там температурите не са много ниски. Пролетта и лятото рядко падат под нулата нощем. Обикновено и ветровете са преобладаващо дневни, сутрин често ги няма. Но си има изключения. В алтиплано е студа, особено зимно време. Като бях там беше началото на есента и се качвах до гейзерите на 4600 една сутрин и температурата беше около -7. Но зимата си стигат и до -20. Да, там също има вятър, но не е като в патагония чак силен. Макар че на момичето и момчето дето са го минали точно там вятъра им е счупил палатката. Така че си трябва нещо здраво. Спалня чувал и палатката според мен са по-важни и от колелото дори. Защото от него не ти зависи оцеляването.

А планирането за мен си е част от целия кеф, да не сте си помислили, че няма да планирам я.
itilien
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1250
Регистриран на: Вто Ное 25, 2008 10:29 am
Местоположение: София

Мнениеот muvo » Съб Дек 20, 2008 6:08 pm

Зариби ме да чета за Южна Америка все едно си нямам друга работа :)
Колкото повече чета, толкова по-възможно и приятно ми се струва приключението! Според мен дори с разширяване към Еквадор (Кито), с достатъчно дни за почивки и разглеждане на интересните места, е по силите на сравнително трениран човек да го направи за около 200 дни. Климат, височина, храна, вода - с тия неща се свиква. Обаче 9000 лева откъде... Поне си помечтах. Може би 2010 ще се пробвам за такова нещо, зариби ме.
Аватар
muvo
 
Мнения: 95
Рейтинг: 1296
Регистриран на: Сря Мар 12, 2008 7:34 pm
Местоположение: София

Мнениеот itilien » Съб Дек 20, 2008 6:26 pm

Всъщност аз го премислих, ама тук не съм отбелязвал. Няма да е само до Перу, а по- скоро до Колумбия. Самолетите от Богота до Европа са евтини.
itilien
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1250
Регистриран на: Вто Ное 25, 2008 10:29 am
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към Мероприятия - архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 47 госта