Ram Nduro

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Ram Nduro

Мнениеот Admin » Съб Мар 14, 2009 9:19 am

Аватар
Admin
 
Мнения: 16381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот hitar_potar » Съб Мар 14, 2009 9:36 am

чудна статийка и чуден байк, админ :) :agree: ... въпреки че на мен май повече ми харесва АМ-а. :beer:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Мнениеот IVO Jordanov » Съб Мар 14, 2009 10:47 am

@ Любо

Свалям ти шапка за все по-задълбочените и обективни тестове, които правиш и публикуваш!
Ще си позволя да направя една забележка:
"Дори и със 125 мм Nduro се държеше повече като ХС велосипед, отколкото като АМ "мекица"."
Тази мекица (макар и в кавички) не ми се връзва в целия пеизаж ;), но това си е лично мое мнение!

Още веднъж - браво за статията!
Аватар
IVO Jordanov
 
Мнения: 593
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:48 pm

Мнениеот Virtuous » Съб Мар 14, 2009 11:05 am

Супер си изглежда.Абе ти само да го имаш в гаража пък... ;)
Аватар
Virtuous
 
Мнения: 656
Рейтинг: 1310
Регистриран на: Пон Окт 20, 2008 1:44 pm
Местоположение: Asenovgrad

Мнениеот skrapi_koko » Съб Мар 14, 2009 11:20 am

Най-много,ме изкефи надписът " mtb-bg.com" къде е правен ? В Рам ?
skype : g-n.genchev
Аватар
skrapi_koko
 
Мнения: 266
Рейтинг: 1212
Регистриран на: Сря Фев 18, 2009 10:03 pm
Местоположение: Русе

Мнениеот Admin » Съб Мар 14, 2009 11:24 am

Да, прави се като допълнителна екстра, както и цветовете по поръчка на клиента.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Kpoko » Съб Мар 14, 2009 11:28 am

Боята на Ram Bikes може да не се слави с най-голяма твърдост и издръжливост, но пък графичното оформление на рамките е страхотно, а като допълнителни екстри се предлагат и боядисване в цвят, избран от клиента и добавяне на негов знак или надпис на горната тръба - все неща, от които се възползвах и които "гъделичкат" приятно.

Всичко си пише, ма кой да чете :idea:
Аватар
Kpoko
 
Мнения: 1542
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 10:58 am
Местоположение: София

Мнениеот bobiracing059 » Съб Мар 14, 2009 12:00 pm

Хубаво колело ми се вижда,аз го карах почти всички стилове и начини,които нашия терен в Плевен предлага,свикнах и доста на рамката.Проблемът на мен ми беше,че окачването на горната дупка е прекалено мудно и дългоходово за 4х ориентирането на моето Ендуро а на долната дупка,при която хода е по-малък ми се струваше някък все едно карам твърдак.В крайна сметка обче стигнах до консенсус и сега си я карам на по-късия ход,който предлага рамката но не я блъскам много по камъни и големи скокове.
Карах я също и ХЦ,там да ви кажа,ми допадна повече,защото я взех по-голям размер,рамката,за да съответства на ръста ми,там се представяше доста добре и геометрията за катерене нагоре е доста удобна и на двата размера на окачването отзад.
Наистина на мен лично голям проблем ми беше да си направя бронята на задните скорости да минава както трябва през зоната където е шока и кобилицата.
В заключение за мнението ми върху Рам Ендуро 4х ще кажа,че колелото изисква доста каране и свикване,преди да се ходи по състезания или големи преходи(ХЦ) .Има доста настройки,които трябва да се погледнат и нагласят според нуждите на карача. :) :beer:
Ram Bikes Team
Аватар
bobiracing059
 
Мнения: 1554
Рейтинг: 1317
Регистриран на: Пет Юни 15, 2007 9:50 pm
Местоположение: Плевен

Мнениеот outfaced » Съб Мар 14, 2009 12:50 pm

Проблемът на мен ми беше,че окачването на горната дупка е прекалено мудно ...


проблем на шока по скоро ... и ти ли с монарх?
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот THEZOGGO » Съб Мар 14, 2009 12:59 pm

Каква е височината на средното движение при Ендурото в този му вид? :)
Newone написа:
Геометрия:
...........................................
Височина на средното движение (с гуми 26х2.1): 350 мм
.........

:agree:

Много се извинявам за недоглеждането. :agree:
Последна промяна THEZOGGO на Съб Мар 14, 2009 1:27 pm, променена общо 1 път
Canyon Ultimate AL SLX *Ultegra, Mavic / Grand Canyon AL SLX 9.0 * DEORE XT, Fox Performance, Mavic / SCRAPPER XC 3.7 LTD
Tief im Herz - Canyon Radfahrer
Аватар
THEZOGGO
 
Мнения: 5620
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 9:30 am
Местоположение: 664 km nordwestlich vom Paradies

Мнениеот bobiracing059 » Съб Мар 14, 2009 1:11 pm

outfaced написа:
Проблемът на мен ми беше,че окачването на горната дупка е прекалено мудно ...


проблем на шока по скоро ... и ти ли с монарх?

Мне,с Rock Shox MC3 съм.като взимах колелото исках шока да има заключване а тогава нямага Monarh 3.3 и ми предложиха сегашния ми шок.Работи добре,не се оплаквам от него.Преди около месец ходих на Хижа Ком и там взех Ендурото,та го покарах наистина където му е мястото и останах с добро впечатление от работата на окачването и най вече при рязки завой,няма онова характерно за ХЦ рамките сучене на задницата. ;) :beer:
Ram Bikes Team
Аватар
bobiracing059
 
Мнения: 1554
Рейтинг: 1317
Регистриран на: Пет Юни 15, 2007 9:50 pm
Местоположение: Плевен

Мнениеот Newone » Съб Мар 14, 2009 1:16 pm

Геометрия:
...........................................
Височина на средното движение (с гуми 26х2.1): 350 мм
.........

:agree:
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Nduro

Мнениеот Константин » Съб Мар 14, 2009 2:08 pm

Това една много приятна за ХС рамка.Карах такава почти година,тогава беше "Х"рамка с неясно бъдеще...Убедих се,че е удобна за катерене,перфектна за пътечки,достатъчно лека,за да се носи на гръб колелото,дори на спускане останах доволен,защото задницата беше сравнително корава.Хареса ми.Наистина решаващо значение има задния амортисьор,аз карах с Фокс Флоат Р.Първоначално пробвах Маниту Съингър 3 уей,но въздушния Фокс ми допадна много повече.Направих си един експеримент дори и сложих вилка с ход 150мм и шок 200мм(вместо 190мм,както е препоръчително) и останах доволен,единствено средното движение се вдигна на около 365мм.Като цяло тази рамка ми хареса! :agree:
Косьо
Аватар
Константин
 
Мнения: 126
Рейтинг: 1712
Регистриран на: Сря Сеп 24, 2008 11:50 am
Местоположение: София

Мнениеот THEZOGGO » Съб Мар 14, 2009 2:14 pm

Това което даваш като информация за височината на средното движение след промените които си направил е много полезно. Вижда се че има разлика в Ендуро рамката и АМ рамката. Защото при мен с вилка 140 мм, шок 200 мм, гуми 2.35 отпред и 2.3 отзад на РАМ АМ - средното в момента е на 380 мм :(
Canyon Ultimate AL SLX *Ultegra, Mavic / Grand Canyon AL SLX 9.0 * DEORE XT, Fox Performance, Mavic / SCRAPPER XC 3.7 LTD
Tief im Herz - Canyon Radfahrer
Аватар
THEZOGGO
 
Мнения: 5620
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 9:30 am
Местоположение: 664 km nordwestlich vom Paradies

Мнениеот Pho3nix » Съб Мар 14, 2009 2:17 pm

Чудесна статия, както и всички останали в сайта. Само така :agree:
kotka12 написа:най-бързо обаче било оранжавото в съчетание с вилка дето вади много ход
Аватар
Pho3nix
 
Мнения: 399
Рейтинг: 978
Регистриран на: Чет Фев 19, 2009 6:53 pm
Местоположение: София

Мнениеот GECKO » Съб Мар 14, 2009 5:29 pm

Аз пък смятам, че окабеляването е на най-високото ниво, което съм виждал до сега на български велосипед. Свалянето на амортисьора и ставата не бива да се считат за проблем, а по-скоро за плюс, защото дават по-рафиниран вид а в същото време намалят цялата дължина на брониите/маркучите, както и минимализират сгъването им. От своя страна това значи по-прецизна работа със скоростите и среда, която ограничава възможностите за аварии/неприятностите.

За скоростите/дерейльора ми направи впечатление, че по-новите Hone, както и предполагам сега SLX имат доста прибран профил от вътре, и може да е по-добър избор. Имам в предвид моделите с горно дърпане и долно люлеене :agree:

И... само да вметна, че окачването включва амортисьора. Ако е регресивно трябва силите, които активират амортисьора да нарастват повече/по-бързо от колкото нараства съпротивлението на амортисьора. Тук се съмнявам да е така. Също така доста разлика идва с амортисьора (доста по-голяма от това, което си описал).

Само за сравнение:

Изображение

Изображение

Първото е симулация с въздушен амортисьор, а второто с пружинен, и това, което се вижда далеч не е регресивно окачване. По-скоро доста... избирателно. Всъщност начина по който аз виждам нещата с въздушния амортисьор силата, с която рамката се съпротивлява на вложената сила от ездача (включително тегло) намаля в началото до положение в хода (около SAG-а - 25/30%) и следва прогресия (повишаване на съпротивлението, за разсейване на удари/неравности.

С пружинен съответно рамката доста се променя и става една идея по-подходяща за по-агресивно каране. Това обаче с уговорка, че тук агресивното каране включва повече скорост по технични участъци а не дропове/скоци и т.н. Както го виждам аз в тази ситуация спадането на силите в началото е до момент по-късно във хода (около 40%) Това се съмнявам да е мислено така, но с един читав амортисьор, на който може да се регулира адекватно ребаунд-а може да се кара доста добре в такава конфигурация с около 40% Sag - даже ще държи рамката по-високо във хода си, което ще даде малко по-добра/адекватна активна (не статична) геометрия за малко по-агресивно каране. В края на хода отвново силата се увеличава, и дава възможност за поемане/разсейване на по-големите неравности.

Всичко това при условие, че това е все пак рамка със 125мм ход, и не е предвидена за скокове и т.н. на мен ми се струва като адекватно окачване предвидено по-скоро за въздушен амортисьор. Също така ниския коефициент при който работи малко или много помага при настройването на амортисьора, и ако можеше да се настрои прогресивността това би било доста добро окачване.

Иначе...
При Nduro работата на окачването се влияе силно от избора на заден амортисьор....


Ако загледаме всички по-хубави рамки това е на лице :)

Лично аз бих сменил амортисьора с някой въздушен на SPV - вярвам, че ще промени драстично работата на окачването за добро ;)

Иначе, Любо, отлично возило, и статията си я бива. Мисля, че си намерил колелото за теб, просто не си случил на амортисьор и това те е разочаровало, но здраве да е - май не можеш да си позволиш да се привързваш към велосипед :D

Това до тук от страна ХС/АМ, за 4х приложението на тази рамка, смятам, че Боби е стигнал до изводите тестово, и наистина на 100мм рамката изглежда като адекватно решение за тази цел в комплект с една 100мм вилка отпред се получава доста... игрива комбинация. Може би една главина на болтове/преходна 10мм ос в тази ситуация би била удачно решение, да закорави малко задницата, но откъм работа ще е доста приятна дори и без платформен амортисьор.

Тук май е редно да кажа: Честито на печелившите :beer:

*снимките/графиките са примерни и не трябва да се гледа на тях като 100% точни а да служат само да дадат идея какво се случва.

*това което съм писал си е лично мнение, и едно окачване, което може да ми се хареса на мен (както е в случая) може да е тотално неудобно за някой друг.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот dEcLiNe » Съб Мар 14, 2009 6:47 pm

Това не е ли по- скоро 4x team отколкото Ram nduro?:dunno: :dunno::dunno: :dunno:
Ram nduro
Изображение
Ram 4x team
Изображение :dunno: :dunno: :dunno:
Аватар
dEcLiNe
 
Мнения: 2131
Рейтинг: 1912
Регистриран на: Сря Дек 31, 2008 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот URNEST » Съб Мар 14, 2009 7:04 pm

dEcLiNe™ написа:Това не е ли по- скоро 4x team отколкото Ram nduro?

А според теб в рамките има ли някаква разлика?

едит: Предполагам смятате, че разликата е в подсилката при седалковта тръба. Да тя е различна при различните размери рамки. На снимките по-горе има една и съща рамка, но в различни рамери -> едната подсилка е различна, но това не значи, че рамките имат разлика. При много други рамки на пазара има промяна на тръбите и подсилките за различните размери.
Последна промяна URNEST на Съб Мар 14, 2009 7:37 pm, променена общо 3 пъти
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот dEcLiNe » Съб Мар 14, 2009 7:10 pm

URNEST написа:
dEcLiNe™ написа:Това не е ли по- скоро 4x team отколкото Ram nduro?

А според теб в рамките има ли някаква разлика?

:bigeyes: :bigeyes: Ти не я ли виждаш.Ако не, питай бобирейсинг. :beer: ;)
Аватар
dEcLiNe
 
Мнения: 2131
Рейтинг: 1912
Регистриран на: Сря Дек 31, 2008 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bobiracing059 » Съб Мар 14, 2009 7:29 pm

dEcLiNe™ написа:
URNEST написа:
dEcLiNe™ написа:Това не е ли по- скоро 4x team отколкото Ram nduro?

А според теб в рамките има ли някаква разлика?

:bigeyes: :bigeyes: Ти не я ли виждаш.Ако не, питай бобирейсинг. :beer: ;)

Колкото и да ме питаш инфото е в снимките.Голямата рамка за 4х,всъшност е Ендуро а Ендуро Тиим 4х е тази,която е 16-ка и е с по-ниската подсилка на седалковата тръба,това е най-съществената разлика. ;) :beer:
Ram Bikes Team
Аватар
bobiracing059
 
Мнения: 1554
Рейтинг: 1317
Регистриран на: Пет Юни 15, 2007 9:50 pm
Местоположение: Плевен

Мнениеот Admin » Нед Мар 15, 2009 10:22 am

@GECKO
Ама ти карал ли си я рамката или говориш само на базата на Linkage2 анализа? Питам, защото аз си признавам, че не съм толкова навътре в тая програма и затова я ползвам само като помощно средство, с което да си сверявам някои неща, които съм усетил при каране.
Твоите графики включват и заден амортисьор, за който не знам как и откъде си намерил характеристики, особено за въздушния. Както казах, не съм толкова навътре в програмата, така че нямам намерение да оспорвам графиките ти.
Моята графика е такава:
Изображение
Мисля, че тя отразява промяната в коефициента на окачването без наличието на заден амортисьор и тогава е налице регресивност. Ако бъркам, поправи ме.
Само че още преди да стигна до играта с Linkage2, вече бях усетил, че рамката ми стига края на хода си чувствително по-лесно, отколкото очаквах. Може би си останал с впечатление, че го прави само при малки падове, но не е така - когато я карах с 30% начално сгъване, при всяко каране гуменото пръстенче отиваше докрай по няколко пъти. Затова и намалих sag-a до 20%, което е нормална настройка за ХС рамка и с която сгъванията докрай намаляха, но без да изчезнат напълно. Аз не съм най-смелият в спусканията, та затуй не мисля, че съм натоварвал рамката прекалено и това да е изкривило изводите ми.
В цялата статия, както и с горните редове, отново се връщам към това, че за мен рамката не е лоша, но просто за себе си я определям като ХС рамка, тъй като има хора (включително и аз, преди да я карам), които я възприемат като АМ модел, а според мен не е такъв.

Също така доста разлика идва с амортисьора (доста по-голяма от това, което си описал).

С другия амортисьор разлика имаше, ама чак пък да е много по-голяма... Във всички случаи от гл.т. на регресивност/прогресивност беше по-добре, но още нямам опит с други рамки с такъв ход, за да мога да сравня. Затова съм си позволил да цитирам мнение и на други хора, които преминават към Nduro не от АМ велосипеди (както аз), а от ХС велосипеди със 100 мм ход и са доволни.

Аз пък смятам, че окабеляването е на най-високото ниво, което съм виждал до сега на български велосипед. Свалянето на амортисьора и ставата не бива да се считат за проблем, а по-скоро за плюс, защото дават по-рафиниран вид а в същото време намалят цялата дължина на брониите/маркучите, както и минимализират сгъването им. От своя страна това значи по-прецизна работа със скоростите и среда, която ограничава възможностите за аварии/неприятностите.


С това пък изобщо не мога да се съглася. Както при сглобяването на велосипеда, така и при едно междинно сваляне на задната спирачка, губех поне три пъти повече време и нерви, заради необходимостта да свалям шока и люлеещата връзка. Освен това при сгъване на окачването така прокараните брони и маркуч на 1-2 места се сгъваха доста неприятно. Бронята за задния дерайльор при сгъване опираше и в седалковата тръба и докато се усетя да обезопася мястото, боята вече беше заминала. Дори да приемем, че аз съм некадърен механик, фактът, че с други рамки не съм имал такива ядове, за мен е недостатък на Nduro-то. Вярно, изчистеният външен вид на това решение е налице, ама когато води до усложнения като гореописаните, не бих го извел като приоритет.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот GECKO » Пон Мар 16, 2009 12:26 am

Admin написа:@GECKO
....


За окабеляването няма да се разбереме, за това по-скоро ще кажа, че е субективно, и е важно да си го направи човек правилно, за да му е добре.

Пряк контакт с рамката имам наистина минимален, и повечето изводи си ги правя на базата на това, което виждам в Linkage. Вярвам, че това, което си изпитал ти е реалното поведение на рамката и не искам да споря с констатациите ти, а по-скоро с описанието им. Това, което аз виждам не е регресивно окачване. Силите, които действат на амортисьора наистина намаляват във хода, но от своя страна амортисьора и пружината му създават достатъчно съпротивление за да не намаля силата нужна да се сгъне рамката. За мен регресивно окачване е това, при което силата в необходима да се сгъне окачването в началото е по-голяма от силата в края, а се съмнявам това да е налично тук.

Всъщност след като се поразрових намерих други ХС/АМ рамки при които разликата в коефициента в началото и в края (прогресията) е в достатъчно близки граници. Някои са даже по-"регресивни" но това не им е попречило на имиджа, че дори преставите по света (вж. Cannondale Prophet SL)

В случая това, което виждам е система, при която имаш стабилна платформа в началото на хода последвана от активно окачване във последвалата част на хода. Наличието на въздушен амортисьор с увеличен обем на камерата (това ако не се лъжа го правят за да няма онази характерна за въздушната пружина прогресия) в случая не е помогнало много, защото рамката разчита малко или много на прогресивността на амортисьора за да се съпротивлява на големите сили на издънване. Може би това е причината другите собственици да са били по-доволни от своята рамка. Monarch-а от своя страна (както и повечето нови амортисьори) ми се струват една идея... по-слаби откъм компресия/хидравлика, което също не помага в конкретния случай (за това и намесих SPV амортисьорите - с такъв май ще е по-добре). Като цяло с нормален въздушен амортисьор смятам, че ще е къде-къде по-удачна окомплектовката.

Това което става със силите не е харектерно само за тази рамка. Има рамки на други производители (дори от по-известните) които разчитат на такова разпределение на силите на окачването, за да позволят велосипеда едновремено да се педалира добре и това да не вреди на чувствителността на окачването при средни и по-големи препятствия. Ако не се лъжа има и рамки за спускане с такъв тип разпределение на силите, но при тях към края на хода следва сериозна прогресия за да издържа окачването на големи натоварвания, без да има поражения.

В заключение... може би е правилно да се отбележи, че всяка рамка е характерна, и има нужда от характерен амортисьор. Почти винаги можеш да подобриш качеството на работата на окачването с финно донастройване на амортисьора. Това не винаги значи отваряне и вътрешна работа по амортисьора - обхвата на настройките може да е достатъчен за да се настрои откъм хидравликата, а в случая просто не мисля, че тази рамка е за този амортисьор. Може би ще е добре собствениците на рамката, които ползуват други амортисьори да изкажат техните впечатления. Аз по-скоро бих се насочил към MC/Airo или някой от продуктите на Manitou и вярвам, че това ще допринесе доста за работата на окачването.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Admin » Пон Мар 16, 2009 9:36 am

@GECKO
Като казах регресивно окачване имах предвид само на рамката, без амортисьора. Извинявам се, ако не съм го написал достатъчно ясно. :agree:
Оттам нататък мисля, че на практика нямаме големи различия в мнението. Всичко, което съм написал (с изключение на един абзац) е за Nduro с шок Monarch High Volume. Даже на едно място май съм писал точно това - че не съм улучил правилния шок за тази рамка. Ако трябва да повторя и обобщя, според мен за Nduro е необходим шок с прогресивна пружина и/или амортизация, осигуряваща възможност за прогресия, и в същото време трябва да има и някаква платформа, защото иначе задницата се клати при педалиране.
Така че като цяло май говорим едно и също. :D
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пон Мар 16, 2009 10:16 am

:offtopic:
@GECKO: Как точно задаваш характеристиките на амортисьора? По-конкретно ме интересува как пресмяташ експонентата, защото дори при минимални разлики кривите сила/ход се променят драстично.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот GECKO » Пон Мар 16, 2009 12:46 pm

bikerider написа::offtopic:
@GECKO: Как точно задаваш характеристиките на амортисьора? По-конкретно ме интересува как пресмяташ експонентата, защото дори при минимални разлики кривите сила/ход се променят драстично.


Ще ти пратя документацията по програмата. Иначе аз избягвам да променям експонентата а програмата има зададени минимални стойности (1), с цел да симулира работата преди включване на хидравлика в уравнението.

Има логистичен проблем със задаването на специфична експонента в конкретния случай, за това съм ограничен до 1-ца (за сега)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Many » Пон Мар 16, 2009 8:52 pm

Страхотна презентация за ЕНДУРО-то, без значение че е от АДМИНА. Миналата година в Сопот, имах удоволствието да позавъртя с колелото на Оги. Останах очарован от лекотата на колелото, и от стабилноста. Интересното беше че Оги я мачкаше с вилка ЦОКИ АМ 3 , на която хода е 140мм, а аксела е 531мм. На всичко отгоре вилката беше и прецакана, и изобщо не работеше както си требе.Е, не е ли твърде висока. При положение че той е около 120кг. (според Теко ), сетете се какво е понесла рамката. Та мисълта ми е че ако се монтира по висока вилка, то работата на шока ще се промени значително.Аз лично не съм много запознат с меките рамки, но си мисля че сравнението м-у НДУРОТО, и ПРОФЕТ не е много обективно. Първата е с много точково окачване, а втората е с едноточково, а разлика има и то голяма. Това пак казвам е според мен, и не искам да ангажирам когото и да е било с това. За мен рамката е много добра, но бих експерементирал с по висока вилка. Да речем 160мм. ФОКС, но по мека за да е по чувствителна към дребните неравности, и да падне аксела. Той между другото е 545мм. Сигурно някой няма да се съгласи с мен, но така ми допада.
Many
 
Мнения: 59
Рейтинг: 1376
Регистриран на: Вто Яну 06, 2009 10:18 pm

Мнениеот bobiracing059 » Пон Мар 16, 2009 9:18 pm

Many написа:Страхотна презентация за ЕНДУРО-то, без значение че е от АДМИНА. Миналата година в Сопот, имах удоволствието да позавъртя с колелото на Оги. Останах очарован от лекотата на колелото, и от стабилноста. Интересното беше че Оги я мачкаше с вилка ЦОКИ АМ 3 , на която хода е 140мм, а аксела е 531мм. На всичко отгоре вилката беше и прецакана, и изобщо не работеше както си требе.Е, не е ли твърде висока. При положение че той е около 120кг. (според Теко ), сетете се какво е понесла рамката. Та мисълта ми е че ако се монтира по висока вилка, то работата на шока ще се промени значително.Аз лично не съм много запознат с меките рамки, но си мисля че сравнението м-у НДУРОТО, и ПРОФЕТ не е много обективно. Първата е с много точково окачване, а втората е с едноточково, а разлика има и то голяма. Това пак казвам е според мен, и не искам да ангажирам когото и да е било с това. За мен рамката е много добра, но бих експерементирал с по висока вилка. Да речем 160мм. ФОКС, но по мека за да е по чувствителна към дребните неравности, и да падне аксела. Той между другото е 545мм. Сигурно някой няма да се съгласи с мен, но така ми допада.

Вилката на Оги беше 130 не 140мм както ти казваш,съшо така тази рамак аз я карам със 140мм вилка и мисля че има възможност да се сложи друга вилка с повече ход,примерно 150-160мм ще издържи.
Колкото до височината на средното,не е толкова фатална,колкото на мен ми се струва,че някъкси е назад в смисъл не е по дължината на седлковата тръба а върви зад нея и ако си карал друго колело и се качиш на Ендурото е малко неестествено първите няколко минутки каране. ;) :beer:
Ram Bikes Team
Аватар
bobiracing059
 
Мнения: 1554
Рейтинг: 1317
Регистриран на: Пет Юни 15, 2007 9:50 pm
Местоположение: Плевен

Мнениеот GECKO » Пон Мар 16, 2009 9:28 pm

Many написа:...160мм. ФОКС....


Това решение автоматично анулира гаранцията. От там на сетне всеки си прави избора - ако теб това те устройва никой не може да те спре да го направиш. Аз лично не бих дал такава препоръка.

Големината на хода не е от значение - важното е качеството ;)

А за сравнението с Prophet може теб да не ти се нрави, но това са 2 рамки с еднакъв ход, еднаква големина на амортисьора и еднакво предназначение. В тази категория има много рамки с какви ли не системи на окачването, Prophet-a го посочих защото е първата по-"регресивна" качествена рамка за която се сетих ;)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Many » Пон Мар 16, 2009 9:53 pm

Естествено че гаранцията я няма, в момента в който забия вилка над 140. Боби защо си мисля че е 140мм, та аз я имам същата и е толкова.Това което написах по горе е лично мнение, без то да бъде натрапвано на когото и да е било.Вижте, аз съм положително настроен към ЕНДУРОТО, и ако не се уредя с друга мекица, ТЯ ЩЕ Е .
Many
 
Мнения: 59
Рейтинг: 1376
Регистриран на: Вто Яну 06, 2009 10:18 pm

Мнениеот bobiracing059 » Пон Мар 16, 2009 9:59 pm

Many написа:Естествено че гаранцията я няма, в момента в който забия вилка над 140. Боби защо си мисля че е 140мм, та аз я имам същата и е толкова.Това което написах по горе е лично мнение, без то да бъде натрапвано на когото и да е било.Вижте, аз съм положително настроен към ЕНДУРОТО, и ако не се уредя с друга мекица, ТЯ ЩЕ Е .

Аз също имам такава и е 130мм?! А сега де?
Предлагам да прекратим излишния и детски спор ;) :beer: :offtopic:
Ram Bikes Team
Аватар
bobiracing059
 
Мнения: 1554
Рейтинг: 1317
Регистриран на: Пет Юни 15, 2007 9:50 pm
Местоположение: Плевен

Следваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта