Поддръжка на нисък клас меки вилки

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Поддръжка на нисък клас меки вилки

Мнениеот green_bike » Вто Ное 03, 2009 12:34 pm

В общи линии препоръчително е след всяко каране, да се избърсва праха и мръсотията от горните тръби и от прахоуловителите и да се смазват с тефлонов или силиконов спрей, в зависимост от указанията на производителя. Това е ясно.

Интересува ме има ли нещо по специфично в поддръжката на меки вилки с пружини и с Hydraulic lock-out cartridge? Хидравличният патрон има ли определен живот и на колко време трябва да се сменя нещо трябва ли да му се прави по-специално?
green_bike
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Окт 26, 2009 9:58 pm

Re: Поддръжка на нисък клас меки вилки

Мнениеот bikerider » Вто Ное 03, 2009 1:48 pm

Пружините трябва да се смазват с гъста и водоустойчива грес. Маслото в патрона се сменя, когато реглажите и/или локаута не реагират или се държат странно. Самия патрон не би трябвало да се сменя периодично, защото не е консуматив. Тези неща, които пиша, обаче, са доста общи и подлежат на прецизиране спрямо конкретна марка, модел, модификация...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Поддръжка на нисък клас меки вилки

Мнениеот green_bike » Вто Ное 03, 2009 2:16 pm

Мерси за отговора!
По-конкретно за нещо от рода на Suntour XCM V2
http://www.srsuntour-cycling.com/SID=si99599ad8fd53a9750d68788c5fd560/index.php?screen=sh.detail&tnid=2196

А добре, колко често трябва да се мажат пружините с грес? Предполагам, че вилката трябва да се разглоби за да се направи това, а ако не се разглабя трябва да се намаже само с Тефлонова смазка. Задължително ли трябва да стане в сервиз?

А за хидравличната част - колко часто горе долу трябва да се сменя маслото в патрона (като време или часове каране)? Предполагам, че освен да се сменя маслото в патрона трябва да се смазва и самия патрон отгоре (между него и тръбата). Пак трябва ли да се ходи в сервиз или може и в домашни условия?

Кои амортисьори са по-лесни за поддръжка - с пружини или хидравличните?

Да питам и още нещо каква е разликата между:
нива за настройка стегнатостта на пружините
нива за настройка на Lockout системата
нива за регулиране на връщането
green_bike
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Окт 26, 2009 9:58 pm

Re: Поддръжка на нисък клас меки вилки

Мнениеот bio » Вто Ное 03, 2009 3:33 pm

самата пружина ... си е смазана доволно с грес и няма как да загуби грес, така че едва ли ще се наложи да й разглобяваш крака с пружината. трябва да смазваш семерингите/уплътнения на самите ботуши и да махаш праха и боклуците. тази процедура ... както и всяка друга не е задължително да става в сервиз, но е препоръчително по сложните манипулации да се правят там особено, когато ни липсват нужните инструменти, способности и т.н.
за хидравличната част не мисля, че трябва въобще да се сменя маслото в патрона, все пак прочети ... упътването на вилката. ако имаш изтичане на маслото или друга нефункционалност ... тогава ще ти се наложи да човъркаш и там. ТУК ИМА ВИДЕО.
относно разликите в подръжката ... зависи други хора да кажат. за мен и двете изискват грижи, за да работят нормално. поддръжката на маслените и въздушни е по-скъпа(което пак е относително).
послената група въпроси не ги схванах ...
колкото са по-стегнати пружините .. толкова по-трудно/по-малко се свиват. при нормални условия като се качиш на колелото вилката трябва да се свие 20-30% от работния ход (sag).
Lockout има две положения ... заключена и отключена вилка .. това с регулирането се нарича нещо друго си .. не ги знам/не ми се проверява.
тази вилка няма регулиране на връжането .. rebound.
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Поддръжка на нисък клас меки вилки

Мнениеот bikerider » Вто Ное 03, 2009 5:27 pm

@green_bike: В сайта има статии, прочети ги най-напред за да разбереш кое какво е в една вилка, така разговора тук може да се окаже излишен :peace:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта