zafirovp, внимавай да не ги загубиш шайбите по време на каране.
Иначе вкарвам малко гаджети, каквото ми дойде на ум да снимам.
Някой беше постнал ръчно изработен камшик за касета, ами аз повече от 10сек и 0ст не бих отделил за подобно нещо.
Контра ключе за болтове на предни венци:
С този откъснат вентил +крива спица вътре си напомпах аварийно вилката уанс:
Опала, единият ми мега-фар (китайско фенерче), фабрично с доста силен диод, изцяло алуминиев, разполага с фокус, стандартни AAA батерии. Със смяна на диода може да се регулира консумацията/силата според нуждата, лупата също е сменяема. С поставяне в сегмент от вътрешна байкова гума + няколко ръчно изработени уплътнения става 100% водоустойчив за практически нужди, с ръчно изработена тенекийка си го закрепвам на стандартна стойка от Cateye.
За тази стойка за един от вече бившите ми телефони бях пуснал отделна тема.
Крайщата на жилата си ги поя с тинол, но това едва ли е новост. Стават като фабрични иначе - нито ще има проблем с прокарването, нито ще се разплетат с времето, та да имат нужда от капачки.
Другият ми мега-фар, или по- точно "стойката" за него (иначе е обикновен Cateye, единствено сменени диоди). Стойката включва ластик от байкова гума и... крива спица, разбира се. Гордо заявявам, че с тоя гаджет всяко стандартно фенерче се превръща в челник, ако спазваме правилото че каската е задължителна:
Това не включва никаква изработка и си е баш "гаджет" - как MP3-то пасва в каската, или иначе казано - "който търси, намира":
Ето една идея за "ремонтиране" на пружинките прахоуловителите на евтините вилки, след като се разтегнат от много бърникане. В единия край пружинката изтънява и се навива В другия. Е - с обикновени секачки се отрязва част от широката страна (2-3мм - не прекалявайте!):
Скоби от... е от криви спици, които държат калника, от Балканче зад средното:
Скоба от... е от какво може, за чантичка под седалката, имаше тема и за това:
Шайба от байкови парчета, която се явява адапрор от FV вентил към дупка за AV такъв на шината:
След като за пореден път си скъсах кабела на сигмата, реших тоя път да го сменя целия. Забележка - елемента на стойката е разглобяем, този на ампулата - не. Това го правих вчера и има подробни снимки, ако някой иска:
Батерия за из път:
Разнообразни зарядни за из път, според нуждите:
Ако си купите "по- евтиния вариант" на фарчето, мигалката или там каквото, уверете се че разликата до "скъпия" не е няколко диода за стотинки:
Евтиният ти преден дерайльор не стига че има луфт, а и пружината му е слаба? Но проблемо, ластик от байкова гума:
Ролките на задния ми дерайльор вече са топ клас, след като им исталирах лагери. Що пък не, коства ми 10 мин. заигравка със свредло, пила, лепило и поялник. Резултатът е отличен, дори без смазка и след най- калното каране се въртят с лекота:
Гаджети на помпата - вентила - с капачка, за да не влиза гняс, при дръжката - гумичка, за да не трака:
Това се сещам засега, не си падам по мега-генералните-изобретения, но пък няколко дребни улеснения могат да направят много