
Компонентите, за които ще стане въпрос по-долу:
- вилка: SR Suntour XCT V2 100mm;
- спирачка: BB7 със 185mm диск G2 (идеално прав);
- главина Formula - най-обикновена за диск (с QR);
Сега на въпроса - имам малък проблем с разстоянието между диска на предната капла и преходника/калипера на спирачката - прекалено малко е, да не кажа, че липсва почти напълно. И това от днес, тъй като до преди броени часове всичко си беше видимо наред, с уточнението че подвижната накладка беше почти максимално (на 1-2 клика от края на хода) "развъртяна", но спирачката си работеше добре.
Докато си карах из града вчера, чух че при по-остър завой и влизане с по-висока скорост диска "звънти", а преди не го е правил. Спрях, огледах, врътнах на ръка предното колело - нямаше проблеми и го оставих така.
След днешното каране, по навик проверих задната главина за луфт (дълга история

В крайна сметка, надянах една тънка шайба на оста, така че да се пада от вътрешната страна на ухото на вилката и да ми осигурява нужното разстояние, след затягане на оста. В резултат на това накладките определено се регулираха по-добре от преди, като сега неподвижната е по-близо до диска, а подвижната не е максимално "развъртяна".
Сега, до колко е удачен този вариант с шайбата - тука сте вие

Това, което не мога да си обясня е, как точно стана тая работа с опирането. Нито съм удрял вилката някъде (10 минути съм я гледал за деформации - ами няма), нито диска е крив, нито преходника/калипера са се разхлабили спрямо преди (и това проверих).
Идеи?