Защо производителите крият теглото на колелата?

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Защо производителите крият теглото на колелата?

Мнениеот fhristo » Пет Май 20, 2005 6:29 pm

Много е тъпо, че производителите не пишат теглото на велосипедите си, според мен е непрофесионално и некоректно. Пишат теглото само на най-леките си рамки - когато има с какво да се похвалят, - а на другите - не. И какво - ние сега трябва да гадаеме! А като отидеш в магазина ти казват - еми виж на ръка колко тежи, или пък - еми около един колко си кг тежи.
Както и да е...
Кажете колко според вас трябва да тежи едно средно добро колело за XC (непрофесионално). И колко в действителност тежи примерно Drag ZX5, Drag Еxpert, Dragomir Expert Team, както и колелата на RAM. Ако все пак някой знае де...
И колко е нормалното тегло на едно колело за всичко, с двойно окачване, но не за DH - нещо от сорта на Dragomir F5 и RAM AM? Естествено някой ако знае точното тегло на тези два модела още по-добре (някой собственик та такова, който го е мерил?).
Всъщност цялата идея за тази тема тръгна от това, че вчера си измерих на едно кантарче колелото Drag Zx5 и ми се стори по-тежко, отколкото очаквах. Има шанс и кантара да не е в ред, обаче закова на 15 кг, което ми се струва много за колело за XC. Това нормално ли е според вас? Аз си мислех, че колелото ми тежи 13,5-14 кг... Ама така е - като купуваш никой ти не казва! Следващия път като ходя да си купувам колело отивам с кантар:)
Аватар
fhristo
 
Мнения: 486
Рейтинг: 1905
Регистриран на: Вто Мар 01, 2005 1:23 pm
Местоположение: София

Мнениеот boi4ka » Пет Май 20, 2005 7:03 pm

За съжаление не мога да ти кажа с точност колко тежат колелата които те интересуват:^:Моето мнение е,че една непрофесионална рамка за велотуризъм не би трябвало да е повече от 2 колограма:DАз карам някаква неизвестна алуминиева твърда рамка,която купих за 70 лева на старо със средната касета:hbang2: и точното тегло е 2.080/на рамката/Мисля,че за един човек който иска да си кара в планината просто за удоволствие е добре!Повечето от компонентите са ми от среден клас и за съжаление са доста тежички,но в крайна сметка всичко опира до финанси!
Така че не се коси ,ами стягай машината /тежка или лека/и си я карай с кеф,айде със здраве:beer:
Аватар
boi4ka
 
Мнения: 598
Рейтинг: 1805
Регистриран на: Съб Яну 17, 2004 9:50 pm
Местоположение: Асеновград

Мнениеот Stuny » Пет Май 20, 2005 7:08 pm

според мен едно свястно колелце за ХС трябва да е около 13кг , моето си го пишеше в сайта колко е (13.5) , сега е 14.2 , но съм го накичил с доста тежка вилка и 2.35 гуми
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот Admin » Пет Май 20, 2005 7:12 pm

А колко струва твоят Zx5? ;) При ХС колелата една от основните гаранции за ниско тегло е високата цена.
Ти питаш колко е нормално да тежи даден вид колело, но не уточняваш ценови диапазон, а без такова уточнение никой не може да ти отговори. :)
Като знам колко струва Zx5, нормално е да тежи 15кг. Наистина, за ХС колело това е много, но в повечето западни държави ниските модели за ХС започват от 1000 долара/евро. За сравнение, за толкова пари (1800лв. примерно) можеш да си вземеш пак Drag, само че Expert Team, който не знам колко точно тежи, но вероятно е около 12кг., ако не и по-малко. Така че всичко си е нормално :D
Да незабравя да спомена, че за истински леките колела по 9кг. примерно цените вече стават по няколко хиляди...
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Bender » Пет Май 20, 2005 7:26 pm

a za XC bike koito sa pod 10 e rqdko no gi ima za tqh spor nqma no drag expert team kakto e v saita mi se vijdat mnogo 12 KG
Bender
 
Мнения: 373
Рейтинг: 1168
Регистриран на: Сря Мар 24, 2004 9:07 pm
Местоположение: Bulgaria,Бургадидас

Мнениеот Stuny » Пет Май 20, 2005 7:34 pm

[quote="Bender"]

a za XC bike koito sa pod 10 e rqdko no gi ima za tqh spor nqma no drag expert team kakto e v saita mi se vijdat mnogo 12 KG
[/quote]


не съм гледал цената , но експерт тийм(xtr) освен по-лек от 12кг предполагам е и доста по-скъп от 1800лв
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Пет Май 20, 2005 8:25 pm

[quote="Stuny"]

[quote="Bender"]

a za XC bike koito sa pod 10 e rqdko no gi ima za tqh spor nqma no drag expert team kakto e v saita mi se vijdat mnogo 12 KG
[/quote]


не съм гледал цената , но експерт тийм(xtr) освен по-лек от 12кг предполагам е и доста по-скъп от 1800лв
[/quote]


Ако трябва ад сме точни Expert Team w XTR монаж
е 5599
:)
или поне толкова беше в Байк Центъра
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот fhristo » Пет Май 20, 2005 8:58 pm

Добре, а като Drag Zx5 тежи 15 кг, колко ли тежи F5 и RAM AM? 17 кг? И няма ли да е твърде тежко да се кара въобще нагоре? Защото гледам Dragomir Diesel е само 19 кг, което вече си е типична DH машина...
И вярно, че колелото ми не е толкова скъпо, но като се има предвид че досега съм имал само колела за по 200 лв, си мислех че колело за 600 лв ще е някво неистово:) Все пак колко тежат тези колелца по 200 лв за XC със стоманени рамки горе-долу?
А и колкото и пари да дава човек, предполагам сте съгласни, че трябва да е наясно с такава важна харектеристика на колелото като неговото тегло още преди да го вземе, а не да гадае.
Аватар
fhristo
 
Мнения: 486
Рейтинг: 1905
Регистриран на: Вто Мар 01, 2005 1:23 pm
Местоположение: София

Мнениеот semipro » Пет Май 20, 2005 8:59 pm

Да не говорим че рамката е 1400гр абе много е добро а като знам и XTR колко е лек и здрав направо ..... заслужава си парите.
semipro
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Май 08, 2005 12:09 pm
Местоположение: Mexico

Мнениеот zImage » Съб Май 21, 2005 1:12 am

[quote="fhristo"]
Все пак колко тежат тези колелца по 200 лв за XC със стоманени рамки горе-долу?
[/quote]


За съжаление нямам достатъчно прецизен кантар и се меря със и без байк на един обикновен кантар от тези дето ги има по улиците и разни бабки вземат по 50 ст. за мерене :crap:

Та един стоманен твърдак прави разлика от 14 кг. на този кантар. Утре може да пробвам с 1-2 бутилки вода по 2 литра и/или няколко пакета с хранителни продукти по 1 кг. за калибриране на кантара :idea:
We have nothing to fear but fear itself.
Grand Canyon CF SLX 9.9 (2013) + XT M8000 + Stages / 10.0 kg
https://www.olx.bg/ads/user/1pKJ/ / http://app.strava.com/athletes/744869 / http://blog.lifepattern.org/mtb/calendar.html
zImage
 
Мнения: 513
Рейтинг: 1971
Регистриран на: Пон Мар 21, 2005 4:54 pm

Мнениеот klmn » Съб Май 21, 2005 5:55 am

всичко е до монтажа,комшо-слагаш алум.курбел и по леки вилка,шини,гуми.На тях теглото винаги е дадено.А,и седалката.
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот Admin » Съб Май 21, 2005 10:17 am

За Expert Team имах предвид една окомплектовка, която гледах вчера в магазина на бул.Несторов - струваше 1800лв. с вилка SR Suntour и не видях точно какво движение. Имаше и един малко по-скъп с Psylo и монтаж LX. А при такава рамка е ясно, че с монтаж XTR, вилка SID, леки колела и съответна цена на етикета, велосипедът може да се докара и до 10кг.

Както и да е, да се върна на последния въпрос на Христо. Евтините велосипеди (за по 200-300лв.) тежат пак толкова, а понякога и повече :D За да разбереш закономерността, ще ти дам пример с моя пръв велосипед - той беше Bianchi с малка стоманена рамка и твърда вилка, едностенни капли и монтаж Shimano Tourney. Тежеше точно 14.5кг. По едно време му сложих амортисьорна вилка - теглото се покачи, но комфортът и удоволствието при каране също. Такъв беше ефектът и от двустенните капли. В крайна сметка от подобни ъпгрейди май тежеше към 16.5кг преди да го пенсионирам.
Предполагам разбираш какво е положението и на производителите. В най-ниския клас, ако желаят да направят все пак читаво колело, те трябва да прибягнат до класическата комбинация твърда рамка с твърда вилка и може би едностенни капли. Тази комбинация по принцип си тежи около 14-15кг. Дори рамката да е от Cr-Mo или алуминий, останалите компоненти са си стоманени и тежки, макар че в такива случаи теглото може да падне и под 14кг. ;) Вървейки нагоре по ценовата скала, производителите започват да слагат амортисьорни вилки, двустенни капли, дискови спирачки...проблемът е, че до определен ценови клас тези компоненти пак ще са евтини и затова тежки. Получава се така, че до 600-700лв. (казвам го като минимум, всъщност точната сума е по-скоро 1000) велосипедите запазват горе-долу едно и също тегло, като разликата в цените води единствено до разлика в качеството на работа. Едва оттам нагоре теглото започва постепенно да намалява с покачването на цената.

Иначе аз също се радвам, когато някой производител посочи теглото на велосипедите си, при това без да излъже ;) Но те рядко го правят (и не само с българските е така!). Причините могат да са най-различни, но мисля, че са най-вече маркетингови. Казано най-просто, много потребители изобщо не биха разбрали защо примерно колело с цена 300лв. и такова с цена 600лв. са с еднакво тегло и биха си взели първото (което, разбира се, в 99% от случаите ще е грешен избор), а производителите не обичат подобен сценарий ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Harka » Съб Май 21, 2005 11:09 am

[quote="Admin"]
Причините могат да са най-различни, но мисля, че са най-вече маркетингови. Казано най-просто, много потребители изобщо не биха разбрали защо примерно колело с цена 300лв. и такова с цена 600лв. са с еднакво тегло и биха си взели първото (което, разбира се, в 99% от случаите ще е грешен избор), а производителите не обичат подобен сценарий ;)
[/quote]

Абсолютно съм съгласен, че причините са най - вече маркетингови, но не мога да се съглася с описания от теб сценарий.
Замисли се само колко РЕАЛНО са тези хора, които си избират колело в този ценови диапазон по теглото? Т.е. колко хора биха се зачудили дали да си вземат колело за 300 или 600лв. заради теглото?
Колко са тези хора? Къде са тези хора?

Теоретично примерът ти е верен, но практически... едва ли.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот fhristo » Съб Май 21, 2005 11:28 am

Благодаря ви за изчерпателните отговори! Сега вече ми стана ясно - ключовото е, че както каза Admin, за колело до 1000 лв покачването цената води до разлика в качеството на работа на колелото, но не и до съществени промени в теглото. Точно в това се бях заблудил - мислех си, че и теглото ще е съществено по-леко, но явно не е така.
Абе в крайна сметка и 15 кг не е чак толкова много като се има предвид предишното ми колело колко тежеше - за 200 лв с два амортисьора:)
А и открих една от причините да е толкова тежко - гумите Schwalbe Land Cruiser тежат 900 грама заради защитата против пробиви DoubleDefense. При едно бъдещо сменяне на гумите с нормални по 500-600 гр, колелото ще стане малко над 14 кг, което вече звучи доста по-нормално за XC. Разбира се, и всички други компоненти могат да се сменят с по-леки, но с гумите е най-лесно и евтино.
Аватар
fhristo
 
Мнения: 486
Рейтинг: 1905
Регистриран на: Вто Мар 01, 2005 1:23 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Съб Май 21, 2005 5:19 pm

[quote="Harka"]

[quote="Admin"]
Причините могат да са най-различни, но мисля, че са най-вече маркетингови. Казано най-просто, много потребители изобщо не биха разбрали защо примерно колело с цена 300лв. и такова с цена 600лв. са с еднакво тегло и биха си взели първото (което, разбира се, в 99% от случаите ще е грешен избор), а производителите не обичат подобен сценарий ;)
[/quote]

Замисли се само колко РЕАЛНО са тези хора, които си избират колело в този ценови диапазон по теглото? Т.е. колко хора биха се зачудили дали да си вземат колело за 300 или 600лв. заради теглото?
Колко са тези хора? Къде са тези хора?
[/quote]


Ами мисля, че са доста тези хора, виж сам, че и fhristo е един от тях ;) Съвсем нормално е човек като тръгне да си купува колело за ХС, да се надява, че колкото по-скъпо е, толкова по-леко ще е...
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот fhristo » Сря Май 25, 2005 5:47 pm

Междудругото видях в един каталог на Drag, че Dragomir Expert Team във варианта с най-добрия монтаж тежи точно 9,9 кг:)
Аватар
fhristo
 
Мнения: 486
Рейтинг: 1905
Регистриран на: Вто Мар 01, 2005 1:23 pm
Местоположение: София


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта