[quote="Admin"]
Абе всичките тези неща са ми ясни, но значи на практика говорим за силата, която прилагаме ние с пръст при лостчето, нали така? Т.е. в единият случай трябва повече сила в пръстите, а спирачката е "твърда", т.е. бързо достига максимална спирачна сила, а в другият случай спирачката е "мека", но контролът е по-плавен и за пръстите е по-лесно. Това го усещам, разбира се.
Но мисълта ми беше, дали се променя самата максимална спирачна сила при накладките и диска. Според мен не би трябвало, нали? Аз това имах предвид, като казах, че не усещам разлика в спирачната сила - в момента, в който тя се достигне, я усещам еднакво - но този момент се постига с различен ход на лостчето при различните положения. Разликата е само горе, че в единият случай може пръстите да нямат достатъчно мощ, за да постигнат този максимум.
Само че при мен примерно в положение 1 ходът на лостето става толкова голям, че почва да ми опира в пръстите и на практика чак след това мога да достигна максималната мощ. Затова, както казах, аз я държа в средно положение или даже леко навън, още повече, че лостчето си остава достатъчно леко
Радвам се, че все пак съм схванал основните зависимости
[/quote]
Ами на практика си прав - всеки кара както му най-удобно и подходащо за стила на каране.Явно трябва да се настроят накладките да бъдат максимално близо до ротора, за да не се губи ход на лостчето. Иначе останалото е въпрос на предпочитание. При определена сила на притискане на накладките,приложената сила не се използва за спиране, а само за разтягане на жилото и други подобни.