Шок 216 или 222 за RAM FR

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Шок 216 или 222 за RAM FR

Мнениеот toddon » Сря Юли 20, 2011 1:49 pm

Сега стоя пред дилемата 216 или 222 шок за RAM FR, кое ще е по добре.
Ще го търся въздушен, че да не тежи много.... и нагоре ще се наложи да побутвам.
Моля за мнения и препоръки...
toddon
 
Мнения: 78
Рейтинг: 1245
Регистриран на: Съб Сеп 26, 2009 8:22 pm

Re: Шок 216 или 222 за RAM FR

Мнениеот jayblack » Сря Юли 20, 2011 4:02 pm

Има доста теми изписани по тоя въпрос,потърси!
Иначе накратко с 216-ката е в пъти по-добре.
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Аватар
jayblack
 
Мнения: 511
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 3:09 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Шок 216 или 222 за RAM FR

Мнениеот royalracing » Чет Юли 21, 2011 7:16 am

Аз карах с 222мм шок моя ФР(2007),но реших да мина на 216,защото геометрията с 130мм вилка беше гадна..Такаче ако ще караш с вилка 180мм+,222 ще ти е по-добре.Аз в момента съм с 216 шок и 160мм и ми харесва геометрията,ето ти една снимка как седи:
Изображение
I am SPECIALIZED
Аватар
royalracing
 
Мнения: 1161
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Съб Фев 12, 2011 5:15 pm
Местоположение: София

Re: Шок 216 или 222 за RAM FR

Мнениеот GECKO » Чет Юли 21, 2011 10:29 pm

Колелото ще е по-... универсално с 222мм. Ще можеш да го караш навсякъде и дори да повъртяваш.
С 216мм ще слегне малко задницата. Няма да е толкова комфортно на нискоскоростни завъртулки и със сигурност ще е доста по-неприятно при въртене, но ще е по-стабилно на скорост и в завоите. Междуосието ще се увеличи а кокпита ще се намали и респективно ако се запази всичко друго ще те изнесе малко по-назад и малко по-надолу (полезно за спущане). Минуса е хода - с 216мм амортисьор той пада на около 160мм. Това не изглежда много, но с правилният амортисьор може да се получи доста качествено возило.

За да докараш максимално полезно от този ход ще е хубаво да се насочиш към някой амортисьор с... по-качествена хидравлика. Тук не говоря за масовото решение (FOX) ами нещо, което ще ти позволи този по-малък ход да не причинява болки в ставите (и на шофьора и на търкалото) та... понеже рамката е FSR тип окачване това я прави близка до Single Pivot като усет (това дето всички му викат прогресивност) Да, има независимо спиране (не болкира толкова лесно окачването) и по-независимо педалиране (няма толкова Pedal kick back) но си остава сравнително линейна а най-добрият начин да смекчиш една линейна рамка е с повече компресия. Това ще значи, поради липса на 5th Element/Progresive suspensions следващото най-добро нещо Manitou със SPV или добре тунингован амортисьор, но това ще е по-трудно за постигане.

Та моя съвет с тази рамка би бил този - Manitou със SPV - Swinger Air x4 например.

*всичко по-горе важи за 05 и 08 моделите. 07 може да се кара с всичко, което не пречи чисто физически на работата (да се удря в тръбите)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB


Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта