Тема за кратки въпроси

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот veskoz » Чет Сеп 15, 2011 3:38 pm

Момци, луфта при CL е гонен ефект. Някой ш'са сети ли що?!
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот mentalhead » Чет Сеп 15, 2011 3:55 pm

rarekin, и аз съм съгласен с мнението ти и също правя това с някои забележки :D

По т.2, всичко в някаква степен зависи от конкретния производител, ротор и спирачка. Чел съм мнения за спирачки, които работят по-добре според собствениците им с шимански ротор, отколкото с оригиналния. Лично аз обаче бих предпочел да ползвам спирачки на Авид и Формула със съответните им ротори, които така или иначе в много от случаите се продават в комплект със спирачката. Най-малкото не ми харесва идеята да нямам възможността да го направя (без допълнителни разходи).

По т.3, това зависи от нивото на оборудване на велосипеда. Реално 60 лева може и да не са толкова много за преходници в някои случаи, но ако си с главини от нивото на Alivio, то за същата сума можеш да си вземеш направо нови главини за 6 болта от същия клас. С малко доплащане спрямо цената на преходниците можеш да минеш на Deore примерно. Да, на фона на по-хубавите главини преходника сигурно не е голям разход, но аз лично не мога да приема с лека ръка да дам пари за преходник на цената на главина. Посочената в темата главина струва по-малко от преходника, който ще му трябва на човека за да я ползва с 6 болта дискове, ако по някаква причина пожелае да го направи. За мен това е абсурдна ситуация. Ако главината е XTR, тогава ОК, разбирам.
Аватар
mentalhead
 
Мнения: 359
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Авг 10, 2010 6:49 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот PtD » Чет Сеп 15, 2011 4:48 pm

rarekin написа:
CL дисковете са си наред. Бих казал, че в много отношения са по-добрата система за захващане. Да не говорим, че са и по-евтини (поне Шиманските са).


В кои по-точно отношения? Че да взема да си сложа на мотора CL-ротори - там съм с по-лошата система с 6 болта, пък дисковете са по 320мм. :smokin:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот veskoz » Чет Сеп 15, 2011 4:57 pm

Луфта не иде от захвата. ;)
Инак и за мен са по-пръчка.
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот xcrider » Чет Сеп 15, 2011 7:53 pm

това с разлуфтването на роторите го има и при доста обикновени(6 болта захват) ротори висок клас, тъй като там има направен паяк от алуминии(за да са по леки роторите), които също е на нитове и пак може да има разлуфтване.
:beer:
лично аз съм карал 1 -2 години CL ротор шимано от най-нисък клас (около 20 кинта беше), дори ротора беше каран и преди мен и въпреки това не съм имал разлуфтване, сега вече го кара трети собсвеник, който предполагам също няма проблеми.
по принцип мисля, че цл стандарта е за да може да се олекоти цялата тая система главини-дискове. Е има и още предимства де, но засега цл роторите не са много разпространени и примерно реша ли да забуча някакво елексирче ( с диска в комплекта няма да стане) трябва да си играя с по-високи класове шимански ротори(още разходи и не се знае дали размера ще съвпадне тъй като авидските са 185 вместо 180, има на други фирми 210 вместо 203 и пак няма )гаранция дали ще спира като с оригиналния.
xcrider
 
Мнения: 1385
Рейтинг: 1256
Регистриран на: Пет Юни 10, 2011 11:43 am
Местоположение: София

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот EccentricMOTION » Чет Сеп 15, 2011 8:03 pm

Алу паяка е за по-добър топлообмен на роторите.
Нитовете са хлабава връзка, при нагряване на диска с цел да се избегне евентуално изкривяване от прегряване позволяват приплъзване между двете части.
CL захвата е по-лек, но по-нестабилен
IS/6 болта/ е по-тежък, намирам го за по-стабилен/въпреки че не мога да разбера защо шимано използват CL при по-високите класове, дори и при saint за спускане.../
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Re: cross T-rex

Мнениеот petio » Чет Сеп 15, 2011 8:04 pm

petio написа:
petio написа:изкам да попитам някой дали знае магазин в свищов у който мога да си купя cross T-rex.
ехо :banghead: :deal:
petio
 
Мнения: 18
Рейтинг: 1140
Регистриран на: Съб Сеп 03, 2011 7:29 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Ozzie » Чет Сеп 15, 2011 8:08 pm

Кажи ехо?
Чудиш се какво да си правиш ръцете ли?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот ferriniRider » Чет Сеп 15, 2011 8:47 pm

Колко милиметра ротор трябва да си сложа на Феринито или това е по моя преценка ?
ferriniRider
 
Мнения: 94
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Пет Фев 25, 2011 2:49 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот penmark » Чет Сеп 15, 2011 8:55 pm

Каква е вилката? XCT 160мм, RST 180мм
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Ozzie » Чет Сеп 15, 2011 9:03 pm

Човека пита за рамката (според мен), не за вилката.
За отзад, при неговите килограми, 180 мм. ще е повече от достатъчно. Даже има вероятност и 160 мм. ротор с хубава хидравлика да му свърши работа.
Ако пита за вилка - колкото препоръчва производителя. Затова си има секции с документация по сайтовете им.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот ferriniRider » Пет Сеп 16, 2011 12:56 pm

Вилката е РСТ Джила МЛ ход 80мм.
ferriniRider
 
Мнения: 94
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Пет Фев 25, 2011 2:49 pm

Питане за съвместимост на преден дерайльор

Мнениеот tkpopov » Пет Сеп 16, 2011 2:30 pm

Налага се да сменям преден дерайльор SHIMANO FD TZ 31, обаче този модел не го намирам в нито един магазин. Какви модели ще препоръчате, които да са съвместими с този модел?
Аватар
tkpopov
 
Мнения: 123
Рейтинг: 1292
Регистриран на: Сря Апр 01, 2009 12:31 pm
Местоположение: Бургас или някъде на майната си карам колелото!

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот rarekin » Пет Сеп 16, 2011 3:14 pm

PtD написа:
rarekin написа:
CL дисковете са си наред. Бих казал, че в много отношения са по-добрата система за захващане. Да не говорим, че са и по-евтини (поне Шиманските са).


В кои по-точно отношения? Че да взема да си сложа на мотора CL-ротори - там съм с по-лошата система с 6 болта, пък дисковете са по 320мм. :smokin:


1) Опасността от cross-threading намалява значително. Намалява като цяло и времето за монтиране и демонтиране
2) Със CL главина можеш да преминеш от CL ротор към 6-bolt ротор. Обратното е невъзможно

+ това
TOYAGA написа:Истински ПО-ДОБРОТО от конструктивна гледна точка при CL е друго – възлагането на носенето на две РАЗЛИЧНИ натоварвания на ДВА РАЗЛИЧНИ, идеално пригодени за целта елемента. При IS болтовете носят и радиално и аксиално (което е КОМПРОМИС), докато при CL радиалните усилия се носят от шлиците (перфектен за целта елемент), а аксиалните – от гайката (перфектен за целта елемент).


P.S. Аз също карам в момента с ротори на 6 болта
Планинското колоездене може да бъде опасен спорт! Винаги карайте с каска! Никоя екипировка не може да гарантира колоездача срещу падане и тежко нараняване!
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Ozzie » Пет Сеп 16, 2011 6:41 pm

rarekin написа:Намалява като цяло и времето за монтиране и демонтиране

Ама пък ако се наложи да сваляш ротор в полеви условия, сещ'ш се какви инструменти трябват за CL и за болтовете.

tkpopov написа:Налага се да сменям преден дерайльор SHIMANO FD TZ 31, обаче този модел не го намирам в нито един магазин. Какви модели ще препоръчате, които да са съвместими с този модел?

При декланшорите няма никакво значение как ще ги омешаш като модели и марки. Всичко си работи.

veskoz написа:Момци, луфта при CL е гонен ефект. Някой ш'са сети ли що?!

е па осветли ни моля
:beer:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Inzagi » Пет Сеп 16, 2011 8:48 pm

Тая плоча ще стане ли тук

и още един въпрос :Тия побъркАли ли са се ? 120 лв за плача
Аватар
Inzagi
 
Мнения: 544
Рейтинг: 1636
Регистриран на: Вто Май 26, 2009 10:16 am

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Ozzie » Пет Сеп 16, 2011 8:55 pm

@Inzagi
На теория да.
На практика, зависи дали ще може да легне върху паяка и ако може да легне, дали ще е плътно до лъчите на паяка.

P.S. Ограденото в червено на снимката.
deus_crank_red.jpg
deus_crank_red.jpg (53.73 KiB) Прегледано 1384 пъти


Inzagi написа:и още един въпрос :Тия побъркАли ли са се ? 120 лв за плача

Нали я знаеш нашата поговорка - не е луд този който яде баницата, луд е този който му я дава. :thumb:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Inzagi » Пет Сеп 16, 2011 9:06 pm

мерси
по точко 2 :agree: :D ама аз се чуствам леко прецакан да не кажа пре...ан
Аватар
Inzagi
 
Мнения: 544
Рейтинг: 1636
Регистриран на: Вто Май 26, 2009 10:16 am

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Ozzie » Пет Сеп 16, 2011 9:30 pm

айся...
500 лв. за курбели имал, пък нямал 100 лв. за плоча :D
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот EccentricMOTION » Пет Сеп 16, 2011 9:35 pm

Хоп-троп:
По какъв начин пречи повечето ход на вилката при Dirt Jumping-a? Визирам 150мм ход, при положение че карат в общия случай със 100мм ход ?
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот rarekin » Пет Сеп 16, 2011 10:26 pm

Ozzie написа:
rarekin написа:Намалява като цяло и времето за монтиране и демонтиране

Ама пък ако се наложи да сваляш ротор в полеви условия, сещ'ш се какви инструменти трябват за CL и за болтовете.



От всичките ми карания докато съм бил на CL ротори ми се е налагало да ги свалям в полеви условия 0 пъти. :)
Mожеш ли да опишеш точно какъв проблем трябва да възникне в полеви условия, че да се наложи демонтиране на ротор? Струва ми се, че, ако се стигне до толкова крайна нужда, това ще бъде най-малкия проблем на колоездача на въпросното колело.
Ако искаш можеш ти да дадеш пример на теб колко пъти ти се е случвало да правиш въпросната процедура при описаните обстоятелства (независимо за какъв захват на ротора става дума).
Да не говорим, че има един последващ момент, а именно - при слагането на ротора обратно познай на кой от двата захвата ще му е по-необходим динамометричен ключ. А май никой не си носи и динамометричен ключ докато кара.
Планинското колоездене може да бъде опасен спорт! Винаги карайте с каска! Никоя екипировка не може да гарантира колоездача срещу падане и тежко нараняване!
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот xcrider » Пет Сеп 16, 2011 11:15 pm

rarekin написа:
Ozzie написа:
rarekin написа:Намалява като цяло и времето за монтиране и демонтиране

Ама пък ако се наложи да сваляш ротор в полеви условия, сещ'ш се какви инструменти трябват за CL и за болтовете.



От всичките ми карания докато съм бил на CL ротори ми се е налагало да ги свалям в полеви условия 0 пъти. :)
Mожеш ли да опишеш точно какъв проблем трябва да възникне в полеви условия, че да се наложи демонтиране на ротор? Струва ми се, че, ако се стигне до толкова крайна нужда, това ще бъде най-малкия проблем на колоездача на въпросното колело.
Ако искаш можеш ти да дадеш пример на теб колко пъти ти се е случвало да правиш въпросната процедура при описаните обстоятелства (независимо за какъв захват на ротора става дума).
Да не говорим, че има един последващ момент, а именно - при слагането на ротора обратно познай на кой от двата захвата ще му е по-необходим динамометричен ключ. А май никой не си носи и динамометричен ключ докато кара.

ами не знам дали греша, но ми се вижда по логично динамометричен да се ползва при център лок, тъй като там имаш само 1 нещо за стягане и сбъркаш ли си зле, докато при 6-те болтчета и някое да не го стегнеш добре, все пак има още 5 да "носят" дори на лок ринга има изписано нужното натягане, което значи, че е хубаво да се ползва. :agree:
xcrider
 
Мнения: 1385
Рейтинг: 1256
Регистриран на: Пет Юни 10, 2011 11:43 am
Местоположение: София

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот dobber » Пет Сеп 16, 2011 11:29 pm

Привет
Каква е разликата между външни гуми 26х1.95 и 26х2.00. Днес размених двете гуми на старото и новото колело и не знам дали да очаквам проблеми заради това. Каплата дали е еднакъв стандарт за всички? Вътрешната гума предполагам с малко отпускане/надуване би трябвало да няма проблем?

Благодаря.
Аватар
dobber
 
Мнения: 86
Рейтинг: 1525
Регистриран на: Пет Юни 02, 2006 11:25 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот EccentricMOTION » Пет Сеп 16, 2011 11:47 pm

Първата цифра показва диаметъра на гумата в инчове /в случая 26" или 559мм/ втория размер показва ширината на гумата отново в инчове. 1.95 в общия случай отговаря на 50мм, а 2.00 отговаря на 52мм ширина на гумата. Т.е. имаш 2мм разлика между старите и новите гуми.
По-широката гума има по-добро сцепление, по-високо съпротивление натъркаляне, спира по-добре. По-тясната гума е с по-ниско съпротивление на търкаляне, т.е. по-бърза е, но сцеплението и е по-малко както и спира по-трудно.
В твоя случай разлика няма да усетиш, няма да имаш и проблеми с капли, шини, велосипед. Разликата е незначителна :)

Вътрешната гума поема в общия случай външна с балон от 1.75 до 2.1, за нея също нямай опасения :)
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот rarekin » Съб Сеп 17, 2011 12:50 am

xcrider написа:
rarekin написа:
Ozzie написа:
rarekin написа:Намалява като цяло и времето за монтиране и демонтиране

Ама пък ако се наложи да сваляш ротор в полеви условия, сещ'ш се какви инструменти трябват за CL и за болтовете.



От всичките ми карания докато съм бил на CL ротори ми се е налагало да ги свалям в полеви условия 0 пъти. :)
Mожеш ли да опишеш точно какъв проблем трябва да възникне в полеви условия, че да се наложи демонтиране на ротор? Струва ми се, че, ако се стигне до толкова крайна нужда, това ще бъде най-малкия проблем на колоездача на въпросното колело.
Ако искаш можеш ти да дадеш пример на теб колко пъти ти се е случвало да правиш въпросната процедура при описаните обстоятелства (независимо за какъв захват на ротора става дума).
Да не говорим, че има един последващ момент, а именно - при слагането на ротора обратно познай на кой от двата захвата ще му е по-необходим динамометричен ключ. А май никой не си носи и динамометричен ключ докато кара.

ами не знам дали греша, но ми се вижда по логично динамометричен да се ползва при център лок, тъй като там имаш само 1 нещо за стягане и сбъркаш ли си зле, докато при 6-те болтчета и някое да не го стегнеш добре, все пак има още 5 да "носят" дори на лок ринга има изписано нужното натягане, което значи, че е хубаво да се ползва. :agree:


Не е това проблема при 6-bolt захвата. Опасността е да не strip - неш някоя резба. Lockring-а на CL роторите винаги е даден със стойности, които превишават необходимите за стабилното фиксиране на диска. Същото важи, между другото, и за касетите.

Освен това опитай да получиш усещане за това каква сила е необходима , за да затегнеш до спецификация 40 N·m
и 4 N·m. Гарантирам ти, че и човек с много добър усет трудно би разбрал кога е достигнал по-ниската стойност.

Това, че на главината с 6-болтов захват не е изписано до какви стойности трябва да бъдат затегнати болтовете, не означава, че не е "хубаво" да се използва динамометричен ключ. Точно обратното, и това си го пише навсякъде в инструкциите за монтаж.
Планинското колоездене може да бъде опасен спорт! Винаги карайте с каска! Никоя екипировка не може да гарантира колоездача срещу падане и тежко нараняване!
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Ozzie » Съб Сеп 17, 2011 8:58 am

Веднъж ми се наложи да свалям ротор в полеви условия, ама се наложи.
Колкото до динамометричния ключ... Сякаш всеки път като слагаш нещо по велосипеда тичаш за такъв?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот rarekin » Съб Сеп 17, 2011 9:29 am

Ozzie написа:Веднъж ми се наложи да свалям ротор в полеви условия, ама се наложи.
Колкото до динамометричния ключ... Сякаш всеки път като слагаш нещо по велосипеда тичаш за такъв?


Именно. Веднъж. За n брой години.

Що се отнася до динамометричния ключ - точно при монтирането на главини на 6 болта, спирачните апарати и карбонови компоненти от типа на кормила и лапи е силно препоръчително да се използва динамометричен ключ. Иначе аз избягвам да тичам из къщи. :)

Както и да е. Намерението ми беше просто да опровергая коментара на колегата, че разбираш ли, CL роторите не стават. Вярвам, че, с казаното дотук, може и сам да си прецени, дали иска да си вземе главината , за която пита.

P.S. Каква е била причината за свалянето на диска? Може и на ЛС, за да не спамим темата.
Планинското колоездене може да бъде опасен спорт! Винаги карайте с каска! Никоя екипировка не може да гарантира колоездача срещу падане и тежко нараняване!
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот icko0o » Съб Сеп 17, 2011 10:39 am

Удачно ли е да натоварвам Драг ц1 с вилка марзочи 170 мм предимно ДХ ще се кара. На мен лично геометрията не ми е толкова странна и ми допада но дали е безопасно за рамката?
Аватар
icko0o
 
Мнения: 304
Рейтинг: 1342
Регистриран на: Чет Май 19, 2011 7:34 pm
Местоположение: Нова Загора

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот xcrider » Съб Сеп 17, 2011 12:17 pm

не!
xcrider
 
Мнения: 1385
Рейтинг: 1256
Регистриран на: Пет Юни 10, 2011 11:43 am
Местоположение: София

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот PtD » Съб Сеп 17, 2011 1:25 pm

rarekin написа:
Ozzie написа:Веднъж ми се наложи да свалям ротор в полеви условия, ама се наложи.
Колкото до динамометричния ключ... Сякаш всеки път като слагаш нещо по велосипеда тичаш за такъв?


Именно. Веднъж. За n брой години.

Което на практика обезмисля твоя аргумент за по-бързия монтаж и демонтаж, нали? :look:

Не знам как е при теб, но при мен роторите се свалят, когато се продават, а се монтират след купуването. Дреме ми на шмайзера дали ще отнеме с 1 минута повече. Толкова повече, че използвам винтоверт за завиването и отвиването.

Аргументите на ТОЯГА са чисто умозрителни... да повторя пак - малката ми моторетчица спира 350 килограма от скорости в порядъка на 250 км/ч, роторите са 320мм, на захват 6 болта, и досега нито един болт не се е скъсал. И явно е достатъчно надеджно, защото производителите упорито си монтират роторите по този начин. Де са Шимано да им отворят очите.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 19 госта