Масло на Magura Julie ?

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Re: Масло на Magura Julie ?

Мнениеот TENDER » Пон Ное 05, 2012 7:51 pm

APD написа:Ама ако ще си задаваме въпроси, за да стане интересно ще питам и аз. Трябва ли в патрона да има въздух над горната мъртва точка, или трябва да е пълен до горе? :popcorn: :P
Когато патронът е в положение все едно че вилката е сгъната, и целият обем около шиша на който е монтирано буталото (не разбирам защо му казваш шимстак като си е бутало) е пълен с масло. Над буталото е достатъчно да има масло с ниво 5-10мм. Ако маслото е твърде много, то може да намали ефективния ход на вилката.
Ако ефективния ход на вилката е намален поради препълнен патрон. Тогава натоварването на короната при ботъмаут
ще се поема основно от страната в която е рибаунд патрона. Съответно рискът от счупване на короната или стеншъна от съответната страна се увеличава многократно. Особено ако вилката не е с проходна ос.
TENDER
 
Мнения: 793
Рейтинг: 1823
Регистриран на: Пон Яну 03, 2005 5:41 pm

Re: Масло на Magura Julie ?

Мнениеот PtD » Пон Ное 05, 2012 10:34 pm

APD написа:Абе, не че нещо, но почвам да се съмнявам какво мислите е кавитация :crap: .... И всичкото това, при положение че буталото се въртеше около центъра си!


Говорим ето за това - образуване на кухини в течността. И по-специално:

Hydrodynamic cavitation can be produced by passing a liquid through a constricted channel at a specific velocity ...


Сега, не знам колко точно е скоростта на маслото през шим-стека, но със сигурност е значително по-висока от скоростта на сгъване на вилката. И освен това не е необходимо нищо да се върти. Може ли вече да се върнем на темата?
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Масло на Magura Julie ?

Мнениеот APD » Чет Ное 08, 2012 9:46 pm

Да, точно за това говорим. Отварям вилката тази сутрин към 7:30, след като я припомвах в студеното време цяла нощ около работата. Никакви мехурчета, никакво запичане, връща по-равномерно. Изводите относно кавитацията и правилните масла за окачвания предлагам да си ги направите сами, за времето от 31-ви Октомври в каране от сутрин до вечер (средно 55км/ден) ми беше повече от комфортно. А сега отивам да тегля и няколко заваръчни шева по моето си проектче, ей така - щото мога :peace:
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Предишна

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта